Alegerea unui procesator de plati potrivit pentru site-ul tau este la fel ca si alegerea partenerului de viata.

Aacesta ar trebui sa aiba anumite insusiri compatibile cu ale tale dar, pana la urma, totul se rezuma la modul in care te face sa te simti si cat esti de multumit de alegerea facuta.

Si, la fel cum nu te casatoresti cu o persoana a doua zi dupa prima intalnire, este nevoie de timp si gandire pana alegi procesatorul convenabil.

  1. Ce metode de plata vrei sa implementezi in magazinul tau
  2. Vrei sa vinzi local sau global?
  3. Procesatorul de plati este deja integrat cu platforma ta eCommerce?
  4. Vrei ca viitorii tai clienti sa introduca detaliile legate de plata direct in site-ul tau?
  5. In ce nisa iti comercializezi produsele/serviciile?
  6. Ce costuri trebuie sa suporti
  7. Care sunt functionalitatile si avantajele de care ai nevoie
  8. Care sunt serviciile de securitate si antifrauda pe care ti le ofera procesatorul de plati
  9. Procesatorul de plati iti asigura suport?

“Indragosteala” si alegerea procesatorului de plati potrivit pentru site-ul tau eCommerce iti va influenta drastic profitul, conversiile si satisfactia clientilor. Serios, iti va schimba viata – viata afacerii tale online.

Acum, sigur te incadrezi intr-o categorie sau alta: fie vrei sa lansezi un startup, fie ai deja experienta in eCommerce si ai avut de-a face cu procesatorii de plati – si poate nu au fost experiente prea placute.

Prin urmare, ai cautat informatii despre factori si procese de alegere a unor procesatori buni si ai ajuns, in final, pe blogul Gomag.

In orice situatie te-ai afla, ai ajuns la locul potrivit.

Iar daca ai avut deja experiente neplacute cu un procesator sau altul, iti va fi mai usor sa identifici altul mai bun, deoarece ai deja o lista cu ce NU iti doresti de la procesatorul tau de plati, lista pe care te poti baza in alegerea celui convenabil.

Pentru ca sunt o multime de pesti in ocean

Chiar si in Romania, ai la dispozitie o lista lunga de procesatori de plati, care iti ofera o multime de functionalitati si avantaje, si dintre care poti sa il alegi pe cel mai bun pentru business-ul tau.

Exact, la fel ca si atunci cand vine vorba de alegerea platformei de eCommerce, nu exista o solutie universala, perfecta pentru toata lumea, ci trebuie sa iti analizezi in detaliu cerintele in raport cu avantajele oferite de solutia pe care o studiezi, astfel incat sa descoperi daca “se pupa” sau nu cu afacerea ta.

Considera articolul de fata un mic ghid pe care sa te bazezi atunci cand vrei un procesator de plati potrivit pentru site-ul tau eCommerce. Vei descoperi mai jos care sunt factorii de care trebuie sa tii cont in procesul de alegere si lucruri la care trebuie sa fii atent.

1. Ce metode de plata vrei sa implementezi in site-ul tau eCommerce?

Cu cat procesatorul de plati ales poate gestiona mai multe tipuri de carduri, carduri de debit sau metode de plata, cu atat mai bine pentru tine.

Cu atat mai bine va converti site-ul tau eCommerce.

Nu e nimic mai frustrant pentru utilizator decat sa adauge produsul dorit in site, sa inceapa procesul de finalizare comanda si sa descopere ca tu nu ii accepti cardul.

Astazi, este obligatoriu sa accepti carduri variate de credit si debit. Conform unui studiu din 2014, realizat de Listrak.com, 24% dintre cumparatorii online abandoneaza cosul si tranzactia deoarece site-urile nu le ofera metoda de plata dorita.

In plus, conform raportului realizat pe 2018 de GPeC, 83% dintre romani prefera sa isi plateasca achizitiile online prin ramburs, in timp ce rata de plata online cu cardul este de 15% (2% aleg SMS sau online banking).

