Daca ai o clinica medicala, un salon de beauty, vinzi servicii pentru HoReCa, ai o sala fitness, esti dezvoltator imobiliar, contabil sau orice alt furnizor de servicii, cu siguranta iti doresti mai multi clienti 🙂 .

Competitia este mare aproape in orice industrie. Asa ca nimic nu iti poate garanta, pana la urma succesul.

Insa cu putina atentie la diferentiatori si o strategie unica pentru vibe-ul business-ului tau, iti poti consolida o baza de clienti care sa iti sustina afacerea.

Hai sa vedem impreuna cateva tehnici pe care le poti aplica astfel incat sa aduci mai multi clienti pentru serviciile pe care le oferi.

Cuprins Cum atragi mai multi clienti catre serviciile pe care le oferi

  1. Creeaza un site de prezentare hibrid
  2. Planifica strategia de SEO pentru cautari cu intentie comerciala
  3. Ruleaza reclame platite strategice
  4. Mizeaza pe continut si incentives
  5. Creeaza o comunitate care sa te recomande
  6. Specializeaza-te pe anumite servicii
  7. Organizeaza giveaways cu servicii
  8. Foloseste testimoniale si UGC
  9. Fa campanii dedicate pentru clientii existenti
  10. Incurajeaza oamenii sa intre pe listele tale de adrese

1. Creeaza un site de prezentare hibrid

In mod traditional, firmele care furnizeaza servicii – nu produse – aleg sa isi faca un site de prezentare mai mult sau mai putin interesant. 

Nu folosesc o platforma eCommerce, din moment ce considera ca nu au nevoia de functia de vanzari / adauga in cos.

Dar ce-ai zice daca ti-as spune ca te poti diferentia prin ofertarea unor produse ce pot fi cumparate direct din site-ul tau de prezentare?

Un site de prezentare hibrid iti ofera multiple beneficii si te poate evidentia in ochii potentialilor clienti:

  • Eviti canibalizarea cuvintelor cheie in cazul in care deschizi si un site de prezentare, si un magazin online pentru produse din nisa serviciilor tale.
  • Poti face upsell la produsele tale cu servicii, si viceversa. E o metoda sa iti cresti profitul.
  • Poti vinde in site-ul de prezentare cursuri online, de exemplu, sau un produs care sa sustina sau sa trezeasca nevoia pentru serviciile tale – carti, sesiune de consultanta cu timp limitat, produse downloadabile etc.
  • Un site de prezentare hibrid este cel mai eficient cand ai un numar limitat de produse pe care vrei sa le vinzi pe langa serviciile tale. Daca ai multe repere, mai bine faci un magazin online separat pentru ele.
  • Ai instrumente de marketing disponibile direct in platforma: hellobar, popup, constructor landing page, One-Time Offer, Blog, Continut promo (nu trebuie intotdeauna sa faci bannere separat), pachete, meniu custom etc.
  • Poti vinde servicii sub forma de abonament cand faci un bundle cu un pret anume, de exemplu, la care clientii tai se pot abona.
  • Iti poti edita paginile in mod avansat si poti personaliza tema dupa cum doresti, inclusiv cu un editor CSS.
  • Poti automatiza direct din platforma comunicarea cu clientii si ii poti grupa in functie de serviciile sau produsele accesate, pentru a le face oferte personalizate.

Aceste 4 beneficii mentionate mai sus sunt mai degraba specifice cand folosesti platforma Gomag pentru a vinde. 

site-prezentare-hibrid

Produsele extra, indiferent ca sunt cursuri, o carte sau alt tip de produse, pot fi un diferentiator atragator pentru audienta ta tinta. 

In acelasi timp, joaca rolul unui carlig care sa te pozitioneze mai bine in Google, astfel incat sa impingi serviciile tale catre o masa de oameni ce nu ar fi fost interesati, in alt fel, de ele.

Citeste si: Cum deschid un magazin online – Ghid deschidere magazin de la ideea de afacere, la lansare

2. Planifica strategia de SEO pentru cautari cu intentie comerciala

 Cuvintele cheie folosite de utilizatori denota o anumita intentie si anumite asteptari pentru rezultatele ce vor fi returnate.

Pe de o parte avem cautarile de navigare (pentru domenii specifice, pentru nume de persoane sau companii) si cautarile informationale (de ce, cum sa, ce este, despre… etc.).

