Curiozitatea informeaza creativitatea.

E aproape imposibil sa creezi ceva fara sa stii, sa afli sau sa traiesti lucruri pe care curiozitatea te-a impins de la spate sa le faci.

Majoritatea marilor creatori au fost cititori avizi sau au trait vieti care ne demonstreaza acest sentiment. De exemplu, Hemingway a fost un mare vanator, pescar, calator, medic si un bucatar entuziast.

John Steinbeck a fost un adevarat Peeping Tom 🙂.

Dar divaghez.

Curiozitatea e deseori motivul care ne face sa participam la diverse evenimente unde stim sau avem asteptari ca vor veni oameni ori vom aveam experiente ce ne pot invata lucruri noi.

La Gomag MeetUp Cluj, un bun motiv pentru curiozitate a fost lineup-ul speakerilor invitati, precum si promisiunea discutiilor fata in fata cu alti antreprenori si specialisti, ori pur si simplu cu oamenii din echipa Gomag.

Au fost prezenti in sala peste 100 de participanti cu care ne-a facut placere sa ne (re)vedem, dar si 8 speakeri din sesiunile carora am rezumat 6 concluzii pentru planul de marketing si crestere, gata de aplicat in strategia ta.

Inainte sa incep, vreau sa va reamintesc ca Gomag MeetUp Cluj este sustinut de theMarketer, Selectsoft, Limitless Agency, DoAds, GS1 Romania, PlatiOnline + PostaPanduri Pachetomate, Woot.ro, tbi bank, FAVI, si Update Advertising

Cuprins 6 concluzii de la Gomag MeetUp Cluj

  1. Diferenta o faci cand mergi dincolo de pasii standard ai unei campanii de marketing
  2. Automatizarile = mana ta dreapta, la un click distanta
  3. Cunoaste-ti afacerea si produsele inainte de a implementa o strategie de marketing eficienta
  4. Server-Side Tracking: cum colectezi datele pentru a optimiza bugetele de marketing
  5. Fii un inovator, nu un urmaritor – creeaza spatiul tau in piata
  6. Nu exista business usor, dar exista perseverenta si pasiune, si asta e ce conteaza

1. Diferenta o faci cand mergi dincolo de pasii standard ai unei campanii de marketing

Toate campaniile de marketing, indiferent ca sunt comerciale, pentru branding, CSR si asa mai departe, au in comun 7 pasi principali.

Incepi prin a te gandi la oferta (produse, preturi, logistica etc.), apoi stabilesti un landing page, planifici campania, faci materialele creative, implementezi campania, masori mersul acesteia si o imbunatatesti.

Deseori aceasta ultima faza, cea de imbunatatire, scapa din vedere.

Insa aici se face diferenta. Aici poti veni cu idei care sa transforme campania intr-una cu real succes, care sa iti aduca clienti, lead-uri, trafic calificat si clienti recurenti.

calin-biris-gomag-meetup-cluj

Calin Biris, fondatorul Online Mastery Romania, a explicat pe larg toate fazele unei campanii, asa cum le-ai vazut mai sus, si ne-a oferit un acronim interesant pentru pasul de imbunatatire.

DOAR 4 pasi: Diversificare, Optimizare, Amplificare si Redistribuire.

Acesti pasi sunt cu atat mai necesar de realizat cand ai intrat deja intr-o zona de confort si rulezi campanii similare, repetitiv (aceleasi mesaje, aceleasi vizualuri, pe aceleasi canale, acelasi format sau cu insuficiente resurse).

2. Automatizarile = mana ta dreapta, la un click distanta

Rares Banescu, CEO theMarketer, a venit cu informatii noi despre email marketing si fidelizarea clientilor in acest an, dar si cu o provocare pentru cei prezenti in sala.

Automatizarea a fost cuvantul cheie al sesiunii sale, ceea ce, la nivel primar, inseamna fluxuri setate corect si date. 

rares-banescu-gomag-meetup-cluj

Acestea evolueaza, insa, pana la crearea unor puncte de interactiune fantastice cu clientii tai, si iti permit sa actionezi si reactionezi exact in zonele decizionale, pentru a influenta comportamentul si alegerile clientilor.

In 2024, indiferent ce solutii alegi, automatizarile sunt necesare pentru a tine pasul cu competitia (ce le foloseste deja), dar si pentru a raspunde in timp util asteptarilor pe care le au consumatorii romani.

Citeste si: Cum a fost la Gomag SUMMIT 2024: Lectii & lucruri pe care le-am invatat

3. Cunoaste-ti afacerea si produsele inainte de a implementa o strategie de marketing eficienta

Principiul Pareto ne spune ca, pentru multe evenimente, aproximativ 80% din efecte sunt produse de 20% dintre cauze. Extrapoland in business, 20% dintre produse iti aduc 80% din profit.

Cati tinem cont de asta? Prea putini.

