Ghid: Cum vinzi articole sportive online – Promovare magazin de sport

Cum vinzi articole sportive online - Promovare magazin de sport

Desi e o piata cu jucatori cunoscuti, daca vrei sa vinzi articole sportive online exista cateva tehnici pe care le poti folosi.

Tine cont ca oamenii cumpara mai mult de pe mobil, asa ca site-ul si mesajele tale ar trebui sa fie optimizate pentru ei.

De asemenea, trendurile si contextul social influenteaza mult tipul de produse cumparate.

via GIPHY

Acestea sunt doar 2 aspecte la care sa fii atent.

Despre restul, povestim pe larg in continuare.

Ai in fata un ghid despre cum sa iti gandesti o afacere cu articole sportive online. Dar si cateva idei de marketing, gata de aplicat.

Asa ca hai sa vedem impreuna cum sa pornesti cu dreptul in acest business.

Cuprins Ghid Cum vinzi articole sportive online

  1. Decide ce produse vrei sa vinzi
  2. Creeaza-ti un plan de actiune
  3. Ofera servicii extra pentru a te diferentia
  4. Optimizeaza paginile de produs
  5. Fidelizeaza-ti baza de clienti
  6. Creste valoarea comenzilor in magazin

Idei de promovare pentru un magazin online de sport

  1. Idei de articole pentru un blog de magazin cu articole sportive
  2. Idei de postari in nisa sport pe Facebook, Instagram, YouTube, TikTok etc.
  3. Recupereaza cosurile abandonate in magazin
  4. Construieste o comunitate in jurul brandului tau
  5. Cum sa gandesti campaniile de oferte pentru un magazin cu articole sportive
  6. Implica-te in evenimente si actiuni de nisa

Cum sa iti gandesti afacerea cu articole sportive online

1. Decide ce produse vrei sa vinzi

  • Articole sportive din diverse categorii – vestimentare, accesorii pentru sport, articole pentru diverse tipuri de sporturi (alpinism, inot, camping, pedalat, drumetii, schiat, caiac canoe, body building etc.).
  • Produse pentru outdoor – corturi, hamace, rucsacuri, saci de dormit, accesorii pentru camping etc.
  • Produse pentru un anumit sport – individual, pe echipe, un sport specific (fotbal, handbal, tenis, volei etc.)
  • Articole sportive pentru un anumit tip de public – amatori, profesionisti, adulti, copii, doar pentru femei / barbati, unisex, sali de sport, suporterii anumitor echipe sportive.
  • Articole doar de la un anumit brand
  • Articole sportive cu o anumita caracteristica – material, procedura de manufacturare, eco-friendly etc.

In functie de tipul de produs vei putea sa iti segmentezi si potentialii cumparatori. Sa faci avatare de client, astfel incat sa ii poti targeta specific.

E vital sa iti dai seama catre cine vrei sa vinzi. 

Poate ca vinzi, de exemplu, ghete pentru fotbal. Dar nu le vei vinde la fel profesionistilor, cum o faci publicului amator sau celor pasionati de un anumit brand.

Exista mesaje specifice pe care le poti folosi, astfel incat sa fie mai persuasive. Sa mearga direct la tinta, pentru ca oamenii sa cumpere fara obiectii.

Citeste si: 8 aplicatii Gomag pentru Fashion – cum iti propulsezi vanzarile

2. Creeaza-ti un plan de actiune

Orice business sau actiune de business ar trebui sa inceapa de la un plan. 

Acesta organizeaza diversele elemente ce tin de o afacere pentru ca tu sa poti vedea imaginea de ansamblu si sa iei decizii mai bune.

plan-magazin-sportiv

Ce ar trebui sa includa planul tau?

