Strategia de promovare Facebook si Instagram ramane un subiect la fel de popular, pe cat de multe materiale, carti si cursuri se fac pe tema aceasta.

Dar, well, nu e de mirare.

Ceea ce functioneaza azi, poate nu mai merge la urmatoarea postare. Regulile se schimba. Si sunt schimbate de canale, de comportamentul consumatorilor si de competitie.

via GIPHY

Secretul, insa, sta in adaptare, nu in adoptare.

Mai exact, adaptarea strategiei tale Social Media.

Asadar, pentru astazi am ales 10 idei de promovare Facebook & Instagram pe care sa le incorporezi in strategia ta… daca nu te-ai gandit inca la ele.

Cuprins Promovare Facebook & Instagram

  1. Urmareste postarile numelor mari din piata
  2. Formuleaza si foloseste o voce specifica pentru brandul tau
  3. Foloseste imagini si video-uri de calitate
  4. Imprumuta elemente din cultura audientei tale
  5. Interactioneaza cu followerii care au putere
  6. Alege cateva emoji-uri si transforma-le intr-un simbol al paginilor tale
  7. Faci giveaway? Nu cere actiuni complicate
  8. Construieste o comunitate usor de recunoscut
  9. Nu te lega de subiecte grele daca nu esti sigur pe tine
  10. Incearca sa mergi viral pe nisa, nu pentru toata lumea

Incepem?

1. Urmareste postarile numelor mari din piata

Unul dintre lucrurile care diferentiaza Facebook sau Instagram de alte canale de marketing pe care le folosesti, e ca aici trebuie sa reactionezi in timp real.

Sau, ma rog, cat de repede se poate.

Pentru ca un subiect popular azi sau chiar in interval de cateva ore, s-ar putea sa se dezumfle inainte sa ai tu timp sa reactionezi.

De aceea recomand sa ai un om care sa se ocupe special de Social Media si sa urmareasca activitatea paginilor mari din piata.

De foarte multe ori, acolo exista oportunitati de care nu esti constient.

Fie ca e vorba de un subiect pe care il abordeaza in postari sau o postare la care poti interactiona si tu. Fie ca sunt idei de continut vizual sau modul de prezentare a informatiilor.

Aceasta tehnica te va ajuta mai ales daca esti la inceput si inca nu stii pe ce directie sa mergi cu strategia.

Evident, nu iti spun sa copiezi ceea ce fac cei mari. Nu vei impresiona pe nimeni.

Ci sa adaptezi natural la nisa si specificul business-ului tau.


2. Formuleaza si foloseste o voce specifica pentru brandul tau

Brandurile mari au un intreg manual pe baza caruia isi construiesc strategia Social Media.

Ceea ce promoveaza pe Facebook, Instagram sau alte retele respecta politicile lor de comunicare si conduita.

Valorile si misiunea brandului. 

Folosesc vizualuri, culori si materiale creative specifice doar companiei lor.

Chiar daca, poate, tu nu esti un brand mare si nu ai multa experienta in spate, gandeste-te ce voce vrei sa ai in Social Media.

Cum vrei sa te perceapa urmaritorii tai? 

Si cum te asiguri ca aceasta perceptie le va deveni atat de naturala (prin repetitie) incat ori de cate ori vad o postare de-a ta, sa stie precis ca tu esti in spatele ei? 

Gandeste-te la asta. 

stil-comunicare-social-media

Daca vrei sa ai o tonalitate mai serioasa, prietenoasa, amuzanta, relaxata, educativa, formala, informala. Si asa mai departe.

Alege un stil si mergi pe acela in toate postarile si comunicarile tale.

Vei deveni usor de recunoscut.

3. Foloseste imagini si video-uri de calitate

Imaginile si video-urile sunt cele mai eficiente tipuri de continut in Social Media.

Nu mai e nicio noutate.

Insa ca magazin online, va trebui sa ai putin mai multa grija ce fel de materiale folosesti. Mizeaza pe estetica si materiale de calitate, chiar daca le faci cu telefonul. 

Exceptie face continutul generat de clienti, pe care nu il poti controla in totalitate.

Alege imagini si video-uri:

  • Cu care urmaritorii tai vor rezona – faptul ca postezi o imagine cu produsul pe fundal alb nu transmite prea multe, gandeste-te la context si la ceea ce ii intereseaza
  • Care sa trezeasca o reactie – poate fi un stimul vizual sau un call-to-action 
  • Care sa le castige increderea – imaginile si video-urile de calitate le ofera o dovada ca produsele si serviciile tale sunt exact asa cum spui
  • Care sa ii distreze – oamenii continua sa te urmareasca doar daca le oferi un motiv puternic sa faca asta

Citeste si: 50+ Idei Geniale & Usor de facut pentru postari Social Media

4. Imprumuta elemente din cultura audientei tale

Are sens sa folosesti meme-uri atunci cand audienta ta are cultura necesara pentru a le intelege. Daca obisnuieste sa consume astfel de continut.

Sau mesaje cu “ Buna dimineata! Cine da cafeluta?!” + un buchet de trandafiri, la fel, daca audienta ta prefera astfel de continut.

Sau sarcasmul. Sau dragalasenia. Sau abordarea educativa.

postare-cultura-audientei

Sigur ca pe paginile tale vei crea o cultura proprie, din elementele venite de la urmaritori si stilul specific brandului.

Insa tine cont de obiceiurile si interesele audientei daca vrei sa ramai relevant.

5. Interactioneaza cu followerii care au putere

In principiu, interactioneaza cu toata lumea de pe pagina ta. Incearca sa raspunzi la orice comentariu sau mesaj, indiferent de la cine vine acesta.

Insa fii foarte atent mai ales la urmaritorii care au la randul lor o audienta. 

