Teoretic, de sarbatori, leru-i ler si vanzarile cresc.

Asta daca ai pus in aplicare pasii pe care i-am recomandat pentru un start profesionist al vanzarilor din perioada sarbatorilor de iarna in acest articol.

Pe langa regulile principale de care trebuie sa tii cont, in urma a 10 ani de experienta si sute de proiecte realizate, echipa Gomag iti poate oferi cateva secrete de marketing, SEO si vanzare, care iti maximizeaza garantat vanzarile din aceasta perioada.

Daca ti se pare ca e prea devreme sa te gandesti la pregatirea pentru sarbatorile de iarna, Black Friday, Cyber Monday, Mos Nicolae, Craciunul si Anul Nou, afla ca in 2014, un procent de 29% dintre utilizatori au inceput sa cumpere dinainte de Halloween.

Un alt motiv pentru care sa te pregatesti de pe acum?

Sigur nu vrei sa te pierzi intre “nameti”, alergand panicat de colo colo ca nu ai apucat sa-ti pregatesti nici magazinul online nici casa si familia iar colindatorii iti bat deja la usa.

Actioneaza inteligent, planifica si ramai in control, cu un business pregatit si o familie care se bucura fara griji de sarbatori.

Pregatirea campaniilor tale pentru sarbatori e asemanatoare actiunilor de decorare a casei doar ca in loc sa cumperi brad si instalatii de Craciun, iti creezi si planifici toate activitatile necesare pentru ca business-ul tau sa aiba rate de conversie cat mai mari.

E frumos sa te lasi cuprins de spiritul Craciunului stand la masa cu cei dragi si urmarind cum vanzarile magazinului cresc. Pentru masa de sarbatori te pregatesti din timp facand prajituri, decorand si alocand timp familiei.

De ce sa nu iti pregatesti business-ul in acelasi fel?

Acum, ca te-am convins de importanta etapei de pregatire, am selectat cateva secretele profesionale care te vor ajuta sa-ti maximizezi vanzarile.

Creeaza un calendar aferent campaniei tale de marketing din perioada sarbatorilor

calendar campanii sarbatori

Primul pas in procesul de pregatire pentru sarbatorile de iarna este dezvoltarea unui calendar de activitati, dupa care sa-ti planifici fiecare pas.

Chiar daca un calendar presupune un anumit timp de dezvoltare, vei observa beneficiile acestui instrument in ratele de conversie crescute inainte de inceputul panicii care se instaleaza de obicei in aceasta perioada. Iti protejezi afacerea si iti ajuti clientii sa se organizeze, sa cunoasca din timp ofertele si sa cumpere mai repede.

Va fi mult mai usor daca stii din timp ce continut trebuie sa apara pe blog si in ce ordine. Un site cu continut haotic nu inspira incredere.

Te poti orienta dupa calendarul pe care l-am creat noi, la Gomag, sau iti poti planifica activitatile dupa un calendar propriu. Iti recomand sa-ti detaliezi fiecare pas, ca sa nu pierzi din vedere vreun detaliu important.

Nu uita sa-ti fixezi data in care vei lansa campania publicitara aferenta promotiilor tale, care este publicul tinta al stategiei tale de e-mail marketing, cand vei posta pe blog si pe ce subiecte, cum se va desfasura campania de marketing de sarbatori si alte aspecte care tin de pregatirea magazinului tau online pentru sarbatorile de iarna.

reduceri-de-pret-gomag

Creeaza-ti regulile de pret pentru urmaoarele campanii. Practic in cateva zile iti poti programa campaniile pentru 3-6-9-12 luni.. 😉

regula-reducere-gomag

Actualizeaza lista de cuvinte cheie si include long tail keywords specifice

Activitatea SEO functioneaza precum pomul de Craciun: iti sprijina website-ul si il face vizibil tuturor. Din acest motiv, trebuie sa stii care este pozitia ta in motoarele de cautare si sa-ti cunosti cuvintele cheie cu cele mai mari rate de conversie.

Pentru perioada sarbatorilor de iarna iti recomand short tail keywords tematice, care sa includa cuvinte precum “oferta”, “cadou”, “black friday”, “cyber monday”, “craciun”, “cele mai frumoase cadouri”, “top cadouri”etc.

