Cat de importanta este tema magazinului tau online?

Pentru a-ti da seama care este impactul unei astfel de decizii, gandeste-te ca magazinul online este reflexia brand-ului pe care vrei sa il conturezi. 

Cum vrei sa fii perceput de clientii tai? Ce vrei sa inspiri celui/celei care a decis sa iti treaca “pragul”? 

Cu ajutorul temei potrivite, magazinul tau poate etala profesionalism, eleganta, simplitate, accent pe detalii, prietenie, stralucire sau promptitudine.

Tema unui magazin online nu tine doar de modul in care arata si se simte acel magazin, ci si de cum functioneaza si cat de usor este de navigat.

Incepi sa crezi ca alegerea temei va deveni o sarcina dificila? Nu ai de ce sa iti faci griji, deoarece suntem aici sa te ajutam.

Mai jos vei gasi sfaturi valoroase si ponturi menite sa te ajute sa iti alegi tema potrivita pentru magazinul tau online. In plus, vei afla si cum sa maximizezi potentialul temei alese. 

Daca alegi sa iti creezi magazinul online pe Gomag, treaba este pe jumatate facuta. Pe Gomag ai 9 teme la dispozitie, gata sa fie folosite. 

Trebuie doar sa le configurezi dupa nevoile si obiectivele magazinului tau. Aceste operatiuni le poti face din admin-ul platformei Gomag. 

Daca nu vrei sa investesti timp si efort in configurarea temei pe Gomag, poti oricand opta pentru un magazin la cheie. Dar, pana sa iei o astfel de decizie, hai sa vezi cat de usor este sa faci singur(a) setarile dorite pentru tema aleasa. 

Citeste si: Vrei un Magazin Online la Cheie? Vino la Gomag!

Cuprins “Cum alegi tema magazinului tau online pe Gomag? 10 Ponturi care te ajuta”

  1. Cele 9 teme disponibile pe platforma Gomag
  2. 3 aspecte importante de care sa tii cont cand alegi tema
  3. Sfaturi pentru ca tema ta sa arate impecabil
  4. 10 ponturi care te ajuta sa pui in valoare tema aleasa

Poti testa temele Gomag gratuit, timp de 15 zile, daca iti creezi o versiune demo a magazinului pe platforma. Incearca-le pe toate si vezi care se muleaza cel mai bine pe specificul magazinului tau. 

1. Cele 9 teme disponibile pe platforma Gomag

Temele disponibile pe Gomag sunt gandite sa vanda, sunt standardizate si optimizate sa functioneze impecabil fara prea multe interventii din partea utilizatorului.

Chiar daca nu ai experienta sau cunostinte tehnice, te vei descurca destul de usor.

Citeste si: Alege tema Gomag potrivita afacerii tale

Fiecare tema are un template presetat, dar trebuie retinut ca aceste template-uri nu vor ramane in magazinul tau.

Ele vor fi inlocuite de propriul continut. 

Asadar, recomandarea noastra este sa gandesti structura magazinului inainte de alegerea temei. Daca nu iti place cum arata o tema, poti sa o schimbi. Setarile principale, legate de categorii de produse de exemplu, vor ramane.

Familiarizeaza-te cu fiecare tema si vezi care ar putea fi cel mai bun candidat pentru viitorul tau magazin. Ele sunt nisate, facute sa se potriveasca anumitor tipuri de business-uri.

Asta nu inseamna ca nu s-ar potrivi si in alte cazuri, atata timp cat continutul este structurat bine. Cu putina creativitate poti obtine rezultate deosebite.

Sfat: testeaza fiecare tema si vezi cum arata pe desktop si pe mobil. 

Ai mod de test pentru fiecare tema, ce se poate activa inainte, deci nu risti nimic. Vei da drumul magazinului tau live doar in momentul in care esti multumit(a) de cum arata. 

1. Tema Mansion pentru magazine online

Este o tema simpla, cu linii drepte si rigide. Design-ul este curat, dar elegant, pretandu-se in special magazinelor din zona Home&Deco, bricolaj, mobilier, birotica sau accesorii.

In homepage, sectiunile de produse sunt delimitate de icon-uri. Astfel, clientului ii va fi usor sa gaseasca ceea ce isi doreste. Aceste icon-uri pot fi schimbate, daca vrei, pentru a se potrivi mai bine magazinului. 

In footer ai posibilitatea de a adauga o imagine, de preferat unica, reprezentativa pentru afacerea ta. 

