Data trecuta am vorbit despre ce inseamna dropshipping – metoda de executie in retail, prin care un magazin online nu are un stoc fizic pentru produsele pe care le comercializeaza.

Atunci cand un client finalizeaza comanda in site, comerciantul o transmite la furnizor si acesta livreaza produsele direct la adresa clientului.

Astazi descoperim metodele prin care poti sa iti alegi nisa potrivita, criterii prin care poti da valoare produselor pe care ai ales sa le vinzi si criterii prin care iti poti alege produse profitabile.

Cand vine vorba de a vinde online, prima intrebare care se pune este ce sa vinzi online?

Este, destul de probabil, cea mai grea parte in a pune bazele unui magazin online, iar daca acest pas este executat corect, ai castigat deja jumatate din lupta.

Citeste si: Tot Ce Trebuie Sa Stii Despre Dropshipping

Cu toate acestea, alegerea de a vinde ceva online este un fel de joc mai periculos.

Nu exista nise „perfecte“, dar trebuie sa gasesti una in care poti sacrifica anumite lucruri si totul sa ramana in aceeasi pozitie!

Selectia de nisa este, intr-adevar, zona in care cei mai multi oameni se blocheaza, este o decizie importanta si ceva in care cu siguranta iti doresti sa faci alegerea potrivita.

Alegerea de a vinde online este un proces alcatuit din doua etape.

Una dintre ele este de fapt a gasi acel ceva, iar cealalta trebuie sa valideze aceasta idee anterioara, cu putina cercetare.

Cum poti gasi produse si idei pentru un magazin online nou

Metoda 1 – Browsing

Evident se poate incepe, ca intotdeauna, prin a verifica aceleasi site-uri – Amazon, Alibaba, si eBay.

Trebuie doar sa navighezi prin categorii pentru a vedea ce produse sunt pana cand vezi ceva interesant.  

Aceasta este o metoda interesanta deoarece, daca ai timp si rabdare, chiar poti descoperi diferite produse de care probabil nu ai mai auzit pana acum.

Uite asa iti vin idei.

Metoda 2: Pasiuni si Probleme

Pune focus pe problemele si pasiunile pe care tu sau prietenii si familia ta le aveti si incearca sa iti dai seama de ce tipuri de produse ati avea nevoie, fie pentru a spori aceste pasiuni sau a atenua aceste probleme.

In acest caz, problemele performeaza mult mai bine decat pasiunile, pentru ca problemele sunt ca spinii – vrei sa scapi de ele rapid – produsele de rezolvare a problemelor fac acest lucru foarte bine.

O multime de produse care au avut un succes ridicol au fost de rezolvare a problemelor.

In ceea ce priveste pasiunile, oamenii tind sa-si cheltuie o multime de bani pe pasiunile lor (dotarea barcii, construirea de modele care detaliaza masini si asa mai departe), dar acestea nu vor fi la fel cand vorbim de vanzari versus produsele pentru rezolvarea problemelor.

De asemenea, aici ma refer si la diferite hobby-uri.

Fa o cercetare de piata in acest sens si afla hobby-urile si produsele potrivite pentru fiecare, iar mai apoi vezi cererea de piata.

Desigur, poti combina aceste metode si sa te concentrezi pe ambele tipuri de produse.

Citeste si: Cum Sa Iti Pregatesti Prima Vanzare

Metoda 3 – Trending

Iar acum asul din maneca – aici este vorba din nou de o mica cercetare de piata.

Acceseaza diferite paltforme de Social Media: Facebook, Instagram, etc. si vezi ce se gaseste in sectiunile de Hot sau Trending.

Va trebui sa faci o multime de cautari pentru a obtine cateva idei aici, dar daca probabil esti ca majoritatea, inseamna ca deja petreci timp pe aceste site-uri.

Ce face ca un produs sa fie valoros?

1. Posibilitatea de a adauga valoare

Acestea sunt printre primele criterii pentru a gasi un produs profitabil pentru a vinde online. Daca revinzi un produs, atunci trebuie sa fii capabil de a-i adauga o valoare experientei cumparaturilor, in scopul de a avea un canal de vanzari valid.

In ziua de azi, oricine isi poate adauga produse in cosul de cumparaturi de oriunde si evident sa vanda acelasi produs – asa ca trebuie sa iti pui intrebarea: cand exista alte persoane care vand acelasi produs, ce te va face pe tine diferit?

