Toata lumea e de acord ca o afacere online are nevoie de clienti pentru a se bucura de succes si de o crestere sanatoasa.
Din acest motiv, majoritatea afacerilor la inceput de drum cad intr-o capcana. Isi concentreaza multe resurse, timp si energie pentru achizitia de clienti. Asta fara a dedica prea multa atentie clientilor existenti.
Desi achizitia de clienti este necesara, este recomandat (si mai sanatos) sa nu uiti de cei ce ti-au devenit deja clienti.
O prima achizitie reprezinta un gest de incredere fata de afacerea si brand-ul tau. Arata-ti aprecierea nu doar printr-un email de multumire, ci si prin pastrarea unui canal de comunicare deschis.
Retentia clientilor este necesara daca iti doresti o afacere mai profitabila.
Costul cu acesti clienti este mult mai scazut, ceea ce inseamna ca veniturile generate vor fi mai consistente.
In plus, este mai usor sa convingi clientii existenti sa cumpere de la tine, comparativ cu cei care nu au mai cumparat inainte (si poate inca nici nu au increderea sa o faca).
Cum tii aproape clientii existenti?
Acest articol, al 5-lea din serie si ultimul, trateaza aspectul retentiei clientilor si cresterea frecventei de cumparare. Afla ce trebuie sa faci pentru a te bucura de mai multe comenzi din partea clientilor existenti.
Te intereseaza si restul articolelor din serie? Gasesti cele 4 articole in lista de mai jos:
- 7 Metode prin care poti creste traficul intr-un magazin online
- 3 Pasi pentru a creste contactele si listele de email din magazinul tau online
- Cum sa cresti numarul de clienti pentru afacerea ta
- 7 Actiuni care te ajuta sa cresti valoarea medie a comenzilor in magazinul online
Afacerea ta are nevoie de clienti ce cumpara in mod repetat de la tine. Asa ca e mai mult decat recomandat sa inveti cum sa generezi vanzari recurente de la clientii pe care i-ai castigat deja de partea ta.
Cuprins “Cum cresti retentia clientilor si frecventa de cumparare”
1. Stii cati clienti recurenti are magazinul tau online?
2. Comunicarea cu clientii trebuie sa fie prioritara
3. Scrisoarea de multumire sau cum sa-ti arati aprecierea
4. Testeaza mai multe scenarii
5. Creste-ti potentialul cu aplicatia Abonamente
6. Investeste timp si efort in dezvoltarea ta antreprenoriala
1. Stii cati clienti recurenti are magazinul tau online?
Cunosti situatia clientilor recurenti din magazinul tau? Stii cati astfel de clienti ai?
In platforma Gomag, poti vedea usor cati clienti recurenti ai, daca accesezi sectiunea Dashboard. Aici ai un raport cu clientii recurenti din ultimele saptamani.
Daca ai deja clienti recurenti, inseamna ca o parte din actiunile tale sunt bine alese si implementate. Ar fi ideal sa stii ce actiuni ti-au adus acesti clienti recurenti, pentru a le putea replica.
Cand vine vorba de date (fie ca sunt clienti recurenti sau altceva), retine ca acestea pot fi imbunatatite.
Ce concluzii poti trage din aceste date?
Pe langa perioada si numarul de comenzi plasate, poti vedea si valoarea medie a comenzilor realizate de clientii recurenti.
Printr-o comparatie cu valoarea medie a comenzilor pe intreg magazinul, vei vedea ca, in general, valoarea medie a comenzilor plasate de clientii recurenti este mai mare.
Asta se intampla deoarece acesti clienti au deja incredere in tine si se reintorc pentru a cumpara mai mult de la tine.
Vezi ce poti face in plus pentru a-i motiva sa cumpere mai mult si mai des din magazinul tau.
Citeste si: Cum sa iti scazi costul de achizitie clienti pentru magazinul tau online
2. Comunicarea cu clientii trebuie sa fie prioritara
Primul pas spre a castiga mai multi clienti recurenti este imbunatatirea comunicarii cu clientii care au plasat prima comanda in magazinul tau.
Vestea buna e ca nu trebuie sa trimiti manual mesaje sau e-mail-uri catre clienti. Din contra, recomandarea e sa automatizezi aceste procese.
In platforma Gomag gasesti mai multe tipuri de GoBoti, ce pot fi setati sa acopere anumite task-uri repetitive.
De exemplu, ai SMS Bot-ul, ce poate trimite automat mesaje de confirmare a comenzilor.
Dupa plasarea comenzii, poti trimite mesaje cu statusul comenzii si/sau e-mail de multumire, in care sa spui cateva lucruri despre brand si echipa. Vei deschide astfel canalul de comunicare cu clientii.
Inclusiv e-mail-urile tranzactionale pot fi automatizate. Sunt acele e-mail-uri care ofera sugestii clientilor referitor la cum se pot folosi produsele cumparate de la tine.
Aici poti oferi mai multe scenarii, posibilitati si poti utiliza continutul postat in blog.
Nu uita sa postezi continut valoros in blog-ul magazinului pentru a atrage mai multi vizitatori.
O afacere la inceput de drum, ce-si doreste sa creasca, va purta deseori discutii telefonice cu clientii. Oamenii vor dori sa afle mai multa informatie (fie despre produse, fie despre brand). In plus, conversatiile telefonice le vor spori increderea in afacerea ta.
Atunci cand comunici la telefon cu clienti, da-ti silinta sa ii asculti, pentru a vedea de ce au nevoie sau ce problema incearca sa rezolve.
