Cauti trenduri in social media?

Vezi ce iti aduce noul an in materie de update-uri la cele mai utilizate retele sociale si cum vinzi pe Facebook si Instagram. 

Fiecare an vine cu trenduri noi, update-uri si noutati numai bune de aplicat. Si stiu ca in urma articolelor din anii trecuti nu ai ramas pasiv.

Anul 2020 a adus schimbari majore in ceea ce priveste promovarea afacerilor si, in special, promovarea unui magazin online in social media. 

In articolul de azi iti prezint cele mai importante 5 lucruri de care sa tii cont in 2022 pentru strategia ta de marketing pe Facebook si Instagram!


Cuprins Cum vinzi pe Facebook si Instagram

Trenduri Facebook: 5 lucruri de care sa tii cont in 2021

  1. Comunitate
  2. Live-uri & Continut video
  3. Promovarea blogului
  4. Facebook shop & tag products
  5. Promovare platita

Trenduri Instagram: 5 lucruri de care sa tii cont in 2021

  1. Continut zilnic – feed & story
  2. Carusele
  3. Reels – continut video
  4. Live-uri
  5. Guides


Hai sa incepem cu Facebook.

1. Comunitate

Daca pana acum ti-ai neglijat comunitatea, sau pur si simplu nu ai avut incredere ca este atat de importanta, in acest an ar fi bine sa iti schimbi perceptia. 

Indiferent ce produse sau servicii vinzi, gandeste-te la scopul grupului ca la o comunitate interesata de acelasi topic, nu neaparat o piata exclusiva catre care sa vinzi tu.

Prin urmare, atunci cand stabilesti subiectul grupului, orienteaza-te spre nisa si interesele oamenilor din nisa ta. 

grup-facebook-gomag

Vinzi materiale de constructii? Atunci creeaza un grup cu sfaturi si idei pentru constructii, o bula unde oamenii sa poata pune intrebari si cere idei de la profesionisti, precum si ceilalti membri ai grupului.

Vinzi electrocasnice, solutii de curatenie, lavete etc.? Creeaza un grup pentru cei care cauta comparatii intre produse. Cauta cea mai potrivita solutie pe baza a ceea ce spun ceilalti oameni, idei rapide, sfaturi de organizare etc.

Daca te uiti mai intai la audienta pe care vrei sa o atragi in grup, sigur iti vor veni si ideile prin care sa intretii interesul comunitatii tale.

Comunitatea te ajuta sa vezi mai clar calitatea produselor/serviciilor. Poti interactiona direct cu clientii sau viitorii clienti, poti oferi spre testare produse noi si iti poti transforma membri in ambasadori de brand.

Hai si tu in grupul eCommerce cu Gomag

2. Continut Video & Live-uri

Stii deja ce se spune de cativa ani: cel mai urmarit si indragit continut va fi cel video. 

Si asa s-a intamplat. Oamenii sunt grabiti, sunt mereu cu telefonul in mana si mereu dispusi sa te vada sau cel putin sa te asculte.

De asemenea, sunt si dispusi sa cumpere. Asa ca este important sa stii cum vinzi pe Facebook si Instagram.

Epoca video abia a ajuns in varf, asa ca inca ai timp sa prinzi acest tren.

gomag-continut-video

Nu ai nevoie de cele mai scumpe aparate pentru filmat si inregistrat. Tot ce ai nevoie este un telefon, imaginatie si rabdare. 

Poti sa faci videouri si live-uri de lansare, pre-lansare, interviuri cu colegii, cu clientii. Sa filmezi produsul in timp ce este folosit, sa scoti in evidenta avantajele utilizarii sau orice idee iti trece prin minte.

Poti sa ai propriul canal de YouTube pe care sa incarci continutul video sau poti sa il postezi nativ pe Facebook. 

Filmeaza, posteaza, interactioneaza!

Continutul video si live-urile iti ofera o interactiune directa cu comunitatea ta si nu numai. 

gomag-facebook-live

Cu totii cautam interactiuni umane, chiar daca suntem in mediul online. 

Tocmai de aceea live-urile iti ofera tie ca brand ocazia sa interactionezi la cald cu comunitatea ta. Iar fanii tai si potentialii clienti pot fi stimulati sa faca prima achizitie sau sa cumpere mai mult. 

