12 minute timp de citire

Unde s-a dus 2018 asa de repede?!

Parca ieri scriam bilantul pentru Gomag si SilkWeb pe 2017, cu planuri mari si entuziasm pentru ceea ce avea sa se intample in noul an.

Si uau, acum ca stau sa ma uit inapoi la ce am facut intr-un an de zile n-as putea fi mai mandru de echipa mea, de clienti si de viteza cu care crestem impreuna.

Am pregatit si pentru 2018 o retrospectiva asa ca, daca tot e cea mai frumoasa perioada a anului, hai sa vedem impreuna ce s-a intamplat la Gomag in acest an.

Decembrie

  • Am lansat Academia+, cel mai nou program lunar de marketing si eCommerce

Daca anul trecut lansam in premiera Academia de eCommerce ca hub gratuit, anul acesta a venit randul unui alt program pe care l-am avut in minte de mult timp: Academia+.

Poate e o noutate si pentru tine, din moment ce lansarea a avut loc acum mai putin de-o luna.

Academia+ este un program lunar (sau anual), pe baza de abonament, pentru cei care vor sa invete marketing din cursuri si materiale premium.

Practic, cand intri in Academia+ faci o investitie mult mai mica in cursurile disponibile aici decat costurile fiecarui curs la pret intreg (pe care le poti lua in continuare si separat in Academia de eCommerce).

Dar nu ne limitam doar la asta. Ca membru al Academiei+ ai acces la un curs nou de marketing in fiecare luna, webinarii exclusive pe lucrurile care functioneaza in momentul respectiv si webinarii de tipul Q&A.

Acest program este special creat pentru proprietarii de afaceri, fie ca lucreaza singuri si au nevoie de planuri si strategii sigure pentru crestere, fie ca lucreaza impreuna cu o echipa si vor sa se asigure ca fiecare angajat stie ce are de facut.

academia de ecommerce

Intra in Academia de eCommerce

Suntem peste 2.700 de antreprenori in comunitate

Periodic ai sa primesti pe email informatii utile si studii de caz interesante despre cresterea vanzarilor online. Vrei?

De ce am creat Academia+?

Simplu, pentru ca suntem strans legati de piata de eCommerce si vedem ce se intampla in cazul clientilor nostri. Nu e chiar floare la ureche sa gasesti strategiile pe care le cauti si sa fii si sigur ca sunt ok pentru tine.

Academia+ include doar informatii si planuri testate, structurate si eficiente pentru piata din Romania – lucruri pe care nu le gasesti atat de usor intr-un singur loc.

Ti-ar placea sa faci si tu parte din Academia+? Inscrie-te in program si profita de oferta pentru abonamentul anual!

Noiembrie

  • Magazinele Gomag au generat peste 35.000 de comenzi intr-o singura zi – Black Friday

Reducerile de Black Friday atrag de la an la an din ce in ce mai multi cumparatori – si nu doar in magazinele marilor retaileri.

Black Friday 2018 a fost o zi fructuoasa si pentru magazinele Gomag, cu peste 35.000 de comenzi generate – unii dintre clientii nostri au vandut chiar si de 10x mai mult decat vand intr-o zi normala.

Am avut peste 23.000 de produse vandute de catre un singur magazin iar cea mai valoroasa comanda a fost de 30.500 de lei, cu mai multe produse in cos.

Poate sunt cifre mici in comparatie cu cele realizate de catre liderii de piata dar pentru afacerile mici si mijlocii din platforma Gomag reprezinta profituri substantiale – si dovada ca, sa vinzi online, nu e atat de complicat pe cat pare.

Mai multe detalii despre succesul clientilor nostri de Black Friday poti citi in acest articol.

black-friday-gomag-2018
  • Lansarea oficiala #GoBot la TeCOMM Cluj-Napoca

Cea mai importanta premiera a anului pentru noi este GoBot, primul bot intr-o platforma eCommerce si un avantaj pe care il au doar clientii Gomag.

Nu stiu daca iti poti da seama dar proprietarii de magazine cu cel putin 1-2 ani experienta in piata pur si simplu adora automatizarile.

Cand ai atatea lucruri pe cap, atatea responsabilitati si task-uri de rezolvat, orice poate fi automatizat si facut de altcineva devine o binecuvantare.

Ei bine, aceasta binecuvantare a primit un nume – GoBot.

