Am vazut multe discutii in jurul aplicatiilor din platforma si cum sa le alegi pe cele mai potrivite.
Sau, mai precis, pe cele care iti aduc rezultate.
Avand in vedere faptul ca platforma are sute de functionalitati, e usor ca unele dintre acestea sa iti scape din vedere.
Sau poate iti doresti o anumita functionalitate, dar nu o gasesti… cand ea exista deja, dar se numeste altfel decat iti imaginezi.
Cea mai rapida cale prin care sa gasesti raspunsul este sa trimiti un tichet catre echipa noastra de suport, in care sa explici concret ce iti doresti.
Colegii iti pot spune precis unde sa gasesti acea aplicatie si cum sa o folosesti, indiferent ca e nativa in platforma sau e vorba de o integrare.
Si-acum hai sa vedem cum iei decizia sa folosesti o aplicatie sau alta din platforma.
Pentru ca depinde de mai multi factori.
Cuprins Cum decizi ce aplicatii Gomag sa folosesti:
- Marimea afacerii tale
- Promisiunea de brand
- Procesele cheie pe care le ai momentan
- Modul in care se potrivesc cu celelalte aplicatii folosite
- Valoarea castigata vs. cost
- Ce campanii de marketing urmeaza sa faci
Marimea afacerii tale
Probabil ai observat ca numarul aplicatiilor incluse in fiecare abonament Gomag difera.
Asta se intampla cu un motiv – in functie de nivelul si marimea business-ului, noi alocam un volum diferit de resurse care vin acoperite din costul abonamentului si al aplicatiilor in sine, daca este cazul.
In plus, au rolul sa iti simplifice munca in site in raport cu resursele pe care poti tu sa le investesti.
E evident ca un business la inceput, un business mic in care te ocupi doar tu (de exemplu) de procesarea comenzilor, va aloca buget si resurse pentru procesarea unui anumit numar de comenzi.
Sa zicem ca ai avea 200 de comenzi de procesat in fiecare zi – nu ai rezista mult de unul singur. Asa ca ai nevoie de resurse: bani, materiale, oameni etc.
Aplicatiile din fiecare plan tarifar au potential sa iti aduca un surplus de comenzi, daca le folosesti cu cap.
De asemenea, integrarile cu diverse aplicatii terte sunt potrivite in diferite stadii ale afacerii tale.
Pentru unele, e nevoie de un anumit volum de trafic si comenzi, astfel incat sa functioneze, sa iti aduca rezultate. Pentru ca algoritmul lor iti ofera ceea ce ai nevoie doar daca au pe baza a ce sa invete.
Promisiunea de brand
Afirmi ca fiecare oferta sau produs din magazin este personalizat pe nevoile clientului? Sau ca pui comunitatea pe primul loc? Faci pachete sau mystery box-uri?
Ai nevoie de produs configurabil, de grupurile de clienti sau, in al doilea caz, ai nevoie de punctele de fidelitate.
In al treilea caz, ai nevoie de produse bundle, pachete de produse si abonamente.
Sau, daca vinzi produse de lux, de exemplu, si faci discount-uri extrem de rar sau niciodata, nu ti se va potrivi modulul OTO sau integrarea cu un comparator de preturi.
In functie de ceea ce promiti clientului ca va gasi intotdeauna in magazinul tau, exista aplicatii de care ai nevoie.
Citeste si: Brand si logo magazin online – 10 sfaturi care te vor ajuta sa faci alegeri bune
Procesele cheie pe care le ai momentan
Orice business are cateva procese cheie. De exemplu, intr-un magazin online poate fi vorba de import produse – gestionare comanda – emitere facturi – procesare comanda – livrare – retur (daca este cazul), daca e sa vorbim de un model standard.
Sau, in cazul unuia ce vinde produse personalizate, intervine procesul de realizare / gravare al produselor comandate.
Exista apoi procesele de marketing, de asistenta a clientilor (live chat), de gestiune a produselor si asa mai departe.
Fiecare dintre aceste procese poate fi optimizat si/sau automatizat.
Astfel incat tu sa economisesti timp si resurse, pastrand in acelasi timp promisiunea de brand si gradul de calitate al experientei clientului.
Prin urmare, ai nevoie de anumite aplicatii: integrari cu solutii de gasire a celui mai bun cost de livrare per comanda, GoBoti pentru automatizare, solutii de crestere a valorii cosului (OTO, cadou in cos, recomandari), solutii de miscare a stocurilor (pachete de produse, OTO) etc.
