Cat de bine vand campaniile tale de marketing?

E normal sa existe zile mai bune si zile mai proaste. Insa inainte de a te ancora strict de sezonalitate sau de bugetele mai mari ale competitorilor, e important sa iti privesti actiunile in ansamblu.

Cu siguranta incerci de toate pentru a-ti vinde produsele. E normal, inclusiv noi recomandam o multime de canale si tehnici, cu mentiunea ca trebuie testate.

Trebuie incluse intr-o strategie aliniata brandului tau si tipului de clienti pentru care te adresezi.

Prin urmare, daca marketing-ul pe care il faci lasa de dorit, astazi povestim putin despre optimizare astfel incat tu sa obtii vanzari din sursele de trafic.

Un aspect important inainte sa incepem tine de obiectivele pe care ti le setezi. 

Asa ca te invit sa urmaresti mai intai video-ul de mai jos, pentru a avea un cadru corect in care sa aplici informatiile din articol.

Cuprins: Cum sa obtii vanzari din sursele de trafic

  1. Documenteaza-te despre publicul tau tinta
  2. Optimizeaza magazinul online pentru vanzari
  3. Asigura-te ca ai un continut variat si util in site
  4. Optimizeaza mesajele de marketing
  5. Foloseste-te la maximum de media detinuta si media castigata
  6. Testeaza multiple surse de trafic
  7. Monitorizeaza rezultatele si imbunatateste acolo unde vezi goluri

1. Documenteaza-te despre publicul tau tinta

Ce se intampla la punctul de contact intre oameni si mesajele tale:

  • Ce cred clientii tai acum (legat de afacerea ta / produsele tale)?
  • Ce vrei tu sa creada? (ex. brand de incredere, cea mai buna optiune)
  • De ce ar trebui sa le pese / sa actioneze? (ex. beneficii, servicii extra) 
  • De ce nu le pasa / nu actioneaza acum? (ex. nu stiu de tine, nu au o nevoie imediata)
  • Ce ii opreste sa cumpere? (ex. informatii neclare, frica de a fi inselati)
  • Care sunt categoriile de public cu interes si cerere pentru produsele tale? (segmente & avatare de client)

De fiecare data cand vrei sa dai drumul unei campanii de marketing sau unor mesaje de marketing pe sursele de trafic, acorda-ti timp pentru a evalua si actualiza datele despre consumatori.

In acest fel, te asiguri ca planifici o oferta atragatoare pentru ei si folosesti cuvintele lor sau abordari care au potential sa functioneze pentru ei, indiferent pe ce canal dau de materialele tale de marketing.

avatar-client-sablon

De unde afli date despre clientii tai?

Poti monitoriza discutiile pe live chat, telefonic sau pe email si poti realiza sondaje sau interviuri cu clientii. De asemenea:

Verifica rapoartele din Google Analytics si Gomag

> Din ce surse vin clientii – afli canalele potrivite unde sa faci marketing pentru a targeta cei mai profitabili clienti. Atentie la campaniile pe care le rulezi pe un timp indelungat, pentru ca s-ar putea sa nu mai fie relevante.

> Timp pana la cumparare – de cate puncte de contact ai nevoie si care sa fie continutul la fiecare contact. Poti ajusta mai bine campaniile de remarketing. 

PONT! Cand te uiti la competitorii tai sa vezi cum promoveaza ei produsele, poti adauga produsele lor in cos, pentru a observa secventa lor de Remarketing si impactul mesajelor folosite.

> Ce rezultate aduce fiecare tip de continut – daca impinge clientul spre achizitie sau il blocheaza. Fa o analiza comparativa intre diverse tipuri de continut in raport cu anumite obiective setate. Asa iti poti duce bugetul doar acolo unde obtii rezultate.

> Cand sa opresti campaniile PPC daca audienta profitabila nu este online in intervalul respectiv.

Citeste si: Descopera avatarul de client pentru afacerea ta – cui vinzi [Podcast]

2. Optimizeaza magazinul online pentru vanzari

Respecta bunele practici privind organizarea site-ului si a paginilor

✅ Afiseaza diferentiatori atragatori pentru clienti, in fiecare pagina – de ex., livrarea gratuita, serviciile extra, cadouri in cos etc.

