Nu poti plictisi oamenii sa citeasca si nici nu ii poti plictisi sa cumpere.

Problema e ca majoritatea magazinelor online asta incearca sa faca. 

Uneori, nici nu mai dau atentie primei parti, aceea in care ar trebui sa capteze atentia si sa trezeasca interesul potentialilor clienti prin continut.

Continutul e, insa, cea mai buna forma prin care sa iti transmiti mesajul catre audienta potrivita si sa sustii o relatie sanatoasa, pe termen lung, cu publicul tau.

As vrea sa discutam azi, in special, despre continutul de pe retelele de socializare si sa ne concentram pe tipurile potrivite pentru a atrage mai multi urmaritori in conturile tale de business. 

Acesti oameni pot fi atat clienti existenti cat si viitori clienti, cu un grad mai ridicat de potential sa realizeze achizitii in magazinul tau

Pe acestia ii poti pregati si ii poti ghida, astfel incat sa iti asiguri un flux constant de comenzi pentru afacerea ta.

 

Cuprins Tipuri de continut prin care poti obtine mai multi followeri

  1. Video-uri scurte
  2. Postari bazate pe storytelling
  3. Concursuri & giveaways
  4. Continut autentic creat de utilizatori
  5. Continut interactiv
  6. Postari legate de trenduri
  7. Vizualuri estetice
  8. Articole scurte si lungi

continut-followeri-social-media

1. Video-uri scurte

De la TikTok, YouTube Shorts la Reels pe Instagram sau Video Pins, oriunde te invarti dai de video-urile scurte. 

De ce sunt atat de iubite de utilizatorii de pe social? Pentru ca sunt captivante si rapid & usor de consumat. 

De partea ta de baricada, video-urile scurte iti permit sa transmiti un mesaj singular, intr-un mod clar si concis. Cele mai bune astfel de continuturi reflecta mesajul tau intr-un stil amuzant sau informativ.

video-scurte-continut

Tips & tricks pentru crearea de video-uri scurte:

  • Fii creativ – gaseste metode prin care sa iesi din tipare. Foloseste tranzitii interesante, muzica pe trend si efecte vizuale care capteaza atentia.
  • Fii autentic – continutul cu cea mai buna performanta pare real, nu fortat, nu urmeaza neaparat un scenariu.
  • Incearca sa creezi pe teme care sunt in trend – asa, rata de distribuire a video-ului tau creste.
  • Foloseste hashtag-uri populare si de interes pentru audienta ta tinta.

Citeste si: 10 metode de optimizare a continutului pentru a atrage mai mult trafic

2. Postari bazate pe storytelling

E foarte greu sa gasesti pe cineva caruia sa nu ii placa povestile. Acesta sunt atat unele dintre cele mai vechi, cat si cele mai puternice forme de comunicare. 

Postarile bazate pe storytelling vor contribui la crearea unei conexiuni mai profunde intre brandul tau si audienta.

Indiferent ca vorbesti despre povestea din spatele magazinului tau, despre experiente personale sau felul in care ai depasit diferite provocari, povestile te vor ajuta sa influentezi emotional deciziile si perceptia audientei tale.

continut-storytelling

Tips & tricks pentru crearea de continut bazat pe storytelling:

  • Vorbeste despre situatii si exemple din business-ul tau.
  • Nu iti fie teama sa fii personal in abordare.
  • Foloseste intamplari, statistici si studii de caz de la clientii tai.
  • Fii transparent(a) –  arata si laturile mai putin perfecte ale povestii tale.
  • Arata modul concret in care faci tu lucrurile – de exemplu, sa zicem ca ai top 10 trenduri fashion pentru toamna-iarna. In loc de lucruri generale pe care le gaseste oricine, poti sa pui idei legate de produsele tale, sau sa intrebi o lista de influenceri de nisa care considera ca vor fi trendurile, sau iti intrebi top cliente acelasi lucru. Totul poate fi adaptat la business-ul tau si bunurile pe care le are (public, clientela, tipologie de produse, tipar de cumparare etc.)

