Saptamana trecuta s-au discutat multe subiecte la LevelUp Summit, cea de-a treia editie.

Si marile intrebari pentru care multi dintre voi va doreati raspunsuri, au fost legate de ads, bugete, atragerea de trafic, lead-uri si clienti, profit, echipe – lucruri care dau impuls unei afaceri.

Insa ceea ce, din punctul meu de vedere (puteti sa nu fiti de acord cu mine), tine o afacere pe linia de plutire, este mereu si mereu continutul.

Goana constanta dupa quick wins sau noi metode prin care sa ne promovam, ne tine in priza. 

Insa continutul nu va dezamagi niciodata, pentru ca el reprezinta, in sine, baza – materialele folosite pentru promo.

Si daca vorbim de continut, blogul e un subiect care se autoinvita in conversatie.

Indiferent ca scrii articole pe blog pentru ca iti plac, ai inspiratie si motivatie sa o faci, sau te-ai luat de mana cu chat GPT si creati texte impreuna, sfatul meu este sa mentineti blogul magazinului viu si alert, indiferent ce vindeti.

Mai ales acum, cand cautarile par sa mearga mai mult in zona informationala decat comerciala, si ratele sau facturile ne tin stransi legati de manute, in fata unei cumparaturi motivate de placere.

So, ne intoarcem astazi la origini si discutam pe indelete despre structurarea unui articol de blog. 

Am organizat totul sub forma unei fise sau checklist, cum vrei sa-i spui, astfel incat sa poti lua apoi ideile principale – semnalizate cu check verde, intr-un doc propriu.

Il poti folosi de fiecare data cand faci un articol, astfel incat sa te asiguri ca obtii nota maxima… Iar clientii, lead-urile si vizitatorii tai il consuma si obtin valoare din ceea ce le spui tu acolo.

Cuprins Fisa de baza pentru articolele din blog

  1. Durata de viata a articolului
  2. Cuvintele cheie
  3. Titlu si meta titlu
  4. Introducerea
  5. Corpul de text
  6. Stilul de scriere
  7. Imagini / Elemente multimedia
  8. Link-uri
  9. Colectare de lead-uri / clienti
  10. Aspecte tehnice

1. Durata de viata a articolului

✅ Am ales o categorie relevanta in care sa incadrez articolul?

Pentru cei care au participat la webinarul sustinut imediat dupa lansarea modului Blog in platforma, poate mai tineti minte ce am insistat atunci sa faceti.

Primul lucru, inainte sa va apucati sa creati articole era sa setati cateva categorii pentru el.

Acestea pot fi legate de tipul de produse, tipul de rezultat pe care il asteapta clientii dupa ce folosesc produsele sau categorii generale (Noutati, Studii de caz, Evenimente – ce se potriveste).

De ce? Unu, pentru ca in acest fel blogul este structurat si organizat, si doi, pentru ca dintr-o singura privire, oamenii care ajung pe blog descopera temele principale despre care vor citi informatii de la tine.

Odata ce aceste categorii exista, va fi simplu sa incadrezi intotdeauna articolele create in categoriile relevante.

Mai mult, va exista o legatura directa intre categoriile de blog si beneficiile categoriilor de produs din magazin.

✅ Am tinut cont de context cand am scris articolul (ex. evenimente, produse etc.)

Acest sfat tine mai degraba de calendarul tau de continut. De asemenea, iti ofera un punct de start, mai ales atunci cand nu prea ai inspiratie.

Iti pot lega foarte usor articolele de contextul macro: evenimentele de peste an ce urmeaza, produsele si lansarile din magazin, campaniile comerciale etc.

Gandeste-te asa: daca scrii un articol in decembrie, cu siguranta are mai mult sens sa scrii despre idei de cadouri si pregatirea pentru Craciun, decat de Pasti, nu-i asa?

Iar data viitoare cand oamenii cauta idei legate de aceste sarbatori, tu ai putea sa ii intampini din nou pe acest articol, posibil actualizat.

