Tu cum stai cu strategia ta de marketing online?

Multi antreprenori, in special incepatorii, se simt destul de coplesiti de acest proces esential pentru business-ul lor online, si este de inteles. 

In episodul de astazi din Doza de eCommerce iti vorbesc despre cele mai importante canale de marketing pe care le poti folosi pentru business-ul tau.

Vezi cum sa atragi trafic in site, cum sa iti fidelizezi clientii si cum sa iti gestionezi campaniile de marketing intr-o maniera smart.

Sunt convins ca aceste informatii iti vor prinde foarte bine.

Asadar, sa incepem.

Aboneaza-te la podcastul nostru in aplicatia preferata

Cuprins: Strategia ta de marketing online pentru urmatoarele 12 luni

    1. Care sunt canalele de marketing disponibile in online si cu care sa incepi
    2. Stabileste o strategie pentru fidelizarea clientilor
    3. Seteaza un set de obiective
    4. Cum sa ai grija de clientii premium ai magazinului tau online
    5. Organizarea este mama invataturii si (a performantei)

Care sunt canalele de marketing disponibile in online si cu care sa incepi

Exista doua tipuri de canale de marketing cu care poti jongla in procesul de crestere a magazinului tau online.

  • Canale de marketing organice
  • Canale de marketing platite

Sa le luam pe rand.

Citeste si: 6 Reguli de marketing din scoala veche, care valoreaza milioane

Marketing-ul organic

Aici vorbim despre SEO (identificare cuvinte cheie), metas-uri produse/ categorii, analiza competitiei (cine, cum si unde se promoveaza).

Apeland la acest tip de canal, iti recomand sa incepi prin a te ocupa de optimizarea magazinului.

Creeaza un cont de Google Search Console si introdu sitemap-ul. Google il va folosi pentru a indexa corect site-ul. Apoi, leaga si contul de Analytics.

Citeste si: Marketing in site – 8 Aplicatii care iti simplifica munca [Infografic]

Bun!

Urmatoarea etapa este crearea si optimizarea conturilor de Social Media si stabilirea primelor postari pe care le poti face acolo. 

Important este sa iti gandesti postarile de asa natura incat sa oferi valoare utilizatorilor, precum si motive pentru care merita sa te urmareasca (mergi pe postari educative/ informationale pentru inceput).

Blogul magazinului este un alt canal foarte important de marketing organic.

Daca blogul tau este gol, iti recomand sa incepi cu un articol despre povestea ta/ povestea business-ului tau (cum ai inceput, de ce ai inceput). 

Tot in zona blogului, iti recomand sa identifici top 2-3 produse/ categorii pe care vrei sa le vinzi si sa faci articole evergreen care aduc valoare pentru cititori/ utilizatori.

NOU!

Am lansat functionalitatea Blog direct in platforma Gomag. Fii pe faza, urmeaza un webinar exclusiv pentru clienti, in care iti explicam cum functioneaza.

Ai postat articolul, acum ce urmeaza?

Dupa ce ai postat articolele, ai optiunea de lead generation sau cea de buton de cumparaturi (daca esti client Gomag).

Ce sunt acestea si cum te ajuta?

Daca vrei sa faci lead generation exista aplicatii care iti permit sa captezi adrese de e-mail, pe care le poti folosi in campaniile tale de marketing.

In cazul acesta poti folosi: Facebook Messenger, formulare in site, ManyChat sau pop-up-uri.

Asigura-te ca setezi in blog contul de Analytics care te ajuta sa masori traficul, si Facebook pixel.

E-mail marketing-ul

Alege si un serviciu de e-mail marketing si gandeste-te la tipul de mesaje care vrei sa ajunga la clientii tai.

email-marketing-newsletter

Crearea unui cont de YouTube

Nu iti trebuie o aparatura de ultima generatie pentru a filma videoclipuri pentru Youtube. Poti face acest lucru si cu un simplu telefon.

Poti concepe materiale cu echipa care sa capteze atmosfera din compania ta.