Pont! 

Ceea ce faci, se reflecta in modul in care creezi: daca iesi, daca ai anumite hobby-uri, daca iti plac anumite lucruri si nu altele, daca urasti anumite lucruri, atitudinea si comportamentul personal, aspiratiile si dorintele personale. 

Toate acestea vor determina pasiunea sau lipsa acesteia, interesul si timpul pe care esti dispus sa il investesti, atat pentru a ajusta continutul, cat si pentru a rezona cu audienta ta.

Citeste si: Storytelling in eCommerce – Cum sa vinzi fara sa dai impresia ca vinzi ceva

3. Concursuri & giveaways

Oamenii iubesc sa primeasca lucruri gratis:) .

Asadar, concursurile si giveaways reprezinta o metoda excelenta sa atragi atentia a noi urmaritori, dar si sa mentii interesul comunitatii existente. 

Genul acesta de continut te va ajuta sa cresti vizibilitatea paginilor tale de business in Social Media, dar si sa generezi interactiuni, pe care le poti folosi ulterior pentru a completa Buyer Personas, pentru a prelua UGC in magazin sau pentru a optimiza mesajele viitoare.

continut-concursuri-giveaways

Tips & tricks pentru crearea de concursuri & giveaways:

  • Asigura-te ca regulile sunt clare si usor de urmat. De exemplu, poti cere participantilor sa te urmareasca, sa dea share unei postari sau sa dea tag prietenilor in comentarii. 
  • Promoveaza-ti intens concursul – creeaza noi postari, stories, carusele, video-uri etc., cu ajutorul carora sa ghidezi oamenii spre concurs.
  • Stabileste un termen limita si tine-te de el. Asigura-te ca nu e prea lung!

Citeste si: Cum să creezi un giveaway de succes pe Instagram

4. Continut autentic creat de utilizatori

Am vorbit chiar recent despre continutul generat de utilizatori (User Generated Content – UGC). Acesta e o adevarata mina de aur pentru cei care vor sa isi creasca numarul de urmaritori. 

De ce? 

Pentru ca atunci cand un utilizator vede ca alti oameni posteaza despre tine sau despre produsul tau, acest lucru va crea o validare sociala care ii va convinge si pe altii sa te urmareasca.

continut-ugc

Tips & tricks pentru incurajarea UGC:

  • Organizeaza campanii sau provocari in care utilizatorii sa fie invitati sa creeze continut in jurul brandului tau. Ex., concursuri, invitatii post-comanda etc.
  • Creeaza #-uri usor de recunoscut si memorabile, astfel incat oamenilor sa le vina usor sa le foloseasca.
  • Ofera recompense pentru UGC: puncte extra, discount-uri, produse cadou, acces special etc.
  • Fa in asa fel incat oamenilor sa le fie usor sa creeze continut pentru tine. De ex., le poti trimite stickere, sabloane sau tutoriale de folosire a produselor.

Citeste si: Cum scalezi continutul generat de utilizatori (UGC) pentru afacerea ta

5. Continut interactiv

Nu e nicio noutate faptul ca interactiunea este cheia pe retelele sociale. 

Sondajele, provocarile si quiz-urile te vor ajuta sa implici activ audienta, dar si sa obtii un feedback autentic despre preferintele si interesele urmaritorilor tai.

exemple-continut-interactiv

Tips & tricks pentru continutul interactiv pe SM:

  • Creeaza un sondaj pe Instagram Story si intreaba oamenii ce tip de continut prefera sa postezi. 
  • Organizeaza o provocare, fie urmand un challenge popular, fie una complet noua, pe nisa si pentru produsele tale.
  • Creeaza o serie de postari / stories de tip quiz. Intrebarile pot fi despre afacerea ta, despre produsele preferate, cultura generala, cunostinte pe nisa ta etc.

