O platforma eCommerce B2B (business to business) este proiectate pentru companiile care dezvolta activitati de distributie sau ofera produse si servicii partenerilor.

Dintre aceste tipuri de clienti putem aminti producatori mari, importatori locali, nationali sau regionali, retaileri.

Acum, la colaborarea si intretinerea relatiilor de afaceri dintre companii, poate contribui destul de mult si platforma care face legatura intre acestea.

Daca in comertul online clasic, unde clientul final persoana fizica, mai are dubii legate de seriozitatea unui vanzator, de calitatea produselor, a serviciilor, suport garantii etc., in B2B aceste lucruri dispar. Comertul intre companii, fie online, fie offline, este mult mai stabil, acesta fiind bazat pe cunoastere, incredere si contracte.

Odata stabilite relatiile de business, urmatorul pas il reprezinta integrarea si dezvoltarea pentru cresterea vanzarilor.

Platforma eCommerce B2B iti asigura controlul asupra afacerii

Datorita multiplelor integrari cu sistemele de gestiune, ERP, contabilitate, furnizori si clienti, ai in timp real o imagine asupra tot ce se intampla in afacerea ta. O platforma eCommerce B2B iti ofera rapoarte legate de stocurile ramase, numarul de clienti activi, tipul de clienti, top clienti, tipul de produse vandute, top produse.

Analizand informatiile colectate de platforma despre clienti si produsele vandute, poti face rapid cross-selling si up selling acestora. Produsele noi si ofertele pot fi rapid promovate spre clientii tai.

Accesul clientilor in platforma B2B este permis doar pe baza de utilizator si parola, care sunt create de administratorul platformei. In functie de tipul de clienti, volumul lor de vanzari, amplasarea geografica sau nisa din piata, se pot seta reguli diferite de preturi si acces diferit la portofoliu de produse.

Limita de credit, posibilitatea de a comanda rapid, comenzile repetitive sau comenzile pe baza de import lista de produse, sunt alte avantaje oferite de platforma Gomag B2B.

Agentii de vanzari au rolul lor chiar si intr-un sistem informatic automatizat.

Daca in offline un agent isi viziteaza frecvent clientii, intr-o platforma eCommerce B2B fiecare agent are atribuiti anumiti clienti, pentru a tine legatura si a procesa comenzile acestora.

Cu o experienta de peste 15 ani in eCommerce, odata cu lansarea noii platforme, am regandit si dezvoltat modulul special pentru platforma de ecommerce B2B.

Importatorii, distribuitorii si producatorii stiu prea bine cum isi pot creste veniturile daca ofera vanzatorilor accesul la produse, la stocuri in timp real si la cele mai bune preturi. Asa functioneaza si se dezvolta un ecosistem sanatos de vanzari.

Acum intreaga economie este bazata pe vanzari. Un lucru important este aceasta integrare si automatismele disponibile azi, care reduc la maximum costurile operationale si timpul de procesare. Da, vorbim de eficienta si controlul fluxului de vanzari la nivel macro.

Daca modelul tau de business e B2B, dar tu vrei sa treci si la vanzari directe spre clienti B2C, platforma Gomag iti permite aceasta functionalitate cu posibilitatea de a opera toate vanzarile dintr-o singura administrare.

Platforma B2B asigura comerciantilor transparenta in informatii, accesul la produse si stocuri in timp real si aduce un plus de viteza la intreg fluxul de comenzi.

Putem discuta si despre integrarile cu firmele de curierat si procesatori de plati online, dar cu siguranta intr-un viitor articol :).

Citeste si:

Cosmin Daraban