Sauuu…

Poti apela la servicii pro care sa iti conceapa clipuri de prezentare pe care sa le promovezi pe retelele sociale pe care le folosesti.

Atunci cand lucrurile incep sa se miste in directia buna si iti doresti sa amplifici eforturile si rezultatele afacerii tale, e momentul sa te concentrezi asupra…

Marketing-ului platit

In aceasta categorie intra:

  • Facebook Ads (care dau rezultate destul de rapid)
  • Google Ads (care iti pozitioneaza site-ul in topul cautarilor in Google)
  • Colaborari cu influenceri/ micro-influenceri (poti cauta sa fie din nisa ta/ aceeasi zona geografica etc.)
  • Bloggeri (poti trimite produse la review – acest lucru va creste credibilitatea business-ului tau)
  • Afilierea (2Performant)
  • Comparatoare de preturi 
  • Vanzare pe marketplace

In ceea ce priveste vanzarea pe marketplace, poti identifica produsele de top pe care vrei sa le vinzi, precum si produsele complementare (produse pe care le poti vinde ca accesorii).

Pont!

Listeaza in marketplace produsele principale, iar accesoriile vinde-le pe site-ul tau.

via GIPHY

Stabileste o strategie pentru fidelizarea clientilor

Exista multe magazine online care, la anumite comenzi, adauga in colete diferite vouchere cadou pe care clientul le poate folosi la urmatoarea comanda.

Este bine ca ai inceput sa ai clienti/ vanzari, dar acum trebuie sa te ocupi si de retentia lor.

email-marketing-newsletter

Asadar, identifica produsele/ categoriile unde poti sa oferi puncte cadou pentru clientii tai.

Poti concepe si o scrisoare de multumire pe care sa o adaugi in colet la fiecare comanda.

Sunt acele gesturi aparent mici si nesemnificative care fac diferenta si determina clientul sa isi aminteasca de tine.

De asemenea, identifica si acele momente in care poti oferi clientilor un mic cadou (breloc, pix, mostre etc.).

Citeste si: Principalele strategii de fidelizare a clientilor in eCommerce

Seteaza un set de obiective

Ce te-ar interesa sa obtii intr-un interval de 12 luni?

  • Cresterea cifrei de afaceri?
  • Cresterea echipei?
  • Cresterea numarului de clienti care se intorc?
  • Daca/ cate produse noi poti aduce in magazin (dar care sa genereze vanzari)?

Dupa ce iti stabilesti aceste obiective, trebuie sa te gandesti si la strategia pe care o poti aplica pentru a le atinge.

Iata cateva strategii care te pot ajuta in acest sens:
  • Targetari prin PPC 
  • Concursuri pentru achizitia de clienti, awareness etc.
  • Parteneriate
  • Organizare evenimente (e mai greu in offline in contextul actual, dar pentru online poti organiza live-uri/ evenimente virtuale de amploare/ webinarii)
  • Sponsorizari (poti sponsoriza anumite evenimente care iti pot pozitiona afacerea in fata clientilor potentiali)

Vreau sa retii un lucru esential – scopul tau ca business online este sa aduci trafic in site si sa-l transformi in clienti.

via GIPHY

 Cu alte cuvinte, utilizatorul trebuie transformat in contact, iar contactul in client.

In acest context, este indicat sa atragi atentia prin ceva. Cum pot face asta? Oferind ceva.

Ofera un voucher, cadou, ebook-uri, materiale audio/ video, puncte de fidelitate pentru comenzi sau anumite produse pe care tu vrei sa le vinzi. 

Aceste actiuni se pot face prin landing page-uri sau pop-up-uri in functie de categorii/ produse pe care tu vrei sa le marketezi.

Te mai poti folosi si de teasing

Anunta ca urmeaza sa lansezi magazinul/ o gama noua de produse.

In acest context, vii cu promisiunea de a oferi un discount/ voucher, material informativ.

Poti face acest tip de comunicare si cu ajutorul unui Hello Bar din platforma Gomag.