Cei 3 boti disponibili momentan in Gomag iti preiau de pe umeri activitatile de rutina, consumatoare de timp si iti ofera in schimb mai mult timp si energie sa te ocupi de ceea ce e important pentru tine.

La inceput de noiembrie am lansat oficial GoBotii la TeCOMM Cluj Napoca, acelasi eveniment in cadrul caruia elevii de la Transylvania College au demonstrat ca se poate sa creezi un magazin online Gomag perfect functional in doar 60 de minute.

Poti vedea in continuare prezentarea mea la TeCOMM iar daca ai un magazin pe platforma noastra, te invit sa activezi un GoBot cat mai repede – Laura, clienta noastra de la NeaKaisa, ne-a spus ca nu isi mai poate imagina viata fara ei!

Octombrie

  • Am lansat o noua tema in platforma – tema Magnolia

O grija constanta a viitorilor antreprenori cand isi construiesc magazinul este… tema. Si in mare parte ii inteleg, pentru ca e important ca site-ul sa arate bine, sa fie atragator vizual etc.

Tocmai de aceea, lucram constant si pe partea de design pentru a pregati teme performante, ce pot fi personalizate din doar cateva click-uri.

In octombrie am adaugat colectiei noastre tema Magnolia, cu tonuri diafane si culori pastelate, potrivita in mod special pentru afaceri de tipuri florarie, accesorii, decoratiuni, fashion, cadouri, handmade etc.

Dar nu te lasa pacalit de culori – tema Magnolia poate fi utilizata de o multime de alte tipuri de business-uri, exemplu fiind un client care a ales-o pentru petshop-ul sau online.

Vrei sa vezi intreaga colectie de teme Gomag? Le poti descoperi in pagina lor dedicata sau in modulul Design din admin.

  • Am lansat CRM Calendar in Gomag

Productivitatea si organizarea sunt 2 dintre cele mai mari probleme ale meseriei de antreprenor. Indiferent ca lucrezi singur sau impreuna cu o echipa.

Asa ca, majoritatea dintre noi umplem agende cu insemnari, folosim diverse aplicatii de calendar si ne punem tot felul de notificari, poate-poate reusim sa nu uitam ce avem de facut. Oh crede-ma, stiu cum e, uneori chiar imi stresez colegii cu treaba asta.

Dar daca ai un magazin online pe Gomag si vrei sa fii sigur ca nu uiti nici tu, nici echipa, ce aveti de facut, de acum inainte iti poti nota task-urile si toate detaliile aferente in CRM Calendar.

Stabileste cine este responsabil de task, ce are de facut, cand (data, ora, inclusiv minutul daca trebuie) si pentru ce client.

Asa sunteti toti mai organizati intr-un singur loc, tineti evidenta task-urilor atat anterioare cat si viitoare si, daca folositi si GoBotii in acelasi timp, productivitatea va creste de cateva ori.

crm-calendar-gomag

Septembrie

  • In 25 – 27 septembrie are loc cea de-a doua editie Gomag Virtual Summit

Peste 33 de ore de continut video. Peste 2000 de participanti pe parcursul a 3 zile (fara sa ii mai enumeram si pe cei care au participat la live-urile de pe Facebook). 40 de speakeri.

Pe scurt, asa as descrie cea de-a doua editie Gomag Virtual Summit, organizata in 25-27 septembrie.

Am muncit pe branci pentru acest eveniment si s-a vazut – in 3 zile am intermediat discutii intre cei interesati de marketing si eCommerce si specialisti din industrie care le-au raspuns la intrebari, le-au oferit ultimele noutati si strategii si i-au ajutat (unii chiar si practic) sa gaseasca planul potrivit pentru afacerile lor.

Uite doar cateva dintre reactiile la Gomag Virtual Summit 2018:

GoMag Summit a fost super informativ din toate punctele de vedere. Prin acest summit mi-am largit cunostintele de marketing chiar daca am peste 5 ani de exprienta si pentru asta iti multumesc. Looking forward for the next summit.

Sincer a fost putin peste asteptari (putin pentru ca aveam asteptari oricum ), am prins cateva idei pe care sigur o sa le pun in practica. Multumesc pentru colaborare!

Mi s-a parut foarte tare ideea de a face un intreg eveniment de 3 zile doar online. Iar din ce am vazut, a iesit si bine. Oameni resursa relevanti si deschisi, discutii interesante, program lejer, mail inainte de fiecare sedinta, posibilitatea de a revedea discutiile. Astea sunt punctele tari pe care trebuie sa le exploatati si la anul clar. Chiar mi-a placut.

