Dupa cel putin cateva luni de activitate ca si antreprenor, cu siguranta iti dai seama ca cea mai valoroasa resursa de care (nu prea) dispui, este timpul.

Impartit intre administrarea propriu-zisa a magazinului tau, relatiile cu furnizorii sau producatorii, rezolvarea sarcinilor logistice si imbunatatirea site-ului, statusul tau ramane mereu oprit pe butonul “ocupat”.

Prin urmare, orice aplicatie, orice modul sau orice factor care te ajuta sa iti simplifici munca si sa economisesti timp, se transforma intr-o mana de ajutor la care, odata ce o folosesti, nu-ti mai vine sa renunti.

Stiu ca esti un om ocupat, o simt pe propria piele. Si pentru ca am spus in numeroase randuri ca platforma Gomag a fost creata cu tine si nevoile tale in minte, astazi vreau sa iti dovedesc acest fapt.

Vom discuta despre 5 module Gomag specifice care iti simplifica munca si te ajuta sa vinzi catre clientii din site-ul tau. Pentru ca, in definitiv, clientii tai nu stau in Google sau Facebook ci devin clienti doar in momentul in care intra pe site si fac o comanda.

1. Comanda telefonica

Clientii nehotarati sau neinformati ajung de foarte multe ori sa te contacteze telefonic pentru a afla mai multe detalii si a se asigura ca iau cea mai buna decizie.

Poate pana acum ai vazut comenzile telefonice ca si o adevarata corvoada insa iti recomand sa nu le subestimezi: pana la urma, comanda ramane comanda si inseamna bani pentru tine, indiferent de unde ar veni aceasta.

Daca vrei sa profiti la maximum de convorbirile telefonice cu clientii carora le castigi increderea, nu mai pierde timpul directionandu-i spre comanda in site. Completeaza chiar tu comanda sau arata-le angajatilor tai cum sa o faca.

Nici macar nu e nevoie sa caute prea mult in panoul tau de administrare Gomag. Odata logat in admin, vezi butonul pentru comanda telefonica in partea dreapta-sus.

academia de ecommerce

Intra in Academia de eCommerce

Suntem peste 2.700 de antreprenori in comunitate

Periodic ai sa primesti pe email informatii utile si studii de caz interesante despre cresterea vanzarilor online. Vrei?

Dand click pe buton, va aparea o pagina in care tipul de comanda va fi completat automat <Comanda preluata> iar casuta <Clientul a fost contactat telefonic> va fi bifata. Completarea informatiilor suplimentare va decurge identic cu pasii unei comenzi noi normale.

2. Landing page

Un alt modul destinat segmentarii traficului din site si transformarii utilizatorilor in clienti este modulul Landing page.

Despre avantajele unui landing page in locul simplei pagini de produs sau a paginii de home am discutat de multe ori, atat aici pe blogul Gomag cat si in articolele de pe blogul SilkWeb.

Landing page-ul iti permite sa triezi oamenii ajunsi in site, sa ii identifici pe cei interesati de o anumita oferta si sa ii transformi in lead-uri sau chiar clienti platitori. Vezi tu, din landing page, utilizatorul are doar doua directii: fie il paraseste, deoarece nu este interesat de ceea ce ai de oferit, fie parcurge pasii mai departe pentru a adauga un produs in cos si a finaliza comanda.

In ambele cazuri, nu ai nimic de pierdut ci doar de invatat (si de castigat).

Exact acest lucru iti permite modulul Landing Page din Gomag.

Pentru a realiza un landing page, acceseaza meniul <Marketing> si apoi <Landing page>. In dreapta-sus ai un buton <Adauga un landing nou> pe care dai click.

Iti vor fi afisate doua tab-uri, dintre care primul este obligatoriu.

1. Tab-ul <Informatii Generale>

In aceasta sectiune adaugi informatiile de baza de care ai nevoie pentru a crea un landing:

  • Nume pagina – adauga o denumire pentru aceasta pagina, care te va ajuta sa o diferentiezi de celelalte landing-uri din lista.
  • Titlu pagina – introdu un titlu pentru acest landing
  • Descriere pagina – aici poti introduce o descriere a ofertei tale, a produselor sau a materialului oferit, a beneficiilor acestora etc. Ai la dispozitie si un procesator de text pentru a introduce si edita valorile dorite.
  • Continut – landing-ul se afiseaza daca utilizatorii cauta valorile indicate de catre tine, respectiv pagina indicata.
  • Selectare produse – selecteaza din pop-ul deschis produsele pe care doresti sa le folosesti in landing.