Daca iti doresti o tema usor de configurat, tema Mansion iti va permite acest lucru. Singura conditie e ca tipul de afacere online pe care urmeaza sa o lansezi sa se potriveasca temei.

Mansion-tema-magazin-online-Gomag

2. Tema Techniq pentru magazine online

Este o tema gandita pentru vanzare, datorita meniului vertical ce nu se regaseste la alte teme. Acest meniu vertical este de un ajutor real la structurarea categoriilor de produse.

Magazinele cu o gama mare de produse vor aprecia meniul vertical (permite crearea de categorii, subcategorii etc.).

Exista si un meniu orizontal, ideal pentru paginile statice ce contin informatii legate de livrare, contact si “Despre noi”. Astfel, vei avea spatiu suficient si pentru acest tip de informatii. 

Ca nisa de activitate, tema Techniq se potriveste foarte bine magazinelor de tip IT&C, electronice si electrocasnice, scule si unelte, auto moto, materiale de constructii, dar si suplimente alimentare, articole sportive, securitate sau sanitare.

Techniq-tema-magazin-online-Gomag

3. Tema Providence pentru magazine online

Pentru cei care doresc o tema cu design simplu si curat, cu spatii generoase pentru imagini, Providence este alegerea potrivita. 

Magazinele cu produse de dimensiuni mici sau medii vor descoperi ca imaginile produselor se vor incadra foarte bine in aceasta tema.

Design-ul are elemente in nuante de verde, ce fac trimitere la natura, capabile sa inspire utilizatorului o stare de bine. In plus, navigarea in site este usoara. 

De aceea se preteaza pentru magazinele ce vand produse bio, alimentare, bauturi, dar si cosmetice, carti sau articole pentru casa.

Providence-tema-magazin-online-Gomag

4. Tema Factual pentru magazine online

Este cea mai populara tema de pe platforma Gomag. 

Desi este in principal o optiune in cazul magazinelor cu articole de fashion si accesorii, a fost folosita si de catre cei care activeaza in domenii mai tehnice. Motivul ar fi spatiul generos pentru imagini de calitate, inclusiv pentru cele de dimensiuni mari.

Echilibrul dintre continut si elemente vizuale este unul foarte bun cand vine vorba de aceasta tema, de aceea este atat de apreciata de o gama larga de magazine.

Factual-tema-magazin-online-Gomag

5. Tema Tiffany pentru magazine online

Este o tema eleganta, caracterizata de culori neutre si fonturi subtiri. Din acest motiv este alegerea magazinelor de bijuterii si accesorii, dar si a celor de cosmetice si fashion. 

Usor de utilizat, aceasta tema arata foarte bine, atat pe desktop cat si pe mobil, daca se respecta dimensiunile bannerelor si a imaginilor. 

Tiffany-tema-magazin-online-Gomag

6. Tema Toscana pentru magazine online

Aceasta tema se preteaza magazinelor cu un numar mic de produse sau acelora care ofera servicii. Poate fi folosita cu succes pentru construirea unui landing page sau unui site “one page”, fiind potrivita si pentru prezentare de produs. 

tema-toscana-magazine-online

7. Tema Glamour pentru magazine online

O tema mai indrazneata, Glamour a fost creata sa puna accent pe imagini. Daca ai la dispozitie multe imagini de calitate inalta, aceasta tema e perfecta pentru tine. 

Este adevarat ca multe magazine din nisa de fashion prefera aceasta tema, dar asta nu inseamna ca nu au observat si altii potentialul ei.

Spatiul este generos pentru foto si video. Meniul este lat si permite incadrarea mai multor categorii. In plus, ai la dispozitie slidere pentru a-ti afisa cat mai bine continutul. Iar zonele din homepage pot fi editate usor.

Glamour-tema-magazin-online-Gomag

8. Tema Minimal pentru magazine online

Este o tema focusata pe detaliile produsului. De aceea este preferata de magazine din nisa IT&C, desi este o tema potrivita pentru o gama mai mica de produse (cum ar fi casti si boxe sau boardgame-uri). Motivul este meniul restrans si homepage-ul focusat mai mult pe elemente vizuale.

Pagina de produs este diferita pentru aceasta tema. Are o zona similara cu un slider, unde se pot introduce informatii legate de produs, PNG-uri cu ghiduri de folosire a produsului sau texte in tabel (un Excel copiat, de exemplu). 

In partea din dreapta spatiul ramane fix. Aici va fi butonul “Adauga in cos”, pretul produsului si alte informatii legate de cumparare.