Long tail keywords specifice precum “cadouri pentru fetite” sau “cadouri amuzante pentru colegii de birou” iti ofera vizibilitate crescuta in browser si influenteaza pozitiv procesul de convertire a utilizatorilor nehotarati, care nu au idee ce produs cauta.

Creeaza continut pe tema sarbatorilor de iarna

In aceasta perioada a anului, continutul din blogul magazinului tau online are o influenta mult mai mare asupra publicului tinta. Dupa cum bine stii, e perioada din an in care oamenii se simt generosi si atenti fata de cei din jur iar publicul este usor impresionabil cand vine vorba de povesti, indemnuri la generozitate si idei de cadouri pentru cei dragi.

Nu astepta luna decembrie pentru a incepe sa scrii continut tematic pe blog. Pregateste articolele inca din octombrie pentru a-ti organiza eficient timpul. Iti ia o vreme pana compui continut de calitate si pana cuvintele cheie folosite in articole rankeaza in Google.

Nu conteaza daca nu stii ce produse vei avea la oferta in magazinul tau online, creeaza continut destinat principalilor tai utilizatori din grupuri demografice tinta. In acest fel nu iti dezvalui strategia nici in fata publicului, nici in fata competitorilor tai.

Un pont util este sa realizezi un profil de backlink-uri complex, cu pagini si domenii numeroase care sa faca referire la site-ul tau. Apeleaza la serviciile bloggerilor si oamenilor din industrie care te ajuta sa “dai sfoara in tara” si sa atragi atentia unor grupuri vaste de consumatori interesati de oferte pentru sarbatorile de iarna.

Creeaza ghiduri de cadouri pentru perioada sarbatorilor de iarna

Cea mai buna metoda pentru promovare si implicarea utilizatorilor in aceasta perioada este realizarea unor ghiduri de cadouri. Acestea functioneaza in Google si Social Media deoarece contin liste utile pentru mai multe tipuri de public tinta, deci le usureaza considerabil munca.

Ghidurile de cadouri publicate in blogul magazinului online au un potential crescut de a fi distribuite pe retelele de socializare si vizualizate de stakeholderi.

Poti crea un ghid de cadouri general, care sa cuprinda toate produsele de pe site-ul tau sau sa faci un pas mai departe, dezvoltand mai multe ghiduri pentru cadouri in functie de diferite criterii; exemplu “ghid de cadouri pentru mamici”, “ghid de cadouri pentru cei mai cuminti copii ”, “ghid de cadouri pentru bunici” etc. N

u uita sa inserezi link-uri de la fiecare sugestie de cadou inspre produsul aferent din magazinul tau online.

Pontul meu secret pentru tine este folosirea ghidurilor video pentru cadouri. Foloseste materialele video, filmulete si gif-uri pentru promovarea magazinului tau online deoarece au un impact crescut asupra utilizatorilor.

Oamenii iubesc sa dea share video-urilor deoarece sunt mai usor de consumat si de inteles. Despre cum te ajuta video-ul sa-ti cresti rata de conversie si vanzarile magazinului online voi scrie in curand un articol amplu, care te va ajuta sa intelegi de ce acest aspect este atat de important.

Optimizeaza-ti contul de Pinterest

Evident ca trebuie sa-ti optimizezi toate conturile de Social Media in care iti desfasori activitatea de promovare. Insa folosirea contului de Pinterest in perioada sarbatorilor de iarna este un secret profesional care iti poate aduce un numar mai mare de conversii.

Din ce in ce mai multi utilizatori aleg sa-si organizeze produsele pe care si le doresc in Pinterest boards. De ce sa nu folosesti si tu aceasta retea de socializare pentru cresterea traficului in magazinul online, nu doar pentru a-ti marca retetele preferate?

Practic, Pinterest se dezvolta ca un motor de cautare. Creeaza cate un pin board care sa functioneze ca si ghiduri de cadouri, unde sa-ti promovezi produsele. Include in descrierea acestora dar si in descrierile fiecarui pin individual, long tail keywords tematice.

In perioada sarbatorilor de iarna reteaua Pinterest este recomandata pentru impactul pe care il au imaginile asupra utilizatorilor. Foloseste imagini estetice, care sa spuna o poveste si sa atinga partea emotionala a clientului. In fond, prea putini oameni cumpara din motive rationale.

Personalizeaza. Personalizeaza. Personalizeaza.

