Daca e sa vorbim despre transport, cred ca stii deja: cativa centimetri in plus sau in minus fac o mare diferenta.

Pe langa rolul principal de a-ti proteja si a prelungi durata de viata a produselor tale pe parcursul transportului, ambalajele au si roluri secundare

Unul ar fi acela de branding, de promovare a magazinului tau online, in momentul despachetarii.

Altul ar fi acela de sustinere a unor valori promovate de catre tine, precum sustenabilitatea, prin faptul ca iti inviti clientii sa le refoloseasca sau prin faptul ca sunt realizate din material reciclat.

Asadar, hai sa intram astazi in detalii pe subiectul cat de mult conteaza ambalajul potrivit, dar si cum sa faci o diferenta in cadrul experientei clientului la interactiunea cu afacerea ta.

 

Cuprins Cat de mult conteaza ambalajul potrivit

  1. Controleaza prima impresie
  2. Asigura-te ca produsele ajung in stare perfecta
  3. Transmite identitatea brandului tau
  4. Dovedeste valorile companiei
  5. Diferentierea experientei de cumparare si deschidere
  6. Tips & tricks si furnizori pentru afacerea ta

1. Controleaza prima impresie

In momentul in care primeste comanda de la curier sau o ridica dintr-un locker, ambalajul este primul lucru pe care il vede clientul tau. 

Asta se intampla dupa ce desface punga de curierat in care e introdus acesta (daca vorbim de dimensiuni mici si medii), iar alteori vede direct cutia folosita la impachetare.

In acest punct are loc un contact important care va seta prima impresie in mintea clientului tau. 

O cutie interesanta, un design original sau elemente decorative precum stickere / scoci personalizat, pot capta mai usor atentia, astfel incat comanda de la tine sa devina memorabila… chiar dinainte de despachetare!

Ne plac lucrurile frumoase, asadar vom fi atrasi catre firme care ne pot asigura astfel de experiente. Iar un ambalajul poate spune multe despre ce se afla in interior, astfel incat sa creasca sentimentul de anticipare.

2. Asigura-te ca produsele ajung in stare perfecta

Pe langa aspectul estetic si cel de informare, ambalajul are un rol si mai crucial- asa cum am spus in introducere. Trebuie sa protejeze produsele comandate, pe parcursul transportului, astfel incat acestea sa ajunga in buna stare la destinatar.

Ideal, chiar si in conditii mai vitrege de manipulare a coletului, materialele folosite la impachetare ar trebui sa protejeze produsul impotriva deteriorarii, umezelii sau orice alta problema ar putea aparea, din interior sau din exterior.

Increderea clientului se castiga greu si se pastreaza si mai greu; asa ca asigura-te ca pe partea de ambalare ti-ai luat toate precautiile necesare astfel incat sa nu iti pierzi clientii.

pareri-furnizori-ambalaje

Asta inseamna sa alegi cutia dintr-un material si o forma potrivita, dar si materialul de umplutura, pentru a fixa produsele, indiferent ca folosesti folie cu bule, hartie de lemn, fulgi biodegradabili, hartie tip fagure sau de matase etc.

Citeste si: Impachetarea Premium In eCommerce Si Experienta Clientului

3. Transmite identitatea brandului tau

In manualul de branding pentru afacerea ta ar trebui sa incluzi din start si ambalajul. Din moment ce e un pod de legatura intre experienta digitala si cea fizica la interactiunea cu afacerea ta, pentru client ambalajul coletului va spune multe.

Si e important sa transmita in mod controlat identitatea brandului tau.

Culorile, logo-urile si design-ul ambalajului folosit ar trebui sa transmita corect valorile si personalitatea companiei tale. De exemplu, cand clientul vede banda adeziva cu logo-ul tau, pe masura ce comanda mai mult, va asocia vizualul cu emotiile simtite anterior la despachetarea coletelor tale. 

ambalare-produse-magazin-online

Loialitatea fata de brand se consolideaza in timp, iar familiarizarea prin ambalaj este un detaliu mai important decat crezi.

Pana si curierii ar trebui sa arunce o singura privire in masina si sa recunoasca brandul coletelor tale.

Citeste si: Brand si logo magazin online – 10 sfaturi care te vor ajuta sa faci alegeri bune

4. Dovedeste valorile companiei 

Studiile de piata arata ca multi dintre tinerii consumatori sunt preocupati de mediul inconjurator si aleg in mod constient branduri care sustin aceleasi valori ca si ei. 

Daca sustenabilitatea este una dintre valorile companiei tale, modul si materialele de ambalare pot fi pentru tine un mijloc eficient de a-ti demonstra misiunea. 

De exemplu, poti alege materiale biodegradabile pentru umplutura, ori materiale refolosite (ex., refolosesti cutiile in care au ajuns produsele de la furnizorii tai). Sau poti folosi cutii din material reciclat. 

Sau poti alege un model de cutie special, care sa vina cu instructiuni de refolosire pentru depozitare in locuinta clientului, sau instructiuni pentru transformarea in ingrasamant pentru plante.

Cu putina documentare afli o multime de metode astfel incat sa transmiti clar si cu impact clientilor, responsabilitatile sociale si ecologice ale brandului tau.

5. Diferentierea experientei de cumparare si deschidere

De multe ori, oamenii cauta conexiuni si experiente, mai mult decat un simplu produs care sa le acopere o nevoie.

Asadar, ambalajul si modul de impachetare joaca un rol fundamental pentru diferentierea magazinului tau online. 

Asigura-te ca transmiti clientilor dinainte ce ii asteapta, insa ii surprinzi si cu elemente pe care nu le dezvalui in totalitate pana in momentul despachetarii.