Cam asta a fost parerea mea. Cred ca faceti o treaba minunata, sincer.

Sincer, personal sunt foarte fericit! Consider si cred ca ai reusit doar in 3 zile sa aduci un mare plus de valoare antreprenoriatului fragil daca nu embrionar din Romania. In plus promovarea  generatiei noi aduce gura de oxigen necesara pentru intelegerea pietei si a dinamicii schimbarii.

Noi continuam si anul viitor cu cea de-a treia editie. Tu? Vrei sa facem un summit si in 2019?

gomag-summit

August

  • Am anuntat lansarea primilor 2 GoBoti in platforma Gomag

Orice lucru fantastic incepe de undeva. Asa s-a intamplat si cu GoBotii nostri, pe care i-am lansat in beta in august. In acel moment, platforma punea la dispozitia clientilor doar Merchandiser Bot si SMS Bot intr-o prima varianta.

Acum acestia sunt mai avansati si li s-a alaturat Email Bot (iar in ianuarie, urmeaza Chat Bot). La momentul respectiv, insa, GoBotii au facut cateva valuri.

Poti citi mai multe detalii in articolul initial GoBot – Magazinul tau pe pilot automat la Gomag.

gomag-gobot

Iulie

  • Am lansat modulul de pop-up-uri in platforma

Probabil ai mai citit asta pe blog ori m-ai auzit vorbind la prezentari sau webinarii: nicio afacere online nu are succes fara marketing. Fara cel putin o strategie de marketing catre un public bine definit.

Tocmai de aceea platforma Gomag este dotata din start cu arme puternice de marketing – pe care nu mai trebuie sa le cauti in alta parte sau sa le platesti suplimentar.

Una dintre acestea este modulul nativ de Popup-uri din platforma, pe care l-am lansat in 2018.

Stiu, stiu, e mai atragator sa te intereseze cum faci reclamele pe Facebook sau Google sau ce sa postezi pe Instagram. Dar popup-urile, impreuna cu bannerele, hellobar si landing page-urile sunt o forma de marketing direct in site-ul tau care iti cresc rata de conversie in locul in care conteaza – acolo unde oamenii fac, in cele din urma, comanda.

Acum nu mai e nevoie sa folosesti terte aplicatii pentru a construi popup-uri – tot ce trebuie sa faci este sa intri in admin, sa selectezi modulul Popup-uri, sa alegi tipul acestuia si sa il setezi.

Poti crea pop-up-uri pentru abonare, pentru recuperarea cosurilor de cumparaturi, pentru a anunta o promotie sau alt tip de informare si pentru a afisa informatii suplimentare pentru variante (marimi, culori, materiale etc.).

Citeste toate detaliile despre acest tool in articolul Pop-Up: Noi Instrumente de Marketing in Platforma Gomag.

popup-gomag

Iunie

  • Am organizat cea de-a doua editie Gomag MeetUp Bucuresti

In jurul temei “cum sa ai un business de succes in eCommerce”, pe 13 iunie am organizat un super Gomag MeetUp la Bucuresti, cu peste 100 de participanti si 5 speakeri.

Mi-au fost alaturi Dorin Boerescu (2Performant), Adriana Simion (ProduseCosmetice), Eugen Rasoiu (Borealy) si Laurentiu Miron (PentruAnimale), cu sfaturi de bun simt din business-urile lor.

Cea mai mare mandrie e ca la evenimentele noastre sunt prezenti in majoritate clienti Gomag care ne ajuta sa discutam strategii practice si sa oferim sfaturi din experienta – de la noi n-o sa auzi niciodata doar teorie sau ce functioneaza pe pietele din strainatate.

Vezi cum a fost la eveniment in articolul Gomag MeetUp Bucuresti pentru Business-uri de Succes.

gomag-meetup-bucuresti

Mai

  • Am lansat modulul CRM in platforma Gomag

Lansat ca un ajutor pentru proprietarii de afaceri pe partea de GDPR, modulul CRM din platforma Gomag te ajuta sa ai o privire de ansamblu asupra clientilor tai, inclusiv istoricul lor in baza ta si datele pe care le ai despre acestia.