Citeste si: Creste Performanta Campaniilor de Remarketing pe Gomag cu HelloBar

Ce vreau sa retii…

Programul de fidelizare este foarte important pentru business-ul tau online. 

Iti recomand sa testezi cat mai multe actiuni si sa vezi care dintre ele functioneaza mai bine.

Mai mult, punctele de fidelitate sunt folosite si de magazinele mari.

Daca business-ul tau e la inceput, este foarte posibil sa fii concentrat pe algoritmi sau targetari.

Intr-adevar, este important sa aduci trafic/ clienti noi in site, dar e mai important sa ai grija de ei.

Cum sa ai grija de clientii premium ai magazinului tau online

Clientii se impart si ei in mai multe categorii: sunt cei care cumpara o data, sunt cei care revin ocazional si sunt cei care vin si cumpara mai mult/ scump.

Toti clientii sunt importanti si, dupa cum spuneam, trebuie sa ai grija de ei. 

Gandeste-te la o strategie pentru a ramane intiparit in mintea clientilor.

De exemplu, poti face campanii de impact in cadrul carora sa oferi transport gratuit, o garantie extinsa pentru anumite produse, cadouri sau consultanta pentru clientii care cumpara mai mult, de exemplu.

via GIPHY

 Mai mult, poti crea un grup special pe Facebook  in care sa inviti anumiti clienti sa participe la discutii cu anumiti influenceri dintr-o anumita nisa.

Sau…

Iti poti invita clientii de top sa faca parte din business-ul tau.

Adica?

Sa impartaseasca experienta lor cu produsele cumparate din magazinul tau si sa vorbeasca despre cum au reusit sa-si rezolve problemele/ nevoile cu ajutorul lor.

Cand vine vorba despre retentia clientilor sunt foarte multe actiuni pe care le poti face:

  • Poti oferi ambalaje personalizate in functie de produsele pe care le vinzi
  • Poti face campanii de remarketing pentru clientii existenti pe anumite categorii de produse.
  • Daca esti client Gomag, poti folosi GoBotii pentru a trimite mail-uri/ comunicari post-tranzactie in care sa oferi sugestii pentru alte produse.

Avem clienti la Gomag care au folosit mai multi GoBoti pentru a mentine o comunicare activa pe perioade lungi de timp (de ex., 6 luni), iar fiecare GoBot a transmis un mesaj diferit, cu un voucher diferit.

Daca vrei sa realizezi o retentie ca la carte trebuie sa te implici. Iar rezultatele vor veni.

Organizarea este mama invataturii si (a performantei)

Ce iti recomand sa faci este sa notezi toate actiunile de marketing pe care le derulezi.

Un instrument foarte util este Calendarul din platforma Gomag care te ajuta sa iti organizezi  toate actiunile, dar si sa iti tii la curent echipa cu ce s-a facut sau urmeaza sa se faca.

Mai mult, noteaza cine se ocupa de fiecare aspect ce trebuie implementat.

calendar-gomag

Si cel mai important: concepe acest calendar pentru urmatoarele 12 luni.

Testeaza ce poti sa faci si segmenteaza daca un lucru nu se aplica sau nu da rezultate bune la modul general. Incearca sa aplici punctual pe grupuri de clienti, categorii sau produse.

Urmand aceste sfaturi simple – sunt sigur ca vei gasi formula care se va potrivi perfect business-ului tau – si pe care o vei putea imbunatati in mod constant.

Daca ti-a placut episodul de astazi, da un share si sustine podcast-ul Doza de eCommerce by Gomag.

Stai pe aproape, ti-am pregatit si alte materiale informative care te vor ajuta sa iti cresti business-ul mai repede si mai eficient.

PS. Inca nu vinzi cu Gomag? Testeaza platforma gratuit pentru 15 zile si descopera cum te ajutam practic sa vinzi online, mai repede si mai comod decat o fac ceilalti!

Sursa hero image:Business vector created by vectorjuice – www.freepik.com