  • Date si analiza – de ce resurse dispui? Care este cultura interna? Cum arata piata? Cine sunt competitorii si care e strategia lor? Cum este economia? Care sunt trendurile si ciclicitatea lor? Ai facut o analiza SWOT?
  • Diferentiatori si puncte de paritate – decurg din analiza initiala.
  • Obiective – SMART – obiective pentru business / obiective pentru marketing, pe termen lung / pe termen scurt.
  • Piete targetate – caracteristicile pietelor, avatarele de client, tipare comportamentale, obiceiuri de cumparare.
  • Strategia de marketing – decizii legate de produse / preturi / ofertare, canale abordate, USP (propunerea ta unica de valoare), mesaje de marketing.
  • Mod de implementare – tactici, resurse si instrumente necesare pentru executia ideilor de afacere sau de marketing.
  • Mod de evaluare – metrici, instrumente de monitorizare, raportare.

Odata ce ai toate aceste date intr-un singur loc, poti pune in aplicare – in mod corect – urmatoarele sfaturi.

3. Ofera servicii si optiuni extra pentru a te diferentia

Chiar si fara sa te uiti la statistici, vezi cu ochiul liber care sunt cele mai iubite si mai populare magazine cu articole sportive.

Exista diverse tipuri de comportamente la cumparare, in functie de tipul de produs, nevoia pentru care este cumparat sau loialitatea fata de un brand.

De exemplu, multi prefera sa cumpere dintr-un magazin fizic, pentru a putea proba produsul – pentru ca senzatia din acest moment elimina posibilitatea ca au dat bani pe ceva ce nu li se potriveste.

Partea buna e ca exista optiuni care sa suplineasca aceasta nevoie, chiar daca vinzi online.

hellobar-articole-sportive

Acestea sunt puncte de diferentiere si stimuleaza decizia de cumparare. De exemplu:

  • Optiunea de a incerca produsul – cumperi mai multe produse, le incerci si le pastrezi doar pe cele care iti sunt bune.
  • Plata in rate pentru produsele scumpe
  • Pop-up cu un ghid de marimi – pentru produsele sportive vestimentare.
  • Afisarea marimilor disponibile din paginile de categorie / homepage (economiseste timp).
  • Parteneriate cu diversi influenceri de nisa sau sportivi
  • Servicii extra – spalatorie, service, atelier reparatii, garantii, selectii de produse sub o anumita suma (intr-o pagina dedicata), personalizare produse.

4. Optimizeaza paginile de produs

O parte din traficul ajuns in magazinul tau va veni din Google. Din cautarile cu intentie pe care le fac oamenii din proprie initiativa.

Cand folosesc expresii specifice la cautare (de ex., hamac pentru 2 persoane sau placa snowboard pentru incepatori), rezultatele returnate vor duce mai degraba in pagini de produs (sau pagini de categorie).

Acest tip de pagini vor fi primul punct de contact cu clientul, nu homepage-ul.

Acorda atentie paginilor de produs si da-le forta sa vanda:

  • Asigura-te ca ai cele mai importante informatii in primul ecran:

    • Denumire optimizata cu mai multe detalii (brand, marimi, culori, pentru cine e, pt ce rezultate)
    • Multiple imagini de produs – din toate unghiurile, dar si in timp ce este folosit
    • Rating (daca exista)
    • Descriere scurta cu informatiile esentiale despre produs + informatii de stoc
    • Alegere variante – culori, alegere marimi (+ghid marimi despre care vorbeam mai sus).
    • Informatii de baza despre livrare (cost, durata, alte detalii)
    • Butonul de Adaugare in cos

diferentiatori-pagina-produs-sport

  • Cronometru de produs – daca ai oferta cu termen limitat.
  • Foloseste video-uri de produs (prezentare sau demonstrativ)
  • Descriere detaliata – caracteristici produs, mod de folosire, pentru cine e, ce avantaje are fata de alte produse similare, care vor fi rezultatele sale, povesti de la clienti.
  • Recenzii de produs
  • Raspunde la intrebarile frecvente legate de produs sau magazin (da, in paginile de produs, chiar daca ai o pagina dedicata separata).
  • Formular si conditii de retur (ce nu se poate returna – ex., lenjerie intima sau produse personalizate dupa indicatiile clientilor) .

