Luand in considerare informatiile, timpul si bugetul limitat, proprietarii de mici afaceri in online trebuie sa decida din timp in ce strategii de marketing e nevoie sa investeasca.

Evolutia lor depinde tocmai de alegerile pe care le fac, fie bune sau rele.

Problema este ca acestia au la dispozitie o multime de resurse, articole si alte tipuri de materiale care ii invata sa puna in practica strategii potrivite pentru marile branduri.

Dar nu e ok, daca ai o afacere mica nu poti sa aplici exact aceleasi tactici ce l-au pozitionat pe primul loc in top, pe cel mai tare competitor din industrie.

Daca ar exista o reteta perfecta pentru promovare, marketing si vanzari n-ar mai trebui sa cauti in disperare raspunsuri, sa monitorizezi rezultatele magazinului sau sa investesti timp si bani in servicii de marketing.

Fiecare afacere este diferita si are nevoie de alte strategii, alte bugete sau perioade de timp pentru a evolua sanatos.

Asadar, ce strategii ar trebui prioritizate? Ce strategii si tactici de marketing prevad specialistii ca vor functiona eficient pentru micii retaileri online?

Pentru a spune lucrurilor pe nume si a te ajuta sa intelegi ce ai de facut, am ales sa alcatuiesc acest articol despre principalele 4 strategii de dezvoltare pe care trebuie sa te axezi .

Nu uita ca fiecare strategie trebuie sa se muleze pe specificul magazinului, astfel ca nu iti pot da un exemplu perfect dupa care sa te ghidezi. De asemenea, majoritatea companiilor isi planifica strategiile cu un an in avans deci ar trebui sa te pui pe treaba cat mai repede, nu astepta sa-ti bata anul viitor la usa, fara un plan bine pus la punct.

1. Prioritizeaza strategia de email marketing

Cand te afli in pozitia unui proprietar de mica afacere, stii ca cel mai important lucru pe care il poti face este sa mentii legatura pe termen lung cu audienta formata din clienti actuali si clienti potentiali.

Scopul tau este sa te asiguri ca publicul va exprima acelasi interes si atunci cand vei creste, transformandu-te intr-un brand, dar si atunci cand nu vei mai putea tine legatura personal cu fiecare client.

Un magazin online incepator poate castiga increderea clientilor mai rapid si mai usor, avand in vedere faptul ca nu exista un public atat de numeros catre care sa trimiti mesaje standard.

Din contra, daca alegi sa personalizezi mesajele transmise, ai sanse sa ajungi la partea emotionala a clientilor, prin urmare, ai conversii asigurate.

Cum sa-ti structurezi strategia de email marketing?

  • creeaza-ti liste de abonati segmentate si detaliate;
  • fi atent la continut, creaza continut relevant, clar si concis;
  • trimite newslettere constant;
  • nu uita sa implementezi butonul de unsubscribe (nu forta clientii sa-ti primeasca mesajele; de altfel, nici legea nu iti permite);
  • alege un email server potrivit, astfel incat sa functioneze ireprosabil si atunci cand vei avea o lista mai mare de email-uri;
  • foloseste autoresponder; nu poti sa fii prezent 24/7 pentru toata lumea;
  • lucreaza la strategia de fidelizare a utilizatorului

2. Prioritizeaza experienta utilizatorului

Dupa cum stii deja daca ai citit materialele publicate pe blog, afacerea ta, indiferent ca e mica sau mare, depinde de experienta pe care o asiguri utilizatorului in site.

In cazul in care acesta are parte de o experienta proasta, poate (printr-o minune) va cumpara o data de la tine, dar poti sa-ti iei adio de la conversiile viitoare.

Nu poti sa ai pretentia sa rankezi pe primele locuri in motoarele de cautare, daca ai un magazin creat dupa ureche, cu trei paragrafe de text impartite pe cinci pagini. Dar hai sa presupunem ca un client iti gaseste site-ul. Spune-mi, care crezi ca va fi prima lui impresie despre seriozitatea magazinului?