Stiu ca de cele mai multe ori e greu sa creezi continut video, indiferent ca e vorba de live-uri sau diferite filmulete de prezentare. 

Dar pentru cei neprietenosi cu acest sector video, propun deschiderea unui blog.

3. Blogul – promovare direct in magazinul online & social media

Am vorbit mult despre importanta blogului propriu si „personal” pentru afacerea ta. Cu atat mai mult cu cat ai un magazin online.

Si cu atat mai mult cu cat s-a lansat si modulul Blog gratuit in platforma Gomag.

Pe langa SEO care inconjoara mereu subiectul blog, sa le oferi clientilor si potentialilor clienti un loc unde pot afla mai multe despre produsele tale sau chiar idei despre cum sa le foloseasca este mana cereasca – altfel s-ar putea sa caute in alta parte.

Daca nu esti bun pe video, sau ai trac, sau pur si simplu acest segment nu intra in planul tau de promovare. Atunci ia in calcul in acest moment deschiderea blogului.

Nu trebuie sa fie un factor de stres, insa continutul din blog le poate fi de mare ajutor celor care iti viziteaza magazinul online. Iar pe tine te ajuta sa iti promovezi afacerea in Google, in Facebook, pe email si pe orice alt canal pe care mai distribui articole.

Citeste si: Modulul Blog din platforma Gomag – Incepe sa castigi mai mult trafic in magazin

Odata ce ai inceput sa scrii in blogul tau, poti folosi materialele in social media.

Poti sa postezi articolul, sa imparti continutul pentru mai multe postari, sa faci story-uri si sa il adaugi in lista materialelor trimise in newsletter. 

Platforma Gomag iti permite sa faci vanzare direct in articolele tale. 

Modulul „Buton de cumparaturi” este gratuit pentru toti utilizatorii platformei. Si este de mare folos mai ales atunci cand vorbesti de un anumit produs intr-un articol si vrei sa il vinzi. 

Modulul Blog + Modulul Buton de cumparaturi = continut si vanzare <3 

Citeste si: Vinde Cu Butonul De Cumparaturi: Premiera Gomag

4. Facebook Shop & etichetarea produselor

Retelele sociale vor sa fie alaturi de utilizatorii lor si au inceput sa simplifice procesul de vanzare direct din platformele lor.

etichetare-produse-gomag

Ce poti sa faci tu cu instrumentele pe care Facebook ti le pune la indemana, este sa iti setezi magazinul de pe platforma de socializare (Facebook Shop) si sa profiti de tool-ul care iti permite etichetarea produselor din postari.

Pe scurt, iti aduci toate produsele din magazinul online in magazinul de pe Facebook. 

Cand faci o postare in care se regaseste unul dintre produsele tale, il etichetezi pentru a putea fi cumparat printr-un proces simplu si rapid.

Cu ajutorul acestei optiuni vezi cu adevarat cum poti sa vinzi pe Facebook si Instagram. 

Citeste si: Business Manager – calea catre Facebook Shop

Chiar daca va fi greu sa eviti abordarile si comentariile de tipul „Detalii”, „Pret?”, „Sunt interesat”, numarul celor care doresc sa cumpere direct dintr-o postare de pe Facebook si nu pun intrebari va fi mai mare. 

5. Promovarea platita

Poate ai auzit zvonuri cum ca fara promovare platita nu mai ai succes pe retelele de socializare. 

Nu este 100% adevarat.

Poti sa ai succes cu afacerea ta pe retelele de socializare fara promovare platita, daca o parte mai mare din energia ta se indreapta catre crearea de continut. 

Pentru ca algoritmii Facebook sa iti plaseze continutul tot timpul in zona de interes, ai nevoie de mult continut si cel mai important, de continut relevant (continut scris, video, live-uri, story-uri, articole, etc.).

Nu exclude varianta promovarii platite, pentru ca aceasta iti ofera multiple beneficii. 

campanie-platita-gomag

Iti poti promova articolele din blog pe Facebook.

Campaniile Facebook Ads iti permit sa ajungi la un public tinta la care este mai dificil sa ajungi in mod clasic. 

Ai la indemana o multime de tipuri de campanii care te pot ajuta sa iti cresti businessul intr-un mod treptat.

