Nu e floare la ureche sa fii antreprenor, nici macar in eCommerce.

Cu atat mai mult cand tu esti persoana care se ocupa de tot, incepand de la administrarea magazinului, pana la gestiunea comenzilor, asistenta clientilor, impachetare si un strop de marketing.

Dar nu e nici imposibil.

Alexandra Soanca, clienta noastra de la The Dreamer’s Shop, ne demonstreaza asta in fiecare zi.

Alexandra este solopreneur si a fondat dream-catchers.ro, un magazin online cu produse pentru “visatori”. Pentru rebelii care isi exprima individualitatea prin imbracaminte sau accesorii altfel.

despre-magazin-dreamers-shop

Cum jongleaza toate task-urile din spatele magazinului? Ce o motiveaza sa mearga mai departe atunci cand e mai greu? Descopera povestea The Dreamer’s Shop si sfaturile Alexandrei!

1. Povesteste-ne putin despre tine. Ce te pasioneaza si care sunt lucrurile importante pentru tine?

De cand ma stiu am fost atrasa de lucruri oarecum neconventionale.

Pentru mine este foarte importanta individualitatea si libertatea. Sunt exact cine sunt eu, fara filtre, fara temeri si fara griji. Eu sunt cea care viseaza cu ochii deschisi cu orele si apoi povesteste despre asta!

Sunt o persoana creativa cu o minte suuuuuuper colorata, iar cuvantul meu cheie este introspectia. 

In timp, am descoperit ca de acolo izvorasc cele mai sincere ganduri si cele mai bune si originale idei.

2. Magazinul tau online vinde cu platforma Gomag. In ce consta business-ul tau si ce il face unic fata de alte afaceri?

The Dreamer’s Shop s-a nascut din multe emotii si dorinta de limpede, de a crea pentru visatori si idealisti un loc special. 

Este taramul in care si eu ma refugiez cand am nevoie de culoare, de libertate si sper sa aduc si in vietile oamenilor acelasi lucru. 

Magazinul este dedicat celor care poarta un accesoriu sau o haina pentru ca intr-adevar ii reprezinta, si nu pentru ca “asa este in trend”.

Celor care vor sa faca un cadou care chiar are insemnatate; e dedicat celor cu spirit liber, carora nu le este teama sa fie ei insisi sau sa isi arate liber aprecierea si fata de alte culturi.

Sunt un soloprenor, asa ca amprentele mele sunt in fiecare colet, in fiecare convorbire telefonica, in fiecare postare, in fiecare email. 

Tot sufletul meu este aici, iar asta se simte, cred eu, si de catre cei de la capatul celalalt al firului. 

Asta face ca The Dreamer’s Shop sa fie special.

produse-dreamers-shop

3. Ce te-a motivat sa iti deschizi propria afacere online?

M-a motivat faptul ca nu ma regaseam in multe dintre magazinele conventionale, si eram convinsa ca sunt si alti visatori ca mine care cauta altceva si nu gasesc, sau gasesc foarte greu.

Am inceput sa-mi doresc tot mai mult sa colorez spatiul online pentru ei. 

Cu “experienta” in eCom doar in calitate de cumparator, am avut intr-o zi momentul acela revelator cand mi-am spus “I CAN DO THIS!”. 

Sunt o poveste clasica de “am inceput de la zero.” Viata mea s-a schimbat din ziua aceea, misiunea mea a devenit sa imi demonstrez, in primul rand mie, ca pot.

Am fost ghidata doar de instinct si emotii. Habar nu aveam ce ma asteapta 🙂 Dar stiam ca sunt pregatita sa incep sa lucrez pentru visul meu, si nu pentru al altcuiva.

4. Care e cea mai mare satisfactie de business de pana acum? Dar cel mai mare risc pe care ti l-ai asumat?

Cea mai mare satisfactie nu se rezuma la cifre sau premii.

Cand faci totul singur, stii ca nu poate fi perfect tocmai din motivul acesta. Te zbati, simti si stii cat e de greu, dar apoi primesti acel email sau mesaj de la un client care iti spune “Am simtit un strop de suflet in colet”, sau acel moment cand primesti o invitatie la un interviu ca acesta 😉

Cel mai mare risc este… sa faci totul singur 🙂 

5. Ce metoda a functionat cel mai bine in cazul afacerii tale, pentru a atrage clienti si a-ti face magazinul cunoscut?

Atragi cel mai bine cand esti tu insuti, si nu ce crezi ca ar vrea ei sa fii, cel putin in cazul meu si cu publicul meu. 

