Ghid: Cum vinzi echipamente de protectie online – Idei de promovare magazin protectia muncii

Ghid: Cum vinzi echipamente de protectie online - Idei de promovare magazin protectia muncii

Conform ESAW (European Statistics on Accidents at Work), Romania se afla pe primul loc la numarul de decese rezultate din accidentele la munca: 4,33 decese la 100.000 de angajati, in principal in domeniile constructii, transport, productie si agricultura.

Stam putin mai bine la numarul accidentelor non-fatale, insa acest lucru nu e neaparat o veste buna. Foarte multi romani evita sau refuza sa foloseasca echipamentele minime de protectie personala, ceea ce in cazul unui accident duce direct la deces.

Pentru un proprietar de firma, echipamentele de protectia muncii reprezinta un mod de preventie a tragediilor ce duc la pierderea angajatilor, costuri suplimentare si timp pierdut in executia proiectelor.

via GIPHY

Aceste produse nu sunt un simplu moft, ci o necesitate. Una urgenta.

Prin urmare, ai putea intra in aceasta piata. Poti vinde produse de protectia muncii, mizand pe urgenta si durere.

Sigur, ca sa reusesti iti trebuie ceva mai mult decat un produs de care e nevoie pe piata. Iti trebuie o strategie.

Asa ca vezi mai jos cum sa iti gandesti afacerea cu echipamente de protectie, dar si cateva idei de marketing pe care sa le aplici pentru magazinul tau online.

Vezi aici Idei de marketing si business pentru diverse domenii de afaceri

Cuprins Cum vinzi echipamente de protectie online

Cum sa iti gandesti business-ul cu echipamente de protectie

  1. Alege selectia de produse din catalog
  2. Psihologia din spatele alegerii echipamentelor de protectie
  3. Diferentiaza-te si investeste in expunerea brandului
  4. Analizeaza piata si competitorii + managementul reputatiei
  5. Pregateste print-uri pentru intalnirile cu clientii si lead magnets online
  6. Fa cross-sell si upsell catre clientii care au cumparat deja
  7. Gandeste oferte dupa nevoile identificate in randul clientilor

Idei de promovare pentru un magazin cu echipamente de protectie

  1. Fa parteneriate si bazeaza-te pe recomandarile clientilor
  2. Ce postezi pe blogul unui magazin ce vinde echipamente de protectie
  3. Strategia de PPC pentru echipamente de protectie
  4. Foloseste email-ul pentru fidelizare
  5. Planifica ofertele si campaniile in functie de sales funnel
  6. Idei de postari pe Facebook, YouTube, Instagram, LinkedIn etc.
  7. Investeste timp si resurse pentru SEO

Citeste si: 8 aplicatii Gomag pentru Fashion – cum iti propulsezi vanzarile

Cum sa iti gandesti business-ul cu echipamente de protectie


1. Alege selectia de produse din catalog

  • Manusi – manusi pentru protectie in laboratoarele medicale, in prepararea hranei, in fabrici, de lucru in diverse meserii etc.
  • Imbracaminte – vesta reflectorizanta, jachete de lucru, salopete, combinezoane, impermeabile, fesuri, capeline, sorturi, dopuri fonice etc.
  • Protectia cailor respiratorii – masti medicale, masti anti-praf, filtre, protectie dentara pentru boxeri etc.
  • Ochelari – ochelari de soare, ochelari de protectie, masti de sudura, viziere etc.
  • Casti – casti de protectie, casca biciclist / motociclist, casti de protectie folosite in sport
  • Incaltaminte – pantofi / bocanci de protectie, saboti medicali, cizme, acoperitori pantofi de unica folosinta etc.
  • Echipament pentru lucrul la inaltime – centuri si hamuri, carabiniere, corzi si cabluri, opritoare de cadere etc.
  • Echipament pentru transport – lanturi antiderapante auto / camion / tractor, lanturi de ancorare, chingi ancorare marfuri, bare fixare marfa si profile, covorase antiderapante, coltare si protectii chingi, stingatoare, truse de prin ajutor, truse ADR etc.

Poti sa te specializezi pe anumite tipuri de produse sau sa aduci o categorie aparte (de ex., produse de protectie pentru apicultori).

Ideile de noi produse pot veni din interior, din ceea ce crezi tu ca s-ar potrivi, dar si daca asculti ce isi doresc clientii tai.

pagina-despre-noi-echipamente-protectie

De asemenea, fiind vorba de o marfa atat de nisata, ar fi indicat sa iti completezi catalogul (pe parcurs, in timp, daca nu poti din start) cu toata gama de produse de protectie de care ar putea fi interesat publicul.

Citeste si: Cum vinzi articole sportive online – Promovare magazin de sport

2. Psihologia din spatele alegerii echipamentelor de protectie

Nu te gandi ca vinzi neaparat echipamente de protectie. Asa o sa crezi ca e o industrie plictisitoare despre care nu poti crea nimic special, dar nu e adevarat. 

Tu vinzi, de fapt, siguranta si bani economisiti si previi tragedii. Vinzi momente de dragoste intr-o familie care ramane intreaga, vinzi garantia unui loc de munca bun si de viitor si vinzi o batranete in care bunicii isi pot pupa nepotii de noapte buna, dupa ce le-au citit povesti si basme.

Asa ca pune in descrieri situatii care ar putea fi prevenite prin folosirea produsului respectiv, cat de comode sunt produsele tale (in general echipamentele nu sunt chiar confortabile), cum sa le aleaga pe cele mai bune, care sunt normele de respectat, povesti ale clientilor actuali, povesti personale care te-au motivat sa iti incepi business-ul.

De cele mai multe ori in cadrul unei discutii cu un posibil client, acesta va aduce ca principala obiectie costul. Pretul produselor. Insa e un simplu mecanism de aparare.

