Asadar ti-ai setat toate strategiile de marketing.

Ai implementat un design responsive, ad-urile tale ruleaza pe Facebook si in motoarele de cautare, magazinul tau este perfect optimizat si pozitionat, toate functioneaza mai bine decat ai fi putut planui vreodata (asta ar fi situatia ideala, dar haide sa continuam in acelasi spirit).

Cu toate ca la capitolul trafic esti in topuri, prea putini utilizatori se convertesc. Oare acest lucru inseamna ca ai o problema cu strategiile de marketing, nu sunt cele mai potrivite pentru business-ul tau, chiar daca le-ai testat si datele spun ca sunt perfecte?

Se pare ca da, ai o problema, dar nu cu tacticile de marketing ci cu modul in care structurezi landing page-urile spre care directionezi utilizatorii. Daca un element din landing page nu convinge vizitatorul sa se converteasca, intreaga pagina este compromisa.

E ca si cum ai merge la pescuit, fara un carlig potrivit. Degeaba lansezi fire peste fire intr-o balta plina de pesti grasi si frumosi, daca nu ai un carlig cu care sa-i pescuiesti.

Prin urmare, astazi vom discuta despre anatomia unui landing page perfect pentru magazinele online. Pastrand analogia cu pescuitul, iti voi arata care sunt ingredientele unui landing si cum sa le combini pentru a fi sigur ca utilizatorii se vor converti – ciorba perfecta de peste pentru meseni fericiti.

Nicio ciorba nu iese ca la carte daca nu respecta o reteta testata, mostenita din mosi-stramosi. Astfel, niciun landing page nu va avea impact maxim asupra utilizatorilor daca nu include toate elementele definite de bunele practici din domeniu.

Care sunt ingredientele unui landing page?

  • 1 Propunere unica de vanzare (USP) sub forma unui headline atragator
  • 3 – 5 beneficii intr-un body copy clar si concis
  • 1 Hero Shot sub forma de imagine sau video
  • 1 – 3 testimoniale sau dovezi sociale
  • 1 formular
  • 1 buton de call-to-action
  • 1 pagina post conversie delicioasa
  • 1 sau mai multe teste (A/B Testing sau Multivariate Testing), dupa gust

Instructiuni de implementare a ingredientelor unui landing page cu Gomag

Trebuie sa stii de la inceput ca, daca ai un magazin online pe platforma Gomag, e foarte simplu sa setezi un landing page. Trebuie sa te loghezi in contul magazinului si sa alegi optiunea <Marketing> din meniu. Apoi, dai click pe <Landing page>, <Adauga un landing nou> si completezi punctele ce te intereseaza din formular:

  • Nume pagina: pentru a-ti fi mai usor sa o identifici;
  • Websites: atasezi landing-ul magazinului tau;
  • Titlu pagina: titlul atragator pe care il mentionam mai devreme;
  • Pagina pentru cautarea: sub ce valori va fi gasit landing-ul de catre utilizatori;
  • Continut pagina: beneficiile alegerii produsului tau;
  • Selectare produse: selectezi produsele pe care vrei sa le promovezi in landing.

Headline

Scopul tau este sa-l faci pe vizitator sa se simta ca un copil entuziasmat intr-un magazin de dulciuri. In acest scop, creeaza un titlu atragator, care sa-l persuadeze sa continue.

Fa-i o propunere unica de vanzare (USP) prin care sa inteleaga mesajul tau, sa stie la ce sa se astepte navigand in pagina si care este produsul de care beneficiaza actionand conform cererii tale.

Pastreaza titlul cat mai scurt si concis si ia in considerare adaugarea unui subtitlu, care sa ofere mai multe informatii despre ceea ce il asteapta si sa adauge valoare comunicationala titlului.

Utilizatorii care nu inteleg din start specificul magazinului si care este subiectul in landing page, se vor intoarce in pagina pe care a aparut ad-ul tau. Asa ca ramai fara nicio conversie.

Ai grija ca titlul sa fie mai vizibil chiar si decat numele sau logo-ul magazinului tau deoarece, in cele mai multe cazuri, utilizatorul nu iti cunoaste magazinul, nu stie ce va castiga actionand conform dorintelor tale.

Citeste si: Tot Ce Trebuie Sa Stii Despre Un Landing Page

Butoane de call-to-action

Gandeste-te la butoanele de call-to-action ca la lumanarile de pe tortul unui batranel de 70 de ani. O sa folosesti 70 de lumanari ca sa celebrezi evenimentul?

Evident ca nu. Eticheta impune folosirea unei singure lumanari; la fel ar trebui sa implementezi si tu un singur buton in landing page.