Gandeste-ti bugetul in asa fel incat, chiar daca exista eventuale pierderi, sa nu iti afecteze activitatea. 

Odata ce vezi ca bugetul aduce rezultate, creste-l treptat si sustine-ti afacerea in drumul spre dezvoltare. Bugetul este unul din factorii care te ajuta si te invata cum vinzi pe Facebook si Instagram.

Sunt multe lucruri de care trebuie si poti sa tii cont cand vine vorba de activitatea afacerii tale pe Facebook, insa acestea 5 sunt cele mai relevante cel putin pana la jumatatea anului.

Daca inca mai stai pe ganduri pentru un magazin online, citeste si articolul colegei mele Porto: „Vand pe Facebook, am nevoie si de un magazin online?” – De ce sa ai domeniul tau

Si pentru ca Facebook nu este singura retea sociala care are o mare importanta si influenta asupra business-ului tau…

… in continuare vorbim despre Instagram.

Trenduri Instagram: 5 lucruri de care sa tii cont in 2022

  1. Continut zilnic – feed & story
  2. Carusele
  3. Reels – continut video
  4. Live-uri
  5. Guides 

1. Continut zilnic – sanse mai mari sa vinzi in social media

Deja nu mai este o noutate faptul ca retelele sociale functioneaza pe modul machine learning. 

Acest mod face ca algoritmul sa invete singur si sa se adapteze rapid la ceea ce postezi. La ceea ce postezi tu si toti utilizatorii Instagram.

Cu cat postezi mai mult, cu atat va fi nevoie sa o faci mai mult timp. 

postari-zilnice-gomag-instagram

Stiu ca uneori e greu sa ai inspiratie zilnic. Dar, daca iti faci un plan pentru cel putin o saptamana, iti va fi mai usor sa te tii de el.

Pont: 

Daca ai o zi buna, nu o pierde. Pregateste mai multe postari pentru o perioada mai lunga.

Inspira-te din tot ceea ce te inconjoara si pune-ti in minte sa ai cel putin o postare in feed si un story. 

Incearca sa postezi la diferite ore pentru a vedea in insights care este cel mai bun moment al zilei astfel incat ceea ce postezi sa aiba efect.

Tine minte: cel putin o postare in feed si un story cu trimitere catre magazinul tau online. 

2. Carusele – continut cu rata mare de engagement

Poate ai vazut si la noi, dar si pe alte conturi ca se posteaza carusele. 

Acest tip de postare iti ofera posibilitatea adaugarii a pana la 10 fotografii care surprind fie o anumita activitate, fie detaliile unui produs, exemple de asa da si asa nu, testimoniale si orice idee iti trece prin cap pentru a-ti promova afacerea si produsele. 

carusel-instagram-gomag

Poate te intrebi de ce acest tip de postare produce un engagement atat de mare?

… Pentru ca timpul petrecut la o singura postare pentru swipe right sau left este mult mai mare. 

In acest timp utilizatorul Instagram poate asimila informatia transmisa de catre tine si poate lua mai repede decizia de cumparare.

Te invit pe contul de Instagram Gomag sa vezi ce carusele facem noi si sa te inspiri pentru viitoarele tale postari.

Daca ai o afacere locala, citeste si: 10 Sfaturi Instagram pentru afaceri locale

Sugestii de idei pentru carusele:

  • Prezinta echipa
  • Vorbeste despre inceputurile afacerii
  • Prezinta topul produselor
  • How to – cum folosesti un produs
  • Produs + accesorii
  • Poze de la clienti
  • Testimoniale

Citeste si: 50+ Idei Geniale & Usor de facut pentru postari Facebook si Instagram 

3. Reels – tool-ul care concureaza cu TikTok

Asa cum marele Grup Facebook a vrut sa cumpere SnapChat pentru optiunea continutului care este vizibil 24 de ore si a ajuns sa creeze propriul SnapChat (Instagram Story), tot asa giganta companie si-a dorit adaugarea TikTok-ului in palmaresul retelelor sociale.

Bineinteles ca fondatorii platformei care a avut cea mai mare si rapida crestere la nivel mondial nu au vrut sa vanda, asa ca Facebook a inventat Reels – tool integrat in platforma Instagram care are aproximativ aceleasi elemente de creare a continutului video ca si TikTok.

instagram-reels-gomag

Ce relevanta are Reels pentru afacerea ta? 