Prezentarea lui Catalin Macovei, CEO Truda.io, a oferit o solutie si un tool in acelasi timp pentru automatizarea modului in care facem reclame si masuram performanta reala a portofoliului de produse, pe diferite platforme.

catalin-macovei-gomag-meetup-cluj

Truda.io este o solutie de product feed management, care se concentreaza, asadar, pe analiza campaniilor desfasurate de magazinele online. Acest tool evalueaza eficienta promovarii, si identifica produsele pentru care se poate face promovarea mai usor.

Cand stii ce produse iti aduc profit si faci push pe ele, reusesti sa iti salvezi bugetul. Nu mai promovezi produse care doar iti cheltuie bani, fara sa iti aduca venit in schimb.

4. Server-Side Tracking: cum colectezi datele pentru a optimiza bugetele de marketing

Mihai Brehar, CEO & Founder Tagual, a venit cu o propunere interesanta pentru participantii la Gomag MeetUp Cluj. Aceea de a-i ajuta sa controleze mai usor datele pe care le obtin, prin evitarea ad-blockerelor, pentru cresterea conversiilor si extinderea expirarii cookie-urilor.

Pentru un antreprenor, datele sunt esentiale astfel incat sa poata lua decizii mai buna de business. Colectarea datelor prin intermediul cookie-urilor terte pe model client-side este, insa, din ce in ce mai problematica, in primul rand datorita reglementarilor de confidentialitate.

Server-Side Tracking, pe de alta parte, promite o performanta mai buna si acuratetea datelor, deoarece le colecteaza si le trimite catre un server, in loc sa le trimita spre terti.

mihai-brehar-gomag-meetup-cluj

Tagual este un serviciu nou pe piata romaneasca si ofera servicii de server-side tracking, respectand in mod implicit reglementarile in materie de confidentialitate.

In plus, participantii au primit un voucher exclusiv pentru 2 luni de utilizare gratuit, prezentat de Mihai in timpul sesiunii.

5. Fii un inovator, nu un urmaritor – creeaza spatiul tau in piata

Esti familiarizat(a) cu strategia Oceanului Albastru?

Termenul a fost inventat de W. Chan Kim si Renée Mauborgne in cartea lor din 2005, „Blue Ocean Strategy: How to Create Uncontested Market Space and Make Competition Irrelevant”

Pe scurt, ideea principala se refera la crearea de noi piete si de cerere noua, in locul concurarii pe pietele deja existente.

Airbnb si Uber, sau chiar André Rieu, sunt exemple deja clasice in 2024 pentru aceasta strategie. Indiferent ca tu creezi o piata noua sau abordezi o piata neexploatata, dar interesata de ceea ce ai de oferit, strategia oceanului albastru te poate ajuta sa devii rapid jucatorul dominant.

Sa ai succes, fara sa trebuiasca sa te bati in preturi si alte resurse cu alti concurenti.

cosmin-daraban-gomag-meetup-cluj

Strategia Oceanului Albastru a fost unul dintre principiile mentionate de Cosmin Daraban, CEO & Co-Founder Gomag, in prezentarea sa care, de altfel, a cuprins si cele 4 stadii de crestere ale unui business, de la startup, la dominarea industriei.

6. Nu exista business usor, dar exista perseverenta si pasiune, si asta e ce conteaza

In fata publicului prezent la Gomag MeetUp Cluj au vorbit si 3 antrepreori / specialisti care au deschis magazine online pe Gomag. 

Iulia Baba (Co-Founder Alpacka Gift), Mihai Chiorean (Specialist Marketing De La Ferma) si Emanuel Lazar (Farmacist & Founder Eladerm), ne-au povestit cate ceva din experienta lor in spatele unui magazin online, impreuna cu lectii pentru viitorii antreprenori.

panel-clienti-gomag-meetu-cluj

Aceste panel-uri, care sunt recurente in agenda evenimentelor marca Gomag, au un rol extrem de important: acela de a ne pune fata in fata cu adevarul meseriei de antreprenor.

O astfel de cariera nu e floare la ureche, nu e lapte si miere si, mai important, nu garanteaza succesul pe linie. Dimpotriva, antreprenoriatul e greu.

Inseamna provocari si situatii ce apar cand nu te astepti. E important, insa, sa perseverezi gandind realist, iar un strop de pasiune pentru ceea ce faci ori verticala pe care o alegi, iti va oferi un atu important in procesul de diferentiere fata de ceilalti din piata.

Citeste si: 5 lucruri pe care le-am invatat la Gomag MeetUp Cluj Martie

Gomag MeetUp Cluj ramane unul dintre evenimentele noastre de suflet, pentru ca, an de an, reuneste oameni care ne-au fost alaturi inca de la prima editie a acestui eveniment 🙂

Asa ca va multumim tuturor celor care ati participat si ne-ati oferit un feedback fain! 

Caravana evenimentelor Gomag MeetUp continua in tara cu o noua editie la Bucuresti, ale carei detalii urmeaza sa le anuntam curand. 

Asa ca stati aproape si, pana data viitoare, spor la aplicarea informatiilor pe care le-ati aflat 🙂 

Porto