Prin butonul de CTA transmiti direct utilizatorului ce-ti doresti de la el: sa cumpere un produs sau serviciu, sa isi faca un cont, sa se aboneze la newsletter, sa te urmareasca pe retele de socializare etc.

Asigura-te ca landing page-ul propune doar un singur buton de call-to-action, astfel incat clientul sa nu fie distras de alte indemnuri la actiune.

Butoanele de call-to-action sunt elemente usor de testat. Prin urmare testeaza culoarea, marimea sau pozitia acestora dar si expresia folosita pentru a atrage atentia.

Ceea ce trebuie sa-ti amintesti cand testezi culoarea CTA este ca nu conteaza neaparat valoarea comunicationala a culorii ci contrastul pe care il face cu restul elementelor din pagina. Alege versiunea cu cele mai bune rezultate.

Ai grija ca butonul sa reprezinte centrul landing page-ului. Nu ma refer la pozitia acestuia ci la mesajul transmis, ideea ca este cel mai important element din pagina.

Afiseaza-l intr-o forma distinctiva, astfel incat sa fie observat de la prima vedere si sa aiba o forma clara de instrument prin care utilizatorul sa treaca la actiune.

Utilizeaza indicii vizuale precum sageti sau imagini ale unor persoane care privesc spre buton iar daca ai si alte butoane de CTA in pagina, fa-le mai putin vizibile; nu ii cere utilizatorului sa faca alegeri ci sa actioneze intr-un singur sens, dand click pe un singur buton.

Body Copy

lift model

sursa foto: http://www.widerfunnel.com/the-six-landing-page-conversion-rate-factors/

Utilizatorii trebuie sa inteleaga cu ce se aleg, daca realizeaza actiunea dorita de tine. In acest scop, spune-le care sunt beneficiile, oportunitatile si avantajele castigate in urma achizitiei produsului tau. Din nou, nu ai voie sa te intinzi intr-o oda a produsului promovat.

Clientii nu sunt impresionati de laude, povesti si metafore care descriu produsul ca pe cel mai minunat lucru pe care l-a vazut planeta vreodata. Sunt de ajuns 4 – 5, maximum 7 beneficii principale ale produsului, ca sa persuadezi pe oricine. Asta daca stii cum sa le structurezi.

Nu dispune produsele intr-o lista interminabila de functionalitati si caracteristici.

Pune-te in locul clientului:

  • “cum ma ajuta acest produs?”
  • “ce problema rezolv cumparand acest produs?”
  • “ce castig facand aceasta cheltuiala?”
  • “cum se diferentiaza produsul de restul ofertelor de pe piata?”

Daca beneficiile listate raspund acestor intrebari cat mai simplu, clar si concis, ai mari sanse sa obtii conversia dorita.

Printre beneficii accentueaza si ce va avea de pierdut clientul daca NU cumpara produsul sau nu actioneaza conform regulilor tale. Prezinta produsul ca pe un mic super erou, a carui cumparare reprezinta o investitie, nu o cheltuiala.

Testeaza numarul beneficiilor listate, formularea acestora si afla ce beneficii merita evidentiate. Ai grija ca paragrafele de text sa nu atraga atentia utilizatorului de la butonul de CTA. Pe de alta parte, afisarea beneficiilor prin imagini sau icon-uri poate face o pagina mai atragatoare vizual si mai prietenoasa.

Citeste si: cum creezi un landing page

Social Proof

Oamenii sunt fiinte sociale astfel ca au tendinta sa considere valoros un produs acceptat si apreciat de ceilalti.

Tocmai din acest motiv, magazinele online afiseaza dovezi sociale precum testimoniale ale cleintilor, mentionari din presa, o lista a clientilor sau statistici ale folosirii produsului.

In cazul in care esti incepator, probabil inca nu ai dovezi sociale numeroase dar asta nu inseamna ca nu trebuie sa le afisezi pe cele existente. La nevoie, roaga-ti familia sau prietenii sa scrie/spuna cateva cuvinte (pozitive) despre produsul respectiv. Conteaza ca vizitatorii sa vada ca mai exista o persoana ce considera produsul util.

Poti sa folosesti si o imagine a clientului, oamenii tind sa aiba mai multa incredere cand marturia este personalizata. In cazul in care landing-ul este unul de durata ai grija sa actualizezi informatii, daca se intampla sa fii mentionat in presa sau de vreo personalitate.

In cazul in care alegi sa afisezi o imagine a clientului sau un logo al presei, editeaza imaginea astfel incat sa fie alb-negru. Nu uita, atentia trebuie sa se focuseze pe produsul tau.

