Google a lansat marti, 15 martie, Google Analytics 360 Suite, noua platforma de marketing de tip cloud pentru companiile de tip enterprise, care ofera datele necesare pentru construirea unor campanii de marketing eficiente, ce obtin o rata mai mare de conversie si, nu in ultimul rand, te ajuta sa iti depasesti competitorii.

Platforma Google Analytics 360 Suite este un pachet de instrumente realizate special pentru a-i ajuta pe marketeri si proprietarii de afaceri online de tip enterprise sa masoare impactul campaniilor pe care le desfasoara, adunand date din mai multe surse, inclusiv de pe mobile.

Conform Google, la acest pachet se lucreaza deja de 3 ani si este una dintre cele mai complete platforme de marketing, fiind in competitie directa cu alti rivali din industria de cloud marketing, cum ar fi Adobe, Salesforce sau Oracle.

Google Analytics 360 Suite este alcatuit din 6 servicii de marketing si analytics:

  • Audience Center 360 (beta) – O platforma de gestiune a datelor (DMP) care se integreaza cu Google AdWords si DoubleClick. De asemenea, se integreaza cu alte DSPs, astfel incat marketerii sa poata segmenta audienta in platforma si sa targeteze segmentele prin diferite tipuri de anunturi.
  • Optimize 360 (beta) – A/B Testing pentru campanii de marketing. De exemplu, cu acest instrument poti testa doua landing page-uri care au fost create in platforma Silkmart sau in orice alt tool.
  • Data Studio 360 (beta) – Instrumente de colaborare si monitorizare date in timp real + rapoarte. Pentru distribuire se va folosi infrastructura Google Docs.
  • Tag Manager (beta) – Tag Manager pentru monitorizarea campaniilor, inca nu se stie sigur cum se diferentiaza de varianta gratuita existenta.
  • Attribution 360 (Adometry) – Atribuirea meritului de vanzari pe o multime de canale, dispozitive si platforme, atat online cat si offline.
  • Analytics 360 – cunoscut sub numele de Google Analytics Premium. Valoarea acestui serviciu incepea pana acum de la 150.000 de dolari pe an.

Pachetul include doua servicii existente deja in ofera Google, Analytics Premium si  Adometry iar celelalte sunt servicii noi, desi ca si functionalitate exista deja in online.

optiuni google analytics 360

Citeste si: Google launches its Analytics 360 Suite to provide better marketing measurement tools for “micro-moments”

Google afirma ca acest pachet se integreaza cu terte parti, furnizori si platforme (precum platforme CRM), astfel ca utilizatorul pachetului poate gestiona o multime de informatii dintr-un singur panou de administrare. Plus ca instrumentul capteaza date despre utilizator de pe orice format, chiar si din ad-urile pe Display sau anunturile video.

In ansamblu, ideea din spatele pachetului este sa asigure marketerilor o platforma care urmareste si inmagazineaza informatii despre consumatori si tiparul comportamental al publicului. De exemplu, acest instrument te poate ajuta sa intelegi de ce un vizitator a ajuns in site-ul tau, iti permite sa monitorizezi achizitia si actiunile vizitatorului si sa realizezi campanii si eforturi de marketing specifice pentru persoana respectiva, pe baza datelor obtinute despre aceasta.

Intelegerea comportamentul consumatorilor iti ofera o oportunitate sa trimiti mesajul potrivit, la momentul potrivit, pentru a convinge utilizatorul sa converteasca in site-ul tau. Dar, avand in vedere multitudinea de micro-momente prin care trece acesta (folosirea unui anumit dispozitiv pentru a cauta ceva pe Google, cumpararea unui produs etc.), pentru marketeri este dificil sa vada toata imaginea de ansamblu – toate fazele din Customer Journey.

Oricum, era si asa dificil sa intelegi comportamentul utilizatorilor in era desktop, daramite acum, cand se dezvolta pe zi ce trece noi tehnologii, pe care oamenii le folosesc pentru a accesa pagini web.

