Ghid: Idei de promovare pentru o cofetarie online – Cum iti faci o afacere cu dulciuri

Ghid: Idei de promovare pentru o cofetarie online - Cum iti faci o afacere cu dulciuri

Multi cauta informatii pe subiectul “pot sa vand prajituri de acasa”? Pe scurt, raspunsul e nu. 

In Romania nu exista nicio lege care sa iti permita sa vinzi legal mancare sau dulciuri realizate in bucataria de acasa. Pentru orice produs realizat de casa sau traditional, ai nevoie de un certificat care sa ateste asta.

Si ai nevoie neaparat de un spatiu dedicat, care sa respecte masurile sanitare si regulile impuse de legislatia romaneasca.

via GIPHY

Insa daca ai deja un laborator sau o cofetarie offline, e momentul perfect sa iti duci business-ul in online, cu un magazin in toata regula, de unde clientii sa iti poata comanda produsele.

Asa iti simplifici procesul de comanda si oferi toate informatiile de care au nevoie, fara a fi nevoie de zeci de interactiuni, fata in fata sau la telefon.

In ghidul de fata gasesti o multime de idei pentru organizarea magazinului, precum si promovarea cofetariei tale online.

Cuprins ghid Idei de promovare pentru cofetarii online

  1. Asigura-te ca ai un spatiu pentru raspunsurile la intrebarile frecvente
  2. Afiseaza clar numarul de telefon pentru comenzile telefonice
  3. Creste pofta de dulce – adauga un produs OTO
  4. Intregeste experienta de cumparare – Produs configurabil
  5. Semnalizeaza-ti clar diferentiatorii
  6. Prezinta echipa si alte semnale de crestere a credibilitatii
  7. Aplicatii Gomag de care ai nevoie cand vinzi torturi si prajituri online

Idei de promovare pentru o cofetarie online

  1. Ce postezi pe un blog de cofetarie online
  2. Idei de postari pe Facebook, Instagram, YouTube, Pinterest, TikTok etc.
  3. Fidelizeaza-ti clientii cu surprize si servicii impecabile
  4. Organizeaza concursuri si ocazii sa interactionezi cu clientii / comunitatea ta
  5. Fa parteneriate cu sali de evenimente, locuri de joaca si alte tipuri de firme
  6. Ruleaza campanii de marketing cu audienta segmentata
  7. Mizeaza pe continut vizual
  8. Fa local SEO in permanenta (+ alte forme de promovare locala)

Citeste si: Magazin online pentru micii producatori – Vezi de ce ar trebui sa iti deschizi unul

Cum sa iti gandesti planul de afacere pentru o cofetarie online

1. Asigura-te ca ai un spatiu pentru raspunsurile la intrebarile frecvente

Fiind vorba de produse variabile, atat din punct de vedere al cantitatii, al personalizarii, al momentului de livrare (din multe puncte de vedere), e evident ca exista un procent de nesiguranta in procesul decizional.

Si stii deja, cu cat oamenii sunt mai confuzi si mai nehotarati, cu atat e mai mare sansa sa renunte sa faca o alegere.

De aceea, un bun de baza este lista cu intrebari si raspunsuri frecvente. 

Multe magazine online o afiseaza prin intermediul unui link in subsolul magazinului, insa in nisa ta, aceasta lista ar trebui sa fie prezenta in mai multe locuri.

Afiseaza un link in meniu, dar si in interiorul descrierilor de produse.

Ce fel de intrebari ar putea avea clientii tai?

  • De cate kilograme de tort am nevoie?
  • Care este avansul minim?
  • Figurinele costa in plus?
  • Care e termenul de valabilitate al produselor?
  • Ce fel de ingrediente se folosesc?
  • Cand sunt preparate produsele din momentul comenzii?
  • Ma pot razgandi / pot anula comanda?
  • Pot degusta sortimentele compozitiilor?
  • Trebuie sa comand o cutie de transport la fiecare comanda?
  • Pot alege momentul livrarii?
  • Pot comanda glazura cu un anumit model daca va trimit poza?
  • Pot plati comanda ramburs la livrare?
  • Oferiti certificat de conformitate pentru produse?
  • Pot face o comanda surpriza pentru cineva, si sa livrati comanda direct la destinatar fara factura?
  • De unde aflu preturile pentru evenimentele speciale (nunta / botez / majorat)?
  • Care sunt conditiile de livrare?

faq-cofetarie

Noteaza-ti toate intrebarile posibile care ar putea trece prin mintea clientilor si dezvolta raspunsuri clare, care ii vor ajuta sa ia decizia cu mai multa siguranta.

