Foarte multi proprietari de magazine online, in special cei aflati la inceput de drum, au tendinta de a se implica in toate procesele care tin de afacerea lor. 

Nu spun ca este gresit sa fii prezent in business-ul tau, spun ca trebuie sa fii realist si sa intelegi ca nu vei putea oferi si obtine maximum de rezultate atunci cand incerci sa faci totul de unul singur.

De la raspunsul la e-mailuri, creare continut pentru Social Media, campanii de marketing, pana la web design, SEO sau analize in Google Analytics, sunt multe de facut… Iar numarul de ore pe zi este acelasi pentru toti.

In episodul de astazi din Doza de eCommerce iti vorbesc despre cateva task-uri esentiale ce tin de business-ul tau pe care le poti externaliza. Astfel poti sa te concentrezi pe ceea ce conteaza: cresterea business-ului tau.

Cuprins: Creste performanta magazinului tau externalizand aceste 10 task-uri

    1. De ce sa externalizezi? Principalele beneficii
    2. Task #1 – Campaniile PPC
    3. Task #2 – Servicii de Social Media
    4. Task #3 – Marketing research
    5. Task #4 – Content marketing
    6. Task #5 – Blogging
    7. Task #6 – SEO
    8. Task #7 – Google Analytics
    9. Task #8 – Optimizarea ratei de conversie
    10. Task #9 – E-mail marketing
    11. Task #10 – Web design

De ce sa externalizezi? Principalele beneficii

via GIPHY

O capcana, daca pot sa o numesc asa, in care cad foarte multi antreprenori este autoeducarea excesiva.

Exista atat de multe informatii la care ai acces (videoclipuri, podcasturi, articole, cursuri, date de la experti etc.), precum si tehnici si tool-uri utile pentru simplificarea activitatilor…

…dar si un timp limitat pentru a le testa suficient. 

Cand nu testezi suficient, nu iti poti face o idee clara despre ce functioneaza/ nu functioneaza pentru business-ul tau.

O solutie? Externalizeaza cateva activitati. 

Iata de ce:

  • Reducerea costurilor

Aici ai doua variante: fie aduci un om nou in echipa ta, dar acest lucru va implica costuri si provocari, fie apelezi la o agentie de marketing cu experienta care sa se ocupe de activitati specifice si consumatoare de timp.

Cand esti un business mic, esti foarte atent cu fiecare leu cheltuit pentru achizitia de clienti. 

Atunci cand externalizezi, ai ocazia sa lucrezi cu persoane care au deja experienta in domeniu, persoane ce pot veni cu idei noi care sa te ajute sa cresti.

  • Cresterea productivitatii

Cand alegi o agentie care se ocupa de anumite activitati ce tin de business-ul tau, aceasta te poate ajuta sa te axezi pe obiectivele tale si sa iti cresti business-ul, sa vezi ce servicii mai poti oferi, ce parteneriate poti dezvolta etc.

  • Timp pentru obiectivele de business

Dupa cum am mentionat anterior, atunci cand externalizezi, castigi timp si energie pentru alte aspecte care tin de business-ul tau.

Bineinteles, externalizarea unor task-uri nu este ceva risk-free, exista mereu unele riscuri pe care trebuie sa le ai in vedere. 

Ce trebuie sa faci?

Documenteaza-te bine inainte de a incheia un contract cu un freelancer sau o agentie de marketing, pentru a te asigura ca iti pot oferi rezultatele promise.

Acum, cu siguranta vrei sa afli care sunt acele 10 task-uri de marketing pe care sa le externalizezi.

Task #1 – Campaniile PPC

Aici ma refer la Google Ads si Facebook Ads. Adevarul este ca un cont de business trebuie sa treaca printr-un proces destul de complex pentru a putea genera informatii care sa te ajute in business-ul tau.

Aici pornesti de la crearea contului, care te ajuta sa faci tracking research, Google remarketing, sa urmaresti conversiile/ micro-conversiile, sa stabileste obiective.

Mai mult, trebuie  sa legi contul de Analytics cu cel de Ads. Apoi, sa te asiguri ca si contul de Google Search Console este legat si ca monitorizeaza toate actiunile pe care le face un utilizator in contul tau.

