11 minute timp de citire

Prima pagina din magazinul tau Gomag face prima impresie si valideaza asteptarile utilizatorilor.

La fel cum, in Maramures, gazdele intampina musafirii cu un pahar bun de palinca. Si, ca musafir, stii bine ca asta o sa se intample, din momentul in care treci pragul casei.

Dar care e legatura cu conversiile?

via GIPHY (n-am gasit niciun gif decent cu palinca, din pacate 🙁 )

Pentru astazi ti-am pregatit un articol plin de intelepciune populara din care vei afla atat cum sa ai o prima pagina cu putere de conversie in magazinul tau online cat si curiozitati despre palinca / horinca de Maramures. Vezi ce au in comun.

Esti pregatit? Asta-i tare!

1. Care e diferentiatorul tau – USP-ul in prima pagina din magazinul tau

Exista cateva adevaruri universale sau adjective, daca vrei, despre orice produs / nisa. De exemplu: calitativ, durabil, sigur, confortabil, frumos etc. Pe astea le folosesti in momentul in care nu vrei sa iti murdaresti mainile. 

Sunt safe. Dar functioneaza? Nu, nu atat de bine pe cat functionau odata. Daca vrei sa fii relevant si convingator trebuie sa mergi mai adanc, sa spui care sunt beneficiile punctuale pe care le are de castigat clientul, daca ia produsul TAU – exact produsul tau sau din magazinul tau.

Asta face diferenta. Pentru ca de caracteristici ne vorbesc toate site-urile.

super gomag

Vrei sa iti deschizi un magazin online?

Descopera cum iti gasesti produsul vedeta

Primesti acces la video-ul in care iti arat cum sa iti alegi cel mai bun produs in magazin! Vrei?

Trebuie sa gasesti ceea ce e diferit de concurenta si, poate, pe intreaga piata, legat de produs, de experienta la contactul cu brandul, experienta la cumparare sau experienta dupa cumparare.

Poate oferi servicii extra. Sau ai un parteneriat care ofera un raspuns complet la nevoia clientului. Sau pur si simplu, continutul pe care il pui la dispozitia clientului este incredibil de util, relevant sau distractiv.

Indiferent care e diferentiatorul tau, trebuie sa se regaseasca in prima pagina din magazinul tau. Nu doar “transport gratuit peste 200 de lei” sau “retur in 14 zile”. 

Pe de alta parte “pret fix de transport 10 lei” sau “montaj asigurat de parteneri” altfel suna. Gaseste diferentiatorul tau si afiseaza-l vizibil, in banner-ul principal sau in icon-urile de trust.

La noi – in Maramures – diferentiatorul e horinca (am folosit palinca in titlu pentru ca termenul e mai cunoscut, dupa cum spune Google Trends). “Fiarta de doua ori” si cam de vreo 50 de grade. Si fii atent la margele – cu cat mai multe, cu atat e mai buna!

diferentiatori-usp

Citeste si: Bune Practici in Ecommerce De Care Magazinele Online Inca Nu Tin Cont

2. Care este cel mai important call-to-action – mesajul si directia principala pentru clienti

Vizitatorii care ajung in prima pagina a magazinului tau se afla, in general, in primele stadii ale customer journey. Aici au loc primele contacte cu brandul tau; dupa care urmeaza faza de crearea a dorintei. 

Sau nu, in cazul in care nu ai un call-to-action clar care sa ii ghideze spre cea mai importanta pagina de conversie: un landing page cu oferta, pagina de categorie pe care vrei sa o scoti in fata etc.

Cel mai important mesaj pe care vrei sa il transmiti trebuie sa fie above the fold, in primul ecran, si sa il directioneze pe utilizator acolo unde iti doresti.

Asa ca nu fa risipa de mesaje – unul e suficient.

Mesajul de pe banner ma refer, pentru ca e primul care sare in ochi. 

Din cate magazine online am analizat (si crede-ma, sunt multe), foarte putine au un singur mesaj principal. 

Ba sunt intampinat de bannere generaliste cu link spre… homepage, ba de bannere spre produse secundare sau bannere cu sloganul firmei si atat – lucru ce nu imi transmite nimic despre benficiile pe care le-as putea avea daca fac o cumparatura. Sau prea multe bannere, ce se succed rapid ca nu apuc nici sa citesc despre ce vor de fapt sa transmita.

Asa ca tine minte acest lucru: nu incerca sa transmiti prea multe mesaje in prima pagina din magazinul tau. Mai important, ai grija care este mesajul pe care il transmiti – nu trimite oamenii spre pagini nevaloroase pentru tine.

La fel cum nu e indicat sa bei prea multe paharele de palinca. S-ar putea sa iasa urat.

call-to-action-principal

3. Cum creezi emotie – fa utilizatorul sa simta ceva 

Prima impresie determina primele emotii la nivel de subconstient. Cu siguranta stii despre ce vorbesc: de fiecare data cand intri intr-un site frumos, care foloseste o anumita combinatie de culori, foloseste poate fete umane in banner sau un text usor de inteles din prima… ai un anumit feeling, o senzatie buna.

