Ai nevoie de campanii PPC pentru promovarea magazinului tau, aici nu incape loc de discutie. 

Exista atat de multi competitori directi si indirecti incat e imposibil sa ajungi la noi tipuri de public fara sa platesti reclame.

Partea buna e ca ai la dispozitie multiple formate si tipuri de reclame PPC pe care le poti folosi. 

Depinde de strategia ta, de tipul de produse, de tipul de audienta etc., pe ce canale alegi sa mergi: Google Ads (si ce formate), Facebook Ads, Instagram Ads, YouTube Ads, TikTok Ads, Spotify Ads si asa mai departe.

Astazi as vrea sa povestim putin despre partea creativa a reclamelor tale PPC. 

Inainte de targetari, costuri si metrici – sau mai degraba tinand cont de ele – trebuie sa te ocupi de continutul reclamelor.

Textele, imaginile sau video-urile folosite sunt cele care atrag, de fapt, atentia si trebuie sa conduca oamenii in magazin pentru a-i convinge sa cumpere (sau ce alt obiectiv ai pentru reclamele respective.

Cuprins 5 formule creative pentru reclamele tale PPC

  1. Formula repetitiei in landing page
  2. Formula cuvantului cheie
  3. Formula exclusivitatii
  4. Formula locatiei
  5. Formula autoritatii

1. Formula repetitiei in landing page

Aceasta este o buna practica de mult timp cunoscuta, insa in goana dupa ”creativitate”, tindem sa o uitam.

Repetitia din reclama in landing page are un rol vital. Poate din pozitia ta de antreprenor sau marketer ti se pare ca totul se repeta in reclame, landing page si thank you page… insa pe cand tu le vezi zilnic, clientul tau le vede cam o singura data.

Repetitia e linistitoare. Ii ajuta pe oameni sa stie ca se afla in locul potrivit, unde vor primi ceea ce reclama ta le-a promis sa le ofere.

Asa ca aceasta este una dintre cele mai simple si eficiente formule pe care le poti folosi. Tot ce trebuie sa faci este sa preiei titlul si subtitlul (sau subtitlurile) din landing page, precum si expresia de call-to-action.

O poti folosi in search ads, dar si pentru a experimenta cu textul de pe bannere, in reclamele vizuale.

De exemplu:

[titlu landing page]

[subtitlu landing page] [prima propozitie din landing page] [call-to-action landing page]

* Toate formulele sunt exemplificate pentru Google Search Ads, insa le poti adapta si pentru materialele vizuale, sau pentru search ads poti creste impactul cu extensii.

Citeste si: 5 Formule De Poveste Pentru Social Media Marketing


2. Formula cuvantului cheie

Pentru a folosi aceasta formula, inainte de toate trebuie sa stii ce isi doreste piata tinta si cum cauta oamenii cu potential sa cumpere de la tine.

In continut, si in special in reclamele platite, nu fa greseala de a vorbi despre tine si despre realizarile tale. Vezi tu, oamenii cauta pe net pentru ca au nevoie de ceva, nu pentru ca sunt curiosi despre business-ul tau.

Aici excludem cautarile de brand, pentru ca, daca nu au mai avut de-a face cu tine, astfel de cautari sunt initiale, in primul stadiu al palniei de vanzari.

Citeste si: Campanii Gomag: Automatizeaza reclamele Google Ads, din platforma

Cea mai buna cale de a atrage atentia publicului este sa demonstrezi ca le intelegi si le poti rezolva problemele.

De aceea e atat de important sa analizezi cuvintele cheie folosite la cautare. Odata ce le cunosti, le poti folosi in ad text.

Formula cuvantului cheie presupune sa iei cuvintele relevante si sa le formulezi sub forma de intrebare. Descrierea reclamei va fi un text care sa raspunda la nevoile generate de respectivul cuvant.

De exemplu:

[Cuvant cheie]? Cumpara online la [nume magazin]

Promotie la [nume magazin]! [Beneficiu] [pentru cine] [dovada de incredere] [call-to-action]

3. Formula exclusivitatii

Cand eram mica, mama obisnuia sa vanda legume in piata din Baia Mare. Uneori ma lua cu ea sa imi ocupe timpul cu ceva, astfel incat sa nu ma apuc iar de taiat perdele pentru rochiile papusilor. 

Nu imi aduc tare multe aminte de atunci, insa stiu spectacolul pe care il juca atunci cand aparea cate un client si nu era coada la taraba ei. 