Ofera relevanta articolelor tale incadrandu-le in timp – ele trebuie sa aiba sens si utilitate, indiferent ca sunt citite in primele 24 de ore de la publicare, sau sunt accesate la o cautare random pe Google, in orice alt interval de timp.

✅ E evergreen / valabil continuu?

Pe de alta parte, poti crea articole cu informatii valabile mereu. De exemplu:

  • Ghidul cumparatorului in magazinul nostru
  • Top bestsellers in acest an (actualizat anual)
  • Tutoriale Cum functioneaza [produs]
  • Articole legate de stilul de viata dat de produsele tale
  • Articol testimonial de la client multumit
  • Motive pentru care sa cumpere de la magazinul tau (explici diferentiatorii tai)
  • Povestea firmei si misiunea din spatele afacerii
  • Prezentarea colegilor tai
  • Cum arata o zi la birou

Nu e musai ca fiecare articol creat in site-ul tau sa fie evergreen. De exemplu, poate vrei sa scrii despre noutati sau lansari. Si e ok, acestea au un alt rol.

Insa prezenta unor articole evergreen, pe cuvinte cheie generale, intens cautate sau long tail, specifice, iti poate aduce un flux constant de trafic pe site, pentru mult timp.

Chiar daca nu le promovezi intens, dar mai ales daca le folosesti ca punct de intrare in funnel-ul tau.

✅ Imi atinge obiectivele setate? (noteaza care sunt acestea)

Fiecare articol pe care il scrii ar trebui sa aiba un scop. Nu il faci doar de dragul de-a scrie, ci pentru a atrage trafic, lead-uri, a stimula vanzarile sau a fideliza clientii.

Recomand sa incepi de la obiectiv, pentru ca astfel iti va fi mai usor sa iti structurezi ideile si sa transmiti prin fiecare articol un mesaj unic, clar si memorabil.

✅ Articolul este creat tinand cont de avatarul de client si nevoile lui (ton, prioritati, nevoi, asteptari etc.)?

Odata ce ai pornit de la obiectiv, asigura-te ca articolul tau raspunde nevoilor cel putin ale unui segment de audienta.

Nu face greseala pe care a mentionat-o Cosmin deseori: la inceput cand s-a apucat de blog, scria atat de tehnic, incat singurele reactii pe care le obtinea erau de la competitori. 

Adica oameni care intelegeau ce voia sa transmita si ii apreciau informatiile, dar de la care nu castiga venit.

ajustare-avatare-client

Scrie pe limba clientului. Scrie folosindu-i cuvintele. Scrie despre lucrurile care il intereseaza. Scrie din papucii clientilor tai, chiar daca asta nu iti da un aer smart sau intelectual.

Nu esti Hemingway. Dar poti fi Ogilvy.

2. Cuvintele cheie

✅ Am ales un cuvant cheie principal relevant si cuvinte cheie secundare?

Blogul magazinului tau are un rol activ pe partea de SEO si atragere trafic. In functie de tipul lor, articolele tale vor fi vedetele din top of the funnel.

Reprezinta atat pull marketing – cand oamenii si clientii fideli cauta informatii si gasesc rezultatele tale pe net, cat si push marketing – cand stimulezi interesul promovand articolele cu reclame platite.

Asadar, odata ce ai un obiectiv, stii pentru cine scrii si care e modul de abordare, urmatoarea ancora a articolului tau este cuvantul cheie pe care vrei sa il rankezi.

Cuvantul cheie principal este expresia primara pe care consideri ca oamenii cauta informatii despre subiectul abordat, si face parte dintr-un camp semantic pe care e indicat sa il folosesti in intregul articol.

Sfatul meu este sa iti faci un excel cu cuvintele cheie legate de business-ul si afacerea ta. Le gasesti cu Google Keywords Planner, Ubersuggest, Ahrefs etc.