Cu alte cuvinte, in contul de PPC/ Google Ads/ Facebook Ads vezi ce fac oamenii inainte sa ajunga pe site-ul tau (pe ce reclame au dat click, ce audienta ti-a adus mai mult trafic etc.), iar cu Google Analytics urmaresti ce se intampla post-click, dupa ce oamenii au ajuns in site.

Acum este o ocazie buna sa le observi comportamentele si sa vezi care este situatia conturilor tale de PPC.

Vezi pentru ce campanii merita sa maresti bugetele si unde e bine sa te opresti.

carusel-video-reclama

Intr-adevar, sunt multe detalii de pus la punct si de verificat, iar daca esti incepator, este posibil sa te simti coplesit de toate detaliile tehnice. 

Poate ca nu strica sa lasi un grup de experti sa se ocupe de aceste detalii pentru tine.

Citeste si: Cum promovezi un produs prin reclame PPC & afiliere

Task #2 – Servicii de Social Media

Foarte multi dintre noi avem cel putin un cont pe retelele sociale (Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn etc.) si pare destul de simplu procesul de a posta continut, nu-i asa?

Ei bine, nu chiar.

Un antreprenor nu trebuie sa confunde site-ul personal cu retelele de socializare. 

Pe retelele de socializare trebuie sa inspiri si sa transmiti incredere urmaritorilor pentru a-i putea transforma in lead-uri pentru business-ul tau.

Apeland la o agentie vei lucra cu experti care cunosc „secretele” fluxului de lucru, care stiu sa creeze mesaje unitare pentru toate canalele de comunicare.

Mai mult, apeland la o agentie pentru a se ocupa de conturile tale, vei reduce si costurile, deoarece acestia stiu cum sa transmita mesajul companiei pe care o reprezinti si sa aduca trafic in magazinul tau online.

Citeste si: Cum poti atrage si mentine clientii in magazinul online

Task #3 – Marketing research

Procesele de analiza si cercetare a pietei sunt si ele foarte complexe. 

Trebuie sa analizezi piata, concurenta, sa faci analize din punct de vedere tehnic, sa vezi ce schimbari au aparut pe site-urile concurentei, ce aplicatii de automatizare folosesc, cum isi fac campaniile etc.

Toate acestea necesita timp si resurse, iar tu, dupa mai multe luni sau ani de business, nu mai ai cand sa le faci.

Apeland la specialisti care fac marketing research pentru business-ul tau:

  • Vei avea acces la cele mai bune strategii de marketing potrivite business-ului tau
  • Vei putea elimina riscurile care apar atunci cand vrei sa lansezi un produs nou
  • Vei identifica oporturnitati noi in anumite zone apropiate de nisa ta

Task #4 – Content marketing

Content marketingul nu inseamna numai postari pe retelele sociale sau articolele din blog.

Acesta poate lua si forma unui continut video (de ex., prezentari), pe care le poti pune pe site-ul tau sau sa-l distribui pe diferite canale.

Dar…

Pentru a concepe continut de calitate, ai nevoie de creativitate, inspiratie si flexibilitate.

Apeland la un specialist, acesta isi va folosi imaginatia pentru a concepe texte relevante care sa ajunga la o audienta cat mai extinsa pentru ca business-ul tau sa devina tot mai vizibil.

Task #5 – Blogging

Blogul ramane in continuare un tool foarte important pentru orice magazin online. 

Daca la inceput este ok sa concepi tu 2-3 articole (pentru ca tu cunosti business-ul cel mai bine), este util sa alegi sa externalizezi acest task, deoarece specialistii in marketing pot:

  • Optimiza partea de SEO
  • Corecta textele postate
  • Face internal linking mai bun

O echipa specializata stie ce este important pentru Google si motoarele de cautare. Stie cat de importanta este promovarea, cum sa o faca bine si cum sa faca refresh de continut.

Task #6 – SEO

O strategie SEO corecta iti aduce clientii potriviti si te fereste si de penalizarile Google. 

