Vanatorii. Ei sunt vizitatorii pe care ii astepti.
Pentru ca acestia nu vin in site-ul tau pentru a se uita prin jur si nu vin sa returneze ceva.
Vanatorii au o singura intentie si o singura dorinta urgenta: sa cumpere.
Poate acum te intrebi de ce ar mai fi cazul sa faci ceva pentru a-i convinge din moment ce deja intentia lor este sa cumpere imediat.
Uite si raspunsul: aminteste-ti ca site-ul tau are treaba de facut.
Daca paginile moarte la cautarile interne, volumul de cosuri abandonate sau paginile de produs cu potential slab de vanzare ne-au invatat ceva, acesta e un semnal ca insusi site-ul tau sta in calea intentiei sporite de cumparare.
Vanatorii sunt clienti capriciosi.
Se lasa influentati usor de orice elemente distractiv si care au zero loialitate fata de brandul sau produsele tale.
Astazi incepem o serie de articole ce te vor ajuta sa intelegi mai bine caracterul utilizatorilor ce intra in site-ul tau in raport cu nivelul la care se afla in palnia ta de vanzari. Si pentru ca vanatorii au cele mai mari sanse de conversie, iti vom arata cum sa elimini tot ce sta in calea intentiei lor de cumparare pentru ca procesul sa decurga fluent si constant.
Pentru a intelege cel mai profitabil (si problematic) segment din magazinul tau online, trebuie sa raspunzi la urmatoarele 3 intrebari:
1. Cine sunt “vanatorii” si de unde vin? (identitate)
In general, poti vedea cine sunt vanatorii urmarind doua dintre cele mai importante surse de trafic:
- canalele platite (traficul pe care il controlezi)
- traficul direct.
Marea majoritate a vanatorilor ajung in site-ul tau prin intermediul reclamelor PPC, indiferent ca e vorba de reclame Google Ads pe search sau display, ori Facebook Ads.
Acestia se deosebesc de restul segmentelor de utilizatori prin faptul ca stiu deja ce cauta – folosesc cuvinte cheie long tail la cautare (de exemplu, “set placute de frana vw polo 6n 1.4 ferodo” indica o intentie de cumparare mai mare decat “placute frana polo”).
Deseori, vanatorii sunt in cautarea unui produs de care au nevoie urgent, cauta un cadou sau ajung in site-ul tau pentru ca cineva le-a spus.
Si asta e adevarat in special pentru cei care vin din afara ariei demografice pe care o targetezi de obicei.
Cel mai urat lucru pe care il poti face este sa te pui in calea lor. Dar poti face altceva mai profitabil:
Afiseaza o casuta de cautare interna intuitiva, intr-un loc cat mai vizibil (above the fold).
Foloseste sugestii de autocompletare, procesarea limbajului natural si tag-uri cu nume comune ale produsului tau care nu sunt neaparat asociate cu titlurile tehnice.
Avand in vedere cine sunt si de unde vin vanatorii, cea de-a doua intrebare ti se poate pare cumva inutila.
Insa te asigur ca daca renunti sa gandesti doar tranzactional vei observa mai multe oportunitati.
Citeste si: Cautarea In Site Si Satisfactia Clientilor Tai
2. Ce isi doreste clientul vanator? (intentie)
Cu tot traficul online, daca vrei sa determini dorintele utilizatorilor tai treci printr-un proces indelungat si uneori, frustrant.
Nu si cu vanatorii.
Totusi, chiar daca au intentie foarte ridicata de cumparare asta nu inseamna ca vanatorii nu au un set de intrebari in minte, inainte de a finaliza comanda: vor sa fie siguri ca pot avea incredere in business-ul de la care cumpara si ca fac o afacere buna.
Asta inseamna ca se concentreaza foarte mult asupra paginii de produs, asupra imaginii si descrierii produsului pe care si-l doresc.
-
Pagina de produs: cum le dai vanatorilor ceea ce vor
Dupa cum spuneam si mai sus, vanatorii au nevoie de incredere si exact acest lucru trebuie sa il asiguri. Daca utilizatorii ajung pe o pagina ce li se pare dubioasa, vor pleca fara sa mai stea pe ganduri.
Increderea se castiga (si se pierde) intr-o clipita (cam 50 de milisecunde) si este influentata in deosebi de elementele vizuale – oamenii sunt atenti la structura paginii, la culorile folosite, fonturi si design.