Pentru ca acestia ar putea avea un impact mai puternic asupra viitorului paginii tale, in functie de cum ii tratezi.

O iesire necontrolata sau o idee proasta de marketing iti poate aduce pe cap un adevarat roi de albine, in frunte cu liderii de opinie. Si, pe Facebook, vestea se imprastie mai repede decat apuci sa zici “scuze”.

Pe de alta parte, avand deja un grad de interes pentru tine, poti colabora mai eficient cu astfel de micro influenceri si sa ajungi la audientele lor, fara multe batai de cap.

Citeste si: Strategii de promovare a unui produs in Social Media

6. Alege cateva emoji-uri si transforma-le intr-un simbol al paginilor tale

Excesul de emoji-uri dauneaza grav sanatatii postarilor tale Social Media.

Avem tot felul de opinii in piata, ba in favoarea lor, ba impotriva.

Cert e, insa, ca emoji-urile (folosite cu cap) te ajuta sa evidentiezi anumite mesaje.

Cel mai ok e sa alegi unul sau doua reprezentative fie pentru ce vinzi, fie pentru senzatia generala pe care o da firma ta.

7. Faci giveaway? Nu cere actiuni complicate

Cu cat mai simple sunt regulile pentru participarea la concursul sau giveaway-ul tau, cu atat vei avea mai multi participanti.

Citeste si: Concurs pe Facebook – Sfaturi si idei pentru o strategie de succes

Sigur, regulile depind si de obiectivul concursului; daca vrei continut general de utilizatori, sau o achizitie in magazinul tau, sau pur si simplu vrei engagement.

Cele mai populare sunt concursurile care cer cat mai putin efort de la participanti.

giveaway-facebook

Insa te poti asigura ca le simplifici munca, daca targetezi concursurile diferit. De exemplu, ceri recenzii sau testimoniale doar de la clientii existenti. Sau le pui la dispozitie aplicatii specializate pentru a se filma.

Citeste si: Cum să creezi un giveaway de succes pe Instagram

8. Construieste o comunitate usor de recunoscut

Poate fi vorba de un grup, o pagina de Facebook sau Instagram. 

Ofera-le urmaritorilor tai anumite simboluri pe care sa le foloseasca pe profilele lor sau in postarile lor, si care sa fie clar ca au pornit de la tine. La Gomag, de exemplu, e vorba de #cugomag, hashtag-ul nostru personalizat.

Iti poti crea si tu unul si sa iti inviti audienta sa il foloseasca in postarile pe Instagram.

comunitate-hashtag-magazin

Sau poti alege un anumit emoji.

Sau o denumire creativa pentru comunitatea ta (ex. gomagicieni). Sau un slogan.

Secretul sta in repetitia simbolului pana acesta devine natural pentru comunitatea ta. 

9. Nu te lega de subiecte grele daca nu esti sigur pe tine

Ma refer la mentionarea unei cauze populare in postarile tale (fie ca te alaturi cauzei, fie ca ai o parere personala pe care simti nevoia sa o impartasesti) sau folosirea marketing-ului contextul in varianta ASA NU.

Gandeste-te de 2-3 ori inainte sa lansezi o bomba in piata. Vorbeste cu 2-3 persoane, de sex diferit, cu cunostinte diferite, chiar si din afara firmei, atunci cand vrei sa folosesti un subiect controversat sau sa ai o abordare socanta.

Pentru ca in Social Media ai de-a face cu un public extrem de sensibil, si nu dureaza mult pana ca toata lumea sa faca front comun in fata ta.

Cea mai buna metoda sa opresti o criza de imagine, e sa eviti ce ar putea-o declansa, in primul rand. Sau cel putin sa iti faci un plan bun de controlare a reactiilor.

N-ai cum sa nu iti dai seama care sunt subiectele riscante.

10. Incearca sa mergi viral pe nisa, nu pentru toata lumea

Nu exista o reteta pentru a stii ca urmatoarea data creezi un material viral, fie el text, audio, video, imagini etc.

Insa exista unele aspecte pe care le au in comun majoritatea viralelor. Si nu ma refer la filmuletele cu fail-uri de pe net, ci la materiale valabile pentru branduri.

Acestea:

  • Rezoneaza cu oamenii care au un set de interese comune
  • Creeaza un sentiment de anticipatie comun pentru un grup pasionat de subiectul viralului
  • Functioneaza ca o dovada ca apartii de acelasi trib, interesat de aceleasi lucruri
  • Raspund la intrebarea “cum ii face pe oameni sa se simta in viata reala?” (si nu la intrebarea ce fel de continut e sau care e subiectul materialului)
  • Ii determina pe oameni sa dea share viralului catre persoanele din viata lor cu care vor sa impartaseasca senzatia

Prin urmare, daca iti propui sa creezi un material viral, mai intai trebuie sa iti cunosti audienta si interesele acesteia. De aici pornesti.

De asemenea, cu cat mergi mai granular pe o nisa, o zona de interes, cu atat ai mai multe sanse sa devii viral.

Citeste si: Business Manager – calea catre Facebook Pixel, Facebook Shop, Instagram Shopping

Cred ca acum ai o idee mai clara pentru strategia ta de promovare Facebook & Instagram.

Ce sa faci in continuare?

Selecteaza 1 idee care ti se pare mai usor sau mai interesant de implementat, si incepe sa o pui in aplicare chiar acum. Apoi selecteaza alta, si alta, si alta, pana ajungi la finalul listei.

Asa vei vedea rezultate 🙂 .

Ai nevoie de o platforma stabila pentru magazinul tau, pe langa strategia Social Media? Incepe sa vinzi cu Gomag! Ai 15 zile la dispozitie sa testezi platforma gratuit. 

Cosmin Daraban