Stiai ca, indiferent cat de experimentati ar fi, pilotii nu pleaca in cursa pana nu fac tot ce le spune checklist-ul?

Un checklist tiparit, cu etape exacte pe care trebuie sa le respecte.

Ani dupa ani. Cursa dupa cursa.

Exact la fel se intampla si in cadrul evenimentelor noastre sau, pe diverse nivele, in calendarele pe care le folosim la Gomag.

Pentru ca daca nu ai totul scris si gata de bifat, e usor sa pierzi din vedere vreun detaliu. 

Pentru piloti, orice detaliu uitat ar putea fi catastrofal. In business, dezastrul nu se ridica intotdeauna la o asemenea anvergura, dar detaliu cu detaliu, o sa iti faca viata din ce in ce mai grea.

sursa: GIPHY

Noi suntem mari amatori de checklist-uri si tocmai de aceea am creat de-a lungul timpului o multime de liste.

Pe unele dintre acestea le-am facut publice exclusiv pentru clientii nostri, pentru cursanti sau le-am postat pe blog. Altele sunt inca in curs de publicare.

Astazi a venit randul checklist-ului pentru continut si content marketing. Foloseste-l si vei vedea ca te va ajuta sa iti propulsezi continutul in fata publicului tau si, de asemenea, iti va amplifica vanzarile.

Pentru ca, la fel ca la pilotaj, daca vrei un business stabil si sigur trebuie sa fii disciplinat.

Pont! Vrei o strategie completa de content marketing, sa inchei anul cu super rezultate si sa-l incepi pe urmatorul in forta?

Acceseaza inregistrarea de la evenimentul nostru 5 Days Content Marketing Challenge!

Vezi agenda si cere acces cat mai repede – ia-o inaintea competitorilor cu campanii despre care nici nu le trece prin minte ca le poti face!

Inainte de a pune in aplicare checklist-ul de mai jos, vreau sa intelegi ceva.

Strategia ta de content marketing va fi influentata inclusiv de modelul tau de business, pe langa:

  • Lungimea fluxului de vanzare
  • Pretul produselor
  • Modelul de preturi (daca ai si demo, mostre, testare etc.)
  • Costul pentru achizitia de clienti
  • Valoarea pe durata de viata a clientului
  • Nisa si industria in care vinzi
  • Calitatea serviciului tau de asistenta clienti
  • Brandul si cultura lui
  • Bugetul de marketing
  • Varsta business-ului

Aliniaza checklist-ul tinand cont de acesti factori, pentru a-l personaliza pe afacerea ta.

Planificarea strategiei de continut

1. Nu uita sa iti faci un calendar de continut – te va ajuta sa te organizezi si sa tii seama de deadline-uri.

RESURSA EXTRA: Mega Ghid – Blogul si vanzarile online: +250 de Idei pentru blog si sfaturi pentru incepatori

2. Nu uita sa iti lasi spatiu de manevra pentru urgente – daca situatia economica se schimba, daca apare o criza de PR, daca apar schimbari in firma – asigura-te ca ai draft-uri de continut gata de completat si o politica clara de gestionare pentru diverse scenarii.

3. Nu uita sa estimezi timpul si costul pe care il investesti in crearea continutului – asigura-te ca se incadreaza in buget.

4. Nu uita sa stabilesti care sunt indicatorii de performanta (KPIs) pentru continutul tau.

5. Nu uita sa verifici tipul de continut si mesajele competitorilor.

6. Nu uita sa iti surprinzi audienta din cand in cand. Variaza tipul de continut si ofera-le informatii noi (sau intr-un format nou), statistici, date si continut interactiv.

7. Nu uita sa simplifici cat mai mult ideile – doar asa vor fi intelese de absolut toata lumea. Iar inainte sa faci omul sa cumpere de la tine, trebuie sa te asiguri ca intelege ce ii spui.

8. Nu uita sa iti distribui continutul pe toate canalele relevante.

9. Nu uita imaginea de ansamblu – continutul tau ar trebui sa fie constant, sa transmita acelasi mesaj si acelasi stil, indiferent pe cate canale este publicat.

calendar-editorial-continut

Citeste si: 6 Reguli de marketing din scoala veche, care valoreaza milioane

Crearea continutului

10. Nu uita sa iti potrivesti titlurile cu continutul pe care il reprezinta – nu umbla dupa clickbait si nu incerca sa pacalesti publicul. 

11. Nu uita sa iti formatezi continutul text – asigura-te ca ai bullets, enumerari, spatii albe, bold, subliniere, intertitluri. Nu folosi blocuri de text.

12. Nu uita sa variezi lungimea continutului – te va ajuta sa testezi si ce tip de texte sunt mai potrivite pentru publicul tau (mai lungi, mai scurte, mai incarcate cu imagini, mai putin incarcate etc.)

13. Nu uita sa iti optimizezi vizualurile – ar trebui sa fie de calitate maxima si incearca sa fie evergreen sau cel putin valabile pe termen cat mai lung.

14. Nu uita sa iti optimizezi video-urile, gif-urile si imaginile – redimensioneaza-le daca este cazul, sa nu afecteze viteza de incarcare a site-ului.

15. Nu uita sa te asiguri ca orice continut creezi, raspunde nevoilor si intereselor audientei tale.

16. Nu uita sa apelezi la emotiile publicului tau – foloseste povesti, cuvinte senzoriale, cuvinte puternice, combinatii de emotii.

