Daca vinzi online de ceva vreme, probabil ai observat ca reclamele platite – in special Facebook Ads – nu mai merg la fel de bine ca inainte.
Si nu esti singurul – majoritatea magazinelor online se lupta cu rezultatele din cauza a diversi factori, incepand de la urmarile cresterii bugetelor in anul electoral… ce nu s-a incheiat inca, pana la actualizarea iOS 14 si migrarea generatiilor tinere pe social media alternative.
Adevarul e ca inca mai poti face bani din Facebook Ads, dar e mult mai greu decat inainte.
Vestea buna? Email marketing-ul functioneaza, in continuare, excelent.
Conform Direct Marketing Association, 2023, pentru fiecare 1$ cheltuit, in medie primesti 42$ inapoi. Gandeste-te putin – cand ai avut ultima data un ROAS de 42x pe Facebook?
Exact. De fapt, majoritatea magazinelor online care folosesc email marketing fac intre 20% si 30% din vanzari doar din emailuri.
Vestea si mai buna e ca nu trebuie sa fii expert in marketing ca sa reusesti si nici nu ai nevoie de bugete uriase – trebuie doar sa urmezi niste pasi simpli.
Pentru azi ti-am pregatit un articol introductiv despre, poate, cel mai important flux automatizat pe care ar trebui sa il ai setat in magazinul tau.
Secventa de bun venit pe care o vei descoperi in continuare este dedicata pentru clientii noi – adica aceia care nu au cumparat inca, si are menirea sa ii conduca natural spre achizitie. Hai sa vedem cum 🙂 .
Cuprins Cum setezi secventa de email-uri bun venit pentru a obtine vanzari
- Cum sa atragi email-uri
- Sabloane pentru fiecare email din fluxul de bun venit
- Reguli de aur in email marketing
1. Cum sa atragi email-uri
Primul lucru, indiferent in ce stadiu te afli cu afacerea, e sa te asiguri ca ai catre cine sa trimiti email-uri.
Iar cel mai simplu mod prin care sa colectezi adrese se afla la indemana ta, direct in platforma: un pop-up de abonare la newsletter.
Uite cum sa il setezi corect, astfel incat sa nu fie enervant, ci, dimpotriva, convingator si profitabil:
- Ofera ceva valoros: 10% la prima comanda, Transport gratuit la comenzile peste 150 de lei, ”Inscrie-te și primesti un cadou surpriza la prima comanda (valabil pentru primele 10 comenzi”, ”Voucher-ul tău exclusiv de 15% reducere – valabil doar 24 de ore” etc.
- Fa-l interactiv: poti folosi un format de tip „Invarte Roata” sau ”Tombola”, unde clientii pot castiga reduceri diferite. Le poti activa cu theMarketer, de exemplu.
- Timing-ul e vital:
-
- Arata pop-up-ul dupa 8-10 secunde
- Sau dupa ce vizitatorul a vazut 60% din pagina
- Sau cand pare ca vrea sa paraseasca site-ul
- Poti combina toate aceste declansatoare, insa vei vedea exact cum functioneaza doar daca testezi.
Citeste si: Pop-up in magazinul tau online: Ghid cu 20 de exemple care sa te inspire
#Exemplu de Text pentru Pop-up:
Titlu: Vrei 10% Reducere la prima comanda?
Subtitlu: Inscrie-te la newsletter si primesti instant codul tau unic de reducere
Text mic: *valabil doar pentru prima comanda de min. 100 lei
[Camp Email]
Buton Accept: Vreau reducerea! Buton Refuz: Nu, multumesc, vreau sa platesc pret intreg
Citeste si: Mini checklist de marketing in eCommerce pentru incepatori
2. Sabloane pentru fiecare email din fluxul de bun venit
a. Primul email – Bun venit + Cod reducere
Cand il trimiti: Imediat dupa completarea formularului de abonare, cand inca esti in mintea utilizatorului.
Subiect: „Bine ai venit! Iata codul tau de {X}% reducere 🎁”
Corp text:
Salut [Nume]!
Bine ai venit in comunitatea [Nume Magazin]!
Asa cum ti-am promis, iata codul tau exclusiv de reducere:
WELCOME10
Codul este valabil x zile si iti aduce 10% reducere la orice comanda de peste 100 lei.
