Automatizarea unei afaceri s-a transformat dintr-o chestie nice-to-have, intr-o solutie obligatorie pentru orice magazin.

Mai ales acum.

Automatizarile iti permit sa lucrezi doar 20 de minute la magazin si sa il lasi apoi sa isi faca treaba singur. 

Tot ce iti mai ramane de facut este sa te ocupi de comenzi si de promovarea afacerii.

Daca ai ales platforma Gomag, ai un avantaj “nedrept” fata de concurentii tai. 

via GIPHY

Corect, e vorba de GoBot.

Dar nu numai 🙂 .

Azi vreau sa iti ofer 5 idei pentru automatizarea unei afaceri online. Mai precis, 5 metode prin care sa iti pui magazinul pe pilot automat si sa iti economisesti resursele.

1. Foloseste Merchandiser Bot pentru gestiunea magazinului

Intr-un magazin online (in definitiv, la fel cum se intampla in orice afacere), ai cateva activitati care se tot repeta, aproape in fiecare zi.

De exemplu, muta produsul X in categoria Y. Sau scoate produsul A din categoria B. Sau elimina marcajul Nou, ca produsul e adaugat in site de 2 luni deja.

Sau stocul pentru produsul X a scazut la 2 bucati, apuca-te si cauta-l sa-i pui marcaj.

Pentru aceste mici detalii, care influenteaza foarte mult vanzarea, iti vine in ajutor Merchandiser Bot.

In functie de conditiile pe care i le setezi, Merchandiser Bot iti muta produsele intre categorii, iti aplica sau elimina anumite marcaje promotionale, modifica termenul de livrare, aplica reduceri de pret…

merchandiser-bot

Toate acestea imediat, chiar pentru cateva sute sau mii de produse deodata.

Inchipuie-ti sa faci toata aceasta munca manual. 

Nu suna prea placut, nu-i asa?

Te invit sa testezi Merchandiser Bot si sa il pui la treaba chiar acum. Va fi mana ta dreapta, mai ales daca ai foarte multe produse de care trebuie sa te ocupi. 

Atentie!

Mare atentie la ce setari si conditii faci. GoBot-ul se aplica imediat, asa ca ai grija sa nu iti stergi produsele (nu le vei mai putea recupera) sau sa afisezi clientilor informatii eronate. Verifica de 2-3 ori setarile si conditiile. 

Pont!

Pentru un management mai bun al activitatilor cu angajatii, mai ales daca acestia lucreaza de acasa, iti recomand sa folosesti: 

2. Automatizeaza comunicarile post vanzare cu Email Bot & SMS Bot

Recomandarea e sa folosesti email-uri si SMS-uri post-conversie pentru a intretine comunicarea cu clientii (prin Email si SMS Bot):

  • Trimite automat mesaje de confirmare a comenzii, ai sabloane in admin (prin Email Bot / SMS Bot)
  • Comunica automat clientilor statusul comenzii si detaliile legate de livrare (SMS Bot)
  • In cazul unor modificari in timpii de livrare, ii poti anunta automat tot prin SMS Bot
  • Creeaza un flux post-vanzare catre client – trimite confirmarea comenzii, apoi un email prin care ii ceri review (la o perioada suficienta incat sa apuce sa foloseasca produsul)
  • Trimite automat optiuni de upsell / cross-sell (Email Bot / Chat Bot) – testeaza sa vezi cand functioneaza mai bine, inainte sau dupa email-ul de cerere recenzie.
  • Trimite mesaje de multumire / felicitari cu ocazia aniversarilor / evenimente – poate fi o anumita perioada de cand a cumparat prima data de la tine, aniversarea zilei de nastere (daca o stii), mesaje de Craciun, Pasti, 1 Martie, aniversarea numelui etc.
  • Personalizeaza automat mesajele si email-urile cu nume, prenume, nr. comanda, data comanda etc. Ai o multime de variabile pe care le poti folosi.

gobot-cerere-recenzie

Atentie!

Adapteaza sabloanele din admin-ul Gomag, precum si pe cele din modulul Academia din Gomag. Adauga datele tale si aliniaza-le la stilul tau de comunicare.

Pont!

Tot in Gomag ai o aplicatie care trimite automat un email de recuperare cos, atunci cand un utilizator logat isi abandoneaza cosul in magazin. Aplicatia este disponibila incepand de la abonamentul Pro.

Citeste si: GoBot – Magazinul tau pe pilot automat la Gomag

3. Automatizarea unei afaceri online pe Social Media

Ai observat ca automatizarea se bazeaza pe cateva materiale pregatite de dinainte.