Pont! 

In Gomag poti stabili metoda de livrare astfel incat sa limitezi comenzile doar la un anumit judet sau doar in anumite localitati.

Multe cofetarii fac asta, daca pot livra intr-o singura localitate.

2. Afiseaza clar numarul de telefon pentru comenzile telefonice

Produsele de cofetarie sau patiserie sunt cumparate de marea masa a consumatorilor. Multi dintre ei se grabesc, sau prefera sa interactioneze direct cu tine pentru a comanda produsele preferate.

Asadar nu ii conditiona sa faca doar comenzi online.

Afiseaza peste tot numarul de contact pentru comenzile telefonice.

Daca folosesti platforma Gomag, numarul (sau numerele) vor fi afisate in antetul paginilor, odata ce il completezi din datele de identificare in admin.

Dar poti afisa numarul de telefon si in alte locuri din site / in afara lui:

  • In bannerele de pe homepage
  • Intr-un icon de trust (este afisat in toate paginile site-ului)
  • Pagina despre noi
  • Bio Instagram
  • Date de contact pagina de Facebook
  • Cover Facebook

Pont!

Poti adauga numarul de telefon si in meta descrieri.

Citeste si: Cum gestionezi un magazin online cu produse alimentare

3. Creste pofta de dulce – adauga un produs OTO

Cate case, atatea obiceiuri. Insa, in general, clientii aleg produsul dorit si finalizeaza comanda fara a cumpara produse adiacente.

In functie de ocazie se cumpara anumite produse: la aniversari – torturi, in preajma sarbatorilor – platouri cu prajituri si fursecuri, ocazii speciale – candy bar + oferta personalizata prajituri si tort in functie de nevoi etc.

Prin urmare, intentia ta este sa incurajezi clientii sa cumpere mai mult, pentru a se putea bucura de intreaga experienta la contactul cu magazinul tau.

Noi iti recomandam sa afisezi un produs special in pagina de finalizare comanda, un One-Time Offer.

Practic, alegi un produs existent sau creezi un produs surpriza, pentru care aloci un pret mai mic decat in mod obisnuit, un pret unic in intregul site.

Iti recomand sa alegi un produs complementar – de exemplu, daca produsul adaugat initial in cos face parte din categoria produselor raw vegane, prezinta-i tot un produs similar.

De asemenea, ai grija sa excluzi afisarea produsului OTO daca produsul respectiv a fost adaugat deja in cos.

Citeste si: Cum cresti valoarea medie a comenzilor in magazin: OTO sau Oferta Unica [Premiera Gomag]

4. Intregeste experienta de cumparare – Produs configurabil

O multime de produse de cofetarie, in special torturi, sunt realizate conform indicatiilor clientilor.

Asadar, aici te ajuta aplicatia Produs configurabil din Gomag.

Odata ce e activa, le poti permite clientilor sa adauge o poza cu modelul dorit pentru ornarea unui tort, de exemplu, sau cu textul pe care trebuie sa il scrii din ciocolata.

Poti folosi aplicatia si pentru a intreba clientii ce compozitie sa aiba tortul din cateva optiuni la alegere sau pentru a recomanda produse complementare (contra-cost) care sa creeze un pachet complet in cadrul comenzii.

produs-configurabil-cofetarie

De exemplu, daca face o comanda de tort, ii poti recomanda lumanari in forma de numar, o sticla de vin, o felicitare cu urare personalizata, toppere etc.

Totul depinde de oferta ta si de modul in care iti gandesti strategia.

5. Semnalizeaza-ti clar diferentiatorii

Produsele de cofetarie, in special torturile, sunt percepute drept produse scumpe. 

Din punctul de vedere al producatorilor, preturile sunt justificate deoarece se folosesc ingrediente de calitate si intr-o cantitate mare. Iar acestea costa.

Pentru a distrage atentia clientilor de la pret, va trebui sa marsezi pe alti diferentiatori – nu iti permiti, din punct de vedere al cash flow-ului sa scazi preturile foarte mult.