Citeste si: 16 Elemente Esentiale Pentru Pagina De Produs

5. Fidelizeaza-ti baza de clienti

Cred ca nu exista alt tip de business in care loializarea clientilor este mai mult recomandata.

Practic, cand vinzi produse pentru sport deja te adresezi unor oameni cu o capacitate ridicata de a ramane fideli unei organizatii sau unui obicei.

Multi sunt suporteri sau pasionati, si foarte vocali in sustinerea stilului lor de viata.

Asa ca ai oportunitati extraordinare sa le trezesti acelasi comportament cand vine vorba de sustinerea magazinului tau.

marketing-contextual-sport

Cum sa iti gandesti programul de fidelizare?

  • Gaseste un motiv principal pentru care oamenii sa se intoarca – asta tine exclusiv de branding, sa alegi o pozitionare constienta, de care sa te tii si cu care oamenii sa se poata identifica. De exemplu, sustinerea unui anumit stil de viata, eco-friendly, magazin creat de pasionati, pentru pasionati, paleta de culori pentru produse, CSR pentru sport etc.
  • Stabileste ce oferi in plus clientilor fideli – trebuie sa se vada ca vor avea un statut diferit, mai bun decat restul. Ce beneficii au? 
    • Puncte de fidelitate valoroase
    • Vouchere la fiecare comanda
    • Acces la servicii extra
    • Acces la produse premium sau in premiera
    • Card VIP
    • Beneficii pe viata: “dividende” pentru membrii programului (primesc inapoi X% din cat au cumparat, anual), pot vinde inapoi catre magazin produsele putin utilizate, locuri rezervate la evenimentele organizate sau sponsorizate de firma ta, reduceri la firmele partenere (sali de sport, service-uri, ateliere de reparatie etc.)
  • Stabileste daca programul tau este cu acces gratuit (porneste natural in momentul in care omul face o comanda) sau platit. De ex., poti crea un produs in Gomag (il numesti cum vrei, doar sa se vada ca e vorba de un program de fidelizare), pe care omul il poate cumpara (il poti prezenta prin aplicatia produs configurabil) pentru a avea acces la beneficiile programului tau.

Citeste si: Cum Te Ajuta Un Program De Fidelizare A Clientilor

6. Creste valoarea comenzilor in magazin

Depinde ce tip de produse alegi sa vinzi, insa niciodata nu strica sa ai stimuli in magazin pentru a creste valoarea comenzilor.

De exemplu:

  • Gift Card – de ex., “cumpara pentru tine, si pentru ziua unui prieten”
  • Oferta unica la finalizarea comenzii – poti oferi un produs surpriza, sau sa prezinti diverse produse in functie de categoria produsului adaugat in cos.
  • Pachete de produse – lasi produsul individual pe pagina de produs, dar sub buy box prezinti si variante de pachet (produsul individual + altele relevante, gantere + manusi, de ex.).
  • Produs Bundle – creezi un pachet de produse dintre cele existente in magazin, care este prezentat ca un produs individual intr-o pagina de produs dedicata.
  • Recomandari upsell si cross-sell in paginile de produse
  • Discount pentru cumparaturile de grup
  • Pop-up recomandare produse complementare la adaugarea in cos.
  • Transport gratuit peste o anumita valoare in cos.

Citeste si: 6 Modalitati Prin Care Poti Creste Valoarea Medie A Comenzilor

voucher-cadou-sport

Idei de promovare pentru un magazin online de sport

1. Idei de articole pentru un blog de magazin cu articole sportive

Subiectele articolelor depind foarte mult de tipul de produs, asa ca e greu sa iti ofer titluri specifice. Totusi, uite cateva idei de abordari pe care le poti folosi:

  • Recenzii de produs
  • Comparatii intre produse asemanatoare
  • Sfaturi de nutritie
  • Infografice despre beneficiile sportului
  • Cum sa [te pregatesti pentru antrenament, cum sa folosesti X produs etc.]
  • Carti, podcasturi, aplicatii sau canale YouTube preferate
  • Raspunsuri la diverse situatii si intrebari din partea clientilor
  • Idei de exercitii pentru [scop]
  • Cum sa [alegi anumite produse] cu un buget de X lei
  • Idei de cadouri pentru [hobby, tip de personalitate]
  • Anuntare evenimente si ocazii in care esti implicat
  • Cum arata o zi la magazinul tau
  • Cum sunt pregatite comenzile
  • Cele mai bune [produse] pentru [sezon]
  • Ghiduri pentru incepatori (cum sa, tot ce trebuie sa stie]
  • Sfaturi inainte si dupa antrenamente sau activitate
  • Povesti despre experientele anumitor clienti
  • Teasing pentru campaniile de reduceri (cu formular de abonare)
  • Interviuri sau colectie de sfaturi de la sportivi / influenceri

Citeste si: Mega Ghid – Blogul si vanzarile online: +250 de Idei pentru blog si sfaturi pentru incepatori

articole-blog-sport

2. Idei de postari in nisa sport pe Facebook, Instagram, YouTube, TikTok etc.

  • Optimizeaza-ti profilul, folosind si cuvinte cheie in descrieri. Foloseste culori vii, pentru a atrage atentia.
  • Lanseaza provocari pentru obtinerea a diverse rezultate – de ex., 10 days plank challenge.
  • Creeaza o comunitate in jurul magazinului (grup FB) sau postari cu accent pe interactiune – sondaje, intrebari, tips & tricks.
  • Promoveaza continut trimis de catre clientii tai
  • Cursuri video – cum folosesti produsele, cum le alegi, cum le instalezi (daca e cazul)
  • Planuri de nutritie / liste de cumparaturi
  • Ghiduri si infografice cu exercitii sportive
  • Discount-uri si oferte doar pentru urmaritorii din social media.
  • Teasing, lansari si remindere pentru campaniile sezonale
  • Recomandarea saptamanii
  • Noutati legate de echipele sau organizatiile pe care le sustii.
  • Anuntare evenimente
  • Oferte de la parteneri

Citeste si: 50+ Idei Geniale & Usor de facut pentru postari Facebook si Instagram – Social Media

postare-articole-sportive

3. Recupereaza cosurile abandonate in magazin

Exista o multime de motive pentru care oamenii abandoneaza procesul de cumparare.

Poate fac comparatii intre preturi / alte caracteristici. Poate sunt distrasi de vreo notificare, mesaj sau de vreo persoana (iti amintesti cand am zis ca multe achizitii se fac de pe mobil?).

Sau poate se documenteaza sa vada ce exista online, pentru a-si face o idee ce sa caute in magazine fizice.

Indiferent de motiv, rata de abandon este un blestem care afecteaza toate magazinele online.

Partea buna e ca exista anumite lucruri pe care le poti face.

exit-popup-sport

Cum previi sau recuperezi cosurile abandonate?

  • Foloseste un exit pop-up – pentru clientii de pe desktop, pentru ca pe mobil nu poti identifica intentia de iesire. Stimulul poate fi un cod de reducere instant sau mesaj de urgentare (“stocul scade”, “pierzi reducerea”).
  • Asigura-te ca ai informatii complete in site – legate de livrare si retur, beneficii, testimoniale si dovezi de credibilitate, raspunsuri la intrebarile frecvente.
  • Trimite email-uri de recuperare cos catre clientii cu cont in magazin.
  • Foloseste listele de remarketing – targeteaza clientii care au parasit cosul cu mesaje de atragere a atentiei. Foloseste exact produsul vizualizat + poti oferi un stimul, un cod de reducere, de exemplu.
  • Scoate in fata programul de fidelizare – ofera beneficii solide pentru a motiva oamenii sa faca o prima achizitie acum, astfel incat pe viitor sa aiba acces la ele.

