Competitorii tai se pregatesc deja pentru ziua cu cele mai mari reduceri din an. 

Black Friday bate la usa!

Tu ai un plan pentru Vinerea Neagra? 

Daca ai un magazin online, dar nu ai stabilit inca niciun detaliu pentru campania ta de Black Friday, acum este timpul sa incepi. 

In data de 13 noiembrie, toata lumea se asteapta la super reduceri. Ofera clientilor tai reducerile la care acestia se asteapta si nu lasa concurenta sa culeaga roadele celei mai profitabile zile din an.

Ubisoft Store GIF - Find & Share on GIPHY

Via: GIPHY

In articolul de azi vorbim despre cand, cum, cate si ce fel de email-uri sa trimiti in perioada Black Friday. De asemenea, si despre cum poti sa te folosesti de Email Bot, Gobot-ul din platforma Gomag pentru a face vanzari si dupa Black Friday. 

Asa ca, indiferent daca ai inceput deja sau nu pregatirile pentru campania de Black Friday (sfatul meu este sa o faci cat mai repede), ai grija sa incluzi si un program precis de trimitere a newsletterelor. 

Cuprins Email Marketing de Black Friday:

  1. Cum iti creezi o baza de date pentru Black Friday?
  2. Cate email-uri pregatesti pentru campania de Black Friday?
  3. Ce trebuie sa contina email-urile?
  4. Cand trimiti email-urile din campania de Black Friday?
  5. Cum folosesti inteligent Email Bot din platforma Gomag dupa Black Friday?

Avand in vedere situatia sanitara la nivel global, oportunitatile pentru magazinele online sunt considerabil mai mari fata de anii trecuti. 

Anul acesta cu siguranta oamenii vor alege mai degraba sa comande online, decat sa mearga in magazinul fizic. Ceea ce inseamna ca trebuie sa fii mai pregatit ca oricand sa satisfaci nevoile clientilor tai. 

Cum iti creezi o baza de date pentru Black Friday?

Princess Bride King GIF - Find & Share on GIPHY

Via: GIPHY

Primul pas cand vine vorba de campania email marketing de Black Friday este colectarea adreselor de email. 

Adresele de email colectate special pentru acest eveniment al anului iti vor indica aproximativ numarul de persoane interesate de ofertele magazinului tau online. Fiecare adresa de email reprezinta un potential client unic. 

O modalitate usor de implementat si foarte utila este crearea unui landing page de prelansare. 

In acest landing page ai posibilitatea sa anunti perioada in care clientii tai vor putea beneficia de cele mai bune oferte, o scurta descriere a ceea ce urmeaza sa se intample si un formular de abonare la newsletter. 

lp-teasing

Citeste si: To Do List Pentru Un Landing Page De Nota 10

Cate email-uri pregatesti pentru campania de Black Friday?

Iphone Spongebob GIF by Stefanie Shank - Find & Share on GIPHY

Via: GIPHY

In cazul in care vrei sa faci o campanie de Black Friday ca la carte, sfatul meu este sa pregatesti cel putin trei email-uri. Aceste trei email-uri sunt cele mai importante.

1. Newsletter prelansare

Primul email este vital deoarece acesta anunta practic ziua in care magazinul tau online va avea cele mai mari reduceri din an. 

Newsletter-ul trimis cu cateva zile inainte de Black Friday este modalitatea ideala prin care iti poti anunta abonatii de inceputul campaniei. 

Aici au un link prin care se pot inscrie pe o lista de asteptare speciala.

Este, de asemenea, canalul ideal prin care poti sa le oferi ceva in plus fata de ceea ce vor vedea restul persoanelor care iti viziteaza site-ul.

prelansare black friday

2. Newsletter start Black Friday

Nu vrei sa ratezi startul, nu-i asa?

Asigura-te ca ai pregatit si programat din timp newsletter-ul!

In ziua de Black Friday este recomandat sa trimiti chiar 2 email-uri. 