2. Tab-ul <SEO>

Aici completezi valorile potrivite pentru optimizarea SEO a landing-ului:

  • URL – poate contine doar litere si cifre. Iti recomand alegerea unui URL scurt si relevant, astfel incat utilizatorii sa stie clar in ce pagina se afla.
  • Titlu pagina – titlul paginii ar trebui sa contina cuvantul cheie relevant pentru aceasta pagina.
  • Descriere pagina – mai putin de 154 de caractere. Ar trebui sa includa cuvinte cheie reprezentative si cel putin o expresie care sa indemne utilizatorul la actiune.

Dupa ce completezi campurile dorite, nu uita sa dai click pe butonul din dreapta-sus <Salveaza pagina>, pentru salva datele introduse.

Nu uita, un landing page optimizat SEO va atrage intotdeauna mai multi potentiali clientii. Completeaza atent si ce de-al doilea tab.

3. Butonul de cumparaturi

Lansat luna trecuta, Butonul de Cumparaturi este unul dintre cele mai noi module Gomag dar si un instrument de vanzare unic pentru o platforma din Romania.

Acesta iti permite sa afisezi direct intr-un site web, intr-un blog, landing page sau chiar si intr-un pop-up realizat cu Omniconvert, de exemplu, o selectie de produse cu un buton de comanda perfect functional.

Tot ce ai de facut este sa completezi datele in panoul de administrare Gomag si sa copiezi codul generat automat in platforma, direct in textul in care vrei sa afisezi butonul.

Simplu ca buna ziua.

Butonul de cumparaturi este eficient in primlul rand pentru faptul ca este afisat direct in pagina in care vorbesti oamenilor despre produsul sau oferta ta si este perfect natural sa isi doreasca sa cumpere produsele descrise dupa ce le-ai castigat deja increderea.

Daca pana acum aveai dubii in privinta blogului tau de companie, de azi nu mai este necesar sa il folosesti doar pentru a educa oamenii – poti sa le vinzi produse si sa il monetizezi la maximum.

Citeste si: Vinde Cu Butonul De Cumparaturi: Premiera Gomag

4. Setarea regulilor pentru diferite module Gomag

Platforma Gomag a fost creata cu scopul de a te ajuta sa vinzi si sa atragi trafic in site-ul tau. Prin urmare, focusul pe marketing nu este doar un rezultat al faptului ca in spate se afla o agentie de marketing si eCommerce ci si pentru ca fara marketing nu ai vizibilitate – indiferent de cat de bestial arata site-ul tau.

Si pentru ca stim cat de ocupat esti ca si proprietar al unui magazin online, am stabilit niste reguli in cateva module astfel incat sa le poti programa din timp, atunci cand ai cateva minute libere.

Iar odata setate, ai certitudinea ca regulile tale vor fi afisate in intervalul de timp stabilit de tine fara ca tu sa te mai ingrijorezi daca una dintre campanii a fost lansata la momentul potrivit sau daca, oare, ai uitat sa stergi un banner / o regula de discount, atunci cand promotia ta ia sfarsit.

Pentru a stabili regulile de reducere pentru produse in campania ta, acceseaza meniul <Marketing> si optiunea <Reduceri>. In partea dreapta-sus a paginii ai un buton <Adauga o regula> pe care dai click.

Iti va fi afisata o noua pagina cu trei tab-uri.

1. Tab-ul <Informatii Regula>

Aici completezi datele generale pentru regula pe care doresti sa o creezi:

  • Nume regula – adauga un nume (obligatoriu) pentru regula de discount. Aceasta denumire te va ajuta sa diferentiezi regula in lista.
  • Descriere regula – completeaza cu informatii care descriu tipul regulii de discount si modul in care se aplica.
  • Activa incepand cu – selecteaza data si ora incepand cu care doresti ca regula sa fie activa
  • Activa pana la – selecteaza data si ora la care regula va deveni inactiva
  • Numar maxim de produse – de aici setezi cate produse trebuie comandate pana devine regula inactiva, de exemplu: daca completezi cu 1, dupa primul produs comandat regula devine inactiva. Daca lasi campul necompletat sau pui 0 atunci nu se va tine cont de acest camp.
  • Regula activa – selecteaza daca regula este sau nu activa
  • Prioritate – setezi ordinea in care se aplica regulile pe produse. Daca ai un produs in 2 reguli diferite, se va aplica regula cu prioritate mai mare.

