Asadar vinzi pe Facebook.

Disclaimer: vorbesc despre vanzare de produse, in mod constant, adica sa ai firma inregistrata si sa dai facturi clientilor. 

Nu ma refer acum la vanzare de servicii sau ca vinzi mobila ramasa mostenire ori zmeuro bio si purcei.

Dar sa revenim. Spune-mi, iti suna cunoscut?

“Pret?”

“Pret”

“Cat costa?”

“Pret?”

“Preeeeeeeeeeeetz”

… Chiar daca, poate ai trecut pretul chiar in descrierea postarii. Sau chiar direct pe imagini.

via GIPHY

Indiferent ca ai o afacere si vinzi de pe pagina de business, in grupuri sau marketplace, raspunsul pe scurt e da, ai nevoie si de un site, de un magazin online.

Nu te poti baza doar pe Facebook.

Dar daca vand chiar mega bine pe Facebook? Ce conteaza ca mai sunt si oameni care intreaba de o mie de ori despre pret? Oricum acestia sunt peste tot.

Corect. 

Dar un magazin online te ajuta din start sa ajungi la diferite segmente de audienta, pentru care uneori muncesti mai cu folos.

Ca sa nu mai spun ca iti permite sa ajungi o audienta muuult, mult mai extinsa si poate mai experimentata intr-ale cumparaturilor online, prin email marketing, SEO, reclame Google Ads, continut, poate afiliere si canale off-Facebook.

Hai sa le luam pe rand.

Pentru astazi am pregatit o noua lectie intr-o ureche. 

E vorba de seria pe care am inceput-o inainte de toata aceasta perioada si pe care am ales sa o pun pe pauza, pentru a lasa continut mult mai util sa ajunga la voi (tutoriale, sfaturi pentru perioada de criza si asa mai departe).

Lectia de azi e despre de ce e gresit sa crezi ca iti ajunge sa vinzi doar pe Facebook. 

Si de ce ai nevoie si de un magazin online, daca vrei intr-adevar un business serios, care sa iti aduca bani, clienti si venit la intregul potential.

Pentru ca, sa fim seriosi, un business nu e o joaca. 

Cum nici Facebook nu e o platforma de vanzari online, ci mai degraba un canal in care sa te extinzi sau sa testezi si sa te promovezi.

De ce sa ai si un magazin online, si sa nu vinzi doar pe Facebook?

1. Pentru ca iti depasesti limitele

Limite pe care, doar cu un magazin pe Facebook, tu ti le impui. Mie imi place sa spun ca e echivalentul introducerii proverbialului bat (ce mai, o adevarata craca) in roate. 

Aici esti limitat de regulile platformei.

De accesul la un singur tip de cumparatori, distrasi, investiti emotional in cu totul altceva decat cine esti si ce vrei sau poti sa le oferi tu.

Si esti limitat de spatiu.

via TUMBLR

Ma refer la faptul ca nu poti sa specifici intr-o postare toate informatiile si dovezile de incredere de care au nevoie clientii. Nu poti sa faci upsell sau cross-sell automat, fara sa incerci sa vinzi tu in comentarii sau pe chat.

Nu poti sa cresti valoarea cosului de cumparaturi cu OTO conditionat de produs sau categoria produsului, nici sa colectezi automat adresele de email ale clientilor.

Si mai e ceva. Gandeste-te cate distrageri exista pe Facebook + notificarile. 

La polul opus, cand omul a intrat in site-ul tau nu o sa fie distras de o pereche de sani afisata chiar sub postarea ta sau o alta reteta video care sa-l atraga in gaura neagra cunoscuta sub numele de Facebook Watch.

Pe site, ai mai multe sanse sa ii vinzi, ori cel putin poti colecta bucati de date pe baza carora sa il contactezi mai tarziu, poate chiar cu produsul de care e interesat: pe email, in reclame, prin continut, lead magnet etc.

Daca vrei sa vinzi constant, ai nevoie de un brand recognoscibil, in care oamenii au incredere. Iar doar cu un magazin pe Facebook… nu poti construi un brand.

Citeste si: „Vand un produs obisnuit, am sanse sa fac profit?” – Cum faci diferenta in eCommerce

2. Pentru ca ajungi la un public setat sa cumpere

Si adevarul-adevarat e ca macar o parte din acest public e mult mai educat in ceea ce priveste cumparaturile online. 

Acesti oameni se uita la dovezile de incredere, isi doresc cumparaturi sigure si se descurca perfect sa plaseze o comanda, fara sa te mai bombardeze cu intrebari.

Desigur, si intr-un magazin online vei avea clienti mai complicati, care sa iti ceara detalii sau, cine stie, sa incerce sa negocieze pretul, sau sa incerce sa iti faca probleme. 