Citeste si: Abandonarea cosului: cum recuperezi cosuri pline de bani 

4. Construieste o comunitate in jurul brandului tau 

Vei incepe de la 0, insa orice brand trece prin asta. 

Pentru a forma o comunitate reala in jurul magazinului tau, va trebui sa ai o misiune si valori clare, precum si beneficii atractive pentru membrii acesteia.

Comunitatea ta poate fi formata pe un grup de Facebook, un forum, WhatsApp, email etc.

grup-comunitate-magazin-sport

Uite cum sa formezi si sa mentii o comunitate:

  • Stabileste care este misiunea comunitatii – “ciudati” in acelasi fel? Exclusivitate? Pasiuni comune? Context comun?
  • Gandeste-te cum vei incuraja activitatea in comunitate – postare de bun venit cu invitatie sa spuna ceva despre ei, pune intrebari si comunitatea raspunde, cere recomandari etc.
  • Alege recompensele pentru cei mai activi – cadouri si vouchere dupa o anumita perioada, un statut diferit in grup (de exemplu, postarile lor nu vor fi verificate inainte de a fi publicate), mentiuni personale etc.
  • Poti rula un program pentru urmaritorii care au comunitati mai mari pe conturile lor Instagram sau Facebook.

5. Cum sa gandesti campaniile de oferte pentru un magazin cu articole sportive

E evident ca poti profita de sezoane, astfel incat sa iti ajustezi catalogul de produse si ofertele pe baza trendurilor.

popup-anuntare-oferta

Insa chiar tu poti inventa ocazii care sa stea la baza campaniilor de marketing.

  • Poti crea “maratoane” de reduceri pe o perioada mai indelungata, dar cu praguri de oferte diferite de la zi la zi, sau de la saptamana, la saptamana.
  • Creeaza campanii cu beneficii diferite pentru clientii complet noi, pentru abonati, pentru cei din comunitate si pentru clientii fideli. 
  • Pentru fiecare campanie construieste cate un landing page dedicat – adica o pagina care sa prezinte oferta, optimizata cu testimoniale, cronometre, mesaje specifice, video-uri.
  • Sau poti face landing page-uri segmentate, in functie de tipologia publicului – de ex., vara ii poti targeta atat cei pasionati de hiking, dar nu cu acelasi landing page folosit pentru cei care prefera marea si inotul.
  • Foloseste acelasi stil si mesaj incepand din bannerele de reclama, pana in landing page. Asa, experienta clientului va fi una continua, fara intreruperi care sa provoace confuzie.
  • Organizeaza-te de fiecare data cand iti vine o idee de campanie:

    • Care e obiectivul campaniei?
    • Pentru cine e campania?
    • Ce mecanisme vei practica – Reduceri? Vouchere? Cadouri? Alte beneficii?
    • Pe ce platforme de marketing mergi?
    • Care e bugetul?
    • Pentru cat timp se desfasoara campania?
    • Cum masori impactul campaniei?
    • Ce se intampla cu clientii veniti din campanie? Cum vei face follow-up pentru a-i fideliza sau a creste valoarea lor pe durata de viata ca si clienti?


6. Implica-te in evenimente si actiuni de nisa

E un lucru standard cand vinzi articole sportive sa te asociezi cu evenimente, echipe sau actiuni din acest domeniu.

Fa-o si tu. Poti gasi o echipa sportiva pe care sa o sponsorizezi sau poti organiza diverse evenimente unde produsele tale sa faca experienta mai frumoasa.

organizare-sponsorizare-evenimente-sportive

Profita de ocazie pentru a crea continut pe blog, in social media, pe email-uri sau poti face legatura cu diverse campanii de marketing – awareness, colectare de lead-uri, remarketing post eveniment pe cei inscrisi si vanzari.

Cauti o platforma puternica pentru magazinul tau online cu articole sportive? Testeaza platforma Gomag! Ai 15 zile gratuit in care te vei convinge de avantajele pe care ti le oferim.