Cand alegi ce aplicatii vrei sa folosesti, gandeste-te la procese cheie din firma ta si modul in care aplicatiile respective te ajuta sa le imbunatatesti.
Citeste si: Ce presupune, de fapt, scalarea unui business?
Modul in care se potrivesc cu celelalte aplicatii folosite
Si nu ma refer din punct de vedere tehnic, pentru ca aplicatiile din platforma noastra fie sunt realizate nativ, fie sunt integrari realizate de noi – asadar, daca sunt setate corect, nu iti vor face probleme.
Gandeste-te la rezultatul pe care il va aduce activarea fiecarei aplicatii si daca aceste rezultate nu se bat cap in cap.
Pe de alta parte, gandeste-te cum poti intregi experienta in site. Imagineaza-ti procesul de cumparare ca pe un flux – care sunt pasii din acest flux si ce ar fi mai bine sa urmeze dupa fiecare pas?
De exemplu, cand clientul a adaugat un produs in cos, poate i-ar pica bine sa ii faci recomandari de produse cross-sell (pop-up la adaugare in cos). Sau l-ai putea surprinde cu un discount unic in pagina de finalizare in cos (OTO).
Iar dupa comanda, va fi impresionat sa vada ca ii esti recunoscator si ca te intereseaza ce parere are despre magazin si produsele comandate (Review-uri automate).
Valoarea castigata vs. cost
Cand ai un buget limitat, e evident ca orice cost suplimentar ti se pare strigator la cer.
Insa daca vrei rezultate exceptionale, trebuie sa privesti dincolo de aceasta bariera pe care ti-o impui singur, si sa calculezi valoarea in timp pe care o va aduce aplicatia respectiva.
Pentru ca, desigur, unele aplicatii vor functiona cu interventii minime si au impact imediat, intr-un timp scurt, pe cand altele aduc ceva palpabil (venit / profit) dupa mai multa vreme.
De exemplu, poti vedea rapid daca un popup aduce rezultate sau nu (fie ca e vorba de popup de call-to-action, de exit sau abonare).
Dar efectul punctelor de fidelitate poate fi calculat doar in timp, dupa ce obtii niste comenzi si le sustii cu mesaje de fidelizare. Dar impactul lor este unul urias asupra business-ului.
Citeste si: 9 costuri ascunse ale unei mici afaceri online
Ce campanii de marketing urmeaza sa faci
Aici depinde de creativitatea ta si a echipei tale.
Vrei sa faci o campanie doar cu pachete de produse in luna mai? Atunci cere activarea produsului Bundle, si foloseste-l doar in luna mai (in functie de rezultate, s-ar putea sa vrei sa il pastrezi sau nu).
Vrei sa iti diferentiezi produsele care fac parte dintr-o anumita campanie? Poti folosi marcajele promotionale.
Vrei sa oferi servicii speciale de gravare sau adaugarea unei felicitari personalizate in colet? Poti activa aplicatia Servicii extra.
Vrei sa faci teasing inainte de o campanie? Vei avea nevoie de un pop-up de abonare sau de un landing page cu formular.
Ideea e ca in functie de tacticile din campania de marketing, poti avea nevoie de anumite aplicatii pentru a aduce la realitate promisiunea mesajului principal al campaniei.
Citeste si: Cum faci prima campanie de marketing pentru magazinul tau online [Video]
Acestea sunt cele mai importante lucruri pe care sa le iei in calcul in momentul in care te gandesti daca sa folosesti o aplicatie sau alta in magazinul tau pe Gomag.
Asa ca tine cont de ele si de datele pe care le detii, si cu siguranta vei face alegeri bune.
Repet, daca nu esti foarte sigur ce aplicatie sa folosesti, dar stii precis ce vrei sa obtii, trimite un email la echipa de suport Gomag si colegii iti vor raspunde cu recomandarile potrivite.
Nu uita sa consulti documentatia. Fiecare aplicatie are note explicative si pasii pe care ii ai de parcurs pentru a o seta.
Inca nu vinzi cu Gomag? Testeaza platforma, gratuit pentru 15 zile.
Testeaza si aplicatiile, ca sa iti faci o imagine de ansamblu corecta.
- Cum iti gestionezi brandul in social media: 45 idei & ponturi - octombrie 8, 2024
- Cum iti faci un magazin online in Republica Moldova - octombrie 1, 2024
- Mini checklist de marketing in eCommerce pentru incepatori - septembrie 24, 2024