Cum ar fi sa iti scoti din minte website-ul mult visat si sa il transformi in realitate?
Daca te identifici ca un om muncitor, cu multa pasiune pentru afacerea ta online – fie ca e la inceput, fie ca ai deja experienta – inseamna ca ai ajuns in locul potrivit.
Provocarea de 5 zile #cugomag este o provocare pe care ti-o oferim gratuit si care te ghideaza, pas cu pas si exemplu cu exemplu, astfel incat sa (re)construiesti un website epic pentru magazinul tau online.
Pe scurt, provocarea de 5 zile te invata cum sa iti gandesti structura magazinului, design-ul acestuia, continutul magazinului, fluxul de vanzare si landing page-urile din campanii, astfel incat sa iti maximizezi potentialul!
Asigura-te ca valorifici cu adevarat bugetul investit in marketing, prin faptul ca oamenii aterizeaza in locuri optimizate pentru a le vinde.
Esti gata sa incepem?
Cuprins Provocarea de 5 zile: transforma magazinul tau online
- Ziua 1. Structura magazinului
- Ziua 2. Design-ul magazinului tau online
- Ziua 3. Continutul in magazin
- Ziua 4. Fluxul tau de vanzare in site
- Ziua 5. Landing pages in campaniile tale
Ziua 1. Structura magazinului
Website-ul magazinului tau online este unul dintre cei mai importanti agenti de vanzari pe care ii detii. Asadar, cand omul ajunge in magazin, e esential sa vada informatii cheie care sa il convinga sa navigheze si sa cumpere.
Mai jos, vezi structura ideala a unui magazin online. Daca ai deja unul, probabil esti familiarizat(a) cu ea, dar uneori navigarea slaba intervine in experienta utilizatorilor.
Unul dintre avantajele majore cand iti construiesti magazinul online cu Gomag este ca, indiferent ce tema alegi dintre cele 19 disponibile, toate sunt create by default in asa fel incat sa respecte structura ideala.
Structura site-ului tau determina atat usurinta cu care utilizatorii ajung in punctele dorite, dar si rezultatele in Google si alte motoare de cautare.
Pentru a ajuta Google sa iti crawleze site-ul mai usor si mai rapid, ai nevoie de o structura baza pe continut in context, atat prin text (cuvinte cheie), cat si prin legaturile intre pagini (link-uri).
Structura ideala a site-ului pentru SEO ar trebui sa arate asa:
Pe paginile de top ar trebui sa ai cuvinte cheie competitive, cu un volum mare de cautare, iar cu cat oamenii navigheaza mai adanc in site, pe pagini secundare, acestea ar trebui sa contina cuvinte cheie long tail, mai specifice.
Altfel spus, daca pe homepage prezinti magazinul la modul general, folosind cuvinte din campul semantic al nisei tale, pe o pagina specifica de produs ai, in schimb, cuvinte cheie anume pentru produsul respectiv, rezultatele acestuia, scenarii de folosire si link-uri spre resurse suplimentare tematice (articole de blog, de exemplu).
Pentru a-i ajuta pe clientii tai sa ajunga mai usor la informatiile de care sunt interesati, ai nevoie de o navigare buna.
In prima zi de challenge, vezi sau revezi, asadar, fluxul de navigare al oamenilor din homepage pana la punctul de conversie.
Pentru ca e vorba de o singura zi de lucru, concentreaza-te sa verifici fluxul pana la paginile de produs (asupra carora vom continua in ziua 4).
🧭 Navigare
❑ E evidenta calea inapoi sau spre homepage
❑ Ai o bara de cautare care functioneaza
❑ Gruparea paginilor are sens (categorii parinte / subcategorii / produse / pagini statice)
❑ Link-urile din meniu functioneaza si duc in paginile corecte
❑ Elementele pe care trebuie sa dea click semnaleaza asta (butoane, culoare link-uri)
❑ Numarul de butoane si link-uri este rezonabil
📈 Homepage
❑ Ar trebui sa raspunda la urmatoarele intrebari:
❑ Cine esti?
❑ Ce faci?
❑ Pentru cine?
❑ Ce au ei de castigat?
