Vin sarbatorile, vin. Si tu trebuie sa iti pregatesti magazinul online de Craciun.
A aparut camionul de la Coca-Cola, rafturile supermarket-urilor gem de-atatea globuri si beteala, la birou am tras deja biletele de Secret Santa, ce sa mai… vine Craciunul.
Cred ca esti de acord cu mine:
Odata ce e gata Black Friday, toata lumea intra in frenezia cumparaturilor de sarbatori, cauta in disperare cadouri pentru cei dragi si iau cu asalt magazinele, fie cele fizice, fie cele online.
Si e foarte interesanta treaba asta, sa vezi in actiune modul in care sezonalitatea schimba lumea. Daca n-ar fi existat Craciunul, crezi ca ar mai cumpara oamenii atatea dulciuri, jucarii, imbracaminte, electronice etc. fix in luna decembrie?
Toti se pregatesc pentru Craciun iar asta e un semnal si pentru tine; ar fi pacat sa iti lasi site-ul golas, la fel ca si in restul timpului din an. Mai bine transforma-l in propriul tau spiridus harnic, astfel incat sa vinzi mai mult si sa inchei anul in forta.
In articolul de astazi iti voi povesti despre 8 idei care te vor ajuta sa iti pregatesti magazinul online pentru vanzarile de Craciun.
Buun, acum hai sa vedem cum iti aliniezi site-ul la spiritul Craciunului fara sa faci schimbari kitchoase de design, autoplay la colinde cu Hrusca sau alte greseli.
1. Banner cu oferta ta de Craciun si sarbatori
Majoritatea romanilor isi impodobesc casele de sarbatori: brad, globuri, beculete, stelute, tot tacamul. Cam asta trebuie sa faci si tu, vizual, pentru site-ul tau dar fara sa te arunci inainte la schimbari majore de tema.
Sugestia mea e sa folosesti traditionalul banner, above the fold, care sa intampine vizitatorii in prima pagina (sau in landing page) si sa le insufle spiritul Craciunului prin elemente decorative specifice.
Acum, nu exista o reteta perfecta pentru bannerul de sarbatori. Important este sa il adaptezi la specificul tau si restul elementelor din pagina:
- Foloseste un decor putin incarcat, fotografii cu persoane reale sau ilustratii si pune accentul pe expresia de call-to-action pe care o plasezi imediat sub slogan.
- Adapteaza vizualul la oferta ta – daca vinzi piese auto, poate vrei sa organizezi un concurs iar castigatorii primesc un set de anvelope – le poti prezenta pe acestea sub brad sau poti statua discount-ul acordat la o anumita categorie de produs ori cel valabil pe intregul site.
- Scoate in evidenta butonul de call-to-action, plaseaza-l intr-o zona cat mai centrala si foloseste o culoare contrastanta la imaginea de fundal din banner.
- Poti incerca sa folosesti acelasi decor in banner ca si cel de la hartia de impachetat pentru produsele comandate – prin continuitate cresti sentimentul de incredere.
- Foloseste o imagine de calitate iar daca vrei sa folosesti mai multe bannere, limiteaza numarul acestora la 2-3 (pentru top categorii + pentru promovarea unei campanii speciale de Craciun).
- Seteaza din platforma intervalul de timp pentru afisarea banner-ului, sigur nu vrei sa fie activ si in ianuarie, dupa ce ofertele s-au terminat
Bun, incepe cat mai repede sa creezi bannerul (sau vorbeste cu designer-ul tau) pentru ca sarbatorile se apropie rapid si timpul se scurge fara sa iti dai seama.
Cum setezi un banner in platforma Gomag?
Mergi in tab-ul Continut si selecteaza modulul Bannere. De-acolo, click pe Adauga un banner, selecteaza tipul de banner si completeaza formularul:
- Denumire – aceasta te ajuta pe tine sa iti dai seama care e banner-ul de Craciun din lista cu toate celelalte bannere
- Banner – incarca imaginea dorita
- Video – poti adauga link-uri din YouTube sau Vimeo.
- URL – URL-ul paginii in care vrei sa duci clientul (daca este cazul). Poti selecta daca sa se deschida intr-un tab nou.
- Titlu – il poti lasa gol sau poti adauga un titlu ce va fi afisat sub banner.
- Activ in intervalul – datele la care vrei sa inceapa si sa se sfarseasca afisarea bannerului
- Pozitie – ordinea de afisare a bannerelor (de exemplu, daca ai mai multe bannere in pagina si vrei ca acesta, de Craciun, sa fie afisat primul, scrie cifra 1.
- Device – recomandat sa incarci bannere de dimensiuni diferite pentru mobil vs desktop.
Da click pe Salveaza banner-ul si gata.