Ce pot fi acesti diferentiatori?

    • Comoditate – livrare la destinatar la un cost mai mic sau ridicare de la diverse sedii.
    • Certificat de conformitate pentru toate produsele.
    • Abonament lunar sau la anumite intervale.
    • Stil de decorare al produselor.
    • Tombola / concurs comanda gratuita aleasa random dintre toate comenzile de o anumita valoare realizate intr-o anumita perioada.
    • Sesiuni de degustare.
    • Produse complementare de pe nisa cadouri care pot insoti comanda – felicitari, vin, aranjament special etc.

Gandeste-ti bine diferentiatorii in functie de strategia de business si posibilitatile financiare. 

Insa tine cont ca acestia sunt vitali, nu te poti bate in preturi cu firmele competitoare.

6. Prezinta echipa si alte semnale de crestere a credibilitatii

In nisa cofetarie clientii raman fideli unui magazin anume, daca acesta reuseste sa le castige increderea si le ofera constant o experienta buna.

Daca vrei ca oamenii sa fie loiali cofetariei tale si sa se intoarca la tine pentru comenzile viitoare, ai nevoie de dovezi de credibilitate pentru a le atrage atentia de la prima comanda.

    • Afiseaza recenzii la produse si testimoniale in paginile magazinului.
    • Cu acordul clientilor, fa poze sau video-uri la fiecare comanda si afiseaza continut nou in paginile de produs si in galeriile foto – astfel clientii noi vor putea vedea clar cum pot arata produsele lor.
    • Du-ti echipa in fata – foloseste pozele lor in pagina despre noi, dar si in bannere si in postarile social media.
  • echipa-cofetarie-online
    • Prezinta produsele favorite ale angajatilor tai, insotite de cateva cuvinte din partea lor.
    • Afiseaza mentiunile de la influenceri, din presa si de la diverse firme partenere.
    • Actualizeaza continutul – schimba bannerele pentru a anunta programul special din anumite perioade (zilele libere, de exemplu).
    • Raspunde complet in sectiunile dedicate intrebarilor frecvente.

Citeste si: Invata sa generezi testimoniale puternice – Obtine recenzii de la clientii tai

7. Aplicatii Gomag de care ai nevoie cand vinzi torturi si prajituri online

  • Cadou in cos aplicatia te ajuta sa oferi un produs gratuit la anumite comenzi sau la fiecare comanda. Nu trebuie sa fie neaparat un produs de cofetarie, ci unul pe care il poti folosi pentru branding: plasa de cumparaturi cu mesaj si logo, stickere, toppere, un gift card etc.
  • Pachete – poti crea pachete in preajma sarbatorilor sau a perioadelor cu ocazii speciale, oferind un pret mai mic la cumpararea mai multor produse.
  • Hellobar – e un modul gratuit in Gomag pe care il poti folosi pentru a transmite noutati (programul de zile libere sau programul de livrare), promotii (un cod de discount), teasing (introducerea unui nou produs in portofoliu) etc.