Foloseste hellobar atunci cand ai lucruri importante de transmis (ex., cod de reducere, o oferta, intarzieri in livrare etc.)

hellobar-countdown

Adauga video-uri in paginile de produs – tutoriale pentru produsele mai tehnice, si video-uri de prezentare pentru cele obisnuite

Imbunatateste descrierile dupa formula Caracteristici – Avantaje (fata de alte produse / fata de competitori) – Beneficii (pentru client).

✅ Structureaza continutul astfel incat sa fie usor de scanat – foloseste bullets, spatii albe, imagini, bold si dimensiuni mai mari pentru intertitluri.

Foloseste fonturi normale, nu cursive sau prea mici.

✅ Creeaza senzatia de urgenta prin cronometre sau promisiuni text (ex., comanda azi pana la ora 12:00, si il primesti maine garantat).

✅ Foloseste descrieri, recenzii si materiale vizuale pentru a transmite valoarea produsului – nu poti arata produsul fata in fata. Dar poti crea continut despre beneficiile lui, in asa fel incat pretul sa ramana pe locul 2. Pont! Foloseste cuvinte senzoriale (legate de gust, miros, auz etc.).

apel-la-registrul-senzorial

✅ Invita oamenii sa se aboneze, pentru cazul in care nu pot lua decizia pe moment (trebuie sa se mai gandeasca, sa discute cu alte persoane de decizie) – asa asiguri continuitatea comunicarii intre magazin si client.

✅ Ofera comoditate (cand se gandesc ca le e mai simplu sa cumpere produsul local) – spune ca produsele le vor ajunge la easybox si le pot ridica oricand au chef, ofera transport gratuit si servicii extra, astfel incat oferta ta sa fie mai atragatoare fata de ceea ce gasesc local.

✅ Completeaza paginile cu informatii esentiale – despre noi (pentru increderea in brand), politica de livrare si retur (termeni de livrare, costuri, scenarii), pagina cu raspunsuri la intrebarile frecvente. E ok sa le actualizezi din cand in cand, cand apar noi situatii sau intrebari la care nu te-ai gandit din prima.

despre-noi-ex

✅ Publica studii de caz, povesti ale clientilor si ghiduri de ajutor.

Utilizatorii acceseaza multiple canale. Unul poate deschide procesul de achizitie, dar deseori e altul care il inchide. Si de cele mai multe ori, e vorba de site-ul magazinului tau online.

Citeste si: Optimizarea unui site web cu Gomag: ghid compact, de la A la Z

3. Asigura-te ca ai un continut variat si util in site

Cel mai mare procentaj al utilizatorilor care vin din sursele de trafic, acceseaza o singura pagina, iar apoi ies din site-ul tau. Asta, in conditiile in care magazinul nu este pregatit sa ii ghideze spre alte pagini sau sa atraga decizia de achizitie.

Asadar, ar trebui sa corelezi fiecare sursa de trafic cu tipuri si secvente de continut din site. In momentul in care omul intrain magazin, ar trebui sa descopere continutul care il intereseaza, precum si mesaje call-to-action care sa il directioneze in locul in care vrei tu.

De exemplu:

  • Cand intra in paginile de produs, ar trebui sa ai descrieri avansate, bogate in informatii si formate (text, imagini, video-uri, chiar si gif-uri daca e nevoie, link spre articole ajutatoare din blog, pachete de produse etc.).
  • Cand intra pe articolele din blog, ar trebui sa ii directionezi spre un lead magnet sau spre un formular unde sa iti dea adresa de email. Iar in pagina de multumire dupa completarea formularului, le poti face o oferta pentru categoria de produse mentionata in articolul accesat initial sau o oferta 90% pentru produsul vedeta.
  • Cand vin din social media, ii poti ghida spre produse vedeta, campanii gamification sau giveaway, ori spre lookbook realizat cu materialele clientilor – pentru a le trezi intentia de cumparare.
  • Cand vin din Google, din pagina in care aterizeaza ii poti servi cu o oferta upsell la cautarile comerciale, sau, pentru cautarile informationale, ii poti trimite din pagina initiala spre un ghid / articol mai avansat, echipat cu diverse hook-uri care sa declanseze vanzarea.

continut-recomandare-produse

Tine cont de datele pe care le-ai aflat despre client si Buyer Journey pentru a corela fiecare sursa de trafic cu partile de continut eficiente din site-ul tau. 