2. Creeaza un landing page special pentru magazinul online de Craciun
Daca vrei sa vinzi mai mult de Craciun, ai nevoie sa trimiti oamenii intr-o pagina favorita – una in care elementele ce distrag atentia sunt eliminate si raman doar optiunile cu potential comercial ridicat.
Care sa fie pagina respectiva? Homepage, pagina de produs? Nup, cea mai eficienta este pagina de aterizare – landing page.
Despre crearea unui landing page optimizat am discutat in repetate randuri la Gomag asadar aici iti voi oferi doar cateva ponturi:
- Grupeaza produsele din landing in functie de tematica, pentru ca oamenilor sa le fie mai usor sa le gaseasca pe cele de care sunt interesati
- Decide care este mesajul principal si concentreaza-te pe el – nu incerca sa faci mai multe lucruri deodata deoarece clientii tai nu iti vor mai intelege mesajele
- Ofera sugestii de cadouri in functie de varsta, sex si pret
- Promoveaza mai multe metode de livrare si beneficii suplimentare de Craciun (vom discuta despre ele putin mai tarziu)
- Nu te hazarda sa ai cel mai mic pret sau cel mai mare discount, marseaza mai bine pe beneficii emotionale (lux, confort, bucurie etc.)
- Creeaza o senzatie de urgenta si afiseaza o numaratoare inversa pana la expirarea ofertei. Sau ii spui data la care ii va ajunge produsul acasa daca face comanda chiar acum / pana la ora cutare. Saau ii poti aminti din partea de sus a landing page-ului ce valoare trebuie sa aiba in cosul de cumparaturi pentru a se bucura de transport gratuit.
- Foloseste imagini in context si imagini de sezon pentru a sustine sentimentul de entuziasm pentru Craciun.
Mai multe detalii despre optimizarea unui landing page, la modul general, citeste in articolul Cum iti cresti vanzarile utilizand un landing page in campaniile de marketing online [Podcast].
Cum creezi un landing page in platforma Gomag?
Pentru ca sarbatorile de iarna reprezinta evenimente similare cu cea mai importanta zi a reducerilor din an, te invit si pe tine sa folosesti modulul de landing page-uri pentru campania ta de Craciun.
Mergi la tab-ul Continut, modulul Pagini si selecteaza un sablon dintre cele existente, pe care il vei personaliza dupa bunul plac. Ai la dispozitie sabloane specifice pentru listarea de produs sau doar pentru prezentare.
Vezi aici cum creezi un landing page in Gomag:
3. Creeaza articole cu idei de Craciun (si adauga butonul de cumparaturi)
Luna decembrie e chiar cea mai buna sursa de idei de continut pentru un magazin online. De ce? Deoarece, daca aliniezi textele la intreaga suita de evenimente din luna, n-ai cum sa dai gres.
Indiferent de ce vinzi (ok, poate daca vinzi piscine sau alte produse specifice pentru sezonul cald, decembrie nu e chiar luna ta), e momentul sa iti transformi produsele in cadouri, decor si ustensile pentru procesul de pregatire in asteptarea Craciunului.
Cel mai tare ajutor pe care il ai la indemana pentru continut este blogul de companie. Iar aici te poti juca pana la cer si inapoi.
Vinzi produse cosmetice?
Creeaza articole cu sfaturi pentru machiajul de Craciun, coafura de Revelion, 10 idei de cadouri pentru cea mai buna prietena, 5 sfaturi sa iti impresionezi iubitul / soacra de Craciun etc.
Vinzi papetarie?
Creeaza articole cu idei de decoratiuni pe care le poti face singur, idei de cadouri pentru Secret Santa, idei de amenajare a biroului de Craciun etc.
Vinzi articole pentru bebe?
Scrie articole cu 7 idei de cadouri pentru proaspetii parinti / proaspata mamica / tatic, sfaturi pentru un Craciun mai putin obositor pentru tine si pentru bebe, cum sa ai un Craciun in siguranta pentru bebe etc.
Vinzi lucruri de bucatarie?
Scrie articole cu 5 ajutoare de nelipsit pentru orice gospodina, retete pentru masa de Craciun, cum sa nu iti distrugi bucataria si nervii de Craciun etc.
Si lista poate continua cu multe alte tipuri de idei – ce conteaza este sa construiesti texte utile pentru clientii tai, sa ii ajuti sa aiba un Craciun mai frumos, mai luxos, mai confortabil, mai cum vor ei.
Si pentru ca tu creezi textele respective deoarece vrei sa vinzi, pe langa link-ul standard spre produsul / produsele despre care vorbesti, foloseste butonul de cumparaturi Gomag.
Asadar, la fiecare articol despre care vorbesti despre un anumit produs / produse, implementeaza butonul de cumparaturi cu produsul respectiv. Asa nu mai plimbi cititorul pana in site (interval in care si-ar putea pierde focusul), ci ii vinzi direct din blog.