2. Tab-ul <Conditii>

In aceasta sectiune poti sa specifici toate conditiile in care se aplica regula nou creata. In cazul in care nu adaugi nicio conditie, regula se va aplica tuturor produselor din site.

Ai la dispozitie o multime de posibilitati si combinatii prin care sa creezi conditiile dorite. In primul rand, selectezi daca sunt sau nu sunt indeplinite “toate” conditiile sau “oricare din” conditii. Odata realizata aceasta selectie, da click pe butonul <Adauga conditie> care iti ofera acces la un numar extrem de vast de combinatii.

Poti sa creezi chiar si un grup de conditii pentru care regula sa fie aplicata. Conditia se poate referi la codul produsului, pret, stoc, status stoc, greutatea produsului, categorie, brand, atribute (culoare, marime etc.), adresa de e-mail a clientului, prenume sau grupul de clienti.

Apoi se pot selecta urmatoarele variabile: egal cu, mai mare sau egal cu, mai mic sau egal cu, mai mare decat, mai mic decat, diferit de, se afla in lista, nu se afla in lista.

Ultima selectie se refera la bifarea sau completarea termenul fata de care se realizeaza conditia. De exemplu, poti sa creezi urmatoarea conditie: “Stoc mai mare sau egal cu 5”. In acest context, regula de discount va fi aplicata doar in cazul in care stocul pentru produsele respective este mai mare sau egal cu 5.

3. Tab-ul <Actiuni>

Aici stabilesti, in esenta, tipul si valoarea discountului acordat:

  • Tip discount – selecteaza tipul de discount – Procent din valoarea pretului de baza sau Valoare fixa. Acesta se va aplica produselor care indeplinesc conditiile regulii.
  • Discount – valoarea discountului. Daca alegi un discount procentual este necesar sa adaugi un numar intre 0 si 100 iar zecimalele (daca este cazul) sa le treci cu “.” Exemplu: 10.5
  • Ignora urmatoarele reguli – selecteaza “Da” daca vrei ca toate regulile urmatoare sa fie ignorate. Ordinea regulilor este stabilita de valoarea adaugata in campul <Prioritate> din primul tab.

Dupa ce completezi toate aceste tab-uri (daca este cazul), nu uita sa salvezi datele introduse dand click pe butonul <Salveaza regula>.

Pentru a distribui discount-ul creat il poti trimite pe email clientilor sau il poti afisa in site-ul afacerii tale online, promovandu-l cu ajutorul unui banner.

De asemenea, trebuie sa stii ca poti seta intervalul de timp pentru afisare chiar si pentru bannere.

Foloseste aceste module pentru a pregati din timp campaniile de reduceri sau alte tipuri de campanii de marketing, in apropierea sarbatorilor, inainte de Black Friday etc.

Citeste si: Cum Si Cand Sa Oferi Discount Fara Sa Iti Afectezi Profitul

5. Fidelitate

Nu in ultimul timp, discutam despre modulul Fidelitate (pe baza punctelor de fidelitate), ce promoveaza implicit programul de fidelizare pe care l-ai implementat.

Daca ai un magazin online in care clientii recurenti sunt deosebit de importanti (de exemplu vinzi produse cosmetice, fashion, baterii, alimente pentru patrupede etc.), un sistem de fidelitate te va ajuta sa iti tii clientii mai aproape astfel incat sa se gandeasca din nou la tine, de fiecare data cand au nevoie de acelasi tip de produse.

Punctele de fidelitate, odata activate, sunt adaugate la fiecare comanda a unui client in site si acumulate, reprezinta uni procent redus din valoarea unei viitoare comenzi.

Pentru a stabili valoarea punctelor de fidelitate, acceseaza meniul <Marketing> si optiunea <Fidelitate>. In pagina deschisa da click pe butonul din dreapta-sus <Setari>.