In timp, vei face articole si optimizari legate de fiecare cuvant cheie mentionat in excel (tabel care, desigur, trebuie actualizat din cand in cand).

mapare-cuvinte-cheie

✅ Folosesc cuvintele cheie natural in text, inclusiv sinonime, long tail si cuvinte din acelasi camp semantic?

Cand scopul tau este sa asiguri sanse cat mai mari pentru rankarea articolului, secretul sta in naturalete.

Construieste texte care sa sune bine, sa poata fi citite fara ca omul sa se opreasca la fiecare cuvant pentru a-i cauta sensul in propozitie. 

Stiu ca era o vreme cand cuvintele cheie erau folosite rigid in cadrul propozitiilor, in speranta ca vor propulsa pagina pe primele pozitii.

Insa intre timp alogoritmii au evoluat, iar utilitatea si experienta cititorului e mai importanta.

Pe langa folosirea naturala a expresiei principale, foloseste si alte cuvinte din acelasi camp semantic. Acestea, plus alti factori, vor da semnale robotilor Google sa iti indexeze si rankeze pagina.

✅ Care sunt cuvintele long tail?

Deseori vei folosi cuvinte cheie long tail in titlu. De exemplu, vezi mai jos “cum iti optimizezi magazinul in 30 de zile”. 

Dar si in text. Pentru ca e extrem de usor sa le gasesti urmand intrebarile pe care le pun oamenii in Google search, sau folosind tool-urile de SEO despre care am vorbit putin mai sus.

In plus, le poti prelua din exprimarile pe care le folosesc oamenii care iti scriu pe live chat in magazin, sau din discutiile cu oamenii tai de pe support, sau din comentariile si intrebarile pe social media.

Daca vrei sa fii super organizat(a), stabileste de la inceput cuvintele cheie long tail pe care vrei sa le folosesti in articol si respecta tabelul. 

Cu timpul, iti vor intra in reflex si nu va mai trebui sa le tot verifici, de fiecare data cand te apuci sa scrii.

Citeste si: Ghid SEO pentru magazine online – Afla cum iti optimizezi magazinul in 30 de zile!

3. Titlu si meta titlu

✅ Am setat un meta-titlu scurt, ce include cuvantul cheie principal?

Hai sa mergem putin mai in adancime cu SEO pentru blog.

Meta titlul este un tag sau in Gomag, un simplu camp de formular, pe care il completezi cu o expresie descriptiva sau titlul detaliat al articolului plus, uneori, un call to action.

Citeste. Descarca. Afla. Vezi.

Algoritmii tin cont de acest element la rankare. Asadar, nu uita de el.

✅ Titlul articolului respecta stilul consacrat al site-ului?

Trecem acum la titlu. Adica elementul cel mai important al unui articol.

De ce? Pentru ca el dicteaza daca oamenii vor accesa rezultatul tau si daca vor citi in continuare introducerea.

Nu ma pricep la matematica, asa ca hai sa nu ne incurcam cu procentele, dar crede-ma cand spun ca ar trebui sa ii acorzi timpul cuvenit, pentru a ajunge la titlul castigator.

Poate fi util. Poate fi misterios. Poate include numere. Poate apela la registrul senzorial al cititorilor. Dar intotdeauna ar trebui sa raspunda la intrebarile:

✅ E scurt si usor de inteles?

✅ Este descriptiv, oamenii stiu ce urmeaza sa citeasca?

✅ Este suficient de atractiv astfel incat oamenii sa fie motivati sa citeasca?

✅ Include cuvantul cheie principal, de preferat la inceput?

✅ Folosesc cuvinte puternice / emotionale?

Super Pont!

Daca nu stii de unde sa incepi, intreaba-l pe Chat GPT. Iti poate da idei foarte bune de posibile titluri pe care trebuie doar sa le modifici putin la stilul brandului tau. 

Salvezi o groaza de timp, si ai si un punct de pornire concret care sa te motiveze sa scrii.