Minimal-tema-magazin-online

9. Tema Magnolia pentru magazine online

E o tema feminina, jucausa, vesela, cu culori pastelate, cu butoane si marcaje rotunjite. Este preferata de florarii si magazine de accesorii si bijuterii, dar si home&deco si jucarii. 

Magnolia-tema-magazin-online-Gomag

2. 3 aspecte importante de care sa tii cont cand alegi tema

1. Nisa de activitate a business-ului tau

Tema aleasa trebuie sa aiba particularitatile ideale pentru industria in care activezi si sa ofere experiente placute vizitatorilor.

De exemplu, probabil ca nu vrei nuante pastel si butoane rotunjite daca tu vinzi sisteme de securitate.

2. Clientul conteaza mai mult decat preferintele tale personale

Incearca sa treci peste ce crezi tu ca este grozav si gandeste-te mai mult la ce isi doresc clientii tai. 

Pentru asta trebuie sa-ti cunosti audienta si tipologia de client pe care o targetezi.

3. Tipurile de produse pe care doresti sa le vinzi

Dupa cum ai observat, fiecare tema prezentata este construita sa se preteze anumitor nise de activitate.

Astfel, produsele pe care le vinzi sunt puse in cea mai buna lumina. 


3. Sfaturi pentru ca tema ta sa arate impecabil

Tine cont de dimensiunea bannerelor (latime si inaltime) cand le setezi, pentru ca magazinul sa arate la fel de bine si pe desktop si pe mobil.

Pentru ca site-ul sa arate atragator pe mobil, nu folosi prea mult text intre butonul de “Adauga in cos” si pret. Asta il va face pe utilizatorul sa dea prea mult scroll pana ajunge la butonul de actiune. 

Foloseste o descriere cat mai scurta in aceasta sectiune si lasa detaliile pentru zona de descriere a produsului. 

Analizeaza temele in detaliu inainte sa iei o decizie.

Asta inseamna sa te uiti si la paginile de categorie si produs (si de pe desktop si de pe mobil), nu doar la homepage. 

Gandeste-ti mai intai structura de categorii si apoi uita-te la teme.

Si decide daca ai nevoie de casuta de cautare in site sau nu – cand ai multe produse in site nu te ajuta sa alegi tema Minimal, oricat de mult ti-ar placea (nu are bara de search).

Tema aleasa se poate modifica usor in functie de continutul adaugat, de aceea trebuie sa te asiguri ca se vede bine in orice situatie si de pe orice dispozitiv.

Editeaza temele doar de pe desktop. Foloseste telefonul doar pentru a verifica modul de afisare a magazinului. 

Testeaza, testeaza si iar testeaza inainte sa publici ceva live. Ai posibilitatea de a folosi un mod de test, asa ca profita de el.

Nu trebuie sa te pricepi la programare pentru a avea un magazin prezentabil, care vinde. Lucrand doar cu ce ofera tema si adaugand continut de calitate, rezultatele pot fi uimitoare. 

Zona de banner nu este doar pentru elemente vizuale (fotografii).

Bannerele pot fi folosite si pentru promovarea categoriilor de produse si a campaniilor in derulare. Ele se pot modifica usor, asa ca vei aduce periodic elemente noi in site. 

Banner-ele secundare pot fi folosite pentru a promova categoriile de produse prezente in magazin (poti folosi o imagine in banner care are un link ce duce spre o anumita categorie).

Cei care au cunostinte tehnice avansate pot folosi editorul CSS pentru a face configurari custom temei alese. Totusi, ai in vedere ca tot ce aduci personalizat in tema nu va ramane salvat atunci cand schimbi tema. 

De aceea este recomandat sa salvezi codurile folosite intr-un fisier separat, sa le ai  la indemana daca vrei sa schimbi tema.

Citeste si: Anatomia unui magazin online perfect – Cum sa ai un site de milioane

4. 10 ponturi care te ajuta sa pui in valoare tema aleasa

1. Poti personaliza tema prin intermediul configuratorului

Template-urile temelor sunt doar cu titlu de prezentare si nu vor ramane exact la fel odata ce ai ales tema.

Tu ai rolul de a configura tema dupa propria viziune.

In configurator poti sa schimbi culori, fonturi si alte detalii, dar poti si ascunde elemente ale temei de care nu ai nevoie.