Ce face [Nume Magazin] special?
– [Beneficiu unic 1]
– [Beneficiu unic 2]
– [Beneficiu unic 3]
[BUTON: VREAU SA CUMPAR CU 10% REDUCERE]
Cu drag,
[Numele tau] – Fondator [Nume Magazin]
P.S. Urmareste-ne si pe Instagram pentru inspiratie zilnica: [link] (sau alte retele)
Citeste si: 12 tipuri de email pe care ar trebui sa le trimiti clientilor
b. Al doilea email – Prezentarea produselor
Cand il trimiti: La 1 zi / 2 dupa primul email. Testeaza sa vezi ce interval functioneaza mai bine. Atentie, fluxul nu continua daca clientul a cumparat dupa primul email.
Subiect: „De ce [mii de] clienti aleg produsele noastre?”
Corp text:
Hey [Nume],
Stiu ca ai multe optiuni cand vine vorba de [categoria ta de produse].
Dar iata de ce clientii nostri aleg [Nume Magazin]:
[IMAGINE CU PRODUSUL BESTSELLER sau BANNER UVP]
✨ [Beneficiu principal 1]
Explica in 2-3 randuri cum acest beneficiu ajuta clientul sa isi rezolve problema
✨ [Beneficiu principal 2]
Explica in 2-3 randuri cum acest beneficiu ajuta clientul sa rezolve un punct dureros
✨ [Beneficiu principal 3]
Explica in 2-3 randuri ce face produsele sa fie atat de speciale
[BUTON: DESCOPERA PRODUSELE NOASTRE]
Nu uita: mai ai XX ore sa folosesti codul tau de 10% reducere: WELCOME10
Cu drag,
[Numele tau]
Ponturi de care sa tii cont!
- Daca vinzi produse pentru placere, cum ar fi fashion sau gourmet sau produse de lux, foloseste email-ul doi pentru a-ti evidentia produsele bestseller si elementele ce diferentiaza produsele tale / brandul tau de cel al competitorilor.
- Foloseste cu incredere vizualuri, nu te lungi prea mult cu paragrafele despre beneficii.
Citeste si: Cand sa trimiti email-uri tranzactionale & marketing – Intervalul de aur
c. Al treilea email – Dovada sociala
Cand il trimiti: La 2 / 3 zile dupa cel de-al doilea email. Testeaza sa vezi ce interval functioneaza mai bine. Atentie, fluxul nu continua daca clientul a cumparat dupa primul email.
Subiect: „Vezi ce spun clientii nostri despre [produsul tau]”
Corp text:
Salut [Nume],
In loc sa-ti spun eu cat de bune sunt produsele noastre, am sa las clientii sa vorbeasca:
[IMAGINE CLIENT MULTUMIT 1]
„[Review text complet]”
– [Nume Client], [Oras]
[IMAGINE CLIENT MULTUMIT 2]
„[Review text complet]”
– [Nume Client], [Oras]
[IMAGINE CLIENT MULTUMIT 3]
„[Review text complet]”
– [Nume Client], [Oras]
[Optional: Sectiune „Aparitii in Presa” sau „Certificari”]
[BUTON: VREAU SI EU]
Reminder: Codul tau de reducere WELCOME10 expira in curand!
Cu drag,
[Numele tau]
Ponturi de care sa tii cont!
- Daca nu ai inca review-uri, poti colabora cu unul sau mai multi creatori, astfel incat sa obtii pareri initiale despre produsele tale.
- Daca esti la inceput si nu ai buget pentru asa ceva, le poti cere prietenilor tai sa iti ofere review-uri obiective.
Citeste si: Strategii de promovare a unui produs pe email – 6 Idei pentru mai multe vanzari
d. Al patrulea email – Povestea personala
Cand il trimiti: Depinde. Trimite-l doar daca ai avut pana acum o rata decenta de deschidere pentru email-urile anterioare, altfel s-ar putea sa fii enervant si sa obtii direct o dezabonare.
Subiect: „De ce am creat [Nume Magazin]? Iata povestea mea…”
Corp text:
Draga [Nume],
Sunt [Numele tau], fondatorul [Nume Magazin], si vreau sa-ti spun povestea din spatele brandului nostru.