Foaia nu mai este goala. 

4. Introducerea

✅ Am folosit cuvantul cheie in introducere?

Multe tool-uri SEO iti vor spune ca aceasta e o buna practica. Merita sa te ghidezi dupa ele, chiar daca nu iti garanteaza faptul ca vei ranka, intr-adevar, mai bine.

Incearca sa folosesti cuvantul cheie in introducere, cat mai sus, dar in mod natural.

✅ I-am spus vizitatorului despre ce urmeaza sa citeasca?

E important sa incepi articolul cu un hook – un carlig, care sa dea imbold cititorului, sa-l faca sa citeasca urmatorul rand, si urmatorul rand.

Insa la fel de vital e sa ii ofere senzatia de stabilitate, de asigurare ca a ajuns pe o pagina care ii va informatii de care este interesat.

De aceea ii spui din introducere, in cuvinte mai multe sau mai putine, ce subiect abordezi.

✅ Primele paragrafe sunt atractive si trezesc curiozitatea?

Hai sa vorbim mai multe despre hook. La fel ca intr-o prezentare sau in public speaking, primele cuvinte ce iti ies de sub degete ar trebui sa rapeasca atentia cititorilor si sa ii faca sa ramana.

Sa se identifice in poveste. Sa fie curiosi ce urmeaza. 

De exemplu, eu am inceput articolul facand referire la evenimentul nostru de saptamana trecuta, la care au participat multi dintre cei din comunitatea noastra.

Dar puteam sa il incep si cu o poveste legata de batranica din vecini, acolo unde am crescut la tara, si care aduna cete de copii roata cu gurile cascate, ascultand povestile ei din tinerete. 

Sau cu cifre senzationale legate de importanta continutului si a blogului. Sau cu o intrebare retorica legata de frustrarea lipsei de clienti in aceasta perioada sau a lipsei de bugete suficiente pentru promovare.

Oricare dintre aceste abordari poate functiona ca un hook pentru segmentul de audienta pe care il tintesc azi. Pur si simplu am ales unul.

Dar asta nu inseamna ca data viitoare cand accesezi articolul nu vei gasi o alta introducere 🙂 .

✅ Am vorbit despre problema sau nevoia lui?

Tot in introducere si legat de hook, functioneaza sa faci referire la problema sau nevoia clientului in raport cu informatiile pe care urmeaza sa le citeasca sau produsele tale.

Arata-le oamenilor ca da, intr-adevar vorbesti cu ei. Arata-le ca ii intelegi si le intelegi durerile. 

Arata-le ca exista solutii pentru ele si merita sa stea alaturi de tine, pentru a afla care anume sunt acestea.

✅ I-am oferit motive care sa il determine sa citeasca mai departe?

Poti mentiona, in introducere, ca urmeaza sa afle la punctul 3 din text ceva extraordinar, sau un lucru pe care expertii ezita sa il dea din casa. 

Sau poti mentiona faptul ca daca vor citi pana la sfarsit vor primi un bonus din partea ta. 

Sau ca vor afla in text un cod de discount exclusiv, la care alti oameni nu au acces.

Sau pur si simplu poate fi vorba de promisiunea ca vor afla informatii care sa le aduca beneficiul X, Y si Z.

✅ Am introdus un link catre pagina dorita, cat mai sus?

In functie de obiectiv, e posibil sa vrei sa trimiti oamenii din articol spre o pagina speciala: 

  • landing page de campanie
  • link-ul produsului vedeta
  • link spre pagina cu programul de fidelizare
  • landing page pentru abonare
  • landing page lead gen pentru descarcarea unui material gratuit
  • o pagina de preturi etc.

Adauga link-ul, aplicat pe cuvinte cheie, in introducere.

5. Corpul de text

✅ Este lungimea potrivita pentru acest tip de continut?

