Pe scurt, pagina FAQ sau pagina cu raspunsuri la intrebarile frecvente, te ajuta sa muti clientii mai jos in funnel-ul de vanzari.

Aceasta intervine intr-un moment constient al procesului decizional, cand omul s-a hotarat a vrea sa treaca la actiune, insa are inca niste obiectii sau intrebari.

In general, in eCommerce, aceste intrebari tin de operationalul fiecarui business in parte si sunt lucruri pe care doar tu i le poti spune.

Asa ca, desi reprezinta inca un efort pe care trebuie sa il faci, sfatul meu este sa nu ignori importanta paginii FAQ. Poate fi chiar ultimul ghiont de care au nevoie clientii tai pentru a lua decizia de cumparare.

Astazi vom povesti despre acest subiect, incepand de la avantajele prezentei unei astfel de pagini sau sectiuni in magazin, pana la modul in care sa creezi corect o pagina de Intrebari Frecvente.

Cuprins Pagina FAQ in magazinul tau online

  1. De ce sa creezi o pagina FAQ intr-un magazin online
  2. Cum creezi pagina cu raspunsuri la intrebarile frecvente

1. De ce sa creezi o pagina FAQ intr-un magazin online

Hai sa incepem de la ce anume este o pagina FAQ.

In magazinul tau online, pagina FAQ – Frequently Asked Questions sau, mai simplu, pagina Intrebari Frecvente, este un loc dedicat in care raspunzi la cele mai uzuale intrebari care iti sunt adresate de catre clienti.

Ce fel de intrebari?

Incepand de la cele simple, precum care este programul magazinului tau, pana la raspunsuri la obiectiile frecvente pe care le auzi de la clientii tai.

Paginile precum Cum comand, Livrare, Plata, Anulare etc., sunt tot un tip de pagina de raspuns la intrebarile frecvente, pe care obisnuinta ne-a facut sa le cautam in subsolul site-urilor.

Poti adauga, de exemplu, astfel de intrebari si in pagina FAQ, alaturi de alte lucruri despre care iti dai seama datorita documentarii.

Vorbim imediat despre asta.

pagina-exemplu-faq

Acum hai sa vedem, care sunt, specific, beneficiile si avantajele unei pagini FAQ in magazinul tau:

  • Elibereaza echipa ta de customer support, pentru ca ofera clientilor majoritatea raspunsurile de care au nevoie. Sigur ca nu toata lumea va ajunge in FAQ sau poate prefera sa interactioneze cu tine, insa oamenii tai se vor putea concentra pe cazurile si intrebarile speciale. Daca e nevoie sa raspunda in scris, pot prelua text din aceasta pagina in formularea raspunsurilor. 
  • Ai continut extra pentru SEO, care sa raspunda direct cautarilor informationale ale clientilor tai. Aceasta pagina este plina de cuvinte cheie pe care poti ranka mai usor la cautarile specifice.
  • Anticipeaza potentiale nevoi sau intrebari ale clientilor. Asta dovedeste transparenta si interes din partea ta, si formeaza o imagine pozitiva de brand in mintea lor.

exemplu-pagina-faq

Citeste si: Cum alegi categoriile, meniurile si filtrele in magazinul tau online

2. Cum creezi pagina cu raspunsuri la intrebarile frecvente

Bun. 

Acum ca stii ce poti obtine cu doar un mic efort, hai sa vedem cum construiesti, practic, pagina de Intrebari Frecvente a magazinului tau.

1. Determina obiectivul tau pentru care creezi pagina

Inainte de a crea pagina, gandeste-te care este scopul ei. De exemplu, o poti transforma intr-un landing page de raspundere la obiectii, in timp ce lasi intrebarile legate de logistica pentru pagini separate.

faq-afisare-produse

2. Identifica intrebarile uzuale

Aceasta pagina ar trebui sa raspunda la intrebari reale, pe care le-ai identificat in randul clientilor tai sau care deriva din specificitatea produselor tale. 

Uita-te al discutiile de pe live chat sau ce alte canale folosesti pentru customer support. Uita-te peste testimoniale si review-uri. Uita-te la comentariile primite pe canalele pe care te promovezi.

Foloseste chestionare si survey-uri cu Gomag Insights sau alte tool-uri pentru a-i intreba chiar pe clientii tai ce ii intereseaza sa stie si n-au gasit precis pe site.