Asadar, primul pas pe care trebuie sa il asiguri este sa ai un site curat, cu o structura vizuala intuitiva, usor de urmarit. Mai departe, trebuie sa pui accentul pe dovezile sociale, dintre care cele mai importante sunt testimonialele.
Pentru inceput, poti accentua dovezile sociale direct la cautare afisand un rating favorabil pentru produsul cautat. Uite un exemplu mai jos:

Odata ce “vanatorul” te selecteaza in pagina cu rezultate, continua sa ii cultivi increderea si in site prin afisarea dovezilor in locuri cat mai vizibile:
- Foloseste imagini clare, de calitate si, daca este posibil, in situatii in care produsul este folosit (vom vorbi mai jos in detaliu despre fotografiile de produs)
- Testimoniale calitative si cantitative – acestea includ un rating (ca si in imaginea de mai sus) dar si testimoniale direct de la clientii tai
- Sectiune de intrebari si raspunsuri – daca produsul tau se preteaza sau ai vorbit cu echipa de suport si ai descoperit ca majoritatea clientilor tai pun o serie de intrebari similare, creeaza o sectiune Q&A si afiseaza-o in pagina de produs
- Dovezi si insigne de incredere – cum sunt Marca de incredere Trusted.ro, logo-urile procesatorilor de plati, certificate de securitate, garantii etc.
- Optiuni de contact – aceste elemente linistesc vanatorii si ii asigura ca procesul de cumparare poate fi urmat cu incredere, deoarece la orice nelamurire e cineva disponibil sa ii ajute.
Iata un exemplu din portofoliul nostru:

Citeste si: 16 Elemente Esentiale Pentru Pagina De Produs
-
Imaginea de produs: cum le dai vanatorilor ceea ce isi doresc
Cand vorbim de fotografiile de produs potrivite, calitatea acestora este la fel de importanta ca si dimensiunea, pozitia, numarul acestora, fundal, modelele folosite si focusul pe produs.
Pentru ca fiecare atribut enumerat are un impact diferit in functie de nisa in care activezi, testeaza inainte de a implementa o singura varianta.
a. Dimensiunea imaginilor
Un studiu realizat de cei de la Visual Website Optimizer a aratat o crestere de 9% in conversii pentru un retailer care a folosit imagini de dimensiuni mai mari in prezentarea produselor sale. Insa nu lua de bun acest studiu deoarece altele au demonstrat fix contrariul.
Testeaza pentru magazinul tau.
b. Pozitia imaginilor
Fotografia ta de produs poate fi plasata in stanga ecranului sau de-asupra continutului (aici sunt locurile in care utilizatorii se asteapta sa gaseasca o imagine).
Conform studiului de mai sus, din moment ce dimensiunea fotografiei a fost marita, aceasta a fost plasata de-asupra continutului, influentand pozitiv conversiile. Din nou, testeaza pentru tine.
Citeste si: Cum Sa Pregatesti Fotografiile De Produs Pentru Magazinul Tau Online
c. Numarul de imagini
Uneori tindem sa exageram cu imaginile in incercarea de a oferi perspective cat mai detaliate asupra produsului prezentat.
Insa aici trebuie sa luam in calcul si faptul ca oamenii au un nivel de concentrare scazut, iar prea multe optiuni ii pot afecta negativ. Testeaza in site-ul tau si descopera numarul potrivit de imagini.
d. Folosesti un model?
Fii atent la efectul pe care il au personajele ce poarta sau utilizeaza produsul tau, deoarece unele dintre acestea pot influenta conversia mai mult decat altele.
Chiar daca stii ca imaginea unei femei atrage atentia publicului masculin, nu lua de bun acest fapt, ci testeaza, deoarece este posibil sa distraga atentia de la produs.
e. Focusul pe produs
Un alt factor de testat este focusul pe produs.
Ar trebui sa prezinti intreg produsul sau doar o fateta a acestuia? Ar trebui sa prezinti doar produsul sau o actiune, un mod de folosire real a acestuia? Testeaza din nou.
f. Fundalul imaginii
Nu iti recomand sa folosesti un fundal negru pentru imaginea de produs daca fundalul site-ului este alb. Contrastul e prea mare.
Insa, in functie de specificul produselor tale, e posibil ca un fundal colorat, in natura sau textura lemnului sa creasca numarul de conversii.
