6 minute timp de citire

Esti antreprenor sau vrei un business online? Atunci sigur esti interesat de metode prin care sa iti cresti afacerea!

Si de la cine e cel mai indicat sa inveti? De la cei care au experienta in domeniul scalabilitatii business-urilor.

:point_right: Asculta in Apple iTunes :headphones: http://bit.ly/gomag-itunes
:point_right: Asculta pe Spotify :headphones: http://bit.ly/gomag-spotify

Asa ca de aceasta data povestim despre cum sa iti cresti afacerea online impreuna cu Lucia Ciuca, Business Consultant cu vasta experienta si pasiune in ceea ce priveste scalarea.

Ce face diferenta intre un business cu potential de crestere si unul care va ramane mic?

Motivatia.

Din start, orice business este creat cu un scop. Si, neaparat, cu un strop de pasiune.

Motivatia derivata din pasiune iti ofera energia de care ai nevoie in procesul de creare a afacerii, nu intotdeauna anevoios dar mereu mai complicat decat pare la inceput.

Mai mult, te determina sa lupti mai departe in toate etapele, indiferent ca e vorba de lucrurile importante cum ar fi construirea si optimizarea echipei, mutarea intr-un sediu nou, prima criza, primele hopuri.

super gomag

Vrei sa iti deschizi un magazin online?

Descopera cum iti gasesti produsul vedeta

Primesti acces la video-ul in care iti arat cum sa iti alegi cel mai bun produs in magazin! Vrei?

Sau rutina cea de toate zilele, gestionarea, pregatirea si livrarea comenzilor, discutiile cu clientii.

Motivatia iti ofera energia sa cauti elementele diferentiatoare care conving clientii sa cumpere de la tine, in loc sa o faca de la concurenta.

Altfel vei fi prea tentat sa oferi acelasi lucru, sa fii delasator, sa faci acelasi lucru ca firmele concurente asteptand in zadar rezultate. Sau rezultate mai bune.

Asa ca daca vrei sa iti cresti business-ul, trebuie sa ai mereu in minte motivatia principala pentru care ai vrut si vrei un business.

Trebuie sa tii cont de scopul pentru care ai construit afacerea respectiva. 

De aici vei gasi pasiunea si curajul sa faci lucrurile diferit: sa aduci produse originale, pe care sa le marketezi creativ pe nevoile clientului, sa intretii o comunicare transparenta si relevanta cu comunitatea ta.

Sau chiar daca nu vinzi produse originale, sa te pozitionezi altfel, cu servicii extra si atentie la nevoia clientului (consultanta, atentii in colet, onboarding, servicii de instalare, ghidaj sau consiliere).

Citeste si: De Ce Ar Trebui Sa Te Trezesti La Ora 5 (In Fiecare Dimineata)

Daca vrei sa iti cresti afacerea, cheia succesului se afla in interior, nu in exterior

Una dintre cele mai mari greseli pe care le fac business-urile mici e ca se uita in exterior pentru formula perfecta a succesului.

Gresit.

E un mit, perpetuat – si imi pare rau sa o zic – de comoditatea de a gasi vinovatul in alta parte decat in propria ograda.

E usor sa dai vina pe sistemul prin care vinzi, pe platforma, pe furnizori, pe parteneri. Dar de foarte putine ori sunt, intr-adevar, cei vinovati.

Mai intai uita-te la business-ul tau, la echipa, la USP, la modul de abordare a clientului.

Site-ul tau este creat pe baza bunelor practici de usability? Clientul iti gaseste usor produsele si poate duce la bun sfarsit procesul de comanda?

Site-ul arata frumos, fara sa fie kitchos sau sa strice experienta utilizatorului?

Cum tratezi cu clientul? Cu lehamite, sa il expediezi rapid sau te implici in convorbirea cu el, sa il ajuti in mod real, sa ii recomanzi produse complementare care sa creasca valoarea cosului de cumparaturi?

Cum iti tratezi angajatii? Stiu care e misiunea firmei si principiile dupa care se ghideaza? Iti incurajezi angajatii sa fie principalii promotori ai business-ului tau sau sunt atat de nemultumiti, incat nu ti-au dat nici macar un like pe Facebook… ce sa mai fie ambasadori de brand?!