De exemplu, unul dintre clientii nostri a activat un exit survey din care poate afla care sunt obiectiile principale – dupa un anumit timp, va putea adauga raspunsuri pentru aceste obiectii, in intregul site, dar si in sectiunea  FAQ.

faq-exit-survey

Aduna toate aceste informatii, organizeaza-le si prioritizeaza-le.

Citeste si: Ce au in comun prima pagina din magazinul tau Gomag, conversiile si palinca

3. Fii concis

Incepe sa formulezi textele pentru aceasta pagina.

Asigura-te ca mentii raspunsurile scurte, la subiect si usor de inteles. Evita din rasputeri sa folosesti jargon si cuvinte tehnice.

4. Foloseste titluri si subtitluri

Pentru a putea fi usor de citit si scanat, pagina ta FAQ ar trebui structurata respectand regulile generale de formatare pentru online:

  • Foloseste titluri si subtitluri pentru intrebari, astfel incat oamenilor sa le fie usor sa navigheze intre ele. De exemplu, daca ai multe intrebari, e mai eficient sa le imparti pe categorii folosind titluri, iar intrebarile sa fie notate sub forma si dimensiune de subtitluri.
  • Foloseste bullet points, liste numerotate, tabele, collapsible section etc.
  • Mentine informatia organizata intr-o forma la care oamenii deja se asteapta.
  • Adauga link-uri suplimentare catre produse, articole de blog si pagini relevante care sa ofere informatii extra sau sa ghideze clientii spre o actiune, dupa ce au aflat datele de care au fost interesati.

formular-pagina-faq

  • Gandeste-te daca vizualul de poate ajuta sa transmiti mai usor mesajul dorit. De exemplu, daca omul trebuie sa treaca prin anumiti pasi in site, s-ar putea sa ii fie mai usor sa inteleaga din printscreen-uri, decat din explicatie text.

5. Fa intrebarile usor de gasit

Structureaza intrebarile dupa categorii sau subiecte si, daca ai foarte multe, adauga o casuta de cautare interna.

Foarte important! Nu ascunde link-ul spre FAQ doar in subsolul site-ului. 

Aceasta pagina poate fi un hub de informatie avantajos si pentru tine, si pentru clienti – un cornerstone content, in care sa creezi legaturi intre intrebari, raspunsuri si resurse suplimentare din intregul tau site.

Asa ca poti sa adaugi link-ul in meniu, in paginile de produs, in bannere, in icon trust etc. Dupa cum poti vedea in acest exemplu:

structurare-faq

6. Testeaza si imbunatateste

Testeaza pagina ta FAQ: trimite link-ul doar catre un grup de clienti si optimizeaza-o pe baza feedback-ului primit. Faci asta pentru ca vrei sa te asiguri ca pagina raspunde in mod real nevoilor informationale ale clientilor tai.

7. Actualizeaza regulat

Odata pe luna sau la trei luni, fa-ti timp pentru a revizui si actualiza pagina FAQ. E posibil sa apara intrebari si cautari noi – asigura-te ca le raspunzi si acestora.

faq-exemplu

Citeste si: Termeni Si Conditii: De Ce Ai Nevoie De Aceasta Pagina In Site?

Pagina FAQ poate reprezenta un punct important de diferentiere pentru magazinul tau online.

Odata cu trecerea timpului, nevoia de informatie nu scade, ci dimpotriva, creste. Apar tot felul de afaceri noi, iar increderea pentru a face achizitia se castiga mai greu.

Raspunde-le clientilor tai la lucruri de care nici nu stiau ca sunt ingrijorati si transmite credibilitate.

Completeaza pagina ta cu Intrebari Frecvente – in platforma Gomag ai standard o astfel de pagina (Continut > Pagini), pe care trebuie doar sa o completezi cu informatiile specifice ale business-ului tau.

Chiar daca nu e o actiune grandioasa sau super creativa, crearea si promovarea paginii tale FAQ este necesara pentru a asigura prezenta unui magazin online echipat cu tot ce trebuie pentru a vinde online fara batai de cap si a convinge oamenii mai usor.

PS. Inca nu vinzi cu Gomag, dar ti-ar placea sa incepi cat mai repede? Testeaza platforma gratuit pentru 15 zile si alege apoi abonamentul perfect pentru tine – preturile incep, in mod normal, de la doar 7 euro pe luna!

Cosmin Daraban