Citeste si: Cum iti organizezi strategia de continut pentru a-ti amplifica vanzarile [Checklist]

6. Postari legate de trenduri

Trendurile vin si pleaca rapid pe retelele sociale, dar daca reusesti sa tii pasul, postarile pe trend te vor ajuta sa obtii mai multi followeri noi. 

Cheia, pentru a avea succes cu acest tip de continut, e sa fii rapid si relevant. Vezi sa nu vorbesti prea tarziu, dupa ce a trecut deja valul.

continut-pe-trend

Tips & tricks pentru postarile pe trend:

  • Foloseste hashtag-uri populare.
  • Creeaza postari pe formatul unui meme viral.
  • Accepta un nou challenge.
  • Personalizeaza abordarea trendului, altfel va parea ca doar urmezi turma.
  • Asigura-te ca trendurile adoptate se potrivesc cu viziunea si valorile brandului.
  • Ai grija la evenimente: volumul de vanzari creste sau scade in functie de zile, ocazii, obisnuinte.
  • Grija la context: nu totul poate fi folosit in marketing – tragedii, personalitati riscante, un cat de mic hint de sexism, rasism sau alte chestii care se termina cu sm (grija MARE la Social Media).
  • Tine cont de zilele internationale care se potrivesc  afacerii tale.

Citeste si: Cum as putea sa creez continut care sa vanda

7. Vizualuri estetice

Unul dintre principiile persuasiunii este principiul placutului sau al simpatiei. Vezi tu, oamenii sunt atrasi de frumusete, astfel ca un profil cu aspect estetic are mult-mult mai multe sanse sa fie urmarit de noi followeri.

O fotografie bine realizata sau un design grafic atragator vor face minuni pentru feed-ul tau. 

vizualuri-estetice-idei

Tips & tricks pentru postarile cu vizualuri estetice:

  • Colaboreaza cu un fotograf sau un designer profesionist, sau invata sa folosesti aplicatii de editare.
  • Acorda maxima atentie detaliilor.
  • Joaca-te cu lumina, culorile si texturile pentru a crea imagini care sa capteze ochii urmaritorilor tai.
  • Alege culori de brand si foloseste-le in vizualurile tale.

Citeste si: Cum Creezi Continut Pentru Industriile „Plictisitoare”

8. Articole scurte si lungi

Continutul e ca apa – ia forma vasului in care o torni.

E evident ca nu functioneaza sa pui romane pe Facebook, de exemplu, insa articolele, fie ele scurte sau lungi, te vor ajuta sa aduci plus valoare profilului tau. 

Cele scurte ofera informatii rapide si utile, iar articolele lungi pot aprofunda subiecte interesante pentru comunitatea ta si te vor ajuta sa atragi trafic in magazinul tau.

continut-articole-sfaturi

Tips & tricks pentru folosirea articolelor in social media:

  • Asigura-te ca ai articole bine structurate, usor de citit si relevante pentru audienta.
  • Foloseste titluri persuasive si imagini care sa sustina textul.
  • Populeaza blogul din magazinul tau Gomag, astfel incat accesul la produsele despre care vorbesti in articole sa fie extrem de rapid si intuitiv.

Citeste si: Planul de marketing 2024 – Calendar pentru 366 de zile de postari, continut si idei de promovare

Poate cel mai important sfat pe care ti-l pot oferi legat de continut e sa nu iti fie teama sa diversifici. 

Foloseste abordari diferite, tipuri diferite de continut si testeaza mereu, pentru a descoperi cele mai performante metode si canale pentru afacerea ta.

Esti gata sa treci la actiune pentru a creste numarul de followeri pentru profilele tale? Experimenteaza urmand sfaturile de azi. 

urmareste-gomag-pe-instagram

De asemenea, foloseste-te la maximum de functionalitatile platformei Gomag, astfel incat sa valorifici traficul si lead-urile pe care le captezi prin continutul de pe social media, si pe care le directionezi in magazin.

Spor la vanzari!

Cosmin Daraban