Chiar daca oamenii nu le cauta voluntar, in momentul in care intra pe site, ii poti directiona tu spre ele.

Citeste si: Cum as putea sa creez continut care sa vanda

4. Optimizeaza mesajele de marketing

Vrei sa faci mesaje de marketing persuasive? Raspunde la oricare dintre urmatoarele intrebari, pentru a descoperi acel ceva special pe care il poti introduce in mesajul tau:

  • Daca ai avea 2 secunde sa impresionezi pe cineva ce i-ai spune sau ce i-ai da pentru a-l uimi?
  • Ai o poveste sau un exemplu interesant pe care il poti folosi pentru a dovedi ca produsele tale functioneaza asa cum spui?
  • Care este lucrul pe care consumatorii vor sa il stie, mai important decat altceva, in legatura cu nisa ta?
  • Exista o bucata din oferta ta pe care o poti rupe pentru a o oferi initial potentialilor clienti?
  • Care este o mica victorie care i-ar putea convinge pe clienti ca tu esti cea mai buna solutie dintre cate exista, pentru nevoia sau problema lor? – poti promite un raspuns emotional contra efortului depus intr-o durata mica de timp.

Bune practici pentru mesajele de marketing 

  • Descrie lucrurile din perspectiva clientului.

Asa NU: Suntem lideri internationali in solutii de etansare de inalta calitate, care sa confere eficienta energetica, durabilitate si usurinta in aplicare.

Asa DA: Economiseste pana la 30% din cheltuieli – Izoleaza-ti casa cu spuma poliuretanica!

  • Este direct si la subiect, nu bate apa-n piua degeaba.

Asa NU: Intr-o lume in care din ce in ce mai putini oameni isi rezerva timp pentru ei insisi – daramite pentru cei din jur, jocurile noastre de societate iti ofera clipele de respiro de care ai nevoie.

Asa DA: +30 de jocuri de societate. Pentru petreceri de neuitat.

  • Este suficient de descriptiv, fara sa necesite explicatii suplimentare.

Asa NU: Pachete crème de la crème pentru campanii fabuloase!

Asa DA: Scapa de stresul campaniilor de marketing- iti aducem cu 50% mai multi clienti!

  • Foloseste un limbaj familiar.

Asa NU: O conceptie modulara a unui domeniu de interes comercial: home & deco.

Asa DA: Vrei sa profiti de fiecare spatiu din casa ta? Comanda mobila modulara!

  • Este personal si original, nu da senzatia ca se aplica pentru orice si oricine.

Asa NU: O gama variata de pantofi pictati manual de catre echipa noastra, potriviti pentru orice eveniment.

Asa DA: Fa impresie oriunde ai merge, cu pantofi pe care ii ai doar tu!

5. Foloseste-te la maximum de media detinuta si media castigata

  • Testimoniale / Continut generat de utilizatori 

Acest tip de continut ar trebui sa fie prezent peste tot acolo unde esti prezent si tu: in site, in vizualurile de marketing, in email-uri, postari, reclame, articole etc.

recenzie-magazin

  • Website 

E bunul tau cel mai de pret si locul in care se intampla vanzarile. Foloseste-te de functiile platformei tale la maximum pentru a-ti optimiza site-ul. 

Indiferent din ce sursa de trafic vin oamenii, ajung aici – asa ca ar fi bine sa fie un loc care sa ii imbie la cumparaturi.

  • Share-uri 

Media castigata, distribuirile realizate de clientii, partenerii sau influenceri, te pot ajuta sa castigi mai multa autoritate in nisa ta. 

Poti face printscreen si sa repostezi distribuirile, de exemplu, daca sunt realizate de persoane a caror reputatie o poti imprumuta.

  • Blog 

Foloseste aceasta media detinuta pentru a publica online diverse tipuri de continut, pe care apoi il vei folosi in postari, pe newsletter, in video-uri, in descrierile de produs, in secvente de onboarding, pe post de lead magnet etc. 

E un instrument extrem de versatil si care te va ajuta mai mult decat iti poti imagina. 

  • Marketing din gura in gura 

Sigur ca nu ai 100% control asupra acestui tip de media castigata, dar il poti incuraja. 