La inceput, cand m-am angajat la Gomag, era nebunie totala cu lungimea continutului. Dintr-o parte aflam ca trebuie sa scriu peste 1000 de cuvinte, indiferent de articol, dintr-alta parte ca 400, sau peste 800.

Adevarul-adevarat e ca lucrurile in marketing depind. La fel e si cu lungimea textelor.

Scrii atata cat e nevoie sa iti transmiti bine mesajul dorit. Uneori asta insemna 5000 de cuvinte, alteori doar 200. 

Nu uita ca intotdeauna e loc de editari, chiar daca articolul initial a fost publicat. Tine cont de obiceiurile de consum al informatiei pe care le-ai identificat in cadrul publicului tau si scrie atata cat simti ca e nevoie.

✅ Am introdus cuvintele cheie natural in intertitluri si listele marcate cu bullets?

Repet ceea ce am spus si mai sus. Mentioneaza cuvintele cheie peste tot in text, acolo unde se potrivesc.

✅ Este continutul atragator si relevant atat pentru utilizatori, cat si pentru motoarele de cautare?

Utilitatea continutului bate zorzoanele si raspunde nevoilor utilizatorilor, precum si ale motoarelor de cautare.

Asta inseamna sa abordezi subiecte de interes pentru audienta, sa oferi sfaturi si idei aplicabile sau cel putin sa mentii atentia cititorilor pentru o bucata buna de vreme, oferindu-le o experienta de trait. 

Altfel, vor face bounce imediat ce intra pe pagina, iar asta e un semnal negativ pentru robotii motoarelor de cautare.

✅ Am adaugat un call-to-action in concluzia articolului?

Cum inchei un articol? Ei bine, la fel cum ai invatat la orele de limba romana. 

Recapituleaza pe scurt ceea ce ai transmis in articol si adauga un call-to-action – sa cumpere produsele mentionate, sa se inscrie, sa puna sfaturile in aplicare, sa incerce ceva etc.

De regula e bine sa ghidezi cititorii spre urmatoarea actiune, pentru a-i mentine cat mai mult in site-ul tau.

Insa nu uita ca un call-to-action va fi mult mai puternic daca il incluzi nu doar in concluzie, ci si in introducere sau in diverse puncte naturale din text.

✅ Concluzia rezuma punctele principale ale articolului?

Pentru cei care doar scaneaza articolul tau, la final adauga un tl;dr in care sa reafirmi ideile principale ale articolului.

✅ Include un punct de vedere personal sustinut cu argumente?

Ofera oamenilor un lucru care sa le ramana in minte si sa ii faca sa isi aduca aminte de tine, de fiecare data cand au de-a face cu subiectul despre care ai scris.

Iar acest lucru poate lua forma unui punct de vedere personal, argumentat.

Citeste si: Mega Ghid – Blogul si vanzarile online: +250 de Idei pentru blog si sfaturi pentru incepatori

6. Stilul de scriere

✅ Textul e scris pentru persoana a doua singular, ca si cum ar fi scris pentru o persoana specifica?

Acest mod de adresare da un caracter uman si personalizeaza mesajul pe care vrei sa il transmiti in text.

Pluralul de politete, dimpotriva, largeste prapastia digitala si de incredere dintre tine si cititor, si te pune pe un loc secundar.

Asa ca sfatul meu este sa vorbesti 1 la 1 cu cititorii tai, indiferent ca le vorbesti cu tu sau cu voi.

✅ Stilul este natural si uman?

Evita jargonul, termenii tehnici si exprimarile bombastice. Imagineaza-ti ca omul din cealalta parte a ecranului este prietenul tau si scrie-i din toata intentia de a-l ajuta, real.

Sigur ca nu toti iti vor accesa articolele cu inima deschisa. Poate au chef doar sa caute scandal.

Dar asta-i frumusetea in a scrie virtual. Nimeni nu-ti poate lua degetele de pe taste sau de pe butonul de block 🙂 

Asa ca scrie-le in stilul tau, fie ca e prietenos, misterios, glumet, recunoscator, romantic sau din toate cate un pic. 