Daca auzea un “cu cat dai ardeii?” se uita in ochii omului si zicea “pentru ‘mneta? Numa’ x lei”. Si gata: clientul se simtea special. Ardeii costau la fel pentru toata lumea, sau poate chiar mai putin daca se apropia finalul zilei. 

Dar nu despre asta e vorba, ci despre faptul ca acest simplu schimb de replici arata o tactica de vanzari super functionala.

“Exclusiv” sau “doar” sunt doua cuvinte cu impact psihologic foarte puternic. 

Ne place sa ne simtim speciali si ne place sa avem siguranta ca exista o dovada clara a faptului ca am ales bine.

De aceea, poti folosi formula exclusivitatii pentru a da un boost reclamelor tale platite. 

Se preteaza excelent pe partea de servicii – “de la [experti], pentru [experti]”, dar si atunci cand creezi campanii de marketing cu o caracteristica exclusiva – “doar pentru primii x clienti, doar x bucati in stoc, oferta valabila pana [termen limita]”.

Formula exclusivitatii se imbina perfect cu elementele de urgentare, un principiu persuasiv bine cunoscut. Merita sa o incerci pentru reclamele search, dar si in textul din bannere.

 

De exemplu:

Doar pentru [cum se autointituleaza audienta ta sau nevoie unica a audientei]

[Cuvant cheie] creat de [zona de expertiza]. [Beneficiu] [dovada de incredere]. [Call-to-action]!

Citeste si: Storytelling in eCommerce – Cum sa vinzi fara sa dai impresia ca vinzi ceva

4. Formula locatiei

In marea schema a lucrurilor, oamenii au mai multa incredere in afacerile locale si in cele cu care au mai interactionat cel putin odata.

Asa ca poti folosi cuvinte cheie locale pentru a atrage atentia, chiar daca nu ai puncte fizice de desfacere in fiecare dintre acestea. 

E cu atat mai important sa le folosesti cand ai multiple magazine locale – ruleaza campanii PPC diferite in functie de zona geografica, si foloseste cuvinte cheie specifice pentru pentru fiecare locatie in parte.

De exemplu: 

[Cuvant cheie] [orasul tau]

[Beneficiu] / [beneficiu doar pentru x] [zona geografica] [call-to-action]]

5. Formula autoritatii

Iar cand spun autoritate nu ma refer strict la capabilitatile tale ca brand. Ci si la numerele statistice din piata sau numerele afacerii tale – de exemplu, cati clienti multumiti ai, cate repere in catalog, de cati ani raspunzi nevoilor clientilor etc.

Un sfat ar fi sa folosesti un numar specific, nu unul rotunjit, din moment ce daca sunt exacte au mai multa credibilitate. 

Daca ai o marca inregistrata sau ai o caracteristica unica, si aceasta este o dovada de autoritate de care sa te folosesti in reclamele platite.

Aceste carlige pot raspunde unor obiectii inerente la cumparare. Foloseste restul spatiului disponibil (tot spatiul disponibil) pentru a oferi si alte dovezi care sa acopere alte tipuri de obiectii.

De exemplu:

[Cuvant cheie] | [Numar credibilitate]

[Beneficii in legatura cu numarul] [Beneficiu UVP pentru obiectii/e] [call-to-action]

Citeste si: Psihologia in vanzari. 30+ Triggere emotionale care declanseaza vanzarea in magazin

Reclamele tale PPC pot fi mai performante daca faci doar cateva mici modificari.

Foloseste-te de formulele pe care ti le-am oferit azi pentru ca, desi nu sunt lucruri noi, sunt absolut sigura ca tind sa iti scape din vedere. 

Asa cum spuneam si mai sus, modul in care le folosesti depinde de tipul tau de business, de audienta tintita, de serviciile extra folosite prin care cresti valoarea comenzilor, de canalul folosit, si asa mai departe.

Tine cont si de faptul ca nu ajunge ca reclamele sa functioneze. Felul in care arata si se comporta site-ul tau cantareste greu in decizia de cumparare.

Foloseste capacitatile platformei Gomag la potentialul maxim pentru a genera comenzi si profit, sa nu iti mai pierzi degeaba banii investiti in reclame. 

Ai documentatia la indemana pentru orice intrebare te preocupa, iar colegii mei sunt aici pentru lucrurile legate de platforma pentru care nu gasesti raspuns.

De asemenea, ia blogul la puricat – ti-am pregatit multe strategii, tactici si idei care te vor ajuta sa cresti afacerea ta si sa eviti greselile. Spor!

Porto