De ce un CRM direct in platforma? O sa iti spun exact acelasi lucru pe care l-am explicat si in luna mai: “noi, la Gomag, credem ca o platforma eCommerce cu adevarat buna merge dincolo de sistemul pur tranzactional si construieste nativ, pentru magazinul online, fundamentul unor relatii productive si profitabile cu clientii.”.

Stiu ca par cuvinte mari dar adevarul e ca un CRM te ajuta atat pe partea de gestionare a relatiei cu clientii, cat si pe partea de vanzare si marketing.

Cand vezi direct in platforma ce face clientul in magazinul tau, de cate ori cumpara, frecventa, iti este mai usor sa personalizezi ofertele si propunerile de vanzare.

Citeste mai multe detalii in articolul Descopera noul CRM gratuit in platforma Gomag

detalii-crm-gomag

Martie

  • Prima editie Gomag MeetUp la Cluj, cu peste 157 de participanti

Gomag MeetUp este conceptul intalnirilor noastre cu clientii, partenerii si potentialii clienti ai platformei, pe care am inceput sa le organizam in acest an. Prima editie oficiala, cum s-ar zice, a avut loc la Cluj, in 14 martie, pe tema “10 metode sa vinzi online cu Facebook”.

Incerc, de fiecare data, sa aduc informatii si prezentari noi, tocmai de aceea, la aceasta editie am vorbit despre cum am generat in 5 zile peste 4.500 de euro doar cu ajutorul a 3 reclame Facebook.

Aici am fost insotit de intreaga echipa Gomag care s-a ocupat de toata partea de organizare, primirea invitatilor, raspunsuri la intrebari – chiar am simtit diferenta pentru ca am putut sa ma concentrez doar pe ceea ce aveam eu de facut.

Feedback-ul pentru editia de la Cluj a fost foarte bun; poti vedea cum s-a derulat intregul eveniment in articolul Gomag MeetUp Cluj: 157 de multumiri participantilor.

participanti-meetup

Februarie

  • Primul Gomag MeetUp la Bucuresti

Stiu ca, uneori, sunt prea spontan pentru gustul colegilor mei dar… de cele mai multe ori ies lucruri foarte bune!

O idee la fel de spontana a fost prima intalnire informala Gomag MeetUp Bucuresti, intalnire ce a dat startul unei intregi serii despre care ti-am povestit mai sus si care va continua cu siguranta si in anii viitori.

Chiar daca anuntul a fost facut cam din scurt, a venit lume buna interesata de discutii despre business si eCommerce, planuri de viitor, schimb de experiente, atat clienti Gomag cat si parteneri.

Citeste detaliile in #GomagMeetup in Bucuresti – Intalnire cu super clientii si partenerii nostri.

Evident ca asta nu a fost tot ce s-a intamplat la Gomag in 2018.

Am organizat aproximativ 17 webinarii (fara sa mai punem la socoteala sesiunile de la Gomag Summit si unele comunicari live pe Facebook), am facut integrari cu mai multi furnizori de transport si plati (inclusiv DPD, pe care ni l-au cerut multi clienti), am pregatit platforma din punct de vedere tehnic pentru GDPR… si am crescut numarul de clienti la peste 450 – asa cum ne-am si propus la inceputul anului.

echipa-gomag

Ca echipa ne-am distrat la teambuilding-uri (atat principalul teambuilding organizat de Vertical Adventure in mai, cat si iesirile noastre) iar o parte dintre colegii mei au facut impresie la Team Outdoor Racing pe Valea Streiului cu simtul lor de orientare (stiu ei de ce 😉 ).

A fost un an plin. Si ne aflam pe panta de crestere, lucru pentru care nu putem decat sa fim recunoscatori clientilor si partenerilor nostri.

Asa ca va multumim tuturor! 🙂

Pentru 2019 pregatim alte surprize deci stai pe-aproape, sigur vrei sa fii la curent cu ce urmeaza sa lansam.

Sarbatori frumoase si spor la conversii pentru un intreg an de zile!

Cosmin Daraban

CEO la Gomag
18 ani experienta online
Sunt cofondator SilkWEB & Gomag din 2005.
Scriu din experienta despre marketing in eCommerce,
optimizare rata de conversie, crestere trafic si vanzari (SEO, SEM & UX)
Implicat in lansarea si dezvoltarea a peste 600 de magazine online din nise diferite.

[i]
[i]
[index]
[index]