In acest sens, e nevoie sa acorzi atentie speciala experientei de comanda si post-comanda a clientilor, sa le pregatesti experiente de unboxing care merita sa fie laudate si sa le oferi vouchere sau incurajari sa te recomande catre prietenii si cunoscutii lor.

  • Pagini Social Media 

Sunt gratuit de realizat, asadar reprezinta un tip de media detinuta. 

Aici poti sa consolidezi o comunitate in jurul afacerii tale, si chiar daca postarile organice nu ajung la mare parte din audienta ta, dispui de artificii si instrumente care te fac sa ai activitate si impact in online.

  • Mentiuni si recomandari

Ramai cu urechile deschise pe web la cine si ce vorbeste despre afacerea ta. Media castigata, mentiunile si recomandarile pot fi redistribuite sau promovate, atunci cand te ajuta sa castigi autoritate. 

Google Alerts pe Google sau BrandMentions, pe multiple canale, te ajuta sa tii evidenta acestor mentiuni. 

mentiuni-platforma-gomag

  • Baza cu adrese de email

Un alt tip de media detinuta, baza cu adrese de email e sfanta si nu ti-o poate bloca nimeni. Din moment ce a existat cel putin un contact inainte ca oamenii sa se inscrie in ea, mesajele care ajung pe email au un potential de impact mai mare decat alte tipuri de abordari marketing.

Nu ignora sau neglija baza. Mentine activ interesul oamenilor si creeaza continuu secvente de comunicare si vanzare care sa stimuleze decizia de cumparare.

  • Guest-post-uri

In general, aceasta este o media castigata, deoarece reprezinta continutul tau si backlink-uri de pe alte site-uri. De obicei, guestpost-urile nu te costa bani, atunci cand sunt realizate pe site-urile partenerilor sau in cadrul unei colaborari.

Mai mult, acel continut ar putea ajunge si pe paginile social media sau chiar in fata bazei cu adrese de email a site-ului respectiv. In functie de audienta si stadiul in funnel al acesteia, de-aici obtii trafic in site, lead-uri sau, desi mai rar, clienti platitori.

  • Video-uri YouTube

Ai control asupra video-urilor publicate pe canalul tau de YouTube, iar daca asa iti gandesti strategia, poate reprezenta principala ta sursa de trafic pentru afacere. Sunt cu atat mai importante acum, cand statisticile ne arata ca video-urile scurte sunt cel mai consumat tip de continut la ora actuala.

  • Mentiuni neplatite in presa

Media castigata, se intampla atunci cand declansezi evenimente de interes pentru o audienta mai mare. Poate fi vorba de o ocazie iesita din comun, un eveniment public, o sponsorizare sau un parteneriat. 

Cu exceptia cazului in care esti o companie de mari dimensiuni, uzual mentiunile in presa nationala sunt platite si apar in urma unui efort de PR.

Ai putea avea mai mari sanse in presa locala, mai ales daca afacerea ta poate influenta viata sau activitatea publicului din zona respectiva.

  • Ghiduri / eBook-uri

Sunt folosite pe post de lead magnet, in general, cu acces inchis. Ghidurile si ebook-urile sunt un tip de media detinuta, atunci cand le-ai creat cu scopul de a incuraja vanzarile, abonarile sau alt obiectiv de business.

ghid-generatorul-de-vanzari

Citeste si: Cum sa vinzi online: Ghid de marketing si vanzare online + Checklist-uri

6. Testeaza multiple surse de trafic

Pe langa cele doua tipuri de media, avem media platita. Sau, dintr-un alt punct de vedere, putem discuta despre push & pull marketing.

Fiecare dintre acestea reprezinta o potentiala sursa de trafic. Bunele practici iti pot spune din start daca exista o sursa sau alta mai recomandata pentru nisa ta, insa de cele mai multe ori, ar trebui sa testezi fiecare sursa si sa vezi ce functioneaza specific pentru afacerea ta.

Sigur, le prioritizezi in functie de timpul si resursele pe care le ai la dispozitie. De asemenea, e vital sa intelegi ca majoritatea surselor au nevoie de TIMP pentru a incepe sa aduca rezultate.

Ce surse de trafic poti testa?