Iata ce poti sa faci ca sa asiguri o experienta de calitate in magazin:

  • daca website-ul se incarca greu, imbunatateste viteza de incarcare;
  • daca nu esti optimizat pentru mobil, implementeaza un design responsive;
  • daca procesul de checkout este complicat si confuz, simplifica-l (implementeaza mai putini pasi, fa formularul mai scurt etc.)
  • daca imaginile folosite sunt in blurate sau neclare, fa alte fotografii mai clare si reprezentative;
  • daca descrierile produselor sunt irelevante si greu de inteles, scrie alte descrieri.

In principiu, pune-te in pielea clientului tau. Tie iti place cum arata si se comporta magazinul online?

3. Prioritizeaza continutul si strategia de content marketing

Content marketing-ul este procesul de creare, publicare si distributie a continutului in scopul castigarii, retinerii si fidelizarii clientilor.

Principala cerinta a continutului este utilitatea, deci relevanta. Acesta trebuie orientat spre nevoile clientului, astfel incat sa-l ajute sa-si rezolve o problema.

Doar asa actioneaza pozitiv, convertindu-l dintr-un posibil client in cumparator.

Un prim pas al acestei strategii este mentinerea unui blog prin postarea de articole in mod constant.

Dar nu iti recomand sa postezi articole copiate din presa nationala sau internationala doar de dragul de a avea un blog.

Normal, te documentezi si folosesti date oficiale din acestea, dar nu copiezi si traduci articole intregi.

Folosind aceste materiale doar vei promova o alta afacere decat magazinul tau si nu cred ca vrei sa faci munca in folosul altcuiva, de amorul artei.

Gandeste-te si la crearea de continut video calitativ. Dupa cum afirmam in acest articol, continutul video va aduce un volum din ce in ce mai mare din traficul total in online.

Axeaza-te in video pe explicarea utilitatii produselor si serviciilor tale: cum functioneaza, la ce ajuta, cum au fost create, care este povestea ideii din spatele magazinului etc.

De asemenea, foloseste-te de continut pentru a face experienta utilizatorilor cat mai placuta.

Realizeaza descrieri clare, foloseste verbe de actiune si nu folosi cuvintele cheie in mod excesiv, astfel incat sa nu aiba sens in context.

4. Prioritizeaza reclamele platite cu rezultate imediate

Aproape tot ce ti-am recomandat in acest articol se refera la strategii pe termen lung, cu rezultate vizibile in timp.

Stiu, ai nevoie si de rezultate rapide, care sa te motiveze si sa-ti pastreze obiectivele intacte, in asteptarea vremurilor in care vei creste si tu mare.

Campaniile PPC sunt una dintre cele mai usoare metode prin care sa-ti cresti vizibilitatea in online si sa directionezi publicul interesat in website, pe un landing page care sa il provoace sa actioneze conform dorintelor tale.

Reclamele si ad-urile platite pot face adevarate minuni, pe termen scurt.

Pentru o magazin mic recomand folosirea acestor ad-uri in scopul cresterii listei de adrese de email, vanzarilor si promovarii magazinului.

Pentru rezultate imediate iti recomand folosirea urmatoarelor instrumente:

  • shared mailers, adica impartirea spatiului dintr-un email cu alti advertiseri, astfel incat reclamele sa ajunga in mai multe inbox-uri, cu costuri mai scazute. Dezavantajul principal este faptul ca nu stii daca destinatarii mail-urilor sunt interesati si de produsele tale sau nu.
  • ad-uri cu cupoane si coduri de reducere
  • reclame video pe YouTube
  • reclame PPC pe Google
  • ad-uri si bannere pe site-uri si bloguri de nisa (afiliere)

Citeste si: Cum Sa Iti Automatizezi Mica Afacere Online

Cand iti planuiesti strategia de promovare pentru mica afacere, gandeste-te sa prioritizezi strategia de email marketing, content marketing, experienta utilizatorului in website si folosirea reclamelor platite pentru a obtine rezultate imediate.

Pe viitor iti vei putea dezvolta eforturile de marketing, pe masura ce creste si bugetul pe care esti dispus sa-l investesti in promovare.

In orice caz, nu uita sa-ti setezi obiectivele pentru orice strategie folosita si sa monitorizezi rezultalele cu Google Analytics.

Spune-mi in sectiunea de comentarii cat de utile ti se par strategiile prezentate in articol pentru dezvoltarea magazinului tau si nu uita sa te abonezi la blog, pentru a primi informatii la zi din eCommerce, direct in inbox.

Cosmin Daraban