Completeaza valorile din formularul pentru <Informatii Generale>:

  • Active – stabileste daca punctele de fidelitate sunt active sau nu in site-ul tau. Daca alegi optiunea “Nu” acestea nu vor fi vizibile/aplicabile.
  • Valoarea pentru obtinerea unui punct – stabileste valoarea comenzii minime pentru care clientul primeste un punct de fidelitate
  • Valoarea punctului in comanda – stabileste cat valoreaza un punct in comanda. Practic, la fiecare punct acumulat de catre client, aceasta valoare va fi scazuta din costul total al comenzii.
  • Status comanda

Dupa ce ai introdus aceste date, da click pe butonul <Salveaza>.

Pentru a vedea lista de clienti si situatia punctelor de fidelitate aferente, acceseaza din nou meniul <Marketing> si optiunea <Fidelitate>. In partea superioara a paginii ai un sistem de cautare rapida a punctelor in functie de numele clientului sau de grupul de clienti din care face parte.

Lista cu punctele de fidelitate iti va fi afisata pe urmatoarele coloane:

  • Client – numele clientului, grupul din care face parte si adresa de e-mail. Poti sa schimbi afisarea in ordine alfabetica sau invers alfabetica, dand click pe sageata din dreapta capului de tabel.
  • Puncte ramase – numarul punctelor ramase in contul clientului. Poti schimba numarul acestora dand click pe punctele afisate.
  • Puncte folosite – numarul punctelor folosite deja de catre clientul respectiv.
  • Puncte total – suma numarului de puncte ramase si puncte folosite in contul clientului.
  • Activ – statusul punctelor de fidelitate aferente fiecarui client din lista.
  • Detalii – da click pentru a vedea mai multe detalii despre punctele de fidelitate ale clientului respectiv.

Dupa ce dai click pe <Detalii>, iti vor fi afisate doua tab-uri:

1. Tab-ul <Informatii client>

Iti sunt afisate informatii precum numele clientului, grupul din care face parte, adresa de e-mail, numarul punctelor ramase, numarul punctelor folosite si totalul acestora.

Daca dai click pe adresa de e-mail a clientului, poti sa ii scrii si sa-i trimiti direct un mesaj prin sistemul de e-mailing folosit.

2. Tab-ul <Puncte fidelizare>

Iti este afisat un tabel cu urmatoarele informatii:

  • Website – site-ul in care a fost finalizata comanda
  • Observatii – numarul comenzii pe care il poti accesa pentru mai multe detalii.
  • Data – data si ora la care a avut loc comanda respectiva
  • Puncte folosite – numarul punctelor folosite (daca este cazul)
  • Valoare puncte folosite – valoarea din comanda a punctelor respective
  • Puncte primite – numarul punctelor primite la acea comanda (daca este cazul)
  • Valoare puncte primite – valoarea din comanda a punctelor respective
  • Total – suma punctelor primite + folosite

Vezi tu, odata ce activezi punctele de fidelitate si setezi regulile, programul tau de fidelizare va functiona fara ca tu sa mai intervii (decat in cazul in care vrei sa anulezi anumite puncte sau sa mai schimbi regulile).

Citeste si: Principalele Strategii De Fidelizare A Clientilor In eCommerce

Astazi am discutat despre 5 module Gomag care iti permit sa setezi anumite reguli sau sa faci anumite actiuni mult mai simplu si rapid.

Cu Gomag, poti prelua linistit comenzi telefonice, poti crea landing page-uri doar din cateva click-uri, poti vinde direct in blog, poti sa programezi campanii intregi de marketing si reducere si poti implementa un sistem de fidelizare care sa functioneze pe pilot automat.

Aceste 5 module reprezinta doar 5 dintre beneficiile de care te bucuri folosind platforma Gomag. Si nici nu stii cate te mai asteapta in panoul de administrare.

Asadar, ce mai stai pe ganduri? Incearca platforma Gomag, gratuit pentru 15 zile, si convinge-te singur ca este platforma potrivita pentru nevoile tale. Alege apoi abonamentul dorit pentru a-ti creste magazinul si simplifica-ti treaba la maximum.

Ce parere ai despre aceste 5 module Gomag? Spune-mi, cat de utile ti se par si cum le-ai folosi tu, personal?

Follow me

Cosmin Daraban

CEO at Gomag
17 ani experienta online
Sunt cofondator SilkWEB & Gomag din 2005.
Scriu din experienta despre marketing in eCommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 150 de magazine online din nise diferite.
Follow me