4 minute timp de citire

Esti proprietarul unei afaceri locale sau lucrezi pentru una?

Vreau sa te ajut sa domini piata locala pe nisa ta, cu o strategie de promovare online testata, care a adus deja rezultate excelente pentru unul dintre clientii nostri.

Urmareste povestea unui brand local de produse cosmetice si hai sa vezi cum ii poti replica strategia pentru propria ta afacere.

Strategia de promovare online pentru afaceri locale

Adevarul e ca, la nivel local, actiunile de promovare pe care le faci au un altfel de impact asupra pietei. 

Asta se intampla deoarece proximitatea inseamna ca publicul tau are cum sa ajunga fizic la tine, cum sa iti atinga produsele si cum sa se implice personal in relatia cu tine.

Dintre toate metodele de promovare online care functioneaza local, uite ce am ales sa facem pentru magazinul de beauty din portofoliul nostru:

1. Am analizat business-ul si actiunile clientului

In ciuda istoricului pe piata, clientul nostru nu avea la momentul respectiv niciun fel de prezenta online. Vindea in 2 centre comerciale din Baia Mare, si atat.

Dupa cateva discutii, insa, a decis ca vrea sa intre online, dar fara sa investeasca foarte multi bani.

Ceea ce e normal.

Am aflat, de asemenea, ca avea o strategia de fidelizare a clientilor… chiar daca nu era una constienta sau foarte organizata. 

Clientele care ii cumparau produsele primeau la fiecare achizitie un voucher / un biletel cu logo si reducere, valabil pentru urmatoarea comanda.

Un start interesant. Am inceput de aici.

2. Am creat o prezenta online pentru clientul nostru

Am inceput cu crearea unui landing page de prelansare, pe un domeniu nou cumparat. 

Nu era un magazin online, nu in adevaratul sens al cuvantului, insa continea cateva produse, fotografii, date de contact si un formular pentru colectarea de adrese de email.

Apoi am creat o pagina de Facebook, un cont de Instagram si am completat cele 2 locatii ale magazinelor lui, pe Google my Business.

creare-landing-page

3. Am organizat mai bine strategia de fidelizare a clientilor

Practic, am completat voucherele pe care le oferea si pana la momentul respectiv, cu adresa site-ului, logo, datele de contact si adresele pentru Facebook si Instagram.

Dupa ce clientii cumparau si primeau voucher-ul, vanzatoarele le cereau adresa de email (daca isi doreau sa primeasca in inbox mai multe oferte).

Aceste adrese erau adaugate apoi intr-un fisier Excel si importate intr-o baza de date in MailChimp.

Pasul urmator?

Am trimis saptamanal un newsletter catre baza – pur informational, cu produsele si ofertele existente.

Citeste si: Cum Te Ajuta Un Program De Fidelizare A Clientilor

4. Social Media marketing face magie in zona de beauty 

Impreuna cu colegele mele, am organizat cateva concursuri pe Facebook – cea mai eficienta metoda sa obtinem interactiune.

Mecanismul era super simplu: mergi in magazinul fizic, iti faci o poza acolo cu unul dintre produsele din oferta saptamanii, distribui poza cu un anumit hashtag si poti castiga unul dintre produse.

Dupa mai multe astfel de actiuni in Social Media, brandul a crescut la nivel local, cu aproape 400 de persoane care s-au implicat direct in concursuri si mii de oameni care au vazut cel putin o poza legata de shop.

concursuri social media

Trei ani mai tarziu, clientul nostru a inceput sa se ocupe mai mult de magazinul online.

Pe langa datele existente in landing page-ul initial, am adaugat mai multe produse – produsele saptamanii, pe care le puteai comanda deja in magazinul online si sa le ridici de la oricare dintre cele doua locatii din oras.

Inca nu livra direct la usa clientilor, insa incuraja comenzile online oferind o reducere daca acestia ridicau produsele din magazin in 24 de ore.

Citeste si: Strategii de promovare a unui produs in Social Media

Pentru orice categorie de afaceri locale, online-ul face minuni. Si adevarul e ca local ai mai multe avantaje, chiar si fata de retailerii mari si cunoscuti din piata.

Investeste intr-o strategie eficienta de fidelizare a clientilor, interactioneaza constant cu urmaritorii si clientii tai si acorda-le oamenilor atentia pe care doar o afacere locala le-o poate oferi.

Atrage-i de partea tribului tau, pentru ca in acest fel afacerea ta va creste sustinuta de vocea clientilor.

Ce parere ai despre materialul de azi? Stai pe-aproape, urmeaza si alte video-uri cu informatii si studii de caz aplicabile pentru afaceri locale care vor sa se promoveze online, si nu numai.

Nu uita sa te abonezi la canalul de YouTube 🙂 !

Cosmin Daraban