Problema e cand senzatia nu apare. Poate pentru ca site-ul nu reuseste sa iti transmita nimic, e plictisitor sau seamana prea mult cu majoritatea site-urilor in care ai mai intrat.

Uite, adevarul e ca nu poti sa iti spun exact ce ai de facut pentru a trezi emotia sau o reactie hormonala in clientii tai. 

Sfaturile mele sunt diferite in functie de nisa, de specificul fiecarui business in parte. Dar orienteaza-te dupa aceste idei generale:

  • Alege cu atentie culorile principale din prima pagina. Si din tot site-ul. Ai grija ca mesajele tale text sa fie lizibile asa ca foloseste contrastul – grija mare cu fundalul negru sau culorile extrem de vii pe fundal alb. Mai important decat cum arata, e ca omul sa iti poata citi textele.
  • Foloseste fete umane in bannere si indicatori vizuali. Ai o fata care se uita gales in zare? In bannere fa-o sa se uite spre butonul de call to action. O mana care sta intinsa? Indreapt-o spre call-to-action. Vinzi pentru barbati? Foloseste si o femeie in banner (clientul tau isi va dori acelasi statut ca si barbatul din banner, la pieptul caruia sta o femeie). 
  • Culorile deschise, vii, dau un impuls de activitate si optimism.
  • Culorile pale linistesc starea utilizatorului. In functie de ce alegi, pot transmite incredere, minimalism, confort etc. 
  • Culorile inchise pot da senzatia de lux.

Dar nu fii atent doar la sensurile individuale ale culorilor. Impactul lor depinde de combinatia de culori folosita, de text si elementele grafice folosite – toate impreuna creeaza senzatia finala.

  • Atentie la fonturi. Uneori, acestea fac diferenta mai mult decat imaginile sau textul folosit. Nu te aventura spre fonturi greu de citit, caligrafice sau cu cine stie ce inflorituri. Simplu si curat, sa fie usor de scanat.

Cum trezeste palinca emotia? Prin culoare, prin bulele acelea de care vorbeam mai sus si prin povestea care o insoteste – de obicei, gazda iti va spune unde a fost facuta sau de unde e, din ce.

Poate vezi o para intreaga in sticla. Sau o scarita. Sau un ciocan… pentru ca “a te face ciocan” prinde dintr-odata o alta semnificatie 🙂 .

emotie-homepage

Citeste si: Creste-ti Rata De Conversie Prin Targetare Emotionala

4. Ce urmeaza la click – claritatea in exprimare

Ceea ce iti spun acum se aplica atat in prima pagina din magazinul tau, cat si in orice alta parte a site-ului sau mesajele de marketing.

De fiecare data cand indemni utilizatorul sa dea un click, spune-i ce urmeaza sa se intample dupa click-ul respectiv.

Foloseste expresia de pe butoanele de call-to-action in concordanta cu urmarea lor. Vrei ca oamenii sa cumpere? Sa vada mai multe detalii? Sa intre intr-un concurs? Sa participe la un joc?

Cu cat e mai specifica expresia, cu atat mai bine. Elimina orice element ce ar putea produce confuzie sau l-ar pune prea mult pe ganduri: cu cat utilizatorul gandeste mai putin, cu atat e mai sigur ca iti va urma indemnul.

La fel se intampla si cu palinca. Stii ca te va arde pe gat in jos dar ai si sentimentul de anticipatie – aroma si savoarea ce iti sta apoi pe limba. Doar sa nu o dai peste cap, ca pe shot. Ca atunci ramai doar cu arsura 🙂 .

call-to-action-banner

Citeste si: Cum Alegi Cel Mai Bun Buton De Call-to-Action

5. Lauda-ti marfa – pune accent pe produsul vedeta

Nimeni nu iti va oferi palinca fara sa se laude: de unde e, din ce e facuta, ca e mai buna decat a vecinilor etc.

Tot asa si in online.

Vezi tu, prima pagina din magazinul tau are dublu scop: pe de o parte impresioneaza utilizatorii noi, oferindu-le un motiv sa prinda incredere in tine (cu alte cuvinte, contine mesaje puternice, testimoniale, imagini frumoase, un call-to-action clar, optiuni simple si usor de urmarit de navigare, top cele mai vandute / populare produse in magazin).

Pe de alta parte, homepage-ul are si datoria de a ramane relevant pentru cei care au mai fost in site-ul tau sau clientii fideli.

Cum ramane relevant? Aratand ultimele produse vizualizate si sugestii de produse diferite, in cazul in care user-ul e logat in cont. Poti, de asemenea, sa folosesti un al doilea banner in partea de sus, cu un gamification pentru clientii fideli sau oferta cu ultimele produse adaugate in magazin – produsele noi.

De aceea ziceam mai sus sa iti lauza marfa: scoate in fata produsul / produsele vedeta pentru clientii noi dar si produsele noi, pentru clientii care te-au mai vizitat.