Nu te limita doar la imaginile de produs pe care le iei de la furnizor, deoarece acestea iti pot rani rata de conversie. Fii atent la atributele pe care le-am dezbatut mai sus si foloseste la maximum A/B testing.
-
Descrierea de produs: cum demonstrezi clientilor de tip vanatori ca e ceea ce isi doresc
Cand vine vorba de descrierea de produs, vanatorii prefera descrierile scurte, relevante, la obiect.
Aceasta abordare chiar poate face diferenta daca utilizatorii compara pagina ta de produs cu cea a unui competitor.
Totusi, trebuie sa intelegi ca nu toti clientii tai fac parte din categoria vanatori.
Daca acestia vor descrieri scurte si nu au timp de detalii, altii (pe care ii vom analiza in articolele viitoare) isi rezerva timp pentru a afla mult mai multe amanunte despre produsul tau.
O varianta eficienta prin care sa ii multumesti pe toti este sa faci doua descrieri:
- Prima scurta, langa imaginea de produs si inainte de butonul de adaugare in cos cu 2-3 beneficii
- A doua detaliata, unde sa spui totul despre produs, incepand de la originea lui si pana la functionalitate si metode de folosire.

Citeste si: Cum Sa Optimizezi Paginile De Categorie In Magazinul Tau Online
3. Cum ii conduci mai departe? (actiune)
Lucrurile pe care le-am discutat pana acum au deja rolul de a conduce vanatorii spre actiune, mai specific spre butonul de adaugare in cos. Poti urgenta finalizarea comenzii prin inca doua tactici:
-
Urgentarea actiunii
Printre cele mai eficiente tactici de urgentarea a actiunii se numara reducerile (sau transport gratuit) cu timp limitat, afisarea numarului scazut al bucatilor ramase pe stoc, a numarului de oameni care privesc produsul in acelasi timp sau a numarului de clienti ce au cumparat deja produsul intr-un interval dat de timp.
Desigur, reducerile intensifica cel mai mult intentia de cumparare pentru ca dau impresia unei afaceri bune, pe care nu trebuie sa o rateze. Iar cronometrul le trezeste senzatia de FOMO si ii indeamna sa ia decizia imediat.
-
Notificari la revenirea produsului in stoc
Este posibil ca “vanatorul” sa gaseasca produsul dorit in site-ul tau dar acesta sa nu mai fie in site. Dar nu e cazul sa te resemnezi ca ramai fara vanzare. In acest moment e indicat sa ii afisezi un trigger prin care sa iti ofere adresa de email pentru a primi o notificare speciala imediat ce produsul revine in stoc.
Chiar daca de data asta nu cumpara, il poti invita sa devina lead si il poti pregati pentru vanzarea unor produse similare sau pentru exact produsul dorit, atunci cand apare iar in stoc.
Citeste si: Cum sa faci upselling cu Gomag si sa obtii mai mult profit
Spune-mi, site-ul tau te ajuta sa vinzi sau sta in calea intentiei de cumparare a oamenilor hotarati sa iti ia produsele imediat? Clar iti doresti ca “vanatorii” sa cumpere cat mai simplu si rapid, altfel se vor duce in alta parte.
Raspunde la cele 3 intrebari de mai sus, testeaza-ti paginile de produs si vinde fara efort.
Vrei o platforma eCommerce care sa iti sustina din prima obiectivul de vanzare? Vrei un magazin online pregatit sa vand “vanatorilor” dar si celorlalte doua categorii de clienti?
Incearca platforma eCommerce Gomag, gratuit pentru 15 zile. Vezi cat de multe lucruri castigi in “platforma cu cele mai multe functionalitati din Romania” (nu o spunem noi, ci unul dintre clientii cu care colaboram de foarte multi ani, Edi Tecsan – GamesLine.ro).
Contacteaza-ne si lasa-ne sa iti aratam cu sa vinzi mai mult cu magazinul tau online!
- 5 reguli epice pentru a construi si consolida o afacere profitabila - noiembrie 18, 2025
- [Ghid] Migrare magazin in platforma Gomag: te ajutam sa faci tranzitia fara pierderi! - noiembrie 11, 2025
- Viitorul comertului fizic: cum iti reimaginezi magazinul pentru consumatorii digitali - noiembrie 4, 2025