Sincer?

N-aveam de gand sa mai scriu un articol despre Craciun si sarbatori pe blog.

De aici si intarzierea.

Adevarul e ca in anii trecuti am scris despre tot felul de strategii si planuri pe care le poti folosi. Plus, pregatirea ar trebui sa inceapa de pe undeva de prin august, septembrie.

Doar ca, de anul trecut, am lansat in Gomag noi functionalitati care iti pot usura munca de Craciun si sarbatori, astfel incat sa ai mai mult timp sa te ocupi de lucruri cu adevarat importante.

Asa ca… azi povestim despre 5 idei pentru a-ti creste vanzarile online de Craciun in magazinul tau de pe Gomag.

Pentru ca, hai sa fim seriosi, daca Black Friday este cea mai profitabila zi din an, atunci decembrie reprezinta o luna intreaga de profit. Si trebuie sa fii bine pregatit.

1. Stabileste task-urile fiecaruia in CRM Calendar

Poate lucrezi singur sau impreuna cu o echipa. Indiferent de situatie, sigur nu vrei sa scapi ceva din vedere pe tot parcursul campaniei de Craciun.

Asa ca trebuie sa iti notezi ce ai de facut, cine este responsabil de fiecare actiune, cand dai drumul fiecarei tehnici din campanie si asa mai departe.

Te gandesti la Google Calendar sau alte aplicatii? Ce-ar fi sa iti notezi toate astea direct in platforma Gomag?

Pentru ca acum poti, daca accesezi CRM Calendar din Gomag.

Aici poti stabili cine este responsabil pentru task, poti adauga detalii, poti stabili pentru ce client faci respectiva actiune, data si ora. Asa esti sigur ca nu uiti nimic si fiecare stie ce are de facut, cand si pentru cine.

crm gomag calendar

Citeste si: Santa’s secrets: cum sa-ti cresti vanzarile de sarbatori

2. Foloseste-te de GoBoti

Cred ca nu mai e nicio noutate faptul ca suntem foarte mandri de GoBot, primul bot nativ creat intr-o platforma de eCommerce. In plus, deja avem clienti care ne-au spus ca nu isi mai pot imagina viata fara el – automatizarile salveaza atat de mult timp si bani incat munca pentru magazin devine o joaca.

Pentru campania de Craciun, Gobotii te ajuta sa fii activ si organizat atat pe parcursul programului cat si dupa, sau in zilele libere cand, dupa o masa copioasa, nu mai ai chef decat sa te intinzi si sa scrollezi linistit pe Facebook sau Insta.

Acum hai sa vedem cum te poate ajuta fiecare GoBot in parte:

1. Merchandiser Bot

  • Muta automat produsele dorite in landing page-ul campaniei de Craciun (de exemplu, in functie de stoc, marca, reducere, pret etc.)
  • Semnalizeaza produsele noi, la oferta sau dintr-o anumita categorie
  • Aplica sau sterge marcajul promotional de Craciun (de exemplu, poti sa faci un marcaj in forma de bradut iar oamenii trebuie sa il caute in site pentru a profita de reducerile de sarbatori – gamification)
  • Adauga produsele cu stoc limitat (poti stabili tu numarul exact) intr-un landing page de oferta sau lichidare stoc
  • Muta produsele de o anumita marca sau categorie in alta categorie / landing page (de exemplu, produsele pentru femei in cadouri pentru ea, produsele pentru barbati in cadouri pentru el etc.)
  • Modifica termenul de livrare pentru produsele care vin prin dropshipping, de exemplu, sau dintr-o anumita categorie.

Practic, Merchandiser Bot iti gestioneaza la propriu magazinul si produsele astfel incat tu sa ai timp sa te ocupi de pregatirea coletelor, impachetare, livrare si vorbitul cu clientii.