Unul pentru a anunta startul promotiilor: “Cele mai tari discount-uri ale anului incep ACUM!”

Celalalt pentru a anunta ca promotia se apropie de final: “Cele mai tari discount-uri ale anului se termina in 3… 2… 1”

email black friday

3. Newsletter post Black Friday 

Trimite un newsletter post Black Friday, un email in care poti sa ceri parerea clientilor despre produsele achizitionate, in care poti sa oferi un extra discount abonatilor tai sau in care le multumesti ca au ales sa comande din magazinul tau online.

Ce trebuie sa contina email-urile?

1. Creeaza subiecte de mail cat mai atragatoare

Black Friday este perioada din an in care casuta de email a fiecaruia dintre noi se umple cat ai zice “reducere”. Pentru ca mail-ul tau sa ajunga sa prezinte interes si sa fie deschis, trebuie sa aiba un subiect cel putin interesant.

Subiectul email-urilor este primul element pe care abonatii tai il vad atunci cand isi deschid casuta de email. 

Acesta este un element hotarator in alegerea pe care fiecare dintre noi o facem zi de zi, de a deschide sau nu un email. Tocmai din acest motiv, trebuie sa acorzi 80% din atentia ta pentru crearea subiectului. 

  • Adauga in subiectul mail-ului numele companiei tale. Majoritatea persoanelor deschid email-urile pentru ca stiu ca sunt de la una dintre companiile pe care le prefera / urmaresc. 
  • Adauga numele persoanei care urmeaza sa primeasca email-ul. Personalizarea subiectului are un impact foarte puternic asupra egoului fiecaruia. Nimeni nu lasa necitit un email in al carui subiect apare propriul nume.
  • Foloseste o exprimare familiara, un ton prietenesc. Gandeste-te mai putin la cum sa iti fortezi abonatii sa cumpere si mai mult la cum sa le oferi un sfat util care sa ii indrume spre reducerile din magazinul tau. 
  • In cazul in care alegi sa trimiti doua email-uri de Black Friday, este momentul potrivit sa adaugi elemente de scarcity. Spre seara, cand alegi sa trimiti mail-ul numarul doi, poti deja sa adaugi expresii precum: “Au mai ramas 3 ore”, “Profita de ultimele oferte”, “Reducerile se termina in 3… 2… 1”.
  • Pastreaza curiozitatea abonatilor. Nu da tot din casa in subiectul e-mailului de Black Friday. Ofera doar cat este nevoie pentru ca destinatarul sa nu se poata abtina sa iti deschida email-ul. 

2. Adauga elemente care urgenteaza vanzarea

Campaniile de Black Friday declanseaza fenomenul FOMO. Chiar am putea spune ca se bazeaza pe acesta. 

FOMO – fear of missing out, desemneaza teama de a nu ramane pe dinafara, de a rata o experienta pe care toti ceilalti oameni o traiesc si este pregnanta, in special, pentru utilizatorii social media.

Email-urile de Black Friday declanseaza FOMO, deoarece majoritatea magazinelor online isi pastreaza cele mai bune oferte ale anului pentru aceasta zi. 

  • Ai inclus in oferta de Black Friday cele mai populare produse din magazinul tau online? Anunta-ti abonatii! Oamenilor le place sa fie primii si sa prinda oferte pe care altii, care nu au fost pe faza, le rateaza. 
  • Oferta este disponibila doar pentru o perioada limitata? Include in newsletter un cronometru cu numaratoare inversa, care sa ofere abonatilor tai senzatia ca timpul este impotriva lor. 
  • Ai produse editie limitata aduse special pentru campania de Black Friday? Anunta clar in newsletter acest lucru. Lasa-ti abonatii sa stie ca produsul/produsele sunt editie limitata, si nu vor mai fi disponibile in magazin.
  • Acestea sunt cele mai bune oferte ale anului in magazinul tau online? Instiinteaza-ti abonatii ca in cazul in care nu profita acum de aceste oferte, vor mai avea de asteptat cel putin un an pentru a beneficia de promotii asemanatoare. 