Iar pe de cealalta parte avem cautarile tranzactionale, care denota o intentie comerciala. 

Uneori acestea sunt compuse dintr-un singur cuvant cheie (un nume de magazin online, de exemplu), dar cel mai des sunt formate din minim 2-3 cuvinte cheie si pot contine sintagme precum “pret”, “discount”, “de cumparat”, ori specificatii pentru un produs anume (marime, durata, scop etc.).

cuvinte-cheie-long-tail

E usor sa optimizezi site-ul si sa faci link building pe cuvintele cheie legate de serviciile tale, pentru ca aceasta este chiar prima pornire.

Asigura-te, insa, ca abordezi si termenii comerciali, incluzand direct din metas preturi, specificatii acolo unde este cazul, articole dedicate pentru cautari tranzactionale si asa mai departe.

Vei raspunde mai bine acestor cautari si vei obtine o pozitie mai buna pentru ele.

In mare parte, optimizarile realizate pentru un site ce vinde servicii sunt similare cu cele pentru un magazin online. 

Asa ca te incurajez sa citesti acest Ghid SEO pentru magazine online – Afla cum iti optimizezi magazinul in 30 de zile!

3. Ruleaza reclame platite strategice

E de la sine inteles ca trebuie sa investesti in ads daca vrei atentie. 

Competitorii tai o fac deja, asa ca nu ai de ales – e un punct de paritate, dar si o strategie prin care sa atragi atentia fara sa torni bugete la infinit in reclame.

Primul lucru pe care trebuie sa il faci in acest caz este sa investesti timp si resurse intr-o analiza temeinica a audientei tale.

Vezi unde stau potentialii tai clienti, pe ce canale, pe cine urmaresc, ce ii intereseaza, care sunt punctele lor dureroase, ce le lipseste, ce le place si in ce au incredere.

Porneste de la aceasta analiza pentru a crea lista de cuvinte cheie potrivita pentru reclame, apoi creativele, plasarea lor si tehnicile de ghidare in site.

  • Marseaza mai degraba pe cuvintele cheie care se dovedesc performante pentru tine si adauga cuvinte cheie negative pentru a evita traficul nerelevant.
  • Targeteaza pe locatia ta, folosind cuvinte cheie, repere si simboluri locale.
  • Pregateste paginile site-ului tau pentru conversie: asigura-te ca formularele de cerere oferta functioneaza, ai testimoniale, ai video-uri si UGC, ai datele de contact afisate proeminent etc.
  • Creeaza campanii pe baza de obiective si teme, pe langa reclamele de awareness si fidelizare.
  • Investeste in remarketing.

4. Mizeaza pe continut si incentives

Una dintre cele mai eficiente moduri prin care sa demonstrezi publicului ca poate avea incredere in experienta ta este sa oferi sfaturi, idei si studii de caz sub forma de continut gratuit.

Asadar, un blog pentru firma ta de servicii este obligatoriu. Sau daca preferi sa vorbesti, poti sa faci un podcast ori un canal de YouTube populat cu informatii utile.

exemplu-blog-servicii

Foloseste-te de analizele pe care le-ai facut asupra audientei pentru a identifica subiecte despre care sa creezi continut, si apoi atrage trafic prin toate metodele posibile pentru tine: ads, newsletter, sistemul de afiliati si parteneri, social media marketing etc.

Poti oferi si un material mai special contra adresei de email: un studiu de piata, un ghid, ebook sau un catalog de servicii insotit de tips & tricks.

5. Creeaza o comunitate care sa te recomande

Oamenii au incredere in oameni. Vocea comunitatii tale se va auzi mai puternic decat orice reclame sau postari faci.

Mai ales cand investesti timp si resurse pentru a construi si consolida aceasta comunitate in jurul unui nucleu de oameni ce au deja incredere in tine: clienti si parteneri de business.

Comunitatea ta poate lua forma unui grup de Facebook sau a unui forum construit pe o platforma specializata.

Important este sa incurajezi interactiunea in grupul tau, sa dai raspunsuri competente atunci cand este relevant si sa pastrezi transparenta asupra rezultatelor pe care le poti oferi.

 Citeste si: Cum construiesti o comunitate in jurul magazinului tau online

6. Specializeaza-te pe anumite servicii

Chiar daca oferi un portofoliu variat de servicii, e important sa existe un carlig ce atrage initial oamenii catre tine.

