Toata lumea vorbeste despre cum sa cresti pe Instagram. Multi dau si sfaturi Instagram pentru afaceri locale.

Insa putine dintre acestea asculta.

Pe de alta parte, tocmai afacerile locale au cele mai mari sanse sa atraga atentia rapid si sa creasca in jurul paginii o comunitate fascinata de continutul publicat… si care e mai dispusa sa cumpere rapid din locatiile fizice sau magazinele online.

Stii deja de folosirea locatiei in hashtag-ul postarilor, insa stiai ca poti sa faci si mai mult?

In articolul de azi iti voi arata cum sa iti cultivi urmaritorii de pe contul de Instagram al afacerii tale locale, astfel incat sa ii transformi in clienti si ambasadori ai brandului tau.

Adica sa ii faci sa vorbeasca organic despre afacerea ta… fara ca tu sa le-o ceri specific.

Cuprins 10 Sfaturi Instagram pentru afaceri locale

  1. Adauga locatia in numele paginii
  2. Adauga locatia in descriere (bio)
  3. Fa bio complet
  4. Poza de profil clara
  5. Highlights profesionale, de aceeasi culoare
  6. Idei de continut
  7. Ofera stimulente
  8. Atrage urmaritorii celebritatilor locale
  9. Tag locatie in postari
  10. Invita followerii sa interactioneze cu tine

Practic, am rezumat in 10 puncte cele mai simple strategii pentru afaceri locale. Le poti folosi pentru a creste numarul de followeri si a creste sansele de conversie.

Daca ai si alte ponturi care au functionat in cazul tau, nu ezita sa le lasi in comentariu sub articol. Mai trebuie sa stii ca strategiile despre care iti voi vorbi sunt: 

  • Usor de implementat
  • Nu te costa (aproape) nimic

Ok, hai sa ne apucam de treaba.

1. Adauga locatia in numele paginii

Majoritatea afacerilor locale uita sa adauge locatia in numele contului (atentie, diferit de username… desi poti adauga locatia si acolo, pentru a-ti face contul mai usor de gasit). 

Locatia in nume ajuta followerii sa te gaseasca mai usor.

2. Adauga locatia in descriere (bio)

Multe afaceri locale omit sa adauge locatia in bio si de multe ori motivul e acela ca vor sa dea impresia ca sunt un brand mai mare, nu unul local.

Insa atunci cand oamenii vad locatia chiar din bio, rezultatul tau va aparea mai sus la cautarile pe Instagram.

locatie-bio-instagram

3. Fa bio complet 

Bio-ul e locul in care ai sansa sa transmiti concis si clar care sunt punctele tari ale business-ului tau, precum si propunerea ta unica de valoare.

Totusi acesta nu trebuie sa ramana intotdeauna la fel. Poti schimba textul pentru a reflecta beneficiile ultimei tale oferte, a unui eveniment pe care il organizezi sau la care te participi sau a produsului tau vedeta. 

Ceea ce ne aduce la link-ul din bio, singurul spatiu unde poti lasa un link clickuibil.

A vorbit si Alexandra despre acest subiect in repetate randuri, dar o sa repet si aici: nu lasa un simplu link spre homepage. 

In schimb, poti seta link-ul catre un landing page unde followerii pot face actiunea pe care le-o ceri din textul din bio.

Nu uita nici de locatie, asa cum am spus la punctul 2.

Citeste si: Cum cresti performanta contului tau de Instagram cu zero costuri

4. Poza de profil clara

La fel ca in cazul oricarui tip de business, logo-ul afacerii e indicat sa fie poza de profil.

Ai grija sa alegi varianta potrivita pentru afacerea ta, de obicei cea mai cunoscuta de catre clienti (culorile uzuale, si nu alb sau negru – in cazul in care logo-ul tau este colorat).

De asemenea, nu inversa culorile (ex. alb pe fundal negru ori viceversa) in cazul in care nu il folosesti asa si pe restul canalelor pe care esti activ.

5. Highlights profesionale, de aceeasi culoare 

Desi dureaza doar 24 de ore, continutul din stories poate fi salvat permanent in colectii cunoscute despre highlights.

Alege un stil si o culoare pentru highlights. Vor da un aer profi contului tau, iar followerii vor intelege ca te ocupi activ de el.

Ce highlights sau categorii poti sa faci?