  • Nepremeditat – discutii personale cu straini si cunoscuti (in tren, in avion, in restaurant etc.)
  • Email (ex. newslettere)
  • Recomandari solicitate / nesolicitate
  • Cautari organice (SEO onsite si offsite)
  • Campanii PPC pe Google Search, Google Display & Remarketing, Google Shopping Ads, Facebook Ads, Instagram Ads, TikTok Ads, Spotify Ads
  • Lead Generation – oferte landing page
  • Prezentari publice (fie fata in fata, fie online – Zoom, Google Meet, Skype, Facebook Live etc.)
  • Demo platit sau gratuit / beta testeri
  • Evenimente si targuri
  • Portale de vanzare (ex. portal pentru producatori, pentru afaceri locale, marketplace)
  • Prin parteneri
  • Video-uri – de prezentare, tutoriale, unboxing, vlog
  • Grupuri pe Facebook, forumuri, Reddit, Telegram
  • Campanii pe bloguri
  • Influenceri & Afiliati
  • Social Media Facebook & Instagram & TikTok & YouTube
  • PR & Blog de companie
  • Advertoriale / Guest post-uri
  • Word of Mouth & recomandari
  • Continut gratuit (infografice, webinarii, ghiduri, podcast, checklist-uri)
  • MVP – minimum viable product Panouri publicitare
  • TV Radio
  • Program referral

7. Monitorizeaza rezultatele si imbunatateste acolo unde vezi goluri

Verifica rapoartele din Google Analytics & Gomag

✅ Comenzi clienti recurenti – ii poti grupa si targeta diferit.

✅ Evolutie comanda medie

✅ Clienti cu o comanda

✅ Produse fara vanzari

✅ Vanzari pe Regiuni / Orase – poti folosi in reclame repere din orasele in care vrei sa cresti vanzarile.

✅ Comenzi cu voucher

raport-comenzi-clienti-recurenti

Verifica si actualizeaza datele din CRM

De la fiecare campanie trebuie sa colectezi strategiile care au functionat si datele importante pentru a le aplica in campaniile viitoare.

✅ Fii atent la istoricul comenzilor, mai ales al celor cu multiple comenzi

✅ Vezi notele adaugate comenzilor – daca apar situatii frecvente ce ar putea fi rezolvate pentru a economisi timp si discutii cu agentii de vanzari

✅ Segmenteaza-ti automat clientii in grupuri – pe baza valorii comenzilor, a frecventei de cumparare, a categoriilor de produse preferate etc.

✅ Analizeaza testimonialele si adauga unele noi, daca nu ai apucat sa le afisezi (fa asta in fiecare luna). Poti sa le folosesti in campaniile de promovare si sa te uiti ce produse ai cu review-uri, sa faci campanii pentru ele in mod direct.

Pont! Nu uita sa folosesti CRM Bot

✅ Poti adaug tag-uri in functie de notele adaugate la comenzile clientilor – de ex., daca au anumite preferinte, au mentionat lucruri ce pot personaliza comunicarea (animal de companie, arome preferate, marimi, culori etc.)

✅ Aloca automat clientii in grupuri cu CRM Bot

✅ Face ordine in grupuri si muta clientii intre grupuri in functie de conditiile setate

Citeste si: Cum folosesti rapoartele Gomag pentru a planifica strategia de crestere

Sunt multe lucruri pe care le poti optimiza pentru ca tu sa obtii vanzari din sursele de trafic.

Insa nu trebuie sa te sperie volumul mare de informatie. Incepe cu 1 sfat, testeaza-l, iar apoi treci la urmatorul. 

De asemenea, tine minte ca fiecare lucru pe care ti l-am spus azi, trebuie trecu prin filtrul afacerii tale – adaptat la stilul tau si asteptarile audientei tale.

Ce imi mai ramane de facut e sa iti urez succes si spor la vanzari!

PS. Daca nu ai reusti sa o faci pana acum, e momentul sa testezi gratuit platforma Gomag. Te ajuta sa vinzi cu multiple teme atragatoare vizual, functii avansate de marketing & automatizare, +165 de integrari si acces la o comunitate de +15.000 de membri.

Pont! Abonamentele noastre incep de la 7 euro pe luna. Ce mai astepti? Testeaza platforma si hai sa vedem cum te putem ajuta sa cresti afacerea ta online!

Cosmin Daraban