Cum poti diferentia experienta de cumparare?

Poti activa, de exemplu, modulului Servicii extra, prin care adaugi servicii premium sau gratuite in checkout pentru alegerea unui tip de ambalaj sau impachetare de cadou. 

Sau poti activa Produs configurabil, prin care clientii pot bifa ce vor sa adaugi in colet sau daca sunt de acord cu anumite elemente – cum ar fi refolosirea cutiilor de la furnizori in scopul sustenabilitatii (acestea sunt afisate in paginile de produs).

Cum poti diferentia experienta de despachetare?

Adauga elemente extra in colete: 

  • Mici cadouri generale, cum ar fi ceva dulce sau de sezon
  • Stickere
  • Merch cu brandul magazinului (se pot personaliza o multime de lucruri, de la sacose textile, la semne de carte, magneti, cani, sepci etc.)
  • Bilete sau scrisori de multumire
  • Vouchere pentru urmatoarea comanda + de impartit cu prietenii
  • Produse gratuite din magazin (in special pentru comenzile de valori mari)

Poti sa adaugi multiple elemente sau sa alegi unul singur. Ce mai poti sa incerci este sa personalizi interiorul ambalajului cu stickere si mesaje stampilate sau scrise de mana. 

experienta-impachetare-colet

Acestea au rolul de a trezi emotii si a crea o anumita atmosfera – plus ca fac experienta de despachetare demna de a fi filmata sau fotografiata, astfel incat sa obtii continut de la clientii tai.

Citeste si: Proceduri si idei crete pentru ce sa faci post-comanda

6. Tips & tricks si furnizori pentru afacerea ta

  • Daca ajungi la o formula anume de impachetare, iar aceasta este estetica, filmeaza impachetarea coletelor si posteaza-o – in timp, vei vedea ca apar si cereri de la clienti in momentul in care finalizeaza comanda, prin care te roaga sa le filmezi specific impachetarea coletelor lor.
  • Invita clientii sa documenteze experienta la despachetare si sa o posteze cu un hashtag-ul personalizat al magazinului – apoi, cu ajutorul InstaApp, tu poti prelua acest continut in magazin, pe post de dovada sociala care sa incurajeze noi comenzi.
  • Creeaza checklist-uri care sa exemplifice si sa descrie fiecare pas din procesul de impachetare – echipa ta va invata mai usor cum sa aleaga cutiile potrivite, cum sa aranjeze produsele in ele, cum sa eticheteze coletele corect etc.
  • Optimizeaza-ti costurile si nu plati pentru spatiu degeaba

Incearca diferite tipuri si dimensiuni de ambalaje, pana ajungi la variantele corecte pentru tine. Tine cont sa fie relativ usor de transportat, precum si usor de depozitat.

  • Organizeaza o zona specific pentru ambalare in depozitul tau – asigura-te ca ai aici toate instrumentele necesare pentru ambalare, intr-un mod logic si ordonat (banda adeziva, foarfece, cuttere etc.)
  • Organizeaza strategic produsele in depozit pentru a optimiza timpul de ambalare – asigura-te ca ai top produse in aproprierea zonei de ambalare, sau produsele care se vand des impreuna sunt asezate in apropiere unele de celelalte. Acest lucru e cu atat mai important in perioadele de varf, cum ar fi Black Friday sau sezoanele de cumparaturi.
  • Alege ambalaje cu consumatorul final in minte – de exemplu, daca produsele tale sunt grele, poti alege ambalaje cu spatii pentru manere.
  • Comunica in mod clar pe site termenele si conditiile de livrare – de exemplu, poti crea o zona FAQ in magazinul tau unde sa raspunzi la intrebarile legate de ambalare, livrare, retururi si timpi.

Extra pont! Vezi aici furnizori de ambalaje pentru magazinul tau online:

  • Ambalaje24h.ro – de la material de umplutura si cutii de carton, pana la oferte la pachet.
  • Paperbag.ro – pentru domeniul agricol, industrial sau alimentar.
  • Eco-pac.ro – de la cutii, la plicuri de curierat si produse specifice pentru fixare si umplere
  • Repac Packaging – cutii, materiale de umplere, accesorii pentru paletizare etc.
  • Paper-Craft.ro – ambalaje reciclabile, plicuri antisoc, solutii personalizate etc.
  • LabelShop.ro – etichetare + ambalare.
  • ProBags.ro – plicuri de curierat, banda adeziva personalizata, pungi de hartie etc.
  • Pungi-Curierat.ro – plicuri si pungi de curierat personalizate.
  • RoAmbalaje.ro – pentru diverse industrii.

Citeste si: Mic Ghid Pentru Strategia De Livrare

Ambalajele coletelor se transforma in ambasadori ai brandului tau, daca depui putin efort. 

Sfatul meu este sa tii cont de ceea ce ai citit azi si sa testezi pentru afacerea ta. Nu trebuie sa implementezi totul deodata, poti sa variezi in timp si sa vezi ce functioneaza cel mai bine pentru tine.

Insa realizeaza cel putin o actiune, pentru a-ti optimiza costurile si resursele, si, in acelasi timp, pentru a fideliza clientii si a-i motiva sa iti ofere dovezi sociale.

Spor la vanzari!

PS. Foloseste functionalitatile platformei Gomag la maximum pentru a asigura din start o experienta de cumparare extraordinara.

Nu uita ca ai la dispozitie 15 zile gratuit pentru a testa platforma, abonamentele incep de la doar 1 euro pe luna si ai un serviciu dedicat pentru expedierea coletelor tale, prin GShipments!

Cosmin Daraban