❑ Ar trebui sa includa:
❑ Logo:
❑ Unic si original
❑ Iese in evidenta
❑ Numele afacerii este lizibil si vizibil
❑ Link-uri spre categoriile principale intr-un meniu custom
❑ Bannere cu stilul de viata creat de produsele tale
❑ Titluri / intertitluri
❑ Listare produse (lista finita, nu afisezi peste 30 de produse pe home)
❑ Call-to-action
❑ Descriere
❑ Lista beneficiilor si avantajelor principale
❑ Dovezi sociale:
❑ Testimoniale
❑ Imagini sau video-uri cu clientii
❑ Certificate
❑ Marci vandute
❑ Premii
❑ Mentiuni presa / influenceri
✅Subsol
❑ Politica de confidentialitate
❑ Termenele si conditiile site-ului
❑ Politica de retur + formular de retur
❑ Datele de contact si date comerciale
❑ Link-uri spre ANPC si platforma SOL
❑ Iconuri spre canalele Social Media
❑ Formular de abonare la newsletter
❑ Scurta descriere cu USP-ul tau
💼 Paginile de categorie
❑ Nume clar, descriptiv
❑ Numar redus de categorii parinte
❑ Subcategorii
❑ Stil consecvent pentru imagini
❑ Optiuni de filtrare
❑ Descriere de categorie
❑ Butoane CTA la fiecare produs
❑ Afisare produse populare / bestseller primele
❑ Categorii speciale pentru Noutati / Promotii
👨 Pagina despre noi
❑ Introducere scurta
❑ Misiunea ta
❑ Dovezi de credibilitate:
❑ Premii
❑ Calificari
❑ Studii de caz
❑ Echipa (nume, poze, profil LinkedIn, daca e cazul)
❑ Call-to-action
Acum, daca nu poti sa spui cu mana pe inima ca ai toate elementele din checklist-ul de mai sus, ia-le pe rand si ocupa-te de ele.
Propune-ti sa rezolvi acest challenge de 5 zile in saptamani consecutive.
In prima saptamana te ocupi, de exemplu, doar de homepage (ziua 1 a saptamanii), in urmatoarea saptamana doar de subsol (ziua 1 a saptamanii), in urmatoarea doar de 1 pagina de categorie (ziua 1 a saptamanii) si asa mai departe.
Citeste si: Structura afacerii tale, de la haos, la planificare controlata
Ziua 2. Design-ul magazinului tau online
Perceptia e cea mai importanta atunci cand vrei sa vinzi cu magazinul tau online.
Oamenii isi fac o impresie despre site-ul tau din prima secunda in care il acceseaza. Si problema e ca nu vor sta inca una in plus daca nu le place ceea ce vad.
Ziua 2 a acestei provocari se concentreaza in jurul design-ului in magazinul tau.
Ai nevoie de imagini de calitate, cu o rezolutie mare, de branding consecvent, de folosirea isteata a psihologiei in design si de o ierarhie vizuala, pentru a transmite mesajul dorit, in termen de 1-2 secunde.
📷 Fotografii
❑ Fata & spate in intregime fundal transparent
❑ Fata & spate in intregime cu fundal colorat (pentru marketing)
❑ Unghiuri diferite pentru a valorifica produsul (de sus, de jos, din fata, din stanga, din dreapta etc.)
❑ Prim-plan
❑ Produsul in timp ce e folosit
❑ Produsul in timp ce este ambalat / despachetat
🔮 Bannere
❑ Incearca sa nu ai fonturi mai mici de 36pt
❑ Foloseste spatii goale
❑ Foloseste un singur font in banner (tine cont de branding)
❑ Foloseste imagini pe care le detii sau CC0
❑ Pastreaza culoarea fontului neutra (alb, negru sau gri)
❑ Foloseste un titlu concis
❑ Adauga un call-to-action
❑ Rezolutia e ok, imaginile nu apar pixelate
❑ Icon-urile descriu vizual continutul de care sunt legate (de ex., icon-uri de trust)
Citeste si: Nu te multumi cu un site mediocru: solutii pentru un site atractiv
🎉 Culori
❑ Alege o culoare principala
❑ Alege o culoare complementara celei principale
❑ Ia in considerare diferite nuante ale celor doua culori alese
❑ Alege si o culoare neutra
❑ Ia in considerare senzatia generala pe care vrei sa o transmiti (vei folosi aceste culori nu doar in site si in design, ci si la impachetare, in marketing etc.)
👑 Ierarhia vizuala
❑ Design responsive
❑ Informatiile importante above the fold
❑ Scoate in evidenta vizual lucrurile importante (fundal contrastant, bold, italic, subliniere etc.)
❑ Foloseste sabloanele Z sau F pentru citirea informatiei
Citeste si: Cum gandesti design-ul magazinului tau pentru a atrage conversii
Ziua 3. Continutul in magazin
Provocarea noastra continua cu ziua 3, ce imbina putin din partea de design (legata de formatarea si editarea continutului) cu partea de creare a continutului in magazinul tau online.
Textele, imaginile, video-urile si alte formate reprezinta continutul site-ului, precum si pitch-ul de vanzare al magazinului tau.
Nu le poti urca pur si simplu fara sa iei in cosiderare cateva reguli si bune practici care te ghideaza astfel incat continutul sa isi faca pe bune treaba.
Asa ca hai sa vedem un mini checklist ce te va indruma in ziua 3.