Exista mai multe modalitati de a adauga valoare.

Cel mai simplu si mai eficient, in opinia mea este de a furniza informatii pe care nimeni altcineva nu le ofera. Poti sa educi potentialii clienti despre produsul tau in moduri care nimeni altcineva nu poate sau nu o faca?

Daca ai raspuns afirmativ la aceasta intrebare, atunci cu siguranta esti pe drumul cel bun.

O alta modalitate de a adauga valoare este de a elimina paradoxul alegerii.

Intr-o lume in care exista literalmente miliarde de produse disponibile, cine are timp sa vada toate produsele si sa aleaga ceea ce le place?

Daca te poti pozitiona bine si iti poti stabili autoritate, vei putea adauga o valoare in plus produselor.

2. Competitia

Da! Concurenta iti spune daca poti face bani in nisa pe care o alegi.

Daca ai posibilitatea, de exemplu, sa vinzi biciclete pentru iepuri si constati ca nu exista concurenta, atunci probabil nu este nici o piata pentru asta.

Daca exista alti oameni care vand un produs, atunci exista cel mai probabil cumparatori pentru acel lucru. Te poti gandi la concurenta ca la a doua parte a ecuatiei cererii.

3. Trend

Din moment ce am construit afaceri care speram sa creasca si sa se extinda in viitor, dorim sa vizeze produsele care sunt in crestere si in popularitate.

Ce modalitate mai buna de a testa acest lucru decat sa ne intoarcem la vechiul nostru prieten Google, de data aceasta la Google Trends?

In Google Trends poti cauta cuvinte cheie pentru a obtine date privind popularitatea lor pe o perioada mai lunga de timp.   

Unele lucruri vor fi pe downtrend, unele lucruri pot fi flat, iar unele pot fi in crestere. In mod ideal, vrei sa te uiti la ceva care are un trend ascendent, sau cel putin este constant.

Asta nu inseamna ca nu poti face o afacere din ceva care este pe un trend descendent. Dar exista mai putine sanse de crestere in acesta situatie.

4. Disponibilitatea locala a produselor

Unul dintre cele mai puternice puncte de vanzare de cumparaturi pe internet este faptul ca ai acces la produse pe care in mod normal nu le gasesti in orasul tau natal.

Daca poti gasi produse pe care sa le vinzi, care nu sunt usor disponibile in supermarketuri, atunci balanta imediat se va inclina in favoarea ta.

5. Sezonalitate

Cand alegi un produs, gandeste-te CAND oamenii sunt cel mai predispusi sa il cumpere. Este limitat la un anumit interval de timp, sau este ceva ce oamenii cumpara tot timpul?

Sezonalitatea poate fi impartita in trei tipuri:

  • An intreg: Acesta este produsul ideal. Cererea pentru el este destul de consistenta pe tot parcursul anului.
  • Semi-sezonier: Acest lucru nu este ideal, dar inca functional. Produse semi-sezoniere includ articole sportive, echipamente de vanatoare etc.
  • Foarte sezonier: Aceasta este ultima categorie, produsele de sezon sunt: ornamentele de Craciun, costume de Halloween, sau cadouri de Ziua Mamei. Acestea au o cerere mare doar pentru cateva luni in fiecare an. Aceasta este o idee buna pentru o a doua latura de business, dar nu si pentru venitul tau principal.

eCommerce in sine este in crestere, ceea ce inseamna ca mai multi oameni cheltuiesc mai multi bani pe produsele pe care le gasesc online.

Cu o cerere in crestere, mai multi jucatori intra in spatiu, iar dropshipping este solutia pe care multi dintre ei o aleg.

Citeste si: Iti Aratam Cum Sa Vinzi Mai Mult Cu Gomag

Daca parcurgi anumiti pasi si alegi produsele si nisa potrivita atunci vei avea o afacere de tip dropshipping de succes, de asemenea platforma pe care alegi sa iti faci magazinul de tip dropshipping este o alegere importanta.

La Gomag, ai posibilitatea de a vinde in sistem dropshipping pe o platforma multi-channel personalizabila pe nevoile tale.

Daca te-ai hotarat ca acest tip de afacere este potrivit pentru tine, nu mai ezita.

Incepe sa cauti furnizori, fa-ti planul de afaceri si hai la noi, sa discutam despre construirea si dezvoltarea magazinului tau online.

Cosmin Daraban