17. Nu uita sa faci continut in jurul beneficiilor si avantajelor produselor tale PENTRU CLIENT, nu despre cat de bune si minunate sunt.

18. Nu uita sa adaugi in introducerea fiecarui articol un element care atrage si mentine atentia (hook), iar la final un call to action (buton, fraza de chemare la actiune).

19. Nu uita sa folosesti butonul de cumparaturi Gomag in articolele din blogul tau.

20. Nu uita sa verifici copyright-ul – acolo unde trebuie sa specifici sursa, asigura-te ca o faci (indiferent ca e vorba de text, imagini, gif-uri sau video-uri).

21. Nu uita sa aliniezi continutul la stilul si tonalitatea brandului tau – foloseste aceeasi voce si stil (nu odata “tu”, odata “dumneavoastra”, nu odata ai un ton conversational, odata unul formal).

22. Nu uita sa iti verifici continutul cu cel putin 2 perechi de ochi – vorbeste cu un coleg, cu un angajat sau o persoana de incredere care sa se uite peste continutul tau inainte sa il publici.

SEO pentru continutul tau

23. Nu uita de meta titluri si meta descrieri, in toate paginile din site, dar si pentru fiecare articol din blog.

24. Nu uita sa faci (chiar daca putin) research de cuvinte cheie pentru continutul tau.

25. Nu uita sa stabilesti un cuvant cheie diferit pentru fiecare articol / pagina din site-ul sau blogul tau.

26. Nu uita sa iti recitesti continutul dupa ce l-ai creat, cel putin de 2 ori – fii atent la greseli de scriere, gramatica si punctuatie.

27. Nu uita sa pui link-uri catre sursele cu autoritate si relevante.

28. Nu uita sa adaugi, acolo unde este cazul, link-uri interne spre alt continut relevant.

29. Nu uita sa te asiguri ca textele tale sunt structurate intr-un format usor de urmarit si inteles de catre public.

30. Nu uita sa iti mentii titlurile scurte.

31. Nu uita sa pui butoane CTA si butoane de social share in continut (articole pe blog).

Citeste si: SEO prin continut pentru magazinul tau online

Promovarea si analiza impactului continutului

strategia-de-continut

32. Nu uita sa iti implici audienta in strategia de continut – invita-i sa interactioneze cu tine, sa iti dea like-uri, comentarii, distribuiri.

33. Nu uita sa ceri continut generat de utilizatori – poze, video-uri, testimoniale text, recenzii, printscreen-uri. Foloseste-l peste tot in site, dar si in reclame si postari.

34. Nu uita sa gasesti un echilibru in frecventa de postare – prea multe postari (inclusiv foarte multe in perioadele libere) vor fi deranjante si disperate, prea putine ii vor face sa uite de tine.

35. Nu uita sa postezi in momentele in care publicul tau este cel mai activ – cea mai buna cale sa afli care e momentul potrivit pentru tine e sa testezi cu postari in diferite intervale ale zilei, si sa urmaresti reactiile.

36. Nu uita sa iti faci un program de postare – daca publici articole in aceeasi zi, aproximativ la aceeasi ora, idem pe Facebook, idem trimiterea newsletter-elor, vei crea o reactie in randul audientei tale. Oamenii se vor astepta sa iti primeasca in acel moment continutul, te vor cauta ei.

37. Nu uita sa ceri feedback de la cititorii si clientii tai – specifica “tu ce parere ai? Cum ti se pare? Ai alta parere? Lasa-ne un comentariu”.

38. Nu uita sa trimiti teasere, continut gratuit, preview-uri catre audienta de top care te urmareste – cand continutul tau e bun, il vor promova singuri mai departe.

39. Nu uita sa colaborezi cu influenceri si lideri de opinie – trimite-le produsele tale, invita-i sa iti dea un review, trimite-le coduri de reducere etc.

40. Nu uita sa raspunzi la orice feedback lasat de publicul tau – da inimioara la comentarii, raspunde-le, raspunde-le la email-uri etc.

41. Nu uita sa iti impingi continutul in grupurile si comunitatile care ar putea fi interesate de subiect.

42. Nu uita sa iti mai verifici din cand in cand continutul publicat – fii atent daca apar plagiatori.

43. Nu uita sa monitorizezi relevanta continutului publicat – actualizeaza acolo unde este cazul.

Citeste si: Continut pentru Trafic VS continut pentru Vanzari In eCommerce

Continutul din site-ul tau, din blog, din Social Media, de pe email – de peste tot unde il publici sau il promovezi – are un impact extraordinar pentru business-ul tau.

Cu conditia sa fie relevant si interesant pentru oamenii care te urmaresc si cei care cumpara din magazinul tau.

Prin urmare, foloseste-l cu cap. Bazeaza-te pe checklist pentru a te asigura ca nu uiti vreun detaliu, iar strategia ta va deveni mai buna, mai repede decat iti imaginezi.

PS.

44. Nu uita sa testezi platforma Gomag, in cazul in care nu ai reusit sa o faci pana acum. Vezi cat de usor este sa vinzi online, pe baza unei platforme stabile, sigure si pregatita din start sa iti creasca business-ul.

Sursa hero image: Illustration by Freepik Stories

Cosmin Daraban
[i]
[i]
[index]
[index]
[i]
[i]
[index]
[index]
[i]
[i]
[i]
[i]
[index]
[index]