Pentru Merchandiser Bot, trebuie sa faci setarile in functie de conditii. La fel si pentru comunicarile pe email si SMS, conditii + sabloane.

Pentru automatizari in Social Media, mai intai vei avea nevoie de un plan / calendar de postari.

Ai aici 50+ Idei Geniale & Usor de facut pentru postari Social Media, un articol din care sa te inspiri pentru a-ti crea planul de postari.

Creator Studio Facebook

Pe baza planului, mai departe poti folosi urmatoarele tool-uri pentru a posta automat pe Facebook, Instagram, LinkedIn etc.:

recurpost-conectare

4. Genereaza lead-uri automat cu PopUps si Email marketing

Unii oameni intra in magazinul tau si cumpara imediat.

Acestia se afla in ultima faza a palniei de vanzari, cand stiu ca au o nevoie sau o problema, stiu care le sunt optiunile si, dupa ce au cercetat (netul, social media, si-au intrebat prietenii), si-au dat seama ca tu ai solutia potrivita.

Insa cei mai multi nu ajung in site-ul tau cu aceasta convingere.

Asa ca ar trebui sa le ceri macar o adresa de email, inainte sa plece din site.

Aceste adrese – lead-urile – sunt oameni pe care sa ii “incalzesti” pe email, sa ii inveti despre produsele tale si cat de bune sunt pentru ceea ce au nevoie.

Foloseste-te de platforma pentru a automatiza procesul de lead generation si lead nurturing:

  • Creeaza pop-up-uri cu ajutorul aplicatiei PopUps – cel mai simplu e sa le oferi un discount, daca accepta sa se aboneze la newsletter-ul tau. Activezi pop-up-ul o singura data si apoi el se va afisa automat la fiecare noua vizita.
  • Poti folosi si un Hello Bar in acest scop – ii directionezi spre un landing page de abonare.
  • Activeaza un provider de email pentru a trimite email-urile catre lead-uri – MailChimp, ActiveCampaign, Newsman etc.
  • Poti crea o secventa de onboarding – mai intai trimiti un mail de bun venit, apoi faci un soft sell, urmat de un hard sell.

In principiu, cele mai mari sanse sa vinzi sunt in primele cateva minute din momentul in care primesti adresa de email. Asa ca testeaza, vezi ce se intampla cand trimiti omului exact produsul la care s-a uitat (eventual cu un discount).

Sigur ca nu va functiona in cazul tuturor produselor. Depinde de nevoia omului. 

Si nu uita ca, de obicei, in cazul produselor scumpe sau cu impact pe termen lung asupra pusculitei, clientii au nevoie de mai mult timp sa ia o decizie.

Poti folosi acest timp pentru a-i educa in privinta produselor tale.

Citeste si: Cand sa trimiti email-uri tranzactionale & marketing – Intervalul de aur

5. Implementeaza un program de fidelizare automat

Cand oamenii te-au ales odata, sansele sa revina si sa cumpere sunt la cote maxime. Atunci cand le-ai oferit o experienta buna.

Asa ca ofera-le un motiv in plus sa faca asta.

Ofera-le puncte de fidelitate.

mecanism-puncte-fidelitate

Chiar daca au o valoare mica, clientii tai sunt constienti ca valorile se tot aduna si, la un moment dat, cand vor face o achizitie mare, vor avea un discount sanatos. 

Sentimentul de anticipare le da ideea ca pe viitor vor avea un beneficiu extraordinar, daca ei continua sa tot adune punctele.

La Gomag, modulul puncte de fidelitate este disponibil incepand de la abonamentul Pro. Acesta te ajuta sa automatizezi acordarea punctelor de fidelitate si modul in care functioneaza acestea.

Foloseste-l cu incredere. Te va ajuta sa obtii mai multi clienti recurenti in magazin.

Citeste si: Cum Te Ajuta Un Program De Fidelizare A Clientilor

Intr-o astfel de perioada, in care te simti dezorientat si ingrijorat, continua sa iti imbunatatesti magazinul si afacerea.

Vei face schimbari. Unele vor functiona, altele nu. Insa e important sa nu renunti, ci sa cauti diferite portite prin care afacerea ta sa continue sa faca bine in viata clientilor tai.

Inspira-te din aceste 5 idei pentru automatizarea unei afaceri online si pune-ti magazinul pe pilot automat. Automatizeaza si lucrul cu colegii tai.

Asta va va da timp sa ganditi un plan de bataie pe termen lung, sa gasiti noi metode si idei de promovare. In definitiv, de antreprenori este nevoie intotdeauna.

Aveti grija de voi si de clientii vostri. 

Cosmin Daraban