Dupa ce te-ai uitat peste comanda lor (pentru a stii ce au cumparat), vezi daca le mai poti recomanda produse. Poti sugera ceva ce le-ar oferi si mai multa valoare, confort, satisfactie?
Chiar daca nu vei putea oferi produse (sau recomandarea va fi refuzata), poti intotdeauna sa le oferi sfaturi sau sa ii ghidezi, pentru a se bucura de potentialul maxim al produselor cumparate.
Citeste si: 4 Strategii prin care sa iti cresti vanzarile in magazinul online
3. Scrisoarea de multumire sau cum sa-ti arati aprecierea
Scrisoarea de multumire este o parte importanta a procesului de comanda.
Ai primit comanda in magazin, te-ai apucat sa pregatesti produsele pentru livrare, ce faci mai departe?
Un astfel de e-mail imbunatateste comunicarea, creste increderea in brand si retentia clientilor. Cu siguranta ai primit si tu astfel de e-mail-uri, de la brand-urile de unde ai ales sa cumperi produse.
In scrisoarea de multumire, pe langa exprimarea aprecierii, poti solicita clientului un feedback, review pentru produse, dovezi social media (postari cu produsul) si/sau poti oferi un voucher pentru achizitii viitoare.
Referitor la voucher, toate afacerile in crestere ar trebui sa adopte o astfel de strategie. Poti alege sa oferi vouchere doar anumitor grupuri de clienti sau sa le oferi tuturor clientilor.
Cum poti vinde mai mult clientilor existenti?
Foloseste Email Bot-ul din platforma Gomag. Acest Bot poate fi programat sa trimita e-mail-uri cu oferte, promotii, recomandari de produse etc., in functie de regulile pe care le creezi.
Tu poti seta intervalul de timp la care sa se trimita e-mail-urile, grupurile de clienti care le vor primi, precum si alte reguli in functie de obiectivele tale de business.
Citeste si: Automatizarea unei afaceri online: 5 idei pentru magazinul tau
4. Testeaza mai multe scenarii
Ce functioneaza bine pentru altii nu aduce neaparat rezultate si in cazul tau. Din acest motiv este recomandat sa derulezi mai multe actiuni, pentru a vedea ce functioneaza bine pentru magazinul tau.
Retine! Pe langa e-mail-uri tranzactionale si SMS-uri catre clienti, trebuie sa ai si produse si servicii de calitate (suport pentru clienti prompt si la obiect).
Daca ceva nu functioneaza bine in planul tau, poti oricand face schimbari.
Iar ceea ce functioneaza, se poate imbunatati si replica pentru a obtine si mai multe rezultate.
Legat de e-mail-uri, creeaza cel putin doua segmente de clienti: cumparatori si abonati (ce nu au cumparat inca).
Catre clienti (cumparatori), poti trimite e-mail-uri cu produse mai scumpe/premium. Iar catre cei care nu au cumparat, poti lansa oferta de produse new entry, ceva mai ieftine, pentru a le castiga increderea.
In timp, iti vei cunoaste mai bine clientii, vei crea mai multe segmente si vei targeta clientii in functie de preferinte, comportamentul de cumparare si sezonalitate.
Citeste si: Elemente de marketing online si SEO care nu au voie sa lipseasca din strategia ta
5. Creste-ti potentialul cu aplicatia Abonamente
Daca vinzi produse consumabile sau de care este nevoie periodic, poti creste vanzarile cu aplicatia Abonamente.
Aplicatia permite clientilor sa-si faca abonament pentru produsele preferate. Astfel, acestea le vor fi livrate periodic, ei nu vor ramane fara ele, iar tu te vei bucura de vanzari recurente.
Abonamentele functioneaza foarte bine in nisa de alimente, cosmetice, igiena personala, in zona de accesorii pentru produse principale, suplimente etc.
Contureaza cateva scenarii si vezi ce se potriveste in cazul tau. O astfel de aplicatie poate fi implementata in mai multe cazuri decat ti-ai imagina.
Pont! Deruleaza campanii de remarketing cu ajutorul adreselor de e-mail pe care le-ai colectat, pe cei care au finalizat comenzi in magazinul tau.
Citeste si: Aplicatia Abonamente in platforma Gomag – Cum sa vinzi mai mult clientilor tai
6. Investeste timp si efort in dezvoltarea ta antreprenoriala
La prima vedere, toate aceste lucruri par complicate si greu de implementat. Pentru a avea o viziune mai buna si pentru a usura munca, pune pe hartie toate actiunile pe care vrei sa le intreprinzi.
Apoi, implementeaza-le rand pe rand, urmareste procesele si impactul actiunilor si in curand totul va deveni obisnuinta.
Pentru a te asigura ca obtii rezultate, in timp ce scazi riscurile aferente unei afaceri, investeste timp si efort in dezvoltarea ta ca antreprenor/ antreprenoare.
Gasesti o multime de informatii online, in special daca faci parte din grupuri formate din oameni de marketing si cu experienta in eCommerce.
Pe langa asta, poti invata foarte multe dintr-un curs online.
La Gomag, am dezvoltat cursul StartUp in eCommerce ca sprijin pentru cei aflati la inceput de drum.
Cu ajutorul cursului, vei invata pas cu pas cum sa lansezi un magazin online pregatit sa vanda in doar 30 de zile.
Iar pe langa curs, te poti bucura si de un cont de demo pe platforma Gomag. Doar cu adresa de e-mail poti testa functionalitatile platformei, gratuit timp de 15 zile, ceea ce merge mana in mana cu tot ce inveti la cursul StartUp.
Cu uneltele si informatia potrivita, lansarea si gestionarea unui magazin online devin sarcini accesibile, chiar daca nu ai experienta in domeniu!