Inainte sa te decizi asupra unui procesator de plati potrivit, vezi ce metode de plata accepta si ia in considerare faptul ca piata si comportamentul de cumparare al romanilor evolueaza de la an la an.

procesare plata

2. Vrei sa vinzi local sau global?

Unde vrei sa iti vinzi produsele? Doar in Romania sau si in strainatate?

Daca publicul tau tinta este roman, iti recomand integrari cu procesatori de plata locali, cunoscuti si credibili din tara, in timp ce pentru strainatate, gasesti o multime de procesatori, in functie de tara in care vrei sa vinzi.

In cazul primei situatii, procesatorii de plati locali au stabilit deja legaturi cu bancile locale si iti pot oferi serviciile la costuri decente.

In plus, sunt cunoscuti deja de cumparatorii online din Romania ceea ce inseamna ca nu trebuie sa iti faci grija ca vei pierde increderea utilizatorului chiar in ultimii pasi din procesul de finalizare comanda.

In cazul procesatorilor de plati la nivel global, este posibil ca vei avea de suportat costuri mult mai mari. Insa avantajul aici e ca ai la dispozitie alte posibilitati de crestere (monede diferite, reach global, carduri variate, metode de plata alternative etc.).

3. Procesatorul de plati este deja integrat cu platforma ta eCommerce?

Gandeste-te la platforma de eCommerce aleasa si vezi care sunt integrarile preexistente sau daca iti permite sa faci usor integrari cu procesatorul de plati dorit. De asemenea, vezi daca procesatorul are deja plugin-uri pentru platforma ta.

Daca ai ales sau vrei sa alegi platforma Gomag, stii deja ca ai integrari preexistente cu MobilPay, PayU, Plati Online, ING, PayPal, EuPlatesc.ro, LibraPay etc.

In aceste conditii, daca alegi unul dintre procesatorii mentionati mai sus, este nevoie doar sa stabilesti un contract cu procesatorul dorit si sa completezi formularele din panoul de administrare al magazinului tau, aferente procesatorilor de plati.

Iar daca vrei o integrare cu un procesator pe care nu il regasesti in lista, trebuie doar sa discuti cu echipa noastra de suport si sa ne oferi informatiile de care avem nevoie. Iar de procesul tehnic de integrare ne ocupam noi.

gomag-procesatori-de-plati

4. Vrei ca viitorii tai clienti sa introduca detaliile legate de plata direct in site-ul tau?

Tehnic vorbind, exista 3 modalitati prin care poti obtine detaliile legate de plata de la client:

  • Formular de plata afisat in site iar detaliile trimise spre serverul tau

Aceasta metoda este mai scumpa si nu foarte sigura, dar am ales sa o mentionez aici pentru ca ofera o experienta de checkout placuta pentru client. Practic, tot ce trebuie sa faca acesta este sa isi introduca detaliile de plata intr-un formular afisat in site.

Din pacate, metoda cere multe resurse deoarece responsabilitatile legate de securizarea datelor tin in cea mai mare proportie de tine si trebuie sa iti iei foarte multe precautii legate de securitate, pentru a nu incalca legea.

  • iFrame sau redirect

O alternativa este afisarea un formular de checkout intr-un iFrame securizat – in cadrul unei pagini din site-ul tau – sau sa redirectezi clientii spre o pagina diferita de plata, gazduita.

Principalul dezavantaj: e cam greu ca pagina respectiva sa arate exact la fel ca si restul paginilor din site tau insa este si cea mai sigura metoda de a gestiona plata.

  • Formular de plata afisat in site iar detaliile sunt trimise din browser (nu prin serverul tau) pentru a securiza procesarea

O solutie de mijloc este sa folosesti un serviciu ce permite utilizatorilor sa isi introduca detaliile cardului intr-un formular din site-ul tau iar datele sa fie procesate prin serverele procesatorului de plati ales.