hellobar-cofetarie

  • Popups – poti folosi pop-up-urile in multiple feluri: pentru a creste baza cu adrese de email (popup abonare la newsletter), pentru a creste valoarea cosului (popup cu recomandari de produse), pentru a preveni abandonarea cosului (exit popup), pentru a anunta o anumita oferta sau campanie (popup de call to action) etc.
  • Galerie foto – folosind diverse galerii, poti crea pagini cu portofoliul de creatii pentru diversi clienti, pentru diverse ocazii (nunti, botezuri, majorate, lansari), pentru diverse evenimente (aniversari, targuri, festivaluri etc.)
  • Servicii extra serviciile suplimentare pot fi un mod de diferentiere. Aici poti oferi gratuit sau contra-cost: felicitare personalizata, ambalare speciala etc.
  • Ofertare – este o aplicatie utila cand ai multe comenzi pentru evenimente speciale sau pentru B2B. Practic, te ajuta sa trimiti un email cu o oferta personalizata pe baza datelor si nevoilor indicate de clienti.
  • Marcaje promotionalemarcajele te ajuta sa diferentiezi anumite produse in paginatie. De exemplu, daca ai produse raw vegane, produse realizate intr-un anumit stil, produse care fac parte dintr-o anumita campanie de reduceri (de Craciun, de ex.).
  • Grupuri de clienti aplicatia este disponibila incepand de la abonamentul Pro Gomag, si te ajuta enorm pe partea de segmentare clienti. Acestora poti sa le faci oferte mai relevante, pe baza istoricului in magazin, si astfel sa cresti sansele de vanzare.
  • Abonamente – poate in cofetaria ta vrei sa faci un program de abonamente, pentru cei care lucreaza la birou sau intr-un anumit job. Folosind aplicatia Gomag, permiti alegerea unui interval pentru livrarea produselor preferate. Astfel, platforma emite o proforma de fiecare data cand urmeaza o livrare, clientul o achita, si tu faci livrarea. Practic, simplifica efortul depus de client, pentru ca nu mai trebuie sa reia procesul de comanda de la 0, de fiecare data.
  • Locatii multiple – daca ai mai multe sedii, aplicatia locatii multiple te ajuta sa indici locatiile exacte ale acestora, pentru a fi mai accesibile clientilor.
  • Review-uri automate – in aplicatie trebuie doar sa setezi un email care se trimite la un anumit interval dupa comanda si care invita clientul sa lase un review. Nu mai trebuie sa intri tu sa il trimiti manual de fiecare data cand ai o comanda.

Idei de promovare pentru o cofetarie online

1. Ce postezi pe un blog de cofetarie online

  • Idei cu urari pentru diverse ocazii si evenimente
  • Alegerea saptamanii – prezinti un anumit produs
  • Cum organizezi o petrecere surpriza pe care sarbatoritul o va adora
  • Checklist tortul de nunta – tot ce trebuie sa stii [Ghid pentru viitoarele mirese]
  • [Luna] in review – [ce torturi, ce noutati, ce produse noi s-au intamplat intr-o anumita luna]
  • Cate kilograme trebuie sa aiba tortul pe care il comanzi la [nume magazin] (le explici ce cantitate e potrivita in functie de numarul de persoane etc.)
  • Cum sa faci o comanda la [nume cofetarie] in 3 pasi simpli
  • Idei de aranjamente pentru masa de Craciun
  • Povesti cu clientii + poze sau video-uri
  • Angajatul saptamanii + recomandarea lui de produs
  • 5 motive pentru care sa comanzi online tortul pentru urmatoarea aniversare
  • Noutati: daca ai fost la un targ de nunta, daca ai facut o dupa-masa de degustare etc.
  • Idei de cadouri pentru o Zi a Indragostitilor de poveste
  • Cum sa iti sarbatoresti ziua de nastere fara clasicul tort (sugestii platouri, cake pops etc.]
  • Categorie de articole dedicate pentru B2B [locuri de joaca, sali de evenimente, emisiuni TV, evenimente corporate cu sfaturi despre cum sa isi diferentieze proiectele si sa iasa in evidenta)

Citeste si: Mega Ghid – Blogul si vanzarile online: +250 de Idei pentru blog si sfaturi pentru incepatori

2. Idei de postari pe Facebook, Instagram, YouTube, Pinterest, TikTok etc.

    • Creeaza imagini faine cu torturi / prajituri pe care scrii urari pentru diverse ocazii (de ex., diverse zile onomastice “La multi ani de Sf. Constantin si Elena!”, unde sa pui pe poza logo si eventual adresa curata a site-ului tau). Daca sunt poze faine, au sanse sa se viralizeze, pentru ca multi le preiau si le posteaza pe wall-urile sarbatoritilor. Ai grija ca tortul si urarea sa fie cele mai evidentiate.
    • Concursuri – castiga o cutie de macarons / alt produs (pentru recenzii, pentru comenzi, pentru comentarii ce le place cel mai mult la cofetaria ta etc.).
  • postare-cofetarie-social-media
    • Anunta noutatile – programul special de zile libere, produse noi, stiluri noi de ornare, evenimente in locatiile fizice, sesiuni de degustare, participarea la targuri pentru diverse evenimente sau festivaluri etc.
    • Posteaza imagini din catalogul cu oferta B2B.
    • Video-uri / fotografii cu produsele realizate pentru clienti – nu uita de call to action in descrierea postarii + link de unde poate comanda produsul respectiv.
    • Poze cu echipa / din laborator.
    • Boomerang cu momente satisfacatoare din procesul de creare a unui produs.
    • Printscreen cu mesaje si recenzii de la clientii multumiti.
    • Raspuns la cate o intrebare frecventa legata de comenzi, livrare, termen de valabilitate, ingrediente etc.
    • Oferte speciale sau coduri de reducere valabile pentru urmaritorii din social media.
    • Curiozitati despre diverse tipuri de produse.

