Ai incercat sa faci marketing afiliat?

Orice proprietar de magazin online isi doreste noi si noi modalitati de promovare. 

Modalitati mai bune, care sa aduca rezultate.

Ei, si chiar daca nu pare o tehnica la fel de atragatoare precum Facebook Ads sau social media organica, de exemplu, afilierea reprezinta una dintre cele mai performante strategii de crestere a vanzarilor online.

Asa ca astazi mi-am propus sa revenim la punctul de start, unde vom vedea impreuna de ce marketingul afiliat functioneaza atat de bine pentru magazinele online.

Cuprins Marketing afiliat – Cum sa iti cresti vanzarile online

Ce inseamna marketing afiliat?

Hai sa privim subiectul din alt unghi.

Stii deja de influenceri. Si probabil e atragator sa te gandesti ca anumite celebritati, cu o audienta mai mare sau mai mica, iti promoveaza produsele.

Si-acum gandeste-te ca ii vei plati DOAR atunci cand utilizatorii veniti prin intermediul lor fac o comanda in site-ul tau.

Iar traficul si afisarile sunt efecte colaterale, de care te bucuri gratuit, fara niciun cost in plus.

Acesta este principiul pe care functioneaza marketing-ul afiliat.

Afiliatii sunt surse care trimit trafic catre tine si pot fi bloggeri, publisheri, vloggeri, specialisti PPC si oameni care detin diverse site-uri de continut sau domenii legate de comert.

Ei creeaza si afiseaza continut pe baza datelor tale (feed de produse, bannere, descrieri) in site-urile lor. 

Acest continut include link-uri marcate cu un identificator – cookie, valabil, in general, 30 de zile.

Cand utilizatorii dau click pe acele link-uri, ajung in site-ul tau si fac o comanda, tu le platesti afiliatilor un comision din vanzare.

Citeste si: Marketing Afiliat Pentru Magazinele Online Pe Platforma Gomag

Disclaimer!

Asta nu inseamna ca marketing-ul prin influenceri nu e eficient in felul lui. 

Doar ca scopul pentru care il folosesti e altul. Vrei awareness si branding, chiar si lead-uri, dar nu iti aduce intotdeauna vanzari directe.

Trebuie sa testezi, sa vezi cum functioneaza pentru tine. Detalii despre promovarea prin influenceri, aici:

Programe de afiliere in Romania

Magazinele online au 2 metode de a implementa tehnic strategia de marketing afiliat.

Pe de o parte, iti poti crea un program de afiliere unic, specific pentru magazinul tau. Iar pe de alta parte, te poti folosi de aplicatii existente, cum sunt cele mai populare platforme de afiliere.

Evident, fiecare metoda vine cu avantajele si dezavantajele ei.

Dar, din punctul meu de vedere, iti va fi mai usor daca lucrezi printr-o platforma existenta.

De ce? E simplu.

Pentru ca aici gasesti deja afiliati care au potential sa iti aduca vanzari. Si te folosesti de o structura validata + ai la dispozitie date si statistici care te vor ajuta sa iti optimizezi strategia din mers.

Din contra, daca ti-ai crea programul de la 0, ar dura pana sa gasesti oamenii potriviti, pe langa faptul ca responsabilitatea infrastructurii tehnice este doar a ta.

Cele mai cunoscute platforme de afiliere din Romania sunt 2Performant si Profitshare.

Despre 2Performant

Dorin Boerescu este o prezenta valoroasa in cadrul evenimentelor si webinariilor Gomag, si un om cu vasta experienta in vanzari si eCommerce. 

Totodata, este cel care a fondat 2Parale, sistemul care astazi poarta numele de 2Performant.

2Performant este o platforma, un instrument care intermediaza relatia dintre oamenii ce se pricep la promovare si magazinele online ce isi doresc cresterea vanzarilor.

Costurile campaniilor realizate prin 2Performant sunt compuse dintr-un abonament lunar + comision procentual din conversiile generate de afiliati.

Avantajul sau este ca are o comunitate de mii de afiliati, gata sa lucreze impreuna cu tine. 

Tu esti cel care stabileste comisionul si afiliatii cu care vrei sa colaborezi, iar sistemul iti pune la dispozitie o multime de tool-uri de ajutor.

Despre Profitshare

Profitshare a fost initial programul de afiliere al eMAG, iar din 2013 a devenit o platforma multi-advertiser.

Sistemul iti pune la dispozitie multiple metode de lucru cu afiliatii, dar si unelte de promovare precum Widget Profitshare (functioneaza pe principiul remarketing), rapoarte, director de campanii si produse.

integrare-profitshare-gomag

Comisionul de retea Profitshare este 30% din valoarea comisioanelor pe care le platesti afiliatilor, indiferent de vanzari.

Altfel spus, cu cat vinzi mai mult prin intermediula afiliatilor, cu atat mai bine. 

Cum sa vinzi mai usor prin marketing afiliat, cu platforma Gomag

Indiferent ce platforma de afiliere alegi sa folosesti, iti va fi mai usor daca aceasta este integrata cu platforma ta eCommerce.

In Gomag Apps, gasesti deja posibilitati de integrare gratuit, chiar pe primul rand de aplicatii!

integrare-2performant-gomag

De ce te ajuta integrarea?

  • Vei putea genera automat feed-uri de produse, specific pentru platforma de marketing afiliat aleasa.
  • Mai mult, daca nu vrei sa adaugi toate produsele din magazin, poti conditiona continutul feed-urilor, in functie de variabile precum preturi, cod de produs, starea stocului, categorii etc.
  • Datele de contact (numarul de telefon) sunt ascunse automat de catre platforma pentru utilizatorii care ajung in magazin de pe link-ul de afiliat. E un semnal incurajator pentru afiliatii cu care lucrezi, si cresc sansele sa colaborezi cu afiliati super performanti.

Urmeaza pasii din documentatia Gomag si realizeaza integrarea cu sistemul de afiliere ales, in mai putin de 2 minute.

Marketingul afiliat are impact direct asupra vanzarilor

Conform statisticilor, afilierea iti poate creste vanzarile cu 15 – 20%. Insa aceasta este doar o medie.

Cei de la 2Performant au realizat un studiu de caz cu rezultatele obtinute de cativa dintre clientii nostri.

De exemplu, pentru unii dintre ei procentul creste pana la 30% din totalul vanzarilor magazinului!

Citeste intregul studiu de caz, aici: Cum sa iti promovezi magazinul online la cost per vanzare [Studiu de caz].

Merita sau nu merita sa folosesti marketingul afiliat?

Din ceea ce vedem la clientii nostri si per total, in piata, da – merita sa faci marketing afiliat.

Atunci cand ai deja un business validat, si vanzari in magazin. 

Sigur, poti sa iti incerci norocul si de la inceput, cand lansezi, insa e foarte posibil sa nu obtii rezultatele la care speri si sa ramai cu impresia ca afilierea e o pierdere de vreme.

Ceea ce e gresit. Si pe viitor, cand te-ar ajuta sa cresti, te va face sa iti pui singur bete in roate.

Asadar, inainte sa folosesti marketing-ul afiliat si sa alegi platforma de intermediere, asigura-te ca site-ul tau vinde si ofertele tale atrag clienti.

Valideaza modelul de business si produsele, iar apoi incepe sa colaborezi cu afiliati.

Iti pot creste vanzarile enorm.

PS. Inca nu vinzi cu Gomag? Incearca platforma gratuit pentru 15 zile. 

Descopera o infrastructura puternica, pe care iti vei deschide propriul magazin online perfect integrat in ecosistemul de eCommerce din Romania.

Cosmin Daraban