In perioada verii, majoritatea magazinelor online inregistreaza o scadere in vanzari.
Prioritatile consumatorilor se muta pe vacante, calatorii si ocazii de iesit in oras, la festivaluri etc. etc. Anul acesta, pusculitele sunt cu atat mai dezumflate, avand in vedere rata inflatiei si conditiile macro-mediului.
Tu ce ai cumparat in ultima perioada?
Pentru cei mai multi dintre noi, raspunsul se reduce la cumparaturi pentru produsele de care avem nevoie. Cu exceptia evenimentelor declansatoare care ne conditioneaza sa cumparam… cum ar fi aniversarile.
Ei, pentru ca nu vrei sa treci prin aceasta perioada ca voda prin loboda, ci iti doresti un flux de vanzari constant, poate chiar mai maricel, daca se poate, pentru azi ti-am pregatit un material interesant.
Discutam pe indelete despre planul de organizare a afacerii tale pe timp de vara si primesti idei care sa iti aduca rezultate, chiar si tinand cont de conditiile mentionate mai sus.
Cuprins Planul de organizare a afacerii tale pe timp de vara
- Consulta calendarul anual si detaliaza activitatile pe urmatoarele luni
- Pregateste campanii tematice
- Ajusteaza abordarea pentru bugetele reduse
- Concentreaza-te pe crearea de continut pentru toamna-iarna
- Diversifica sursele din care obtii lead-uri
1. Consulta calendarul anual si detaliaza activitatile pe urmatoarele luni
Un antreprenor istet isi face iarna car, si vara sanie (wow, se pare ca e saptamana proverbelor).
Asta inseamna ca la inceput de an ti-ai facut timp sa iti organizezi urmatoarele 365 de zile din punct de vedere marketing si business.
Ti-ai notat evenimentele principale de care sa tii cont pentru organizarea de campanii si ai planuit cand sa faci lansari, cand sa dai drumul reducerilor, cand sa restochezi si asa mai departe.
Acest plan iti ofera o imagine de ansamblu asupra anului ce vine si o marja suficient de mare de timp pentru pregatire.
Insa, bineinteles, nu trebuie sa ramana batut in cuie.
Ei bine, acum – chiar acum – e momentul perfect sa revizuiesti si detaliezi planul pentru lunile de vara, tinand cont de:
-
- Cele mai noi trenduri – identificate cu Google Trends, din cererile primite de la clienti, din studiile de piata.
- Conditiile macro-mediului – daca nu ai inca o strategie omnichannel, poti incepe cu multi channel. De exemplu, poti deschide un popup store sau participa la targuri si evenimente relevante pentru industria ta, chiar daca doar in aceasta perioada.
- Obiceiurile de consum ale clientilor tai – poate asteapta din partea ta lansarea unui produs de sezon.
- Bugetul afacerii tale si evolutia costurilor de marketing
Odata ce ai aceste date la indemana, e timpul sa te reorganizezi si sa specifici cat de clar, cu data de pornire si data de oprire:
- Campaniile de vara
- Lansarile produselor estivale
- Campaniile comerciale din perioadele moarte
-
- Perioada de concediu si tipul de campanie pentru anuntarea lui (nu iti inchizi magazinul cat timp esti in concediu, ci lasi comenzile sa curga. INSA anunti faptul ca livrarea va intarzia!)
- Concursurile pe social media
- Campania Back-To-School
- Campaniile de fidelizare
Ce faci in continuare?
Citeste si: Cum iti pregatesti magazinul Gomag pentru concediu [Video]
2. Pregateste campanii tematice
Toate campaniile de mai sus au nevoie de timp de pregatire. Nu poti sa le activezi in magazin si sa te astepti sa intre oamenii buluc. Ei nu stiu de ele.
Prin urmare, vei trece printr-o etapa de pregatire si una de promovare a campaniilor de marketing de vara:
-
- Pregatirea tehnicalitatilor si a vizualurilor – adica setezi regulile de reduceri, landing page-ul, listele de preturi, creezi bannerele sau sectiunile Continut Promo, actualizezi email-urile si SMS-urile tranzactionale, programezi hellobar si popup-uri etc.
- Incepi sa faci teasing prin care sa cresti interesul pentru ce urmeaza sa anunti.
- Oferi un preview si acces in premiera la campanii pentru clientii fideli – ii anunti pe email sau pe grupul comunitatii tale, daca ai asa ceva.
- Faci o prelansare cu acces catre restul comunitatii tale – abonatii la newsletter, urmaritorii de pe social media – toti la care ai acces fara sa platesti, in aceasta faza, reclame.
- Pornesti campania normal pentru toata lumea, inclusiv cu paid media.
- Cu putin timp inainte de final sau la scaderea stocurilor, incepi sa faci urgentare cu cronometre si mesaje repetitive cu texte FOMO.
- Faci follow-up dupa campanie, cu mesaje de multumire, cerere review, propuneri cross-sell si upsell, inclusiv pentru a anunta urmatoarea campanie, daca e cazul.
Treci fiecare campanie de marketing de vara prin acest framework. Chiar daca nu vei avea acelasi impact de fiecare data, tot nu vei sta cu mainile in san.
Rezultatele vin catre cei care fac ceva proactiv… inclusiv castigurile la loto sunt conditionate de faptul ca pui un bilet.
Citeste si: Cum sa obtii vanzari din sursele de trafic
3. Ajusteaza abordarea pentru bugetele reduse
Vara, e mai important sa dam banutii pe calatorii, pe excursii, pe iesiri, pe festivaluri, pe nunti. Si e perfect normal.