Oamenii sunt cumva suprasaturati de reclamele clasice, de postari scurte si fara personalitate. 

Tu iti cunosti cel mai bine business-ul, ce doresti sa transmiti, cui te adresezi si cu ce voce. 

cont-instagram-dreamers-shop

 

Principalul canal de promovare si awareness pentru mine este social media. Asadar, metoda care a functionat cel mai bine a fost sa fiu sincera si funny cand compun, creez imagini sau transmit mesaje clientilor, iar ei rezoneaza cu aceastea. 

Mentin acelasi vibe si in magazin, chiar si in colet. Astfel, clientii raman in aceeasi lume a visatorilor, indiferent pe ce canal se afla.

6. Din ce in ce mai multi oameni aleg calea antreprenoriala, femei si barbati deopotriva. Care crezi ca sunt cele mai mari provocari pe care le intampina antreprenorii la inceput de drum?

La inceput, cea mai mare provocare pentru mine a fost lipsa informatiei consistente, incepand cu institutiile statului, care nu sunt foarte dornice sa te ajute. Ba mai mult, ai senzatia ca iti pun bete in roate.

Este o provocare sa bajbai pe intuneric in cautarea locului sau persoanei care intr-adevar te poate ajuta sau indruma. 

Dar odata ce incepi, ceata se ridica, si devine mai usor.

7. Stim deja ca antreprenoriatul nu e doar „lapte si miere”. Au fost momente in care ai vrut sa renunti la business-ul tau? Ce te-a motivat sa mergi mai departe?

O, da! Momentul cel mai de cumpana a fost cand am ramas efectiv fara magazin (ce fusese construit initial pe Magento), si m-am trezit in situatia de a o lua de la zero. 

Absolut, de la zero.

Mi-am adus aminte de ce am inceput aceasta calatorie. M-am gandit la o persoana pe care o iubesc tare mult, persoana ce, din pacate, nu se mai afla printre noi, la faptul ca nu ar fi mandra daca renunt.

Mi-am adunat toate fortele, am cautat o solutie si am descoperit Gomag. 

Din cea mai proasta perioada in istoricul meu de antreprenor, a devenit cel mai frumos inceput si cea mai grozava colaborare. 

Am descoperit o intreaga comunitate, o platforma extraordinara ce mi-a oferit tot ce aveam nevoie pentru a ma dezvolta si a-mi continua calatoria.

8. Ce sfat ai pentru noua generatie de antreprenori si pentru femeile care isi doresc propria lor afacere?

As vrea sa le transmit ca in acest domeniu nu exista “momentul perfect” sau o “limita a cunostintelor”. 

Trebuie sa inveti constant, la nesfarsit, mereu apar update-uri, mereu legislatia se schimba, mereu gasesti ceva tehnic de implementat, sau un algoritm ce o ia razna pe undeva, asa ca nu exista un moment perfect unde va veti simti total pregatiti sa incepeti.

Momentul perfect este ACUM. Treceti la actiune si invatati pe parcurs, altfel veti fi absorbiti in vortexul nesfarsit de informatii pana va veti pierde curajul.  

Cartea sau autorul preferat?

Pentru mine si cei ca mine: orice carte scrisa de Yrvin Yalom sau Herman Hesse.

Pentru business: eCommerce no Bull$#It, de Cosmin Daraban.

Pentru toata omenirea: Planeta noastra, de Alastair Fothergill & Keith Scholey.

Secretul productivitatii tale?

Secretul productivitatii mele este sa nu uit niciodata ca pot face orice imi propun, asa ca nu am nicio scuza sa nu o fac.

Sursa ta de inspiratie, in 2-3 cuvinte?

Pentru tot ce inseamna lucruri practice si noi: orice webinar, summit, live organizat de Gomag. 

Pentru tot ce tine de creativitate: eu insami si tot ce imi trece prin cap 🙂

Multumim, Alexandra, pentru raspunsuri si inspiratie! 

Special hugs from Porto!

Cosmin Daraban