Referindu-se la viitorul internetului ca la o “piata” a continutului, in 1996 Bill Gates a mentionat pentru prima oara atat de cunoscuta afirmatie “content is king” – continutul e rege.

Insa asta a fost doar inceputul.

Intr-un world wide web marcat de evolutia algoritmilor si influentat enorm de AI ce consuma informatie si resurse intr-un ritm vertiginos, intrebarea e: cum putem tine pasul eficient cu viteza si volumul din ce in ce mai mare de continut?

Ca oameni de marketing si vanzari, scopul nostru e sa mentinem calitatea continutului, asa incat sa putem oferi clientilor nostri perspective noi si informatie relevanta, a caror imaginatie nu se poate automatiza.

Asa ca, pentru azi, ti-am pregatit cateva ponturi utile si simple, ba chiar sustenabile daca vrei sa le zici asa, pentru cum sa refolosesti si sa remodelezi continutul existent al afacerii tale.

Si ce perioada mai buna in care sa iti adaptezi strategia decat acum, cand multa lume e distrasa de concedii, festivaluri si alte activitati de vara? 🙂 

 

Cuprins 15 ponturi pentru refolosirea continutului in afacerea ta

Cum sa iti abordezi strategia de continut in magazin

Hai sa ne gandim sustenabil. Si atunci, personal, recomandarea mea e sa iti gandesti strategia de continut ca pe un plan ce iti permite sa mentii un ritm constant de productie a acestuia.

Cum faci asta? Imagineaza-ti o garderoba capsula. Esti cu mine inca?

Bun, vezi asa: o garderoba capsula este o colectie mica, dar atent selectionata de haine potrivite pentru fiecare sezon, cu piese minimaliste si clasice (ex., sacou, camasa, geanta de oras, little black dress etc.). Atuul principal al acesteia este chiar sustenabilitatea.

Gandeste-te, in cazul acestei garderobe, la fel ca in strategia de continut sustenabila procesul principal consta in a investi in piese de calitatea superioara, atemporale, pe care le poti purta din nou si din nou (in diferite moduri si combinatii).

In acest fel, nu mai trebuie sa alergi dupa fiecare tendinta pentru a ramane relevant, ci mentii o capsula, un nucleu de repere versatile si durabile, care te vor ajuta pe termen lung.

La fel aplici aceste principii in strategia de content marketing.

Citeste si: Continut pentru Trafic VS continut pentru Vanzari In eCommerce

Beneficiile reciclarii continutului

In primul rand, reciclarea si refolosirea continutului iti economiseste timp. Pana la urma, e un consum substantial, atat pe partea de generare idei, cat si crearea propriu-zisa de la 0 (fie ca e scriere, filmat, editat etc., etc.). 

Content marketing-ul sustenabil, pe de alta parte, iti ofera avantajul de a alinia continutul pe un anumit subiect sau cuvant cheie. Asa mentii un mesaj unitar catre audienta ta, creat de o echipa concentrata pe un singur obiectiv.

In acelasi timp, reciclarea continutului te ajuta sa scalezi!

Cresti calitatea continutului pe care il produci si publici online, si automat, volumul de oameni care il consuma. Fiecare bucata de continut are sansa de a-si atinge potentialul maxim si sa obtina intreaga paleta de reactii pe care o merita.

Nu in ultimul rand, continutul sustenabil te ajuta pe zona de SEO. Crearea a multiple formate de continut pe acelasi subiect transmite semnale pozitive catre Google, ce te pozitioneaza ca un expert, o autoritate in nisa ta.

Citeste si: Cum iti organizezi strategia de continut pentru a-ti amplifica vanzarile [Checklist]

5 ponturi pentru strategia de continut a afacerii

  • Alege calitatea in locul cantitatii. E clar ca publicul vrea sa consume continut – obiceiurile si comportamentul online ne semnaleaza asta direct. Insa intotdeauna va exista o diferenta de reactii intre continutul facut sa fie, si cel util, relevant, sau fun, facut cu un scop.
  • Concentreaza-te pe continut evergreen, versatil. Atunci cand incepi sa produci, gandeste in perspectiva. Ce subiecte sunt intotdeauna de interes in nisa ta? Pe ce cuvinte cheie vrei sa rankezi, consecvent? Despre ce anume poti sa scrii mii de cuvinte? Incepe de aici. Si apoi construieste piloni de informatie (sub forma de articole, pagini statice sau materiale video), peste care poti adauga in timp noi informatii, dar care sa fie puncte centrale de atentie in site-ul tau.
  • Apoi, transforma o bucata de continut in multiple. Odata ce ai pilonii de informatie, poti identifica parti ce urmeaza sa fie dezvoltate sau reciclate sub alte forme, in zone secundare ale afacerii tale. Vorbim la punctul urmator despre 10 metode specifice prin care poti face asta.