Din postura de antreprenor, e usor sa intelegi asta, desi probabil nu la fel de usor sa o accepti.
Vara, acorda atentie maxima produselor tale vedeta si incearca sa scoti in fata produsele care vezi ca prind cel mai bine la publicul tau.
Nu pot spune neaparat ca va fi vorba de produsele cu pretul cel mai mic din catalogul tau. De exemplu, daca vinzi rochii de gala, cu siguranta clientele tale isi vor dori ceva ce pare bogat si nemaipomenit dintr-o privire.
Insa iti poti ajusta strategia de recomandari cross-sell si sa impingi in fata accesorii, in loc sa astepti pana in post-comanda, unde sa faci upsell la alta rochie.
In alte situatii, va fi vorba de produsele ieftine din magazinul tau.
Pe acestea adauga-le in pachete de produse, si in jurul lor creeaza o strategie tare de recomandari in site, astfel incat sa atragi atentia spre produsele mai scumpe.
Ori uite, poti sa dai cadouri in functie de praguri de pret.
Atat iti recomand doar sa nu ridici acest prag prea mult (tii cont de pretul mediu din magazin), ci mai degraba sa aplici multiple praguri, incepand de la o suma usor de atins.
4. Concentreaza-te pe crearea de continut pentru toamna-iarna
Adevarul-adevarat e ca, fara bugete serioase, nu prea ai control asupra modului in care cumpara potentialii tai clienti.
E important sa te diferentiezi, dar pentru a face asta, ai nevoie sa existi in piata ta = vizibilitate.
Ce te poate ajuta sa obtii vizibilitate, in timp?
Continutul.
Continutul relevant si util pe care il oferi continuu oamenilor care ajung la tine.
Asadar, daca te trezesti cu mai mult timp liber la dispozitie vara aceasta, concentreaza-ti energia pe pregatirea de continut pentru toamna-iarna:
- Articole pe blog pentru anuntarea campaniilor planuite pana la sfarsitul anului
- Bucati de texte pentru landing page-uri de campanie
- Sloganuri si titluri pentru bannere
- Bucati de continut pentru hellobar, bannere si popup
- Texte si vizualuri pentru postari social media
- Bucati de newslettere pentru campania de Craciun, BTS, Black Friday,
- Texte pentru carusele pe Instagram
- Mesaje promotionale
Sigur ca nu toate aceste texte vor ramane exact asa cum le gandesti acum. Probabil pe unele le vei modifica drastic, in functie de schimbarile ce intervin pana la finalul anului.
Insa vei avea o baza de la care sa pornesti, pentru care imi vei multumi in momentul in care incepe sezonul tau si vei fi prea ocupat(a) sa te mai ocupi si de ele.
Pont!
Foloseste Chat GPT, Jarvis, Writesonic, Canva, Icons8 etc. Toate acestea sunt instrumente AI care iti pot oferi inspiratie sau idei de la care sa pornesti. Pentru ca nu intotdeauna e ok sa folosesti textele generate direct in magazin.
Le optimizezi in stilul tau si le conferi autenticitate.
Acestea scurteaza timpul de incepere si simplifica procesul de creatie.
5. Diversifica sursele din care obtii lead-uri
Afacerea ta nu convinge nicicum oamenii sa isi deschida portofelele pe timp de vara?
Nu te descuraja. Nici nu opri de tot eforturile pentru a obtine vanzari. Insa introdu un pas intermediar dintre brand awareness si vanzare.
Concentreaza-te sa obtii lead-uri pentru cand incepe sezonul tau. In acest fel, de exemplu, poate chiar vei fura startul inaintea concurentilor din industria ta.
Cum poti obtine lead-uri noi?
- Ruleaza concursuri si giveaway-uri din social media cu inscriere pe site.
- Reducere cu cifra mare oferita in avans pe email, doar celor care se inscriu prin formularul tau.
- Acces in premiera + bonus pentru noua colectie pe care ai de gand sa o aduci in magazin la inceputul sezonului.
- Consultanta gratuita + servicii reduse pentru cei care se inscriu in formular.
- Parteneriate cu diverse firme ce vand produse adiacente.
- Continut premium, cu acces inchis (de exemplu, un mega ghid, un studiu de piata, o colectie de informatii de la experti etc.)
Citeste si: Cum iti ajustezi planul de marketing pentru urmatoarele 6 luni
Nu lasa pe maine, ce poti face astazi pentru a obtine vanzari din campaniile tale de vara.
Pentru ca daca nu incerci sa faci cel putin o actiune in directia asta, un singur lucru iti voi garanta. Nu se va intampla nimic 🙂 .
Dar nici rezultatele nu vor veni de la sine.
Foarte important, daca planifici sa pleci in concediu, pregateste din timp campania de anuntare si ofera-le clientilor tai un cod de reducere ca ”scuze” pentru intarzierea livrarilor.
Pe cand te intorci, vei avea doar de pregatit coletele… si cu siguranta e un rezultat mult mai profitabil, decat daca ti-ai inchide magazinul si n-ai primi nicio comanda.
Spor si o vara profitabila sa ai!
PS. Nu uita sa te folosesti de functionalitatile platformei Gomag la maximum.
Iar daca nu vinzi cu noi, inca, acum e momentul sa incepi. Testeaza platforma gratuit pentru 15 zile si profita de super oferta noastra de vara!
Vezi detalii pe pagina de preturi!
- 30 de sabloane pentru trusa ta de antreprenor - iunie 24, 2025
- Cum sa cresti traficul organic spre magazinul tau online - iunie 17, 2025
- 10 lucruri pe care trebuie sa le verifici in magazinul tau - iunie 10, 2025