Ma gandesc ca ai ales sa citesti acest articol pentru ca visul tau de a avea un business online a inceput sa prinda tot mai mult contur.

Iar acest lucru este grozav!

Dar, probabil ca esti foarte constient de faptul ca, indiferent de cat de mic va fi business-ul tau, vor exista niste costuri.

Cum si din ce le-ai putea sustine si care sunt mai exact costurile la care ma refer?

In episodul de astazi din Doza de eCommerce iti vorbesc despre cele mai frecvente scenarii care implica costuri la crearea unui business, dar si despre ce variante ai la dispozitie pentru a obtine fondurile necesare.

Pregatit? Sa incepem.

Cuprins: Fonduri si bugete pentru lansarea unui StartUp [Podcast]

    1. Ce costuri implica deschiderea unui business online?
    2. De unde faci rost de fonduri sau bugete pentru business-ul tau?

Ce costuri implica deschiderea unui business online?

Costurile generate de deschiderea unui business sunt influentate de cativa factori, precum specificul afacerii tale, dimensiunea business-ului (mic/ mediu/ mare) etc.

Cand vorbim despre costuri, vorbim despre:

  • Costuri cu deschiderea firmei
  • Costuri pe partea de produs – daca creezi tu un produs de la zero, vor exista costuri cu materiale/ utilaje/ productie etc.
  • Costuri pe partea de import produse – daca iti creezi un stoc de produse si nu vrei sa faci dropshipping
  • Costuri pe partea de ambalare – daca vrei ambalaje mai speciale pentru produse premium
  • Costuri pentru depozitare – inchirierea unui spatiu
  • Costuri livrare/ retur – cine le suporta (oferi gratuit sau plateste clientul)?
  • Costuri pe partea de facturare – hartie, imprimanta, aplicatie de facturare
  • Costuri pe partea de suport clienti – la un moment dat vei fi nevoit sa angajezi o persoana care sa se ocupe de clienti si chiar sa aiba abilitati de vanzare
  • Costuri cu aplicatii – Customer Support Management, CRM, Chat (in momentul in care business-ul creste, este indicat sa mergi pe varianta premium)
  • Costuri de marketing – nevoia de crestere a echipei/ colaborare cu o agentie de marketing
  • Costuri generate de aplicatii de marketing – la inceput poti folosi aplicatii gratuite, dar, atunci cand business-ul creste, este indicat sa alegi variante cu plata
  • Costuri cu servicii externe – contabilitate, suport juridic, DPO, consultanti (in functie de nevoile tale specifice)
  • Costuri pentru spatiul de lucru – vrei sa lucrezi de acasa sau vrei sa inchiriezi un spatiu de birouri?
  • Costuri cu salarii, prime, concedii, bonusuri
  • Costuri pentru infrastructura IT – calculator/ laptop bun, linie buna de internet, imprimanta, telefon
  • Costuri pe partea de site, hosting, SSL, aplicatii de Live Chat (TawkTo, Slack, Zoom, Skype etc.)

plan-costuri-deschidere-business

… o lista cam mare, nu-i asa?

Inainte de a te simti descurajat, vreau sa iti mai spun ca aceste costuri nu sunt standard.

Unele dintre aceste costuri pot aparea mai tarziu, atunci cand business-ul tau va creste.

Important este sa fii pregatit si constient de toate aceste scenarii.

Pont!

Noteaza intr-un document (de ex., excel) toate aspectele de care ai nevoie acum, ce si cum ai rezolvat si ce urmeaza sa mai rezolvi.

planificare-costuri

Citeste si: Ce sa vinzi online – Cum gasesti cele mai profitabile produse si idei de afaceri

Iar acum trecem la piesa de rezistenta, as putea spune.

Raspunsul la intrebarea…

De unde faci rost de fonduri sau bugete pentru business-ul tau?

Poate ca ideea ta de business s-a nascut cu mult timp in urma si ai reusit sa faci niste economii de-a lungul timpului.

Sau…

… poate ca nu.

Cert este ca exista cateva solutii care te pot ajuta in acest sens:

  • Poti solicita un imprumut/ credit pentru startup-uri la banca/ stat
  • Poti cauta investitori – daca ideea ta este foarte buna
  • Poti cauta parteneri 
  • Poti accesa fonduri europene
  • Poti apela la crowdfunding

Modalitatea prin care vei alege sa atragi fonduri pentru business-ul tau ramane la latitudinea ta.

In plus, iti recomand sa incepi business-ul cu pasi mici si sa nu investesti absolut tot ce ai de la bun inceput, pentru a nu avea surprize neplacute.

Poti demara proiectul tau in regim part-time, timp in care studiezi cat poti de mult despre tot ce inseamna deschiderea unui magazin online de succes, strategii de marketing etc.

Citeste si: 5 Lucruri despre Antreprenoriat de care nu iti spune nimeni

In acest sens iti recomand sa citesti cartea eCommerce no Bull$#!t, in care te invat cum sa iti transformi ideea intr-un business de succes, cum sa faci profit, sa ai clienti noi in fiecare zi si multe, multe altele.

Daca ti-a placut episodul de astazi, da un share si sustine podcast-ul Doza de eCommerce by Gomag.

Stai pe aproape, ti-am pregatit si alte materiale informative care te vor ajuta sa iti cresti business-ul mai repede si mai eficient.

P.S. Inca nu vinzi cu Gomag? Testeaza platforma gratuit pentru 15 zile si descopera cum te ajutam practic sa vinzi online, mai repede si mai comod decat o fac ceilalti!

Cosmin Daraban