ponturi-refolosire-continut

  • Adauga, ajusteaza si actualizeaza. Intotdeauna e loc de modernizare. Verifica statistici, date si vezi ca informatiile sa fie intotdeauna valabile in bucatile tale de continut. Sigur, te ajuta si AI-ul in acest proces de documentare, insa intotdeauna adauga date originale din propriul business, pentru a asigura factori diferentiatori puternici in continutul tau. Actualizarea te ajuta si din punct de vedere SEO, pe langa economia de timp – poti, de exemplu, sa republici continutul actualizat, cu o fraza suplimentara care transmite cand a fost actualizat materialul ultima oara.
  • Limiteaza trendurile (dar nu le ignora). Marea problema e ca trendurile de marketing se misca foarte repede. De cele mai multe ori e nevoie de o baza serioasa de resurse ca sa poti tine pasul cu ele si sa le valorifici. De aceea, daca nu dispui de ele – de ex., daca strategia ta principala de continut nu e pe TikTok, evita sa iti imprastii resursele pentru continutul de trend, si alege doar ceea ce e relevant pentru tipul tau de afacere si audienta.

Citeste si: 10 metode de optimizare a continutului pentru a atrage mai mult trafic

10 moduri in care sa refolosesti si remodelezi continutul existent

Bineinteles, ceea ce e astazi content marketing a evoluat de mult de la simpla scriere de articole pe blog. E vital sa iti exersezi simtul gandirii in afara cutiei proverbiale, daca vrei sa iesi in evidenta.

De aceea, ti-am pregatit 10 moduri de refolosire a continutului tau existent pentru o strategie de marketing sustenabila.

1. Mergi de la macro la micro. 

Imagineaza-ti strategia ta de content marketing ca pe o un cornet de inghetata. Pilonii tai de informatie bogata si relevanta ocupa cea mai mare parte de sus, fie ca sunt articole sau pagini optimizate. 

Asa ca ai nevoie de partea de sus pentru a “alimenta” partea de mijloc a cornetului. Acestea sunt continuturile de lungime medie, cum ar fi articole de blog, video-uri, episoade de podcast, colectii de ghiduri etc. 

Apoi, chiar la capatul cornetului e micro-continutul: postari social media, email-uri, carusele, TikToks si alte forme de continut scurt, cat de-o imbucatura 🙂  

Cand iti gandesti strategia asa, lipsa de inspiratie pur si simplu nu are cum sa apara, pentru ca totul circula de sus in jos.

2. Ofera audientei acces la continut inchis.

Am discutat despre acest gen de continut si in strategia de vanzari predictibile – continutul cu acces conditionat reprezinta o forma buna de oferta initiala, care cere minim de angajament din partea audientei (de ex., acces la un video ascuns, un PDF, un ghid, o colectie de produse in premiera etc., contra adresei de email).

continut-oferta-initiala

Cand folosesti un landing page cu formular si un mesaj CTA puternic, functioneaza excelent pentru lead generation. Bineinteles, cu conditia sa iti promovezi bine acest continut, pe social media, pe email sau chiar cu reclame platite.

3. Fragmente si date pentru social media.

Incearca sa scoti bucati, date si citate din continutul mare si sa il transformi in imagini atractive, video-uri, gif-uri etc. Apoi, publica pe social media, fa sondaje pe story si creeaza video-uri cu tips si tricks pe TikTok, Instagram si YouTube.

Foloseste instrumentele disponibile in fiecare canal social pentru a maximiza dispersarea continutului tau.

Citeste si: 8 tipuri de continut prin care poti obtine mai multi followeri

4. Continut descarcabil

Liste, ponturi si sfaturi, ghiduri decarcabile, cataloage… acest tip de continut e usor de consumat si de distribuit, asa ca pot fi instrumente utile pentru oamenii de vanzari si cei de pe asistenta clienti.

Noi am observat ca functioneaza atat in B2B, cat si in B2C, cand sunt resurse extra relevante pentru audienta tinta si apar in puncte de interes din procesul de achizitie.