Da-le dovada de autenticitate si fii transparent – iar ei te vor tine minte.

✅ Folosesc paragrafe scurte, pentru a fi mai usor de consumat?

Eiiii, acesta este un obicei de care inca nu am reusit nici eu sa ma dezvat. Dar avansez, incetul cu incetul.

Incearca si tu sa limitezi lungimea propozitiilor. Desparte frazele.

Lasa mai mult spatiu alb.

Permite ochilor sa se odihneasca.

✅ Folosesc storytelling sau alte tactici emotionale pentru a face textul mai atractiv?

Bunica Zamfira de la tara m-a invatat prima data cat de mare e puterea povestilor. 

Cat de usor poti sa atragi copii si oameni in toata firea langa bancuta de la poarta, sa te-asculte seara de seara.

Si sa te faca sa o tii minte peste ani si ani.

Oamenii tin minte povestile. Iar cand povestea e buna, oamenii tin minte si cine a spus-o. 

Fii tu mana intinsa ce spune o poveste si tese sinapse noi care sa determine actiuni si emotii din partea publicului tau.

Am scris mai de mult despre storytelling asa ca nu ma mai intind aici si te las cu Storytelling in eCommerce – Cum sa vinzi fara sa dai impresia ca vinzi ceva.

storytelling-patru-moduri

✅ Folosesc spatiu alb, liste numerotate, bullets si propozitii scurte pentru a aerisi textul?

Poti sa scrii cel mai fabulos text posibil – lumea nu il va citi daca il vede sub forma unui bloc de text, demn de un tratat de fizica cuantica.

Nu iti face cititorii sa planga. Lasa-i sa scaneze usor articolul cu spatii albe, liste numerotate, emoji, imagini, gif-uri, video, bullets.

Si propozitii scurte.

✅ Am verificat textul pentru greselile gramaticale si contradictiile logice?

Acestea iti scapa uneori. Insa regula de aur pentru oricine ce scrie ceva este sa citeasca de doua ori.

Iar daca nu gaseste a doua oara cateva greseli sau scapari, sa mai citeasca odata. Sfatul meu este chiar sa imprumuti un set de ochi, mai ales la textele importante, lungi.

Greselile iti fug de sub ochi si e normal, atunci cand tu ai scris acel text. Sau, in orice eventualitate, schimba fontul si dimensiunea lui, iar scaparile iti vor sari mai usor in ochi.

✅ Am citit textul cu voce tare pentru a verifica daca exista dezacorduri sau alaturari de cuvinte care suna ciudat?

“Alaturari de cuvinte” suna ciudat cand il spui cu voce tare. Dar l-am lasat aici cu scopul de exemplu – sa nu faci si tu ce-am facut eu 🙂

Citirea cu voce tare te ajuta, de asemenea, sa identifici mai usor greselile de ortografie si gramatica.

7. Imagini / Elemente multimedia

✅ Am setat o imagine pe post de cover (principala), la inceputul articolului?

Imaginea de cover a articolelor tale sprijina impactul titlului ales, iar cand le promovezi in social media, au chiar rolul de a atrage atentia asupra titlului.

Asa ca foloseste o imagine la dimensiuni potrivite, marcata cu simbolurile tale de brand (culori, logo, nume etc.) si descriptiva pentru subiectul articolului.

Mai nou conteaza foarte mult si sa pui video in introducerea articolelor (daca ai sau faci astfel de materiale).

✅ Folosesc imagini de calitate, create de mine sau capturi de ecran?

Evita imaginile stock, si adauga mai degraba:

  • fotografii create de tine
  • capturi de ecran
  • continut primit de la clienti (pentru care ai primit permisiunea sa il folosesti)
  • bannere facut in Canva cu citate, recenzii, sfaturi sau idei principale.

✅ Atrag imaginile atentia si sunt relevante in context?