Da, imaginile, bannerele si categoriile de produse folosite pentru prezentarea temelor sunt dragute. Le poti replica apeland la un designer, sau chiar de unul singur, daca ai ceva cunostinte in Photoshop sau alta aplicatie de editare.

Imaginea magazinului trebuie sa fie unica, de aceea contributia ta conteaza cel mai mult.

2. Cand schimbi culoarea background-ului, nu uita sa schimbi si culoarea textului

Sunt situatii cand dorim sa schimbam culoarea background-ului, de obicei cand are loc o campanie (de ex. de Black Friday alegem culoarea negru sau de Valentine’s Day mergem pe rosu sau roz). 

Pentru ca sa textul sa ramana vizibil sau sa nu se vada fad, nu uita sa-i schimbi si culoarea, alegand una contrastanta. 

Iar dupa ce campania a ajuns la final, poti schimba din nou background-ul la culoarea de zi cu zi, avand in vedere sa faci la fel si cu textul.

3. Toate temele accepta logo-uri in format landscape

Logo-ul in format landscape este cea mai buna optiune, pentru ca este suficient de mare ca sa fie usor vizibil. Poti chiar sa mergi pe afisare 100%, din moment ce acest lucru este posibil, si chiar recomandat.

Iti recomandam sa folosesti un logo de calitate, descriptiv, usor de identificat in site si inteligibil. 

Elementele vizuale trebuie sa fie usor de inteles, iar daca folosesti text, asigura-te ca se poate citi, si ca dimensiunile sunt adecvate.

Citeste si: Identitate si logo magazin online – 10 sfaturi care te vor ajuta sa faci alegeri bune

4. Configurarile custom nu sunt necesare

Pe platforma Gomag poti configura tema unui magazin chiar si daca nu ai cunostinte tehnice in domeniu.

Cu ajutorul documentatiei detaliate, pusa la dispozitie de echipa, si cu putina rabdare, poti in scurt timp obtine design-ul dorit pentru magazinul tau.

Temele de pe Gomag au fost gandite sa te ajute, si sa vina in avantajul magazinului tau. Asadar, este bine sa lasi lucrurile asa cum sunt, fara sa faci modificari majore.

5. Unele teme au zona de footer dezvoltata pentru imagini

Daca ai ales o astfel de tema, profita de acest aspect si nu lasa spatiul gol. Este spatiul ideal unde iti poti manifesta creativitatea, adaugand ceva unic pentru afacerea ta. 

Poti face configurarile dorite in Meniu Footer.

Din nou, nu uita sa accesezi documentatia disponibila in sectiunea Suport, de pe site-ul Gomag, pentru a afla mai multe detalii despre configurarea footer-ului.

6. Adopta un design unitar

Poti face orice fel de configurari doresti, atat timp cand mentii acelasi design pe parcursul intregului site.

Schema de culori si detaliile vizuale (butoane de actiune, textele pe care se poate da click, icon-uri etc.) sa fie din aceeasi poveste. 

7. Intotdeauna verifica modul in care arata magazinul si pe mobil, nu doar pe desktop. 

Asigura-te ca design-ul este potrivit si pentru utilizatorii de mobil inainte sa ii dai drumul live, indiferent ce modificari faci.

8.  Ai mare grija la dimensiunea in kB sau MB a banner-elor. 

Imaginile de dimensiuni prea mari ingreuneaza incarcarea site-ului.

9. Foloseste intotdeauna imagini proprii, cu CC0 sau pentru care ai platit

Nu este in regula sa iei imaginile altora si sa le folosesti pe site-ul tau.

Citeste si: Icon-uri, imagini si ilustratii – 30 Resurse gratuite pentru magazinul tau

10. Ai grija ce tool-uri adaugi in magazin pentru ca poti afecta viteza de incarcare

Codurile pentru Google Analytics, GSC, Facebook Pixel si Tag Manager functioneaza in general bine, rareori agatand in timpii de incarcare. Dar, exista si tool-uri care scad viteza.

Trebuie de asemenea sa stii ca notele din tool-urile de analiza vor fi influentate de codurile adaugate in site.

Stii deja cum ti-ar place sa arate magazinul tau online?

Atunci ai toate motivele sa incerci temele Gomag. Ai 15 zile la dispozitie sa te joci cu ele si sa le intorci pe toate partile. 

Versiunea ta demo pe Gomag este gratuita si iti va oferi oportunitatea de a gasi cea mai buna solutie pentru magazinul tau.

Incearca, nu doare! Vei vedea cat de repede poti da drumul unei afaceri online.

Cosmin Daraban