Citeste si: 50+ Idei Geniale & Usor de facut pentru postari Facebook si Instagram – Social Media

3. Fidelizeaza-ti clientii cu surprize si servicii impecabile

Am spus si mai sus, in aceasta nisa ai un potential imens sa iti fidelizezi clientii. Odata ce cresti valoarea pe durata de viata a clientilor tai, cash-flow-ul se stabilizeaza si ai baza necesara pentru a face profit sau pentru a-ti scala afacerea.

Uite cateva sfaturi care te vor ajuta sa iti conturezi mai usor programul de fidelizare. 

Insa nu le aplica orbeste, testeaza-le sa vezi care functioneaza mai bine pentru tine:

  • Ofera puncte de fidelitate la fiecare comanda – precum si la inregistrarea unui cont in magazin. Oamenii le aduna si chiar le folosesc.
  • Trimite oferte personalizate pe baza istoricului in cofetarie – zile onomastice (poti adauga tag cu CRM Bot), produse preferate, aniversarea a 6 luni de la prima comanda etc. Poti oferi coduri de reducere, gift cards, produse cadou in locatie etc. 
  • Asigura o experienta memorabila la fiecare comanda – mesaje personalizate, cadouri, livrare la timp, comunicare continua (de ex., poti trimite clientului video / poze cu etapele crearii produsului comandat) etc.
  • Cere opinia clientilor dupa fiecare comanda si arata-le ca tii cont de ea, ajustand strategia daca doleantele lor sunt valide.
  • Desemneaza clientul saptamanii, inclusiv in locatia fizica, pentru a-i incuraja si pe altii sa cumpere.
  • Ofera carduri de fidelitate valabile online si offline – la 4 produse cumparate, al cincilea e gratuit, de ex.

4. Organizeaza concursuri si ocazii sa interactionezi cu clientii / comunitatea ta

In ziua de azi concurezi, direct sau indirect, cu o multime de alte firme de unde clientii isi pot procura portia de dulce, inclusiv supermarket-urile si/ sau obiceiurile casnice (multa lume prefera sa coaca prajituri acasa sau au pe cineva care o face pentru ei).

Asadar, ai nevoie sa ramai in raza de atentie a clientilor si sa ii incurajezi constant sa revina in cofetarie, online sau offline.

  • postare-social-media-cofetarie

O metoda buna pentru mentinerea ocaziilor de interactiune este organizarea de concursuri sau postarile cu stereotipuri, unde oamenii au tendinta sa eticheteze prieteni.

De exemplu, alege intre A sau B, meme-uri cu reactia ta cand ti se canta la multi ani etc.

Gandeste-te la astfel de situatii pe care le poti folosi ca declansatori ai interactiunii. Fa postari. 

Probabil nu toate iti vor aduce rezultate extraordinare, insa doar incercand vei gasi formula potrivita pentru tine.

5. Fa parteneriate cu sali de evenimente, locuri de joaca si alte tipuri de firme

O alta metoda de promovare si, in acelasi timp, un diferentiator pe comoditate pentru clienti, este crearea de parteneriate cu alte firme.

De exemplu, sali de evenimente – unde poti face livrarea si aranjamentul direct, fara a le da munca in plus clientilor.

Sau locuri de joaca, unde, in mod normal, au loc aniversarile copiilor. Poti face parteneriate si cu diverse emisiuni TV, firme B2B de lux (de ex., buticuri de moda, unde din experienta de cumparare face parte degustarea de prajituri sau cake pops) etc.

Gandeste-te unde vrei sa fie prezente produsele tale si discuta cu reprezentantii afacerilor respective.

Pentru afisarea numelui tau poti folosi servetele personalizate, toppere, carti de vizita, flyere. In plus, poti aparea in postarile lor ca furnizorii de dulce oficiali, cu eticheta sau link spre site.