Incepand cu modul de abordare al continutului din blogul magazinului, livrarea produselor si pana la strategia de e-mail marketing, Social Media si campania PPC, personalizeaza orice mesaj pe care il transmiti. Nevoia emotionala de a ne simti importanti, de a avea o influenta asupra altcuiva, primeaza. Profita de acest aspect dar nu abuza.

Ofera publicului tau tinta senzatia ca el controleaza, de fapt, procesul de cumparare-vanzare. Nu uita sa te adresezi cu mesaje personalizate care sa corespunda nevoilor utilizatorilor tai (aici te ajuta retargeting-ul), sa le multumesti si sa fii recunoscator pentru ca au ales magazinul tau online.

In acest fel ii vei determina sa se intoarca in site in aceasta perioada (sigur au si o matusa careia nu au apucat sa-i daruiasca ceva) dar si in restul anului, nu doar cand ai oferte si reduceri.

Acorda atentie modului de impachetare a produselor

Personalizarea modului de impachetare a produselor iti asigura noi ambasadori ai brandului, impact ridicat asupra tuturor persoanelor prin mainile carora trece pachetul si fidelizarea clientilor.

Uita de cutia maro standard in care se livrau produsele tale pana acum. Creeaza un design special pentru perioada sarbatorilor de iarna, foloseste hartie si carton de calitate cu imprimeuri de sezon si nu uita de importanta marketingului.

Cutia in care vei impacheta produsele trebuie sa se potriveasca specificului afacerii tale.

Chiar si o stampila cu logo-ul magazinului tau va avea impact. Un alt exemplu, daca vinzi cosmetice si produse de ingrijire corporala, transforma cutia intr-un cufar de lemn (imprimeu, nu material lemnos), decorat pentru o femeie sofisticata care se bucura de sarbatorile de iarna.

Imprima pe pachet adresa website-ului, adresa retelelor de socializare, incurajeaza-i sa imparta cu cei dragi experienta pe care le-ai oferit-o si sugereaza-le un hashtag, pentru a-ti fi mai usor sa contorizezi mentionarile din Social Media.

Transforma deschiderea pachetului intr-un adevarat eveniment. Nu e nevoie neaparat de o explozie de confetti dar trebuie sa aiba aceleasi rezultate. Ai grija ca pachetul sa ajunga la timp, altfel orice efort de personalizare isi va pierde sensul.

Poti adauga in pachet un cadou surpriza prin care sa-ti exprimi gratitudinea, un cupon de discount sau o felicitare personalizata de sarbatori.

Implica-te in campanii de responsabilizare sociala

Sarbatorile de iarna reprezinta acea perioada din an in care esti mai bun si mai generos. Sfatul meu este sa alegi o cauza umanitara pe care sa o sustii: vizite si donatii pentru orfelinate, case de batrani, familii fara posibilitati, adaposturi pentru caini vagabonzi etc.

La nivel de eCommerce, o campanie de responsabilizare nu numai ca are efecte benefice pentru cauza pe care o sustii ci in special asupra imaginii publice a firmei.

Practic, capitalul reputational al magazinului tau online primeste un boost de promovare si influenteaza nivelul de incredere pe care publicul tinta il are in brand.

Nu considera acest aspect un lucru pe care sa-l faci din obligatie. Publicul tau isi va da seama imediat daca ai alte scopuri decat cele nobile, daca urmaresti doar sa obtii vanzari. Alege o cauza umanitara care se potriveste specificului produselor sau preferintelor echipei tale. \

Invita stakeholderii magazinului tau online sa sustina cauza umanitara in care te implici. Posteaza imagini si filmulete de la evenimentele la care ai luat parte pe retelele de socializare si scrie articole pe aceasta tema in blogul magazinului.

Daca pui in aplicare din timp acesti pasi de pregatire a campaniilor, sarbatorile de iarna vor fi darnice cu clientii tai dar si cu tine. Inceputul lui 2016 te va suprinde pe val, cu rate de conversie si un numar de vanzari remarcabil.

Mai mult decat atat, vei avea o baza de clienti fideli si public activ care sa-ti sprijine lista de planuri progresive eCommerce pentru 2016.

Tu ai inceput sa-ti pregatesti magazinul online pentru sarbatorile de iarna?

Cosmin Daraban