Este simplu: poti crea continut video cu si despre produsele tale. 

Cu si despre clientii care au cumparat de la tine. 

Cu si despre echipa ta. 

Cu si despre orice are legatura cu afacerea ta.

Nu spun ca va fi usor, insa orice are un inceput.

Incepe prin a crea un reel saptamanal si vezi ce iti ofera acest tool. Nu pierde aceasta ocazie doar pentru ca nu ai aparatura performanta, un studio sau pur si simplu pentru ca ai trac de camera.

Fiind bazat pe continut video, Reels creste engagementul si iti ofera un cont de Instagram complet unde potentialii tai clienti pot afla informatii despre ceea ce vinzi.

4. Live – interactioneaza cu urmaritorii tai

Si pe Instagram este vorba de comunitate, iar live-urile fac parte din categoria ideilor de continut care te ajuta sa interactionezi activ cu urmaritorii tai.

Poti sa faci un live de pre-lansare a unei colectii noi sau un live cu cele mai mari reduceri de Black Friday sau din orice moment alt anului. 

De asemenea, pe langa celelalte metode de promovare si interactionare cu fanii tai, potentialii clienti si chiar clientii, live-ul este una dintre metodele care participa la umanizarea brandului.

live-instagram-gomag

Live-urile pe Instagram au avantajul ca atunci cand vrei sa intri live, urmaritorii tai primesc o notificare, astfel este mai usor sa ajungi in feed-ul lor si sa interactionezi cu ei.

Daca totusi crezi ca inca nu esti pregatit de un live, incepe cu continutul video pe story, in feed sau folosind reels.

5. Guides – ghiduri sub forma de articole (noutate Instagram)

Iti amintesti momentele cand ziceam cu totii ca am vrea sa facem scurte articole pe Instagram in care sa inseram continutul postat, sa facem colectii cu produsele etichetate si sa refolosim continutul deja creat?

Ei bine, chiar daca nu iti amintesti sau poate nu ti-ai dorit asta, echipa Instagram a facut sa se intample. Miracol sau nu, stiu doar ca acest tool ne este de mare folos.

Spune-le ghiduri, scurte articole, colectii sau cum vrei tu – scopul este acelasi: sa refolosesti continutul existent intr-o alta maniera, astfel incat contul tau de Instagram sa le puna la indemana urmaritorilor si fanilor toate informatiile de care au nevoie pentru a face conversia.

instagram-guides-gomag

Vezi ce am facut noi la Gomag in sectiunea Guides

Voci de pe net spun ca Instagram a lansat Guides ca un tool competitor pentru Pinterest, un tip de continut are combina partea vizuala cu textul.

Sectiunea Guides are un loc special pe contul de Instagram, iar promovarea continutului se face fie in acea sectiune, fie poti trimite in mesaj privat ceea ce ai postat, fie il poti promova in partea de story. 

Testeaza acest noul tool si vezi ce continut poti crea. Dupa ce ai testat, incepe sa postezi si sa promovezi. 

Tu ai inceput sa folosesti Guides?

Citeste si Cum cresti performanta contului tau de Instagram cu zero costuri

Retelele sociale sunt intr-o continua schimbare. 

In fiecare an apar trenduri noi si update-uri care influenteaza mersul lucrurilor. 

Exista si anumite modificari si noutati care apar lunar sau de cateva ori pe an, tocmai de aceea trebuie sa iti updatezi aplicatiile mobile si sa fii la curent si cu ce se intampla pe varianta desktop.

Tine minte ca ai la indemana (atat pe Facebook, cat si pe Instagram), sectiunea insights care iti ofera date concrete despre activitatea ta din social media, in special date pe care te poti baza pentru a-ti face un plan de actiune. 

 

 

Citeste si Promovare Facebook & Instagram – 10 Idei pentru strategia Social Media

Iar acum la final, daca tot ai vazut ce trenduri vor fi in acest an in social media, te invit si sa iti deschizi un magazin online pe Gomag pentru a avea propria afacere si a vinde simplu cu ajutorul retelelor sociale.

Pana data viitoare, mult spor, inspiratie pentru postari si cat mai multe conversii!

Alexandra