E o adevarata binecuvantare mai ales daca ai un numar mare de produse pentru care munca manuala ar fi… moartea pasiunii.

gomag-gobot

2. Email Bot

  • Trimite automat email-uri pentru confirmarea comenzii
  • Face follow-up la comanda, inclusiv cu produse complementare sau upsell
  • Iti permite sa te adresezi exclusiv clientilor cu mai mult de 2-3 comenzi si un anumit numar de puncte de fidelitate pentru a-i incuraja sa cumpere (sa isi foloseasca punctele pana la o anumita data)
  • Iti permite sa trimiti mail-uri catre clientii care au avut valoarea comenzii x in ultimele zile, saptamani, luni, astfel incat sa faci o campanie separata de fidelizare pentru ei
  • Te poti adresa exclusiv unui anumit client (de exemplu, care se numeste Nicolae, Nicu, Nicoleta sau derivatele de 6 dec. sau alte nume sarbatorite in aceasta perioada) cu oferte speciale
  • Iti permite sa trimiti mail-uri automat in functie de metoda de plata sau metoda de livrare daca ai o campanie de Craciun specifica in functie de acesti factori.
  • Iti permite sa ii ceri clientului un testimonial pe care sa il folosesti ulterior in site pentru a-i convinge si pe altii sa cumpere (mai ales ca in aceasta perioada oamenii sunt mai surescitati si mai dispusi sa iti faca favoarea)

Cel mai tare lucru la Email Bot este ca e de ajuns sa il setezi odata (conditiile, continutul email-ului si actiunea) si va functiona pentru tine atat timp cat doresti, fara sa mai intervii.

3. SMS Bot

  • Confirma automat comanda, statusul acesteia si momentul in care este expediata (te ajuta enorm in aceasta perioada sa linistesti clientii, mai ales ca oamenii stau cu proverbialul morcov ca produsele n-o sa ajunga la timp)
  • Trimite un mesaj de multumire personalizat pentru acest sezon
  • Ii poate cere clientului o parere sau un testimonial, indicandu-i un link sau o adresa de email

SMS Bot functioneaza foarte bine pentru cumparatorii din mediul rural, pentru ca foarte multi dintre ei nu au o adresa de email prin care sa continui comunicarea.

In privinta celorlalti boti, Chat Bot e in demo momentan, iar idei despre CRM Bot gasesti aici.

Oricum, cei trei boti pe care ii ai la dispozitie acum iti vor usura viata foarte mult. Daca nu i-ai folosit pana acum iti recomand sa le dai de lucru pentru ca, in campania de Craciun, fiecare moment economisit valoreaza bani si profit.

Citeste si: GoBot – Magazinul tau pe pilot automat la Gomag

3. Fa o campanie speciala pentru clientii existenti

Ce alta perioada mai buna pentru loializare decat luna decembrie?

In ultimul timp am militat foarte mult pentru campaniile de fidelizare a clientilor, atat in prezentarile si webinariile sustinute, cat si in discutiile cu alti profesionisti din piata.

De ce? Simplu, pentru ca sunt mult mai ieftine decat campaniile de achizitie clienti noi si mai sanatoase pentru afacerea ta pe termen lung.

Iar Craciunul este momentul perfect sa iti concentrezi atentia asupra clientilor existenti si sa ii impresionezi:

  • Investeste in remarketing pentru clientii din baza ta, cu oferte speciale pentru ei de Craciun
  • Aminteste-le de punctele de fidelitate acumulate (daca folosesti acest sistem) si spune-le sa le foloseasca pana la sfarsitul anului sau sa le transforme intr-un cadou
  • Creeaza o campanie de Craciun exclusiv pentru clientii existenti – Secret Santa Sale – pe email (poti folosi Email Bot, asa cum ti-am spus mai devreme)
  • Trimite-le clientilor existenti un catalog cu idei de cadouri de Craciun sau o serie de email-uri cu idei de cadouri si discount-uri speciale pentru ei (si ai grija sa le mentionezi de fiecare data ca fac parte din comunitatea / familia ta si de aceea le oferi aceste beneficii)
  • Ofera-le o zi sau un interval de timp limitat in care pot cumpara produse cu transport gratuit, indiferent de valoarea cosului (crede-ma, chiar daca poate pierzi acum putin din marja, ti se va intoarce de cateva ori in timp)
  • Trimite-le un cadou surpriza in colete, o scrisoare de multumire sau ofera-le exclusiv optiunea de le impacheta produsele in ambalaj de Craciun.