Hero Shot

Elementele multimedia, cum sunt imaginile, au un impact puternic asupra utilizatorilor, un procent de 92,6% dintre acestia afirmand ca factorii vizuali au influentat decizia de cumparare. Prin urmare, afisarea unor imagini relevante ale produsului in landing page, au rol strategic de captare a atentiei.

Alternativa imaginilor este video-ul care prezinta beneficiile si utilitatea produsului. Ia in considerare realizarea unui videoclip la finalul caruia sa reamintesti utilizatorului ce trebuie sa faca: sa dea click pe butonul de call-to action.

Gandeste-te sa apelezi la o echipa profesionista pentru crearea imaginilor sau video-ului despre produs. Indiferent de optiunea aleasa, materialul final trebuie sa fie relevant, de calitate superioara si sa transmita exact mesajul dorit de tine (ca e cel mai minunat produs pe care l-a vazut planeta vreodata 🙂 

Nu folosi imagini standard ale produsului, copiate de la producator/furnizor, de proasta calitate. Arata-i clientului ca te implici iar el va aprecia efortul si se va converti.

Ai grija si la dimensiunea si rezolutia imaginilor, acestea trebuie sa fie destul de mari si de clare, incat sa imbunatateasca experienta utilizatorului in site.

Form

Formularul reprezinta o structura a campurilor ce trebuie completate, pentru a realiza actiunea dorita. De exemplu, pentru inregistrarea unui cont, utilizatorii trebuie sa completeze minimum doua campuri: adresa de email si parola.

Indiferent de obiectivul tau final, ai grija ca formularul sa fie cat mai simplu si sa impuna doar completarea unor pasi principali. Nu te agita, doar dupa ce finalizeaza decizia de cumparare ai voie sa atragi atentia clientului si asupra altor aspecte.

Exista si cazuri in care nu ai nevoie de un formular in landing page.

De exemplu, pentru un website culinar sau de livrare a mancarii, landing page-ul este doar un intermediar inspre catalogul de produse si servicii. Obiectivul paginii este sa faca incalzirea clientului, sa-i induca ideea ca magazinul este alegerea perfecta pentru el si sa-l pregateasca pentru achizitie.

Pagina post conversie

Clientul nu trebuie sa inceteze sa-ti mai fie client, dupa ce finalizeaza procesul de comanda. E necesar sa ramana fidel brandului tau si sa se intoarca in mod repetat in magazin, pentru a cumpara si alte produse. Pentru a oferi canale de mentinere a contactului apelezi la pagina post conversie.

Cunoscuta si sub numele de pagina de multumire, pagina post conversie reprezinta o panza alba pe care o poti picta cu oportunitati de crestere a ratei de conversie. Nu pierde pozitia avantajoasa pe care ai castigat-o ci spune-i direct clientului ce trebuie sa faca mai departe:

  • sa cumpere un produs similar
  • sa te urmareasca pe retelele de socializare
  • sa viziteze alte pagini cu produse si continut de care ar putea fi interesat
  • sa intre in programul tau de fidelizare pentru a acumula puncte iar la urmatoarea comanda sa primeasca un discount
  • sa se aboneze la newsletter sau la blogul magazinului etc.

A/B Testing sau Multivariate Testing

optimizare landing page

Despre A/B Testing am discutat si in alte articole, accentuand faptul ca poti sa testezi absolut orice dintr-un website, in scopul optimizarii ratei de conversie. Nu exista nicio formula secreta pentru un landing page perfect deci nu ai incotro, trebuie sa testezi ingredientele mai sus mentionate, pentru a vedea ce versiuni obtin cele mai bune rezultate.

Vrei mai mult? Vezi aici landing page de nota 10

In acest articol ai aflat care sunt ingredientele unui landing page perfect si ai invatat cum trebuie sa le folosesti pentru a obtine cat mai multe conversii.

A, nu, daca te-ai asteptat sa gasesti formula secreta a landing-ului ideal, imi pare rau sa te anunt ca pastram acest secret doar pentru noi. Glumesc. Nu exista nicio formula secreta, trebuie sa adaptezi elementele landing-ului in functie de specificul magazinului si de obiectivele predefinite.

M-as bucura sa stiu daca ti-a placut acest articol si daca l-ai considerat util deci, ce-ar fi sa-mi lasi un feedback constructiv in comentarii? Sau, daca ai nelamuriri sau nu ai inteles vreun aspect, adreseaza-mi intrebarea ta in sectiunea de comentarii de mai jos.

Cosmin Daraban