Ca regula din reflex, ar trebui ca la fiecare scroll de ecran (cel putin pe desktop, dar nu strica nici pe mobil) sa ai un continut in format diferit, relevant in context, care sa odihneasca ochii cititorului.

In general e vorba de imagini, dar poti folosi si video-uri, gif-uri, continut audio, prezentari din SlideShare etc.

via GIPHY

✅ Daca am luat imaginile din alte surse, am mentionat corect sursa acestora?

Nu ne jucam cu copyright-ul, pentru ca nu stim de unde sare iepurele.

Cauta imagini CC0 sau, cel mai simplu, fa tu fotografii (e ok si cu telefonul) sau bannere in Canva ori alte programe de editare.

De asemenea, cand postezi continut de la clienti, asigura-te ca ai permisiunea lor sa faci asta – sau stergi numele ori alte date care i-ar putea identifica.

✅ Am optimizat imaginile pentru SEO cu un titlu relevant, Alt text + cuvant cheie?

Odata ce introduci o imagine in Gomag, alt-tag-ul acesteia va fi completat automat cu denumirea imaginii. 

Asadar, incepe de acolo. Asigura-te ca fiecare imagine are o denumire descriptiva, care sa includa eventual si cuvinte cheie legate de continutul ei.

✅ Folosesc video si gif-uri pentru a anima textul si a creste interactiunea?

Se aplica aceleasi reguli 🙂 

Citeste si: Cum as putea sa creez continut care sa vanda

8. Link-uri

✅ Am 2-3 link-uri interne spre pagini relevante?

Creeaza o retea de legaturi intre articolele din blogul tau, pentru a atrage atentia cititorilor spre subiecte adiacente sau pentru a aprofunda ceea ce a citit initial.

Exista inclusiv un tip de continut pe care il creezi in acest scop. 

Se numeste cornerstone content si presupune sa creezi un hub de continut pe o tematica generala, prin care legi un landing page de zeci de continuturi specifice pe tematica respectiva (adica zeci de pagini), pe care le legi de-asemenea intre ele.

In acest fel, autoritatea site-ului tau creste, pentru ca backlink-urile si puterea acestora nu se concentreaza intr-o singura pagina si curge in diverse directii, crescand multiple pagini.

✅ Am cel putin 2 link-uri externe, spre surse relevante si cu autoritate?

Functioneaza si viceversa. Cand trimiti link-uri spre surse cu autoritate, utile si relevante din afara site-ului tau, creste credibilitatea site-ului si calitatea site-ului in ”ochii” motoarelor de cautare.

Pentru ca cine se-aseamana se-aduna, si paginile de calitate buna trimit link-uri doar spre… pagini de calitate buna, corect 🙂 .

Sigur, nu uita sa setezi deschiderea link-urilor respective in fila noua.

Uite si 2 aspecte tehnice legate de link-uri carora la se acorzi atentie:

✅ Link-urile functioneaza corect? (verifica broken links sau alte probleme)

✅ Textul contine un numar rezonabil de link-uri? (daca sunt prea multe, elimina-le pe cele mai putin importante)

9. Colectare de lead-uri / clienti

✅ Afisez liste de produse in fiecare articole – produse relevante la subiectul si continutul din fiecare articol.

Ajungem la o parte comerciala a articolelor de blog, la care ai acces suuuper simplu prin modulul blog, de la Gomag.

Poti sa structurezi un articol, din panoul de administrare, exact la fel ca un landing page. 

Asta inseamna ca ii vei conferi putere de vanzare prin liste de produse (pe care poti inclusiv sa aplici liste de preturi), formulare, continut promo, sectiune inregistrare client si asa mai departe.

Asa ca profita de situatie si afiseaza produse direct in articole – nu doar la finalul acestora, ci si in interiorul acestora. 

Sigur ca e putin mai mult de lucru cand structurezi astfel (trebuie sa imparti continutul in multiple sectiuni), insa te asigur ca merita.