email-fidelizare

Acum, tu stii cel mai bine ce i-ar atrage pe clientii tai sa iti ramana fideli, sa cumpere de mai multe ori. Foloseste-te de sugestiile de mai sus alaturi de ideile tale si incepe sa investesti macar o parte din bugetul tau in fidelizarea clientilor.

4. Foloseste-te de marcajele promotionale

Marcajele promotionale reprezinta o forma de marketing direct in site-ul tau si te ajuta:

  • Sa scoti in evidenta produsele vedeta ale campaniei tale
  • Sa faci gamification
  • Sa afisezi un carusel de produse pe prima pagina a site-ului (sau intr-o anumita categorie)
  • Sa atragi vizual atentia clientilor asupra produselor dorite.

Sunt extrem de usor de setat, mai ales daca urmezi acesti pasi:

Pasul 1: Alege un nume pentru marcaj (va fi vizibil si in magazin).

Pasul 2: Alege tipul de marcaj promotional dorit si fa setarile aferente fiecarui tip.

Icon – inseamna ca pe poza fiecarui produs pentru care activezi marcajul se va afisa iconita pe care o alegi.

  • Afisare in – doar cand produsele sunt afisate impreuna pe o pagina („Listare”), doar pe paginile de produs („Detalii”), ambele cazuri sau in meniu.
  • Icon – incarca imaginea care va fi afisata pe produsele selectate.
  • Link – optional, poti adauga aici un URL spre care sa duca marcajul.
  • Activ – alege daca marcajul este vizibil in magazin sau nu.
  • Selectare produse – alege produsele pentru care se aplica marcajul promotional. Se va afisa lista cu toate produsele din magazin, iar tu le poti alege pe cele dorite.

marcaje-promotionale-gomag

Carousel Produse – produsele pentru care activezi marcajul vor fi afisate sub forma unui carusel pe pagina sau paginile alese de tine.

  • Afiseaza in – alege pagina sau paginile pe care vrei sa fie afisat caruselul de produse.
  • Daca ai selectat si o categorie, alege pozitia in pagina de categorie in care va fi afisat caruselul.
  • Activ – alege daca marcajul este vizibil in magazin sau nu.
  • Selectare produse – alege produsele pentru care se aplica marcajul promotional pe care il creezi.

Iar pasul 3, da click pe Salveaza. Si gata.

Cum folosesti marcajele promotionale pentru campania de Craciun?

  • Aplica marcajele pe produsele vedeta alese pentru clientii noi versus clientii existenti
  • Foloseste un icon cu tematica de sezon (un brad, un glob, coronita de advent etc.)
  • Trimite-le oamenilor un email sau posteaza pe Facebook si invita-i in site sa caute produsele cu icon pentru a profita de reduceri (gamification)
  • Afiseaza un carusel cu produsele de Craciun in paginile de categorie
  • Aplica un link spre landing page-ul cu oferta de Craciun pe icon-ul marcajului promotional
  • Foloseste un HelloBar in site pentru a le transmite celor care intra in site sa caute marcajele promotionale pentru produsele de Craciun

marcaj-promotional

Citeste si: 8 Idei Sa Iti Pregatesti Magazinul Online De Craciun

5. Fa campanii creative de marketing

David Ogilvy, parintele publicitatii, spunea ca originalitatea (sau creativitatea in sensul de originalitate) este cea mai periculoasa in publicitate.

Si adevarul e ca trebuie sa treci printr-un procedeu complex sa ajungi la idei 100% originale care sa aiba si un rezultat bun pe piata.

