Orice proprietar de business isi doreste succes in afaceri. Insa pana la atingerea lui, deseori, e cale lunga.

Iar alteori, nici nu stii daca l-ai atins.

Vezi tu, succesul e un termen ce se traduce altfel, pentru fiecare dintre noi. Fiecare magazin online are un alt obiectiv, financiar si de crestere.

Asa ca, hai sa povestim astazi despre cum iti stabilesti obiectivele corelate cu succesul (pentru tine), si vei descoperi cele 3 elemente esentiale de care ai nevoie pentru succes in afaceri.

Asculta mai jos episodul din Doza de eCommerce by Gomag si vezi video-ul pe YouTube.

Nu uita sa te abonezi la canalul de YouTube, pentru a fi la curent cu noi materiale, ce te vor ajuta sa te dezvolti pe plan personal si profesional.

Ce inseamna, pentru tine, succesul in afaceri? 

E un termen vag si abstract, Si, cum spuneam, inseamna altceva pentru fiecare dintre noi.

Succesul este generat de stadiul in care se afla procesul de executie al unei idei, fixat intr-un anumit interval de timp dat.

Practic, se coreleaza cu OBIECTIVELE de business.

Asadar, care sunt obiectivele tale?

De exemplu, sa ajungi la o cifra de afaceri in urmatoarea perioada? Daca da, care cifra anume si in ce perioada?

E important sa fii foarte specific cu obiectivele tale. Stabileste ce anume iti doresti, care e obiectivul, si in cat timp anume vrei sa il atingi.

Cum iti masori succesul?

Pentru unii inseamna o anumita cifra de afaceri. Sau o casa noua, o masina noua sau vacante exotice. Sau un venit pasiv.

Tu trebuie sa stabilesti si sa decizi aceste lucruri.

3 elemente esentiale in antreprenoriat

1. Costurile business-ului

Costul il masori prin timp sau efort, materiale, produse. Practic, reprezinta investitia si resursele tale, pentru a genera business.

De exemplu, costul de achizitie al produselor, taxe, impozite, salarii, bugete de marketing si alte elemente pe care le poti vedea si in CASUAL Formula.

2. Pretul produselor

Preturile sunt calculate tinand cont de costul pentru a opera business-ul, plus profitul. Asa ca stabileste de la inceput profitul tintit.

In aceasta ecuatie, profitul e cel care te ajuta sa iti implinesti visul – sa atingi obiectivele pe care le-ai ales pentru a masura succesul afacerii tale.

Ce determina marimea profitului unui business?

Raspunsul e riscul pe care tu, ca antreprenor, ti-l asumi. 

De exemplu, sa luam povestea Amazon. Lansat in 1995, intr-o vreme in care aproape nimeni nu vorbea despre eCommerce, Jeff Bezos a vazut o statistica interesanta ce l-a determinat sa se extinda online.

Desi actiona intr-un cu totul alt domeniu fata de ce e Amazon azi, Jeff Bezos a observat o crestere a internetului cu 2300%!

Sau gandeste-te la eMAG, care a fost lansat in 2001.

Sunt zeci de ani de cand retailerii de top si-au lansat afacerile. In acest timp s-au luat o multime de decizii si a fost nevoie de eforturi extraordinare pentru a le aduce in ipostaza in care sunt azi.

Profitul pe care il vei obtine depinde de exact aceiasi factori: implicarea si motivatia ta. Ideea e sa perseverezi in actiunile tale.

Cum traduci partea de risc si profit in eCommerce

Prin stabilirea corecta a portofoliului de produse. Daca alegi sa mergi pe un drum batatorit, sa vinzi in acelasi mod aceleasi tipuri de produs… nu iti va fi prea usor. Vei intra in batalia preturilor, intr-un moment in care, uzual, valul a trecut.

Majoritatea antreprenorilor la inceput aleg sa lucreze prin dropshipping, cu stocul la furnizor. Si e normal.

Iar in momentul in care investesti profitul tau in stocuri, automat depui mai mult efort si ai mai multe riscuri. Dar acestea, adunate, iti vor genera un profit mult mai mare.

Citeste si: Cum Calculezi Pretul Potrivit Pentru Produsul Tau – Strategii de pret

3. Valoarea perceputa de client

De ce ai nevoie de diferentiatori

In orice afacere, ideea e sa gasesti si sa comunici acel punct unic de diferentiere – unique selling point. Sa oferi o valoare in plus, perceputa drept pretioasa de clienti.

In momentul in care valoarea perceputa de client este mai mare decat valoarea pretului cerut de tine, clientul iti cumpara produsele.

Costul, pretul si valoarea perceputa sunt elementele care iti asigura un profit ce te ajuta sa cresti, sa accesezi resurse pe care nu le poti accesa decat pe masura ce te dezvolti (pe partea de tehnologie, HR si nu numai).

Putem spune ca antreprenoriatul este o atitudine care se transforma intr-un comportament, pe termen lung.

Si acum, ca ai ajuns la final, lasa-mi un comentariu cu provocarile si ideile tale si nu uita sa tii cont de sfaturile din video, pe drumul tau spre succes.

Asadar, vedem ca treaba asta cu succes-ul in afaceri, este o actiune in care este important sa iti implici echipa si sa gandesti o strategie de crestere pe termen lung.

Cosmin Daraban
[i]
[i]
[index]
[index]
[i]
[i]
[index]
[index]
[i]
[i]
[i]
[i]
[index]
[index]