[POZA CU TINE SAU ECHIPA]
Totul a inceput cand… [poveste personala scurta despre cum ai inceput]
Ce ma motiveaza in fiecare zi e… [misiunea ta si viziunea]
De aceea, fiecare produs pe care il cream… [explica procesul/grija pentru calitate]
[OPTIONAL: POZA CU CULISELE AFACERII]
As vrea sa fii parte din povestea noastra.
[BUTON: DESCOPERA PRODUSELE NOASTRE]
Cu sinceritate,
[Numele tau] – Fondator [Nume Magazin]
Ponturi de care sa tii cont!
- In general, daca clientul nu a cumparat pana acum, e ok sa ai o abordare mai personala in acest email, pentru a da un aer mai familiar brandului.
- Daca nici dupa acest email vanzarea nu se intampla, inseamna ca oamenii pur si simplu nu rezoneaza cu mesajul tau (nu poti sa placi tuturor, pana la urma 🙂 ).
- Imediat ce lead-ul cumpara, indiferent in urma carui email, ar trebui scos automat din acest flow si adaugat in lista clientilor existenti.
- Fiecare email din fluxul de bun venit trebuie sa contina un CTA si link-uri corecte catre produsele / lp-ul tau.
- Alte fluxuri cruciale de automatizat pentru magazinul tau: flow post-cumparare, secventa de recuperare cos, recastigarea atentiei clientului care nu a mai cumparat de mult.
Citeste si: 3 Secvente de email follow-up de care are nevoie afacerea ta
3. Reguli de aur in email marketing
- Testeaza mereu subiectele emailurilor
- Foloseste emoji-uri cu moderatie (1-2 per email)
- Personalizeaza cat mai mult continutul
- Include intotdeauna un CTA (Call to Action) clar
- Optimizeaza pentru telefoanele mobile
- Masoara si analizeaza rezultatele
Metrici de Urmarit:
- Rata de deschidere (ideal peste 20%)
- Rata de click (ideal peste 2%)
- Rata de conversie
- Venit per email
- Rata de dezabonare (sub 0.5%)
Instrumente Recomandate:
- Pentru trimiterea email-urilor: theMarketer, NewsMAN, Email Bot Gomag
- Pentru teste A/B: functiile native din platforma aleasa
- Pentru imagini: Canva
- Pentru texte: ChatGPT, Claude AI etc.
# Calendar editorial si tipuri de campanii pe email
- Saptamanal:
- Newsletter cu noutati
- Promotii speciale
- Lunar:
- Bestseller-uri ale lunii
- Povesti ale clientilor multumiti
- Ocazional:
- Black Friday
- Craciun
- Valentine’s Day
- Alte sarbatori relevante: Planul de marketing 2025 – Calendar pentru 365 de zile de postari, continut si idei de promovare
Email marketing-ul nu trebuie sa fie complicat.
Incepe cu aceste sabloane, adapteaza-le la brand-ul tau si testeaza mereu sa vezi ce functioneaza mai bine pentru audienta ta.
Important e sa incepi – nimeni nu te opreste sa optimizezi pe parcurs, in special pe baza datelor si a reactiilor observate la lead-uri si clienti.
Fiecare email trimis e o oportunitate de a invata mai multe despre clientii tai si de a-ti imbunatati strategia.
Nu uita: consistenta e cheia succesului in email marketing. Mai bine trimiti email-uri simple, dar la un interval regulat, decat sa incerci sa faci totul perfect si sa nu trimiti in veci nimic.
PS. Foloseste cu incredere instrumentele si integrarile din platforma ta Gomag pentru a capta contacte, dar si pentru a automatiza trimiterea email-urilor tranzactionale, din modulul Email-uri si Email Bot.
Nu vinzi cu Gomag – inca? E momentul perfect sa incepi. Ai la dispozitie 15 zile demo gratuit, si abonamente optimizate in functie de gradul de evolutie al magazinului tau. Incearca acum!
- Cum sa faci vanzari si sa intretii un magazin online pe profit - februarie 4, 2025
- Ce lucruri pot influenta atragerea si interactiunea cu actualii si viitorii clienti - ianuarie 28, 2025
- Cum setezi secventa de email-uri bun venit pentru a-ti asigura vanzarile - ianuarie 21, 2025