Asadar, datele clientului tau nu vor trece niciodata prin serverul tau. Responsabilitatile tale legate de securitate vor fi mai mici decat in cazul primei metode mentionate, insa mai mari decat folosirea unui iFrame sau redirect

Citeste si: Comisioane Interbancare Reduse – Avantaje Pentru Comercianti

5. In ce nisa iti comercializezi produsele/serviciile?

Inainte sa demarezi tot procesul de integrare si negociere cu un anumit procesator de plati, ia in considerare si faptul ca multi nu accepta sa lucreze cu anumite afaceri ce activeaza in industrii considerate riscante.

In general, cei mai multi procesatori afiseaza oficial lista cu tipologiile de business pe care nu le accepta. Inainte sa iei decizia, vezi daca gasesti o astfel de lista pe site-ul procesatorului dorit si vezi daca nu cumva si industria ta se numara printre cele listate.

In sectorul afacerilor riscante sunt incluse business-urile de nisa:

  • Pariuri si jocuri de noroc
  • Continut pentru adulti
  • Calatorii
  • Tigari si tutun
  • Colectare si recuperare credite si debite
  • E-book-uri
  • Programe de dieta
  • Credite pe loc, credite rapide
  • Tigari electronice
  • Matrimoniale si dating
  • Forex etc.

Vezi daca site-ul tau se regaseste in lista de mai sus, vezi daca procesatorul de plati ales a afisat o lista cu site-urile pe care nu le accepta si, daca nu, inainte de a incepe procesul de negociere pentru integrarea cu procesatorul respectiv, intreaba-l concret daca afacerea ta este considerata riscanta sau nu.

6. Ce costuri trebuie sa suporti?

Procesatorii de plati impun de obicei anumite costuri si comisioane, in functie de diferite criterii: comisioane lunare, comision de x% pe tranzactie, comisioane (in procente) in functie de volumul tranzactiei, costuri de integrare si mentenanta sau alte comisioane suplimentare pentru stornari, plati cu carduri internationale etc.

In general, gasesti comisioanele standard ale fiecarui procesator de plati pe site-urile aferente.

In acest context, trebuie sa te intrebi care este marja ta de profit la fiecare tranzactie. Pentru ca da, probabil vei putea negocia comisioanele si costurile cerute insa nu uita ca un serviciu de calitate costa.

Nu te entuziasma daca dai peste un procesator care iti ofera servicii la preturi de nimic. De obicei, acestia le afiseaza public pentru a atrage mai multi clienti iar cand sa te bucuri concret de serviciul ales, descoperi ca nu ai primit nici jumatate din cat ti s-a promis/ai de platit costuri ascunse.

De asemenea, comisioanele mici pot arata grozav pe hartie insa ce faci cu acestea daca rata ta de conversie este extrem de scazuta? Cateodata, procesatorii de plati care par mai scumpi, au preturi mai corecte/decente decat iti imaginezi. Cum vine asta?

Simplu, numele lor converteste deoarece clientii tai fie au mai avut experiente placute interactionand cu ei, fie au o reputatie publica pozitiva. Iar daca printre functionalitatile pe care ti le ofera se numara si design-ul responsive pentru pagina de procesare plata sau iti permit sa o personalizezi, oamenii au mai multa incredere sa isi introduca datele referitoare la plata si sa finalizeze comanda.

Pana la urma, daca negociezi costurile corecte, alegi un procesator cu o reputatie buna desi ti se pare scump si esti atent la marja ta de profit, ajungi in final sa castigi mai mult profit si sa iesi pe plus.

visa mastercard

7. Care sunt functionalitatile si avantajele de care ai nevoie?

  • Iti asigura design responsive pentru pagina afisata la procesarea platii?
  • Iti permite sa personalizezi pagina de plata (astfel incat sa arate la fel ca si restul paginilor din site si sa nu intrerupa experienta de cumparare a clientului)?
  • Iti permite sa afisezi link-uri de plata personalizate?
  • Ai protocoale automate de comunicare?
  • In ce moneda vrei sa afisezi suma de plata: in RON sau in alta moneda?
  • In ce limba vrei sa afisezi pagina de plata: in romana sau si in alte limbi?
  • Care sunt serviciile de refund si managementul stornarilor?
  • Ce termene si fisiere de decontare bancare iti ofera (cu alte cuvinte, cand iti primesti banii)?
  • Care sunt serviciile de livrare electronica?