6. Ruleaza campanii de marketing cu audienta segmentata

Incearca sa nu targetezi pe toata lumea cu un singur mesaj. Diferentiaza-ti mesajele din campanii in functie de interesele, preferintele si stadiul clientilor tai in funnel.

Ofera motive si idei pentru clientii noi (de ce sa aleaga un anumit tip de produs, cum sa il aleaga pe cel mai potrivit), dovezi de incredere, poze si video-uri cu produse realizate pentru alti clienti.

Ofera coduri preferentiale si puncte de fidelitate pentru clientii vechi. Triaza produsele pentru diverse ocazii sau publicul care cumpara in cantitate.

Platforma Gomag iti ofera posibilitati de segmentare, la fel cum o fac si aplicatiile de email / social media / ads pe care le folosesti pentru a ajunge la clientii tai.

Foloseste-le la maximum, cu un obiectiv clar pentru fiecare tip de audienta.

7. Mizeaza pe continut vizual

Daca papilele gustative si simtul mirosului nu te prea ajuta sa trezesti pofta in online, vizualul se va transforma in atuul tau principal.

Mancam cu ochii. Este un adevar stiintific dovedit. 

Cu cat imaginile sunt mai estetice, cu atat vom fi mai motivati sa luam decizia de cumparare.

Asa ca mizeaza pe continutul vizual pentru a-ti vinde produsele in cofetaria online:

  • Foloseste fotografii de calitate la produse – poti decupa imaginile sa fie pe fundal alb, dar poti adauga si imagini cu produsul pe un fundal estetic, chiar de sezon daca vrei. 
  • Schimba des imaginile din bannere cu noile creatii reusite – nu uita sa pui link pe bannere catre produsele reprezentate.
  • Fa poze si video-uri cu fiecare comanda realizata pentru clienti – foloseste-le atat in site, in galeria de imagini, dar si in postari pe retelele social media pe care esti activ.
  • Realizeaza instantanee si video-uri din timpul crearii produselor tale – stii filmuletele de tipul oddly satisfying, care sunt prezente acum peste tot? Sigur ai vazut asa ceva, cu momentele in care se scurge glazura de pe un tort, de exemplu. Realizeaza si tu astfel de materiale.
  • Foloseste compozitii atractive pentru imaginile folosite in campaniile PPC – Facebook Ads, carusele, Google Ads, YouTube Ads etc. 

impact-vizual-poze-cofetarie

8. Fa local SEO in permanenta (+ alte forme de promovare locala)

Cand activezi la nivel local, poti face SEO cu mai mult succes decat daca ar trebui sa concurezi cu toate firmele prezente online din toata tara.

E un efort continuu sa faci SEO, dar merita pentru ca vei avea super vizibilitate la nivel local:

    • Completeaza-ti profilul Google My Business cu toate detaliile necesare – aici poti urca poze, raspunsuri la intrebarile frecvente, articole, poti raspunde la review-uri si iti poti prezenta rapid datele de contact.
  • google-my-business-seo
    • Adauga numele locatiei in meta tag-uri – in meta titlu si meta descriere poti specifica orasul sau judetul in care faci livrarea – nu doar pentru homepage, ci in multiple pagini.
    • Folosesti Schema Local Business Markup (si nu numai).
    • Elementele de localizare nu sunt doar numele orasului / judetului, cat si numele cartierelor / puncte de reper cunoscute de catre clienti.
    • Folosesti testimoniale ale clientilor din locatia ta.
    • Folosesti date NAP identice peste tot (nume, adresa, numar de telefon) – acestea sunt citatii care trebuie sa fie la fel, indiferent daca le folosesti in site, sau in afara lui (de multe ori sunt folosite in advertoriale).
    • Specifica programul de lucru clar, ajuta mult si pe paginile social media.
    • Obtine backlink-uri din surse locale – site-uri de presa, bloggeri si influenceri locali, alte firme din oras etc.

Citeste si: Cum sa vinzi alimente online – Idei de promovare pentru un magazin alimentar [Furnizor / Productie] 

Cauti o platforma puternica pentru cofetaria ta online? Testeaza platforma Gomag

Ai 15 zile gratuit in care te vei convinge de avantajele pe care ti le oferim.