Citeste mai multe despre butonul de cumparaturi si cum il poti folosi in articolul Vinde Cu Butonul De Cumparaturi: Premiera Gomag.
Pont! Nu uita sa folosesti modulul BLOG pentru a adauga continut util si relevant, direct in magazinul online!
4. Ofera beneficii suplimentare de Craciun
Antreprenorii obisnuiti baga la greu reduceri si discount-uri de Craciun pentru a atrage atentia. Antreprenorii extraordinari, insa, marseaza pe alte beneficii care nu le afecteaza marja de profit in ultimul hal ci ii ajuta sa se diferentieze de concurenta.
Ok, da, oamenii iubesc reducerile si sunt atenti la pret insa depinde foarte mult de abordarea ta – daca le faci viata mai usoara, mai comoda, mai simpla te vor alege pe tine, chiar daca nu ai cel mai mic pret.
Ce fel de beneficii suplimentare poti oferi de Craciun?
Ei bine, in spiritul sarbatorilor, le poti oferi optiunea de a impacheta comanda intr-un ambalaj de sezon, astfel incat clientul sa nu se mai chinuie acasa cu ambalarea cadoului.
Ok, nu e chiar cel mai simplu lucru pentru ca va trebui sa folosesti doua ambalaje – doar nu vrei sa vada destinatarul cadoului factura sau pretul produsului pe care l-a primit.
In aceeasi idee, ii poti spune omului direct din pagina de produs ca la comanda primeste un cadou surpriza sau un anume cadou in colet. Lumea adora cadourile, arata-i clientului tau cat il pretuiesti si trezeste-i entuziasmul.
Un alt beneficiu ar fi sa extinzi intervalul de retur pe perioada Craciunului, pentru a-l lasa pe client sa se bucure in tihna de sarbatori, fara sa se mai plimbe innebunit dupa curieri sa iti trimita comanda inapoi. Acest beneficiu merge foarte bine pe fashion sau alte produse care sunt cumparate deseori la o dimensiune gresita.
Sa zicem ca omul a cumparat de la tine o pereche de pantaloni pe care vrea sa ii dea cadou de Craciun bunicului si poate nu stie precis marimea potrivita. Cel mai eficient din partea ta este sa ii pui la dispozitie optiunea de retur gratuit la schimbarea produsului cu cel de marimea corecta.
Mai mult, spune-i ca are posibilitatea sa deschida coletul la primire si sa verifice daca totul e in regula – asa, clientii au mai multa incredere sa cumpere.
Nu in ultimul rand, ofera transport gratuit dupa o anumita valoare a cosului de cumparaturi. Asa dobori doi iepuri dintr-un foc: cresti valoarea medie a cosului si convingi clientul mai usor sa cumpere.
5. Foloseste un hellobar special pentru Craciun
Dupa cum bine stii, privirea clientului parcurge o pagina de sus in jos si de la stanga la dreapta. Cum poti sa valorifici acest obicei?
Cu ajutorul unui hellobar. Stii deja ce e, l-ai vazut la noi pe bloguri, la clientii nostri, poate il folosesti si tu.
Ei bine, poti folosi un astfel de hellobar in magazinul tau pentru a atrage atentia la cel mai important mesaj pe care vrei sa il transmiti. Poti invita omul sa descarce un ghid cu idei de Craciun contra adresei de email (iar odata ce o obtii, il convingi si sa cumpere).
Poti plasa aici un cronometru, o numaratoare inversa pana in momentul expirarii ofertei, cu link spre landing page. Ii poti atrage atentia asupra celei mai importante categorii sau asupra landing page-ului tau.
Tot ce ai nevoie este un text scurt, atragator si un call-to-action puternic.
Asadar foloseste-l cu incredere si seteaza-l direct din platforma Gomag, din modulul Continut→ HelloBar.
6. Adapteaza imaginile la spiritul Craciunului
Multe magazine din portofoliul nostru folosesc bannere si imagini secundare in homepage pentru a prezenta vizual cele mai importante categorii. Secretul de Craciun este sa le adaptezi la ideea de sarbatoare.
Prezinta produsele pe modele sau produsele in context si foloseste un decor specific: stelute, brazi, fulgi de zapada, lumanari de Advent, coronite etc. Pe langa imagini, poti afisa si video-uri . gif-uri.
Plaseaza aceste imagini in homepage si / sau in paginile de categorie / subcategorie dar nu schimba total si imaginile de produs.
In pagina de produs trebuie sa te axezi atat pe beneficii emotionale, cat si rationale pentru a convinge, dar imaginile de decor despre care vorbesc sunt utile mai mult pentru awareness si setarea starii vizitatorului pe modul “ieeeei, vine Craciunul, ia sa imi iau ceva / sa iau un cadou pentru X”.