Acesta poate fi o specializare pe o anumita nisa / tehnica / provocare a clientilor. De exemplu, daca ai un salon de beauty, poti promova mai intens oferta pentru aplicare gene sau unghii cu gel cu modele extra creative. 

Sau, pentru o clinica medicala, poti oferi pachete de servicii prenatale speciale ori cardiologice cu ceva in plus sau prin prezenta unor medici pregatiti la anumite universitati de prestigiu.

Te diferentiezi mai usor cand oamenii au un reper dupa care sa te recunoasca. 

specializare-oferta-firma

Odata ajunsi in site, iti va fi mai usor sa ii ghidezi catre cele mai potrivite servicii pentru ei si sa le dai un implus pentru a cere o oferta sau a face o programare.

7. Organizeaza giveaways cu servicii

O alta metoda prin care sa atragi clienti pentru serviciile pe care le oferi este sa organizezi periodic giveaways.

Acestea functioneaza 100% pentru a trezi interesul si a determina oamenii sa ramana atenti la canalele tale de comunicare, astfel incat sa nu rateze un potential castig.

Le poti organiza pe email, pe paginile tale Social Media sau intr-un landing page de inscriere pe site (dupa inscriere, ii directionezi spre alt landing, de upsell).

Poti pune la bataie cate un pachet de servicii, valabil odata. Fluxul de trafic si conversii stimulat de giveaway va face sa merite faptul ca dai ceva gratuit.

Dar desigur, asta trebuie sa testezi pe piata ta si sa vezi ce anume functioneaza cel mai bine.

8. Foloseste testimoniale si UGC

Studiile de caz, testimonialele pentru serviciile tale si continutul pe care ti-l trimit clientii sau il posteaza benevol consolideaza increderea oamenilor in competenta ta.

Fara acestea, nu au nicio dovada ca nu isi vor cheltui banii degeaba.

Cere activ aceste testimoniale, indiferent ca fata in fata, prin email sau printr-un apel telefonic catre clientii care tocmai au folosit unul dintre serviciile tale. 

Afiseaza-le peste tot pe site, promoveaza-le pe Facebook, Instagram, pe YouTube unde ai marturii video, pe blog, trimite-le pe email.

Citeste si: Invata sa generezi testimoniale puternice – Obtine recenzii de la clientii tai

9. Fa campanii dedicate pentru clientii existenti

Nu uita niciodata de clientii care au deja incredere in tine. Ei sunt cei care vor reveni data viitoare si, cu putina incurajare, vor aduce si un prieten.

Creeaza campanii de fidelitate cu servicii la discount sau pachete special concepute pentru acest public, multumeste-le constant, redistribuie continutul pe care il posteaza despre tine si ofera-le servicii in plus care sa ii faca sa ramana.

Un chat dedicat, de exemplu, sau o felicitare virtuala de ziua lor (daca ai acces la astfel de date), cadouri si coduri de discount – toate acestea fac minuni si nici nu te costa prea mult sa le implementezi.

10. Incurajeaza oamenii sa intre pe listele tale de adrese

Am atins putin acest subiect la partea de continut si incentives, cand am mentionat faptul ca poti oferi un material relevant daca se aboneaza in baza ta cu adrese de email.

lead-magnet-exemplu

Comunicarea constanta pe newsletter si prin email este mult mai intima si iti permite sa personalizezi modul de abordare, pentru a fi mai persuasiv.

Asa ca investeste in acest aspect, pentru a creste baza si a face comunicari cu profit. Poti folosi formulare, popups, giveaways cu inscriere, acces in comunitate pentru a atrage lead-uri noi.

Gandeste-te si la un plan de onboarding a acestor adrese, astfel incat sa ii ghidezi incet-incet, natural, spre o programare sau o cerere de oferta.

Citeste si: 30 De Trucuri Prin Care Sa Obtii Mai Multi Abonati

Aceste 10 sfaturi pe care le-ai primit azi asteapta doar sa fie testate 🙂 .

Unele vor functiona mai bine pentru cazul tau, decat altele, pentru ca depind de tipul de servicii pe care le vinzi si de modelul de business.

Ia-le in considerare si, foarte important, adapteaza-le in functie de cum vezi ca reactioneaza audienta ta.

Spor la vanzari!

Cosmin Daraban