Nu uita si ca prezentarea determina calitatea perceputa.

Merge sa servesti oamenii cu palinca dintr-un pet de Borsec de 2 litri (vai si-amar daca o confunzi cu apa; copiii din Maramures stiu despre ce vorbesc). Dar parca arata mai bine turnata dintr-un canceu in paharele mici, cu motive traditionale.

Cand eram mic, aveam acasa un set mostenit din mosi-stramosi, cu un canceu in forma de closca cu pui (pahare suuuper mici), din lut si vopsit in negru. Musafirilor le era mai mare dragul sa il vada. Asa ca fa si tu asta in site – modul de prezentare chiar are impact.

produse-vedeta

Citeste si: Cum Iti Alegi Produsul Vedeta Pentru Vanzare

6. Foloseste-te de date pentru a-ti optimiza homepage-ul

Voi fi sincer cu tine. Ideea acestui articol a venit tocmai de la acest punct: folosirea datelor pentru optimizarea primei pagini din magazin.

In ultima vreme am folosit heatmaps pentru a analiza cateva zeci de magazine online. Ceea ce am vazut in homepages mi-a confirmat asteptarile.

Oamenii nu mai scrolleaza chiar atat de mult in magazine. Nu mai au rabdare nici cat aveau acum un an, conform statisticilor.

home-scroll-heatmap

Cu cat mai lunga e prima pagina si cu cat mai jos afisezi informatii importante, cu atat ai mai multe sanse sa pierzi rapid interesul si atentia utilizatorilor.

Sfatul meu?

  • Limiteaza numarul de elemente din prima pagina: bannere, icon-uri de trust, testimoniale si eventual un rand de top produse / produse vedeta
  • Nu adauga exemple de produse la toate categoriile din site, pastreaza pagina cat mai scurta
  • Afiseaza cele mai importante informatii in partea de sus: date de contact, cos, search, link-uri spre cele mai importante landing page-uri, pe care vrei sa le scoti in evidenta: le pui in bannere, in meniu si poti sa le legi inclusiv de icon-urile de trust (link spre pagina separata de testimoniale, link spre politica de livrare / retur, diferentiatori puternici care se regasesc si in pagina despre noi etc.)

Care e paralela cu horinca? Ai grija de unde o iei sau o cumperi… sa nu te trezesti cu febra.

Citeste si: Foloseste Hotjar pentru a-ti creste vanzarile online [Video]

Checklist pentru prima pagina din magazinul tau Gomag

  1. Fii foarte clar in bannere / titluri: ce oferi sau ce faci tu si este avantajos pentru clienti. Elimina sloganurile sau exprimarile ambigue, care nu transmit nimic clientilor.
  2. Incearca sa folosesti un video.
  3. Axeaza-te pe avantaje si beneficii – mai putin pe caracteristicile produselor.
  4. Foloseste testimoniale.
  5. Foloseste dovezi de incredere (icon-uri de trust, garantii, certificate de incredere, premii).
  6. Spune care sunt diferentiatorii tai – dar sa fie diferentiatori nu “calitate”, “profesionalism” etc.
  7. Atentie la culorile folosite (fundalul trebuie sa contrasteze cu call to action) / foloseste spatii albe. Si atentie la culorile produselor in bannere – stiu ca poate esti tentat sa inchizi sau sa deschizi culoarea produselor, sa se potriveasca in compozitie. Dar produsele ar trebui sa ramana la culorile originale, astfel incat oamenii sa nu se astepte la altceva ce tu nu le poti oferi.

Citeste si: 10 Sfaturi pentru o pagina de finalizare comanda (aproape) perfecta

Te-ai fi gandit ca palinca are atatea in comun cu un magazin online? Cu o prima pagina din magazinul tau care face intr-adevar conversii?

Cel mai bun sfat pe care ti-l pot da este sa aplici macar ultimul punct din articol – sa te bazezi pe date atunci cand optimizezi prima pagina. Foloseste scroll maps, heatmap-uri bazate pe eye tracking, inregistreaza video sesiunile unor utilizatori in site si vezi ce rezultate exista acum.

Iti recomand cu incredere Hotjar, VWO sau CrazyEgg. 

Apoi, in functie de acestea, incepi sa optimizezi, sa elimini sau sa adaugi.

Cum ti s-a parut articolul de azi? Ai intrebari sau ai nevoie de mai multe informatii? Lasa-mi un comentariu cu parerea ta sau intrebarile tale si voi incerca sa te ajut!

PS. Inca nu vinzi cu Gomag? Incearca platforma gratuit timp de 15 zile si vezi cum te ajutam sa vinzi online!

Cosmin Daraban

CEO la Gomag
Pasionat de antreprenoriat si ecommerce, am inceput activitatea online in anul 2000.
Cofondator SilkWEB & Gomag din 2005.
Impreuna cu echipa am ajutat sa creasca peste 1500 de companii.

[i]
[i]
[index]
[index]