8. Care sunt serviciile de securitate si antifrauda pe care ti le ofera procesatorul de plati?

Este esential sa alegi o solutie antifrauda, care sa scada riscurile ce vin la pachet cu tentativele de frauda electronica. Riscurile legate de securitate si frauda reprezinta azi o preocupare uriasa pentru toata lumea, atat antreprenori cat si clienti, fie ca e vorba de mediul online sau offline.

In momentul in care clientul vrea sa finalizeze comanda si sa isi introduca datele cardului in formularul afisat pe site, mai intai va verifica daca pagina respectiva este securizata, urmarind daca adresa web incepe cu https://, in loc de http://. Acesta este un semnal ca folosesti un certificat SSL, ceea ce ofera mai multa siguranta utilizatorului.

In plus, exista 3DSecure, un standard de securizare a tranzactiilor online, dezvoltat de VISA si MasterCard. Pentru a procesa in acest fel datele legate de plata, cardul tau cat si cardul clientului trebuie sa fie inrolat in sistem.

Pachetul must-have pentru orice site eCommerce in ceea ce priveste securitatea trebuie sa cuprinda toate elementele de mai jos:

  • O solutie eficienta si puternica de criptare a datelor
  • Certificate SSL
  • Adrese de facturare pentru toate tranzactiile
  • Verificare CVV2 (VISA) si CVC2 (MasterCard) – un cod de siguranta format din 3 cifre, tiparit pe verso-ul cardului

pusculita

9. Procesatorul de plati iti asigura suport?

Gandeste-te si la suportul pe care ti-l acorda procesatorul de plati ales. Ofera suport 24/7 sau suport in timpul orelor de program? Si daca da, pe email sau telefon?

Acest aspect este mult mai important decat crezi. Daca serviciile de procesare plati nu functioneaza (din varii motive), in momentul in care un client vrea sa finalizeze comanda, e foarte probabil sa caute produsul ales in alta parte, fara sa astepte ca site-ul tau sa revina la normal, pentru a finaliza comanda.

Cand vrei sa alegi un procesator de plati potrivit si il cauti pe Google, cauta si recenzii sau suport clienti si vezi daca beneficiezi de acest avantaj.

Citeste si: Cum Calculezi Pretul Potrivit Pentru Produsul Tau

Ghidandu-te dupa lucrurile pe care le-ai aflat in articolul de astazi vei descoperi nu doar un FURNIZOR de servicii de procesare plati ci un PARTENER in care poti sa ai incredere.

Adaugarea metodelor de plata in site si alegerea procesatorului de plati este un pas esential in etapa de pre-lansare a afacerii tale online. Urmeaza sfaturile pe care ti le-am oferit in acest articol si astfel te asiguri ca esti mai aproape de alegerea potrivita.

Nu uita ca, pana la urma, site-ul tau trebuie sa vanda si, in acest scop, trebuie sa accepte in mod corect plata de la clienti iar banii sa ajunga cat mai rapid la tine.

Tu ce crezi? Ce alte criterii ar mai trebui urmarite pentru a alege un procesator de plati potrivit in site-urile eCommerce? Daca am omis ceva sau vrei sa ma contrazici, te invit sa discutam in sectiunea de comentarii.

Cosmin Daraban
[i]
[i]
[index]
[index]
[i]
[i]
[index]
[index]
[i]
[i]
[i]
[i]
[index]
[index]