❑ Continutul e usor de citit:
❑ Culoarea / imaginea de fundal nu distrage atentia utilizatorului
❑ Folosesti un font potrivit ca marime si stil
❑ Exista un contrast puternic intre fundal si font
❑ Link-urile ies in evidenta (datorita culorii)
❑ Textul este bine formatat si scanabil:
❑ Folosesti subtitluri (Headings 1, 2 etc.)
❑ Paragrafe scurte
❑ Subliniezi ideile principale (cu bold, italic etc.)
❑ Liste / bullets
❑ Citatele ies in evidenta vizual
❑ Folosesti elemente vizuale:
❑ Imagini
❑ Video-uri
❑ Slideshare sau gif-uri
Pont! Elementele vizuale vand, dar ai grija sa nu le folosesti in exces. Prea mult zgomot pe site datorita imaginilor, video-uri, gif-uri etc. poate avea efectul invers asupra utilizatorilor.
👍 Calitatea continutului
❑ Texte corecte gramatical
❑ Capteaza atentia din primul ecran (above-the-fold)
❑ Ofera oamenilor ceea ce le-ai promis in titlu
❑ Rezolva problema clientului
❑ Evita jargonul si limbajul tehnic
❑ Arata-ti personalitatea
❑ Argumenteaza-ti afirmatiile cu dovezi pertinente:
❑ Testimoniale
❑ Statistici
❑ Exemple
❑ Citate experti
❑ Alte materiale scrise de catre experti
🧪 Formule pentru crearea continutului
❑ AIDA – atentie, interes, dorinta, actiune
❑ CAB – caracteristici, avantaje, beneficii
❑ PAS – problema, agitarea problemei, rezolvare
❑ BAB – before & after bridge
❑ 4U – util, urgent, unic, ultra-specific
📢 Blog – incurajeaza oamenii sa descopere mai mult continut
❑ Link in homepage spre blog
❑ Articole:
❑ Categorii de blog
❑ Link-uri interne spre alte articole
❑ Le folosesti doar acolo unde pot aduce plus de valoare
❑Foloseste cuvantul cheie al paginii catre care trimiti in ancora
❑ Bio autor:
❑ Descriere scurta
❑ Link-uri spre profilele sociale sau landing page
📧 Abonare la email
❑ Creeaza o secventa de email-uri (bun venit, educare, soft sell, hard sell)
❑ Formulare de abonare:
❑ Pe fiecare pagina
❑ Seteaza niste asteptari (ce o sa trimiti si cat de des)
❑ Subliniaza beneficiile abonarii
❑ Limiteaza numarul campurilor din formular
❑ Newsletter:
❑ Constant, la un interval de timp regulat
❑ Relevant la interesele audientei
❑ Scrie subiecte atragatoare
❑ Foloseste o adresa functionala pentru reply
❑ Foloseste-ti numele + de la “firma” ca adresa de trimitere
❑ Concentreaza-te sa ajuti oamenii, nu sa le vinzi
❑ Vezi cum arata mail-ul pe mobil
❑ Inainte sa il trimiti, testeaza si verifica link-urile gresite sau alte erori
Citeste si: 10 metode de optimizare a continutului pentru a atrage mai mult trafic
Ziua 4. Fluxul tau de vanzare in site
Hai sa ne imaginam cum ar arata un flux standard al clientului de la intrarea in site, la achizitia unuia sau mai multor produse.
Adevarul e ca rar se intampla ca oamenii sa ajunga direct pe homepage. De obicei, din reclame, postari si alte materiale de marketing, ajung pe un landing page special creat sau pe diverse pagini de produs (gandeste-te ca pot face o cautare pe Google dupa ceva ce ii intereseaza).
Din pagina de produs s-ar putea sa mearga in altele sau sa aleaga produsul, sa il adauge in cos si apoi sa finalizeze comanda. Sau s-ar putea sa iasa din site, in absolut orice punct al acestui flux.
Dar de aceea ajungem la optimizarea fluxului in ziua 4 a provocarii, pentru a minimiza sansele ca oamenii sa iasa din site fara sa faca o conversie.
📊 Pagina de produs
❑ Call-to-action (Adauga in cos)
❑ Testimoniale si rating pentru toate produsele
❑ Upsell cu produse complementare sau pachete de produse
❑ Carlige pentru vanzare (transport gratuit sau cronometru cu discount pentru a decide mai repede)
❑ Mai multe imagini de produs mari, detaliate
❑ Mai multe imagini cu produsul din toate unghiurile, inclusiv in timp ce e folosit
❑ Informatii si specificatii tehnice
❑ Beneficii si exemple pentru folosirea produsului
❑ Informatii despre pret si potentiale reduceri
❑ Informatii despre disponibilitatea produsului
❑ Informatii despre taxele de livrare si timpul de livrare
❑ Informatii despre marime, culoare, greutate, compozitie si alte atribute
❑ Posibilitatea de a modifica marime, culoare etc.