Este foarte important insa sa nu iti minti clientii. In cazul in care nu sunt acestea cele mai mari reduceri din an, cauta o alta formulare pentru a le promova.

newsletter black friday

3. Include un call to action

Include in newsletter-ul de Black Friday un call to action simplu si direct. 

Cele mai folosite expresii call to action sunt “Cumpara acum”, “Prinde oferta”, “Prinde cele mai bune preturi”, “Vezi detalii”, “Adauga in cos”. 

Acestea sunt cateva indemne simple, care functioneaza de cele mai multe ori.

4. Prezinta-ti oferta de Black Friday

Incearca sa nu te intinzi foarte mult in email-ul pe care il trimiti in ziua de Black Friday. Principalul tau scop trebui sa fie sa aduci oamenii pe site, nu sa ii tii in fata email-ului. 

Alege sa folosesti un design simplu, sa evidentiezi pretul produselor inainte si dupa reducere si, de asemenea, sa iti asiguri abonatii ca pe site vor gasi mult mai multe oferte decat cele prezente in newsletter. 

Cand trimiti email-urile din campania de Black Friday?

Bold And Beautiful Just In Time GIF by CBS - Find & Share on GIPHY

Via: GIPHY

Campania email marketing de Black Friday trebuie sa inceapa cu cateva saptamani inainte de marele eveniment. 

In ceea ce priveste email-urile, primul trebuie sa il trimiti cu cateva zile inainte de Black Friday. Acesta este ceea ce numim newsletter de prelansare. 

E email-ul care va atrage atentia asupra faptului ca esti printre magazinele online care pregatesc oferte de Black Friday. 

Al doilea email urmeaza sa fie trimis chiar in dimineata zilei de Black Friday – Email in care anunti inceputul reducerilor si in care iti redirectionezi abonatii spre landing page-ul de Black Friday.

Acestea sunt cele mai importante newslettere pe care trebuie sa le trimiti in cadrul campaniei de Black Friday. 

Mai poti adauga un email de urgentare, trimis in dupa-amiaza zilei de Black Friday si un email trimis dupa Black Friday

Citeste si: Cand sa trimiti email-uri tranzactionale & marketing – Intervalul de aur

Cum folosesti inteligent Email Bot din platforma Gomag dupa Black Friday?

Dupa Black Friday ai posibilitatea sa vinzi si mai mult.

O modalitate foarte simpla prin care sa recomanzi clientilor tai produse complementare cu produsele comandate in perioada campaniei Black Friday este configurarea unui Email Bot din platforma Gomag. 

Cu ajutorul Email Bot-ului ai posibilitatea sa automatizezi acest proces si sa trimiti un email cu produse cross-sell clientilor tai. 

Pont! Nu uita sa ceri parerea despre produse. Activeaza aplicatia Review-uri automate din Gomag si aduna testimoniale cat inca opiniile clientilor despre magazin sunt calde 🙂

Citeste si: Strategii de promovare a unui produs pe email – 6 Idei pentru mai multe vanzari

Gomag-Email Bot

Chiar daca pare ca mai este destul timp pana in data de 13 noiembrie, nu te lasa pe o ureche. Incepe pregatirile pentru campania de Black Friday chiar acum si ai grija sa bifezi toate task-urile. Fa primul pas si incepe colectarea adreselor de email a persoanelor interesate de acest eveniment din magazinul tau online.

In ceea ce priveste campania email marketing de Black Friday pentru magazinul tau online este important sa acorzi atentie fiecarui detaliu despre care am discutat in acest articol. 

Nu uita sa iti pregatesti si magazinul online pentru un volum mai mare de trafic, sa simplifici procesul de finalizare comada si sa pui la indemana clientilor toate informatiile de care acestia au nevoie. 

Inscrie-te in cursa si profita din plin de cea mai profitabila zi din an!

 

Orsi