De aceea, acum o sa iti ofer cateva idei creative pe care sa le ai in vedere pe langa strategiile la care te-ai gandit pana acum. Tine cont ca nu trebuie sa reinventezi roata si sa intorci lumea cu fundul in sus. Ci doar sa ajungi la emotiile oamenilor, sa ii faci sa simta ceva, pentru ca asta sa duca la cumparare:

  • Investeste in remarketing, mai ales cu Facebook Ads (iti permite sa ai un impact vizual puternic, mai ales daca folosesti imagini frumoase, de sezon). Fa remarketing pe cosurile abandonate, pentru clientii existenti, pentru cei care au descarcat un magnet de lead-uri de la tine, audiente personalizate etc.
  • Creeaza tutoriale in care le arati oamenilor cum sa impacheteze produsele tale pentru cadou
  • Creeaza o serie de email-uri sau postari cu 6-12 idei de cadouri de Craciun. Sau poti sa mergi si mai mult pe emotie cu 12 Povesti de Craciun ce implica produsele tale.
  • Foloseste pop-up-uri in care anunti ofertele, trimiti oamenii intr-un landing page sau exit popup-uri
  • Afiseaza in fiecare zi o noua curiozitate despre Craciun pentru a-ti face site-ul mai distractiv de vizitat (de exemplu, Stiai ca locuitorii Irlandei il asteapta pe Mos Craciun cu o halba de Guiness, in loc de lapte si biscuiti?)
  • Urgenteaza actiunea afisand un cronometru pana la finalul reducerilor (pe site, hellobar, popup-uri, landing page, reclame PPC, email, chatbot etc.)
  • Creeaza vouchere special pentru last shoppers (sunt foarte multi care nu au timp sau nu vor sa riste sa ia un cadou nepotrivit asa ca mai bine ofera in dar un voucher). Extinde perioada de valabilitate pentru vouchere pana in ianuarie, pentru a le da suficient timp sa cumpere.
  • Alege din timp produsele vedeta si asigura-te ca ai un stoc suficient (sigur nu vrei ca oamenii sa se enerveze daca vor sa cumpere si tu le spui abia dupa comanda ca nu mai ai produsul pe stoc).
  • Organizeaza un Secret Santa Sale pe email, pe Facebook, Instagram etc. Asa cresti numarul de urmaritori si e foarte posibil sa iti distribuie ofertele si catre prieteni.
  • Fa o campanie diferita, mai ales daca nu vinzi produse pentru acest sezon. Organizeaza o campanie de tipul “vara in decembrie” si da un boost vanzarilor tale, chiar daca nu e sezonul produselor tale.
  • Mergi pe emotie in strategia de content marketing – articole pe blog, ghiduri de cadouri, video-uri (cel mai bine functioneaza bucuria si sentimentul de recunostinta, de familie, de caldura). Te poti axa si pe amuzament sau prezentarea unor situatii reale vs asteptarile oamenilor (de exemplu, cand te prind colindatorii in capot si cu parul ud, pentru ca tocmai ai iesit de la dus, sau cand esti blocat in coada la casele de marcat din supermarket 🙂 ).

Ideile sunt nelimitate. Creativitatea depinde doar de tine si de specificul afacerii tale.

Daca ai dat deja startul campaniei tale de Craciun, tine cont si de sfaturile din acest articol si vezi ce poti folosi iar daca esti in intarziere, incepe chiar acum.

Craciunul si luna decembrie reprezinta o ocazie perfecta sa iti cresti vanzarile online. Asadar, chiar daca nu ai facut campanii pana acum, da drumul uneia. Cu Gomag, e si mai simplu sa faci asta.

Continua campaniile si dupa Craciun, cu oferte pentru Revelion si luna ianuarie, cu lichidari de stoc si campanii pe sentimentul “new year, new me”.

Nu ai inca un magazin online pe Gomag? Incearca platforma gratuit pentru 15 zile si hai sa te ajutam sa ai vanzari online de succes… pe cat de multe cadouri livreaza Mos Craciun in intreaga lume 🙂 .

Cosmin Daraban