✅ Am adaugat tag-uri specifice, pentru ca articolele relevante din blog sa fie afisate in paginile de produs din magazin.

Adauga automat continut suplimentar in paginile de produs, pentru a convinge oamenii sa le cumpere. Setarea e simpla si nu iti ia mult timp. 

Asigura-te ca ai tag-uri relevante la articole si le notezi apoi in setarile paginilor de produs, acolo unde se potrivesc.

Platforma va prelua automat aceste continuturi conform setarilor tale. Fara batai de cap si fara lucru prin cod.

✅ Folosesc box-uri si zone pentru abonare / colectare lead-uri?

Dupa cum spuneam acum vreo 3000 de cuvinte, articolele de blog au cel mai puternic impact in zona top of the funnel. Adica atrag trafic pe site.

Iar daca le pregatesti corect, vor conduce oamenii de la statusul de vizitatori necunoscuti, la lead-uri mai aproape sau mai departe de cumparare. 

formular-lead-generation-blog

Gandeste-te sa obtii o conversie de la fiecare om ce ajunge in magazin. Chiar daca nu se va intampla intotdeauna, macar ai facut un pas un aceasta directie. 

Activeaza formulare de cerere date in fiecare dintre articolele tale. 

Uite ce sa nu uiti cand setezi formularele de lead generation:

✅ Acestea sunt atragatoare?

✅ Butonul de call-to-action duce in pagina stabilita?

✅ Am o pagina de multumire in care directionez oamenii dupa ce mi-au dat datele de contact?

10. Aspecte tehnice

✅ Continutul se vede bine pe mobil si pe toate browserele?

Prea putini oameni se intampla sa mai ajunga pe blogul tau pe desktop. Iar asta inseamna sa le dai continut responsive, care sa se adapteze indiferent de ecran.

Asigura-te si ca acesta se vede bine, si e accesibil pe toate browserele.

✅ Dimensiunea fisierelor video / imaginilor este optimizata pentru a nu afecta timpul de incarcare? 

Nu incarca imagini prea mari!

✅ Pagina este monitorizata? 

Google Analytics e sfant, Google Search Console e musai, iar Gomag Insights e crème de la crème.

insights-pagini

✅ Am o strategie de promovare a articolului?

Fiecare bucatica de text pe care o scrii trebuie dusa in fata lumii prin restul canalelor pe care le detii.

Postari social media, newslettere, reclame platite, reformularea continutul in alta forma (video, podcast, carusele pe Instagram, TikTok etc).

Iar asta e o veste extraordinara, pentru ca daca pornesti de la blog, pur si simplu n-ai nicio scuza ca nu ai pe ce baza sa te promovezi. Tot continutul e acolo, trebuie doar sa il promovezi, sa-l ajustezi si sa-l optimizezi.

Eforturile tale vor fi mai mici, pentru ca fundatia este deja construita 🙂 .

Citeste si: Cum iti organizezi strategia de continut pentru a-ti amplifica vanzarile [Checklist]

Vremea scuzelor a trecut, e timpul sa incepi sa scrii 🙂 

Publica in mod constant continut pe blogul magazinului tau si foloseste-l ca baza pentru strategia ta de comunicare.

Il poti trimite spre clientii tai, poti atragi trafic nou in site, il poti folosi ca motiv de intoarcere pentru clientii fideli, il poti reincadra in alte formate.

Ai o multime de beneficii care pornesc dintr-un singur punct: din blogul tau.

De asemenea, acum ai scapat de grija integrarilor cu terte parti sau a cheltuielilor extra, pentru ca ai optiunea de creare blog direct din platforma Gomag.

Absolut tot ce am discutat azi se poate aplica folosind acest modul. Incepe sa te joci cu el – daca n-ai facut-o pana acum – si creeaza-ti un plan de continut fantastic, care sa iti propulseze business-ul in ochii clientilor profitabili.

Spor si zile cu inspiratie sa ai!

Porto