❑ Filtre pentru recenziile clientilor
❑ Posibilitatea de a adauga produsul in wishlist
❑ Optiunea live chat
❑ Breadcrumbs
❑ Garantii
❑ Numar de telefon pentru asistenta clienti
Dupa paginile de produs, ceea ce trebuie sa te asiguri e ca respecti bunele practici in pagina de cos, cea de finalizare comanda si pagina de multumire, dupa ce clientul ti-a trimis comanda.
Echipeaza aceste pagini cu dovezi sociale care sa incurajeze decizia de cumparare.
De asemenea, poti afisa aici variante de cross-sell si upsell, prin One-Time Offer, de exemplu, si cadouri in cos.
Citeste si: Cum sa ai campanii de marketing mai rentabile cu platforma Gomag
Ziua 5. Landing pages in campaniile tale
In ziua 5 a provocarii e momentul sa acorzi atentie unei pagini speciale de care ai nevoie pentru campaniile tale de marketing, indiferent ca sunt tematice (Valentine’s Day, Craciun etc.), de lansare, de lead generation (captare adresa de email sau alte date de contact) si asa mai departe.
Landing page-ul reprezinta o pagina optimizata pentru vanzare in magazinul tau, care condenseaza cele mai importante informatii de care are nevoie un utilizator pentru a lua decizia de conversie.
Iata un mini checklist ce te va ajuta, asadar, sa optimizezi landing page-urile tale.
✏ Text
❑ Atrage usor atentia oamenilor (folosesti cuvinte puternice)
❑ La subiect
❑ Raspunde la potentialele intrebari frecvente ale oamenilor
❑ Raspunde la posibilele obiectii
❑ Propozitii scurte
❑ Fara jargon
❑ Propunerea unica de valoare:
❑ Expune nevoia utilizatorului
❑ Demonstreaza-i importanta solutiei tale
❑ Spune-i ce are de castigat
❑ Concentreaza-te pe beneficii, nu pe functionalitati
❑ Justifica motivele pentru vanzare (asa va stii cum sa isi justifice si el decizia)
🎴 Prezentare vizuala
❑ Scoate in evidenta ceea ce e important (marcaje promotionale)
❑ Adauga elementele vizuale in ordine logica, langa subiectele la care sunt relevante (listare produse cu imaginea de produs)
❑ Elementele pe care poti da click sunt usor de remarcat
❑ Elimina elementele ce ar putea distrage atentia
❑ Foloseste dovezi de credibilitate:
❑ Premii
❑ Logo clienti / imagini clienti
❑ Informatii privind protectia datelor personale
❑ Testimoniale
❑ Credibile
❑ Foloseste numele si o imagine a clientului / video
❑ Elimina fricile si explica in ce mod au fost acestea eliminate
💥 Call-to-action
❑ Pentru fiecare produs in parte
❑ Usor de remarcat, se observa din prima
❑ Clar
❑ Spune clientului ce trebuie sa faca mai departe
💰 Usurinta in a cumpara
❑ Limiteaza numarul de pasi prin care trebuie sa treaca pana la vanzare
❑ Campuri formular (cand ai lp pentru lead generation):
❑ Usor de completat
❑ Ceri doar informatiile de care ai nevoie
❑ Call-to-action vizibil, clar, usor de remarcat
❑ Folosesti https, ai un certificat SSL (la Gomag ti-l instalam noi)
Citeste si: Cum iti cresti vanzarile utilizand un landing page in campaniile de marketing online [Podcast]
Esti gata sa accepti provocarea de 5 zile pentru transformarea magazinului tau online?
Asa cum spuneam si mai sus, nu te forta sa rezolvi intr-o singura zi toate elementele alocate acesteia. Te poti ocupa de ele pe rand, in saptamani consecutive, urmand etapele celor 5 zile pentru structurare, design, continut, flux de vanzare si landing pages.
De asemenea, foloseste-te la maximum de functionalitatile si aplicatiile platformei Gomag, astfel incat sa iti usurezi munca si sa faci mai mult, intr-un timp mai scurt.
Nu vinzi cu Gomag – inca? E momentul sa incepi!
Ai la dispozitie 15 zile pentru a testa platforma gratuit. Abonamentele noastre incep de la 1 euro pe luna (primele 3 luni de abonament), iar tu ai acces la sute de module si aplicatii astfel incat sa vinzi online extrem de simplu!
- Cum sa cresti traficul organic spre magazinul tau online - iunie 17, 2025
- 10 lucruri pe care trebuie sa le verifici in magazinul tau - iunie 10, 2025
- Descopera si elimina obstacolele psihologice din calea vanzarii - iunie 3, 2025