Prin urmare, era necesara lansarea unui instrument complet, care sa surprinda aceasta imagine de ansamblu intr-un singur loc si sa simplifice cat de mult posibil munca marketerilor.

Miscarea Google este, de asemenea, strategica, impotriva Facebook, care continua sa creasca accelerat pe mobil, amenintand sa detroneze motorul de cautare de pe locul I din piata de display advertising. Cu certitudine, noua suita rivalizeaza cu posibilitatile Facebook de a urmari utilizatorii pe diferite canale si dispozitive.

Ce ofera Google Analytics 360 Suite si nu gasesti in Google Analytics?

  • Instrument pentru optimizare (cum ar fi optimizarea paginilor web)
  • Integrare cu Double Click
  • Versiune mai facila a Tag Manager
  • Tv Attribution
  • DMP – Platforma de gestionare a datelor
  • Suport dedicat

Conform Google, pe masura ce acest instrument a fost construit, s-a tinut cont de nevoile exprimate de catre oamenii de marketing:

  • Necesitatea de a vedea intr-un singur loc toate etapele Customer Journey.

    Avem nevoie sa vizualizam intr-un singur panou intregul context in care un necunoscut se transforma in client si client fidel, ingloband date de pe toate canalele si dispozitivele folosite.

  • Statistici utile, nu doar informatii.

    Avem nevoie de o ansamblare logica a tuturor informatiilor pe care instrumentul de analiza ni le pune la dispozitie. Avand in vedere faptul ca trebuie sa ne ocupam de o multime de strategii, tactici si implementari de campanii, este esential ca instrumentele de monitorizare si analiza sa ne puna la dispozitie un tablou complet de informatii, cat mai usor de inteles.

  • Posibilitatea de distribuire a informatiilor in cadrul companiei.

    Marketerii au nevoie sa poata distribui cu usurinta orice informatie catre orice persoana, pentru ca procesul de decizie sa fie finalizat inteligent, in concordanta cu obiective.

  • Livrarea unei experiente placute publicului tinta.

    Prin integrarea multiplelor tehnologii Google, instrumentele din pachet nu doar ca lucreaza impreuna dar permit marketerilor sa realizeze actiuni imediate pentru a optimiza rata de conversie si a obtine mai mult trafic in site.

Google Analytics 360 Suite integreaza toate instrumentele necesare pentru a raspunde nevoilor si asteptarilor de mai sus.

Ce beneficii ai daca incepi sa folosesti pachetul de servicii pus la dispozitie de catre Google?

  • Construiesti o imagine completa, prin intelegerea comportamentului utilizatorilor si a impactului produselor, continutului si serviciilor tale
  • Conectezi statisticile interne la rezultate
  • Poti sa distribui orice informatie in cadrul companiei tale sau cu oricine doresti pentru a planifica mai eficient strategiile de promovare
  • Testezi orice schimbare in site-ul tau pentru a descoperi reactiile audientei si a implementa doar variabila cu cele mai bune rezultate
  • Ai la dispozitie rapoarte si un panou de administrare usor de utilizat si gestionat
  • Ai un serviciu de suport garantat pentru principalele componente ale pachetului, training si acces la noi functionalitati.

Noile instrumente (Audience Center 360, Optimize 360, Tag Manager 360 si Data Studio 360) exista deja din 15 martie, in varianta beta. Iar, daca folosesti Google Analytics Premium sau Adometry, vei observa ca aceste servicii isi vor schimba treptat denumirea si unele functionalitati, in urmatoarele luni.  

Desi nu a fost anuntata inca nicio data oficiala de lansare sau pret pentru intregul pachet, vei avea posibilitatea sa contactezi reprezentantii Google pentru a cumpara fiecare serviciu separat.

Daca ti-ai facut anumite opinii despre aceasta lansare, te invit sa le exprimi in comentarii si sa imi spui ce impact crezi ca va avea acest pachet de instrumente asupra dezvoltarii site-urilor eCommerce.

Citeste si: 10 Reguli de setat in Google Analytics pentru magazinul tau online

Cosmin Daraban