Comunci in continuare cu clientul, si dupa ce acesta a cumparat? Faci ceva constructiv cu consimatamantul si datele lui?

Vezi ce raspunsuri ai la aceste intrebari. Pentru ca s-ar putea sa iti dai seama ca lucrurile nu sunt atat de roz in interior, pe cat credeai tu.

Abia apoi indreapta-ti atentia spre partenerii si furnizorii tai. S-ar putea sa nu fie nevoie sa ii schimbi 🙂

Care e rolul unui consultant de business

lucia-ciuca-cosmin-daraban

Lucia a vorbit si despre rolul unui consultant de business, inteles gresit, de foarte multe ori.

Consultantul nu iti conduce business-ul. Nu aceasta e treaba lui.

In schimb, te forteaza sa evoluezi, in mod transparent si constient. 

Te determina sa cresti atat tu cat si echipa ta, oferindu-ti indicii asupra ceea ce poate fi imbunatatit – formula ta, proprie si personala, de succes.

Orice colaborare cu un consultant de business trebuie sa se bazeze pe incredere si pe setarea unor asteptari realiste, din start.

Cu toate acestea, nu inseamna ca trebuie sa devii dependent de consultantul tau. 

Foloseste-te de sfaturile lui si urmareste rezultate concrete. 

Nu “succesul se afla in interiorul tau” si alte citate motivationale te vor ajuta sa cresti si sa iti consolidezi brandul, ci ideile aplicabile, venite din analizarea business-ului tau.

De ce trebuie sa alegi cu mai multa grija ce si de la cine inveti

Internetul e o sursa… colosala de informatii. 

Tocmai de aceea trebuie sa ai mai multa grija care iti sunt sursele de educare si inspiratie, cine le-a creat, cand si daca mai sunt valabile in momentul in care le citesti / vizionezi / asculti.

In trecut, atat eu cat si Lucia am spus si facut lucruri valabile la ora respectiva si care acum n-ar aduce rezultate deloc. Ba din contra, ar duce la pierderi de bani, penalizari si crize.

Lucruri pe care nu le mai promovam.

Si e perfect normal.

Citeste si: 4 Greseli de evitat daca vrei O Afacere de Succes

Pentru ca lumea se schimba, asteptarile, nevoile si obiceiurile oamenilor se schimba. Daca vrei sa ramai relevant ca om public sau afacere trebuie sa te adaptezi continuu.

Sfatul nostru e sa fii atent la experienta oamenilor de la care inveti, indiferent ca din articole, webinarii, cursuri sau eveniment. Uita-te la data de publicare a materialelor – foarte posibil ca un articol publicat acum 5 ani sa nu iti poata oferi idei bune, daca nu a fost actualizat.

Urmareste oamenii cu experienta in domeniul de care esti interesat si aboneaza-te la newslettere-le concurentilor, urmareste-i in Social Media.

Daca au o anumita vechime si inca rezista, inseamna ca s-au adaptat si ai de la cine sa te inspiri. 

Fara a copia, dar pentru a avea un punct de start de la care sa gandesti o strategie diferita, mai buna.

Citeste si: Vreau sa am propria afacere dar… [5 Scuze pe care le folosesti]

Ti-a placut episodul de astazi? Da un share si sustine podcast-ul Doza de eCommerce by Gomag.

Stai pe aproape, urmeaza si alte episoade constructive, ce te vor ajuta sa iti cresti afacerea online, cu responsabilitate si rezultate misto.

PS. Inca nu vinzi cu Gomag? Testeaza platforma gratuit pentru 15 zile si descopera cum te ajutam practic sa vinzi online, mai repede si mai comod decat o fac ceilalti!

Cosmin Daraban

CEO la Gomag
Pasionat de antreprenoriat si ecommerce, am inceput activitatea online in anul 2000.
Cofondator SilkWEB & Gomag din 2005.
Impreuna cu echipa am ajutat sa creasca peste 1500 de companii.

[i]
[i]
[index]
[index]