  • Echipa
  • Recenzii
  • Produse
  • In spatele cortinei
  • Pentru anumite evenimente
  • Pentru un anumit tip de continut (ex. retete, tutoriale, idei etc)

6. Idei de continut pe Instagram pentru afaceri locale

Continutul din pagina ta ar trebui sa surprinda cat mai bine stilul de viata creat de produsele tale si rezultatul lor in viata clientilor.

postari-instagram-afaceri-locale

La fel de importanta e frecventa cu care postezi – incearca sa o faci macar odata pe zi. Uite cateva idei pentru postarile din feed, dar si pentru stories:

  • Sneak peek
  • Imagini sau video-uri scurte cu biroul / locatia
  • O privire in spatele scenei (ex. pentru restaurante, o postare din bucatarie si cum este preparata mancarea)
  • Cereri de recenzie
  • FAQ
  • Provocari
  • Idei DIY
  • #tbt
  • Postari / Stories pentru interactiune (ex. ai alege x sau y?)

Pentru mai multe idei, te invit sa citesti articolul 50+ Idei Geniale & Usor de facut pentru postari Social Media.

7. Ofera stimulente 

Poti face asta in mai multe feluri. Doua dintre acestea:

  • Scrii in bio ca ai un concurs continuu pentru followerii tai. Daca clientii dau tag afacerii tale si locatiei acesteia in pozele lor (facute cu produsele sau in locatia ta) au sansa sa castige ceva la final de luna (un voucher, un produs cadou, acces la un eveniment pe care il organizezi etc.)
  • De fiecare data cand ai un castigator nou, reposteaza continutul lui si reaminteste in postare regulile concursului tau. 

Practic, asa castigi o postare sigura in fiecare luna, iar business-ul si locatia ta va fi din ce in ce mai familiara pentru followerii tai.

8. Atrage urmaritorii celebritatilor locale

Nu te va costa nimic, in afara de putin timp. Mai intai, fa putina documentare si alcatuieste o lista cu personalitatile locale si liderii de opinie.

Apoi prioritizeaza 4-5 dintre ei – cei care au aceeasi audienta sau audiente similare cu a ta – da-le follow si porneste-ti notificarile pentru postarile lor.

De fiecare data cand posteaza ceva nou, vei fi printre primii care afla si lasa un comentariu.

Pasul 4 al acestei tehnici este sa le lasi un comentariu (ceva interesant si relevant, mai mult de 10 cuvinte, nu “wow, ce fain” sau “adevarat, si noi la [business] suntem de acord cu tine”). Va iesi in evidenta.

Citeste si: Cum sa iti cresti contul de Instagram cu Gomag – Idei de postari pe Instagram

9. Tag locatie in postari 

Aminteste-ti sa dai tag locatiei tale in postari si stories. Insa nu o face extrem de des. Odata la 3-4 postari ar trebui sa fie proportia potrivita.

In exemplul de mai jos nu a fost dat tag unei locatii, insa tipul de postare e o idee pe care o poti aplica si tu, in cazul in care ai mai multe locatii.

locatie-afacere-locala-instagram

10. Invita followerii sa interactioneze cu tine

Postarile cu interactiune, inimioare si comentarii (impreuna cu interactiunile din trecut ale follower-ului cu pagina ta si cat de curand ai mai postat) determina locul in care rankezi pe feed-ul utilizatorilor.

Dar de multe ori interactiunea nu se intampla de la sine. Trebuie sa o ceri tu.

Asa ca fa postari care sa invite la interactiune (de unde oamenii sa aleaga o varianta sau alta, sa raspunda cu parerea lor etc.) si foloseste-te de descrierile fotografiilor pentru a-i indemna in scris sa faca asta.

Un alt artificiu e sa lasi cumva descrierea neterminata, cu mentiunea ca gasesc raspunsul sau secretul in primul comentariu.

Apoi, in primul comentariu, pe langa raspunsul pe care il dai, le ceri parerea.

Citeste si: Strategia de Promovare Online pentru Afaceri Locale [Video]

Cele 10 sfaturi Instagram pentru afaceri locale din articolul de astazi sunt usor de aplicat si nu te costa nimic, doar timp din partea ta sau a unui om din echipa ta.

Sigur, nu iti vor aduce tone de followeri sau clienti peste noapte, dar stii cum e, incetul cu incetul se face agurida miere (nu-mi vine sa cred ca am folosit proverbul asta intr-un articol despre Instagram).

Poti sa ai un cont Instagram mai bun pentru afacerea ta locala. Cu putina implicare, brandul tau va ocupa primul locul in mintea clientilor, inaintea competitorilor, oricat de mari ar fi acestia.

Citeste si https://www.gomag.ro/blog/idei-de-afaceri/

Cosmin Daraban