Insa, pana la urma, treaba se desfasoara in chat-ul tau, la telefon sau pe email, nu in vazul tuturor, in comentarii pe Facebook sau direct pe pagina.

Sau unii clienti sunt mai introvertiti si prefera sa interactioneze cat mai putin cu tine.

Nu e nimic gresit cu asta. Acesta e si motivul pentru care ador sa comand online.

Alt motiv?

Unii oameni pur si simplu nu au incredere sa cumpere de pe Facebook. 

E si mai greu sa verifice firma, si sa aiba certitudinea ca nu se vor trezi cu pantaloni evazati anii ‘80 style, in loc de un slim fit sexy, pe care nici nu-i pot returna.

Ma rog. De aia exista(u) party-urile retro 🙂 .

via GIPHY

Principalul motiv pentru care sa ai un site / magazin online

In prima faza, niciun om nu intra pe Facebook sa faca achizitii. 

Facebook e pentru a nu uita cand e ziua de nastere a prietenilor tai, pentru urmaritul pozelor si postarilor prietenilor si a oamenilor care ti se par interesanti, jocuri, video, ras la meme-uri si dat tag in comentarii prietenilor cu care vrei sa razi impreuna. 

Ocazional, si pentru o ciorovaiala care sa iti umple timpul, cu persoanele carora vrei sa le dovedesti ca nu au dreptate.

Doar recent, de cand Facebook a introdus tot felul de metode de monetizare, s-a inundat reteaua cu oferte de vanzare. 

De aceea functioneaza aici cumparaturile la impuls, in special pentru produsele cu pret mic… pe care oricum multi incearca sa il negocieze. 

Citeste si: Cum Sa Folosesti Blogul Pentru A-ti Salva Pagina De Facebook

3. Pentru ca ai lucrul tau, pe care te poti baza

Nu stii niciodata cand te vei trezi dimineata cu contul blocat sau dezactivat. Si-atunci sa vezi bucurie.

Se intampla si la case mai mari, insa atunci cand singurul tau canal de desfacere e magazinul pe Facebook, nu-ti va pica bine deloc.

Mai mult, odata ce se intampla, lucrurile nu se rezolva in decurs de cateva ore, ci in zile intregi.

Ce faci atunci?

Cu un domeniu propriu si un magazin online de sine statator, nimeni nu iti poate inchide afacerea peste noapte. Pur si simplu, nu este posibil. Si chiar daca mai pica serverele, lucrurile se rezolva rapid – plus ca macar ai pe cine injura, care sa reactioneze cat de repede se poate 🙂 .

Pe langa site, poti sa iti aduni propria baza cu adrese de email, pe care o poti segmenta si targeta diferit, cu oferte pentru fiecare interes in parte.

Aduni si cookie-uri pentru remarketing si ai metode infinit de creative pentru fidelizarea clientilor. 

Ce vreau sa retii

Scopul articolului de azi nu e sa arunc cu pietre in Facebook. Acest canal are rolul lui:

  • Te ajuta sa spui multora cine esti si ce faci
  • Te ajuta sa promovezi stilul de viata creat de produsele tale
  • Te ajuta sa creezi interactiune in jurul brandului tau
  • Te ajuta sa ajungi usor la un public care cumpara la impuls (daca vinzi produse cu pret mic)
  • Te ajuta sa iti testezi ideea de business si produse, inainte sa lansezi propriu-zis

Asa ca daca vinzi deja pe Facebook, cu atat mai mult e recomandat sa deschizi si un magazin online. 

Pentru ca, practic, produsele si ofertele tale sunt deja validate si ai un public potential pe care poti incepe sa il transformi in lead-uri din ce in cel mai calde si sa il fidelizezi.

Citeste si: Promovare Facebook & Instagram – 10 Idei pentru strategia Social Media

Lucrurile pe care ti le-am spus nu sunt noi. Au mai vorbit Alexandra si Cosmin despre ele, precum si o multime de oameni de marketing.

Asa ca deschideti-va magazine online pe un domeniu personal, oameni buni. Daca vreti sa vindeti online, nu mai faceti lucrurile pe jumatate.

Cateodata, ce faci pe jumatate, e mai costisitor si mai frustrant decat sa mergi pana la capat.

Vinzi produse pe Facebook? Si nu ai site?

Ai posibilitati, la indemana si la preturi mai mult decat decente! Eu iti recomand platforma Gomag, pentru ca e atat de simplu de folosit, incat pana si un copil de clasa a 3a isi poate face un magazin online.

Pe bune, am testat 🙂 

Haide, testeaza si tu – ai 15 zile gratuit. Pentru ca, te asigur, poti sa vinzi online mai mult, mai simplu si mai rapid decat iti poti imagina.

Porto
[i]
[i]
[index]
[index]
[i]
[i]
[index]
[index]
[i]
[i]
[i]
[i]
[index]
[index]