5. Email newslettere

Valorifica baza ta cu adrese de email – nu o lasa sa lancezeasca in asteptarea urmatoarei oferte sau reduceri. Sustine interesul lead-urilor trimitand constant newslettere educative sau informationale, cu micro-continut din pilonii construiti initial.

O alta chestie pe care o poti face este sa adaptezi bucati din continut pe anumite subiecte sau nise de interes, si sa trimiti email-urile segmentat, catre cele mai interesate audiente.

Asa poti personaliza comunicarea si, de exemplu, poti crea un feeling de anticipare, creand serii de lectii trimise pe newsletter.

6. Webinarii si podcast-uri

Indiferent ca le organizezi tu sau esti invitat, aceste tipuri de continut te ajuta ca un initiator de conversatie cu audienta. 

E foarte usor sa transformi bucati sau chiar materiale intregi in formate diferite: de ex., un webinar intr-un articol, serie de short-uri, reels, carusele, articole in serie etc., si viceversa.

planificare-continut-tabel

7. Video-uri si animatii

Nu e o noutate faptul ca publicul consuma si prefera din ce in ce mai mult materialele video.

Ca sa faci fata valului, ar trebui sa incluzi si tu video-ul in strategia ta, intr-un mix de videoclip-uri lungi (tip webinarii, de ex., cum vorbeam mai sus, sau tutoriale, prezentari si asa mai departe) cu video-uri scurte, pe retelele sociale.

Pilonii de informatii creati initial te vor ajuta sa ai constant material pe care sa il transformi in video.

8. Include dovezi sociale in continut

Studiile de caz, recenziile, testimonialele si alte tipuri de UGC nu ar trebui sa lipseasca din strategia ta de continut. Mai mult, odata ce le ai intr-o anumita forma, le poti remodela in alte formate.

De aceea, cere constant dovezi sociale de la clientii tai si obtine aprobarea lor pentru a le folosi in promovare, inclusiv pentru a da un boost de credibilitate continutului existent.

Citeste si: Cum scalezi continutul generat de utilizatori (UGC) pentru afacerea ta

9. Include toti oamenii in planificarea continutului

Poate la inceput lucrezi pe cont propriu, dar pe masura ce cresti, sigur vei colabora cu mai multi oameni pentru a-ti gestiona afacerea. Nu ii lasa pe dinafara in procesul de planificare a continutului.

De exemplu, angajatii tai iti pot oferi informatii pretioase despre ce interese au clientii, ce cuvinte folosesc sau ce continut le lipseste. Include informatiile lor atunci cand remodelezi continutul existent.

strategie-continut

10. Personalizeaza acolo unde se poate

Cu cat este un continut mai relevant, cu atat va fi considerat mai valoros. Ce poti face e sa reciclezi continutul pentru a fi mai adaptat la o anumita industrie sau pentru moduri / scopuri distincte de folosire.

Incearca sa refaci – sigur, fara sa copiezi si sa lipsesti pur si simplu continutul, pentru a rezona mai puternic cu anumite segmente de audienta.

Citeste si: Cum as putea sa creez continut care sa vanda

Ca un ultim sfat pentru ziua de azi, gandeste-te sa refolosesti doar continutul care iti aduce deja rezultate bune.

Cand nu functioneaza ceva, nu inseamna ca va incepe sa mearga daca il faci de 2 ori. Uita-te intotdeauna la datele privind performanta continutului inainte sa alegi ce reciclezi si refolosesti.

Acum, nu stim precis la ce s-a gandit Bill Gates cand a mentionat prima data afirmatia lui atat de citata in industrie.

Continutul e, insa, rege in continuare, iar daca folosesti sfaturile pe care le-ai primit azi, strategia ta va deveni mai usor de gestionat, mai accesibila ca pret (in valoarea a diverse resurse) si mai putin frustranta pentru echipa ta.

Asa ca, spor la implementat!

PS. Foloseste-te la maximum de functiile din platforma ta pentru a publica si promova continutul. 

Ai la dispozitie unelte gratuite – incluse in abonament, si dedicate exact acestei fatete a magazinului tau: de la blog, pentru crearea de articole, la page builder (pentru pagini statice si landing page-uri de lead gen), popup-uri, hellobar, InstaApp etc.

Vrei sa folosesti si tu aceste unelte, dar nu vinzi cu Gomag – inca? E momentul perfect sa incepi, cu foarte putin timp inainte ca TVA-ul sa creasca!

Profita de oferta, testeaza Gomag rapid si alege abonamentul potrivit nevoilor tale, gata echipat sa te ajute sa vinzi, natural si simplu.