7. Adapteaza pop-up-urile de abonare si exit survey
Printre cele mai eficiente metode de a genera lead-uri, a capta adresele de email ale oamenilor interesati de ce vinzi, se numara si popup-urile de abonare. Acestea ar trebui declansate la scroll pe pagina sau dupa un anumit interval de timp de la intrarea pe site.
Niciodata nu ii tranti vizitatorului in fata popup-ul in secunda doi in care a intrat pe site. Lasa-i timp sa te descopere mai intai.
Acum ca am stabilit o buna practica, uite cum poti adapta popup-urile in perioada sarbatorilor.
Foloseste o imagine diferita pentru pop-up – una cu motive de Craciun, chipuri zambarete si zapada sau ce crezi ca e mai potrivit – si adapteaza mesajul. Ii poti spune, de exemplu, sa se aboneze pentru a primi cele mai tari sfaturi pentru cadouri de Craciun, mai mult confort de Craciun sau alt beneficiu principal raportat la propunerea ta unica de valoare.
Sau poti folosi un carlig, un ghid sau alt tip de lead magnet pentru a invita omul sa iti dea adresa de email.
Saaau ii poti oferi un discount preferential pe care sa il foloseasca la prima lui comanda in magazinul online. Grija mare la marja de profit cand stabilesti discount-ul si nu uita sa indoctrinezi apoi clientul la brand prin intermediul secventei de email pentru indoctrinare.
Citeste si: Pop-up in magazinul tau online: Ghid cu 20 de exemple care sa te inspire
De asemenea, nu lasa vizitatorii sa plece din site fara sa faca o actiune pentru tine: sa raspunda la cateva intrebari, sa salveze cosul abandonat cu adresa de email sau sa ceara acces la un ghid de-al tau.
Pentru a trezi senzatia de remuscare si a stimula utilizatorul sa actioneze, foloseste un continut vizual specific de Craciun – un ren sau un elf trist, un catelus trist cu coarne de ren sau alt element dragut ce se potriveste specificului tau, si spune-i din text ca iti pare rau sa il vezi plecand, poate sa iti faca o favoare realizand actiunea dorita de tine?
8. Vinde produse la pachet / cos de Craciun
In apropierea Craciunului, e nebunie cu cosurile si pachetele de produse. Oamenii le adora tocmai pentru ca au impresia de pret mai mic, dar si pentru ca asa scapa usor de grija cadourilor. Boom, “ia uite ce cos frumos, e bun pentru mama soacra, hai ca am scapat repede”.
Daca vinzi produse de dimensiuni mici si care merg sa fie vandute la pachet, creeaza cu incredere un landing page pentru cosuri de Craciun.
Poate fi vorba de produse cosmetice, bijuterii, uleiuri, piese auto, kit-uri pentru pescuit, chiar si mobila. Multe produse se preteaza la conceptul bundle.
Ideea e sa faci perechile cu logica – nu crea, de exemplu, un cos de Craciun – colectie de carti de colorat pentru adulti la care adaugi cea mai ieftina carte de marketing din stoc. Sau un kit de barbierit la care adaugi un demachiant. Gandeste-te mult la utilitate sau la scopul pentru care l-ar cumpara clientul si alege produsele in concordanta.
Sfatul meu este sa construiesti un landing page pentru toate cosurile tale de Craciun si sa il folosesti direct in meniu, scos in evidenta.
Citeste si: Santa’s secrets: cum sa-ti cresti vanzarile de sarbatori
Vezi si povestea de succes a magazinului PersonallyME!
Ho Ho Ho, dragii mosului, cam asta a fost.
La nivel de baza daca vrei sa iti pregatesti magazinul online de Craciun, foloseste landing page-uri pentru ofertele tale, atrage atentia asupra lor cu bannere si hello bar, creeaza pachete de produse pe principiul cos de Craciun si construieste mult continut util pe blog, in spiritul sarbatorilor.
De asemenea, in procesul de pregatire al magazinului tau online, foloseste la maximum toate optiunile de care dispui in platforma Gomag, pentru ca, te asigur, asa chiar vinzi mai mult.
Iar daca nu ai inca acces la Gomag dar ai vrea sa iti deschizi un magazin online sau sa migrezi pe o platforma mai stabila, incearca platforma gratuit. Stai linistit, alegi abonamentul potrivit pentru tine mai tarziu, dupa ce descoperi toate beneficiile pe care le castigi la noi.
Mult spor la vanzari si conversii!
- Cum sa cresti traficul organic spre magazinul tau online - iunie 17, 2025
- 10 lucruri pe care trebuie sa le verifici in magazinul tau - iunie 10, 2025
- Descopera si elimina obstacolele psihologice din calea vanzarii - iunie 3, 2025