Este greu sa te bati cu firmele mari cand vine vorba de cuvinte cheie. De aceea, trebuie sa te concentrezi pe cuvinte cheie lungi (long-tail).

Specialistii SEO au trecut deja prin diferite situatii care presupuneau manipularea link-urilor, iar acum stiu care sunt cele mai bune practici pentru evitarea spam-ului si penalizarile din partea Google.

Task #7 – Google Analytics

Google Analytics este un instrument esential pentru orice marketer/ proprietar de afacere.

Cu ajutorul sau poti genera rapoarte si poti interpreta date care sa te ajute sa iei deciziile corecte pentru campaniile tale de marketing.

Un specialist certificat cunoaste tipul de informatie de care ai nevoie pentru imbunatatirea performantelor unui business, precum: comportamentul vizitatorilor in site, locatia, surse de trafic, dispozitivul folosit etc. 

Task #8 – Optimizarea ratei de conversie

Optimizarea ratei de conversie presupune obtinerea mai multor lead-uri/ conversii din acelasi trafic.

Pentru aceasta trebuie sa intelegi dorintele utilizatorilor, dar si cum raspunde site-ul tau nevoilor lor (daca este suficient de simplu de utilizat).

Intre timp, trebuie sa te ocupi de alte task-uri precum vanzari, logistica, parteneriate sau asistenta clientii. Deci, si aici ar fi o idee buna sa externalizezi task-ul.

Iata beneficiile externalizarii CRO:

  • Investitia intr-o agentie este mai redusa in comparatie cu costurile generate de angajarea unui om nou in echipa
  • Ai acces la instrumente performante si platforme CRO – ideale pentru A/B testing, surveys, landing page, pop-up-uri, testimoniale etc.

Instrumentele CRO te ajuta sa intelegi mai bine experienta/ emotia clientilor pe site-ul tau si sa afli care sunt punctele forte si punctele slabe pe care trebuie sa le imbunatatesti.

Citeste si: Cum sa ai o rata de conversie mai buna [pe intelesul tuturor]

Task #9 – E-mail marketing

Apeland la o agentie specializata calitatea campaniilor tale de e-mail marketing vor avea de castigat.

Un proces complet de marketing prin e-mail, care sa aduca rezultate, presupune intelegerea categoriilor pentru care s-au abonat oamenii si segmentarea bazei de date pentru a transmite e-mailuri relevante.

De exemplu, poti jongla cu newslettere care sa contina doar oferte sau oferte+continut.

De asemenea, pentru a creste vanzarile, utilizarea unor automatisme post-vanzare este esentiala.

Platforma Gomag iti pune la dispozitie Email Botii, un instrument care trimite e-mailuri de notificare/ promotii in baza statusului comenzilor clientilor/ metodei de plata aleasa/ valorii comenzii etc.

Citeste si: Email Marketing de la Colectare Adrese de Email la Vanzare

Task #10 – Web design

Crearea unui simplu banner pentru un articol de blog necesita timp si resurse, iar tu ai nevoie de timp pentru a te ocupa de alte aspecte importante pentru business-ul tau (research produse noi, furnizori, parteneriate etc.).

Apoi, cu cat discutam de proiecte mai complexe (infografice, ghiduri etc.), cu atat timpul devine o problema.

Asadar, este bine sa externalizezi.

Un designer experimentat are viziunea si creativitatea pentru a concepe vizualuri puternice.

Iti recomand sa schimbi periodic bannerele din site, coverul de pe Facebook, design-ul pentru oferte si imaginile din social media.

Clientii au nevoie de un continut si o imagine fresh – denota implicare si atentie la detalii din partea ta.

Mai multe informatii utile despre cum sa iti imbunatatesti performantele/ vanzarile magazinului tau online le gasesti in Academia Plus.

P.S. Inca nu vinzi cu Gomag? Testeaza platforma in mod gratuit pentru 15 zile si descopera cum te ajutam practic sa vinzi online, mai repede si mai comod decat o fac ceilalti!

Cosmin Daraban
[i]
[i]
[index]
[index]
[i]
[i]
[index]
[index]
[i]
[i]
[i]
[i]
[index]
[index]