Pretul este doar unul dintre factorii care influenteaza decizia de cumparare.

Primul factor? E frica. 

Noi, oamenii, suntem creaturi cu o imaginatie extraordinara si, uneori, mintea ne face scenarii mai dramatice decat orice film. Ne este teama pentru siguranta noastra si, mai mult, ne e teama pentru siguranta celor la care tinem.

Emotia o ia inaintea ratiunii. In general, cand vinzi echipamente pentru protectia muncii apelezi la emotia unui om care trebuie sa asigure siguranta unui numar mai mare de persoane – angajatii lui.

Si totusi, si pe acesta il poti targeta emotional, aratandu-i ce se poate intampla in cazul in care nu respecta regulamentele de siguranta, cati bani poate economisi, cum poate fi perceput pe piata de munca si printre angajati, cum poate fi perceput mai bine de clientii lui.

Poti sa mizezi si pe brand.

Exista diversi producatori mai cunoscuti in industrie, care prin simplul nume / logo castiga incredere. 

Ei sunt primii recomandati atunci cand clientii cauta “cele mai bune echipamente protectia muncii” si primii din mintea clientilor care au interactionat macar odata cu produsele lor.

Prin urmare, daca vinzi branduri cunoscute, nu ezita sa le scoti cat mai in fata. 

Si cand ajungi la obiectiile de pret scoate in fata argumentele legate de brand, psihologia si diferentiatorii magazinului tau. 

Stim cu totii cum sunt asociate produsele ieftine cu calitatea proasta – poti sublinia care sunt pericolele folosirii unor produse de slaba calitate si cum acestea pot costa mai mult decat o investitie buna din prima.

diferentiere-magazin-echipamente-protectie

3. Diferentiaza-te si investeste in expunerea brandului

Pentru a avea vanzari, ai nevoie de trafic, Si daca vrei trafic, atunci trebuie sa fii cat mai vizibil in piata, in fata potentialilor tai clienti.

Foloseste reclamele PPC pentru a-ti expune ofertele, dar si pentru a semnala care sunt diferentiatorii tai. De exemplu:

    • Consultanta gratuita – promoveaza numerele de telefon si afiseaza formulare pentru consultanta
    • Solutii de creditare – ofera optiunea de plata in rate pentru comenzile mari (solutii de la bancile consacrate, TBI Pay, Mokka etc.)
  • plata-rate-echipamente-protectie
    • Comenzi speciale – personalizare, reduceri la cantitate, design special
    • Puncte de fidelitate la fiecare comanda si la crearea contului
    • Achizitii SEAP SICAP
    • Garantii
    • Account Manager dedicat
    • Ghid marimi pentru imbracaminte si incaltaminte

diferentiatori-magazin-echipamente-protectie

4. Analizeaza piata si competitorii + managementul reputatiei

In piata de echipamente ai concurenta: atat magazine online care vand deja de ceva vreme, cat si magazinele fizice locale sau distribuitorii specializati.

Asadar, inainte sa decizi cum sa abordezi publicul si cum sa iti gandesti campaniile, uita-te la ce se intampla deja. 

Va trebui sa fii intotdeauna cosntient de miscarile competitorilor, pentru a veni cu o oferta cu beneficii diferite sau mai multe si cu un mesaj mai convingator.

Cum iti analizezi competitorii?

  • Fa o lista cu numele si site-urile concurentilor tai.
  • Noteaza tipul de produse, vechimea si autoritatea, strategiile abordate si analiza SWOT a fiecarui competitor.
  • Fa o analiza SEO a profilului de link-uri si ranking cuvinte cheie.
  • Aboneaza-te la newsletterele lor si urmareste-le comunicarile in social media.
  • Fa sondaje de piata.

Strans legat de acest punct este planul de management al reputatiei tale. 

public-echipamente-protectie

Fii foarte atent la modul in care este perceput brandul tau si seteaza-ti alerte pentru a primi notificari cand numele tau este mentionat.

Nu uita ca parerile sau continutul negativ are un impact puternic asupra publicului. 

Asa ca mentine-ti reputatia sub control, intervenind rapid daca apar materiale negative despre tine.

5. Pregateste printuri pentru intalnirile cu clientii si lead magnets online

In aceasta nisa, avand in vedere ca multe firme fac comenzi la cantitate, se intampla sa mergi personal la locatia clientului pentru a discuta despre proiectul lui.

Asadar, aceste ocazii sunt perfecte sa iti impingi brandul si oferta in fata, sa dai un stimul deciziei de a colabora cu tine.

Pregateste carti de vizita si flyere, dar si cataloage de produse in care sa specifici oferta ta + beneficii si avantaje fata de competitori.

Acest tip de material poate fi folosit si in online, ca un catalog PDF pe post de lead magnet.

Sigur, poti inlocui catalogul cu un ghid al bunelor practici sau ghid despre importanta echipamentelor de protectia muncii.

exemplu-email-echipamente-protectie

In acest caz, il poti prezenta intr-un landing page sau il poti trimite pe email dupa ce clientul completeaza formularul de colectare date.

E o modalitate eficienta sa obtii mai multe lead-uri, pe care tu si oamenii tai de vanzari sa ii convingeti mai usor.

6. Fa cross-sell si upsell catre potentialii clienti si clientii care au cumparat deja

Prezinta pe aceeasi pagina produsele care ar putea crea un set. De exemplu, ochelari de protectie + jacheta + bocanci. Sau manusi + casca.

In acest caz poti folosi aplicatia Gomag produse bundle sau pachete de produse.

De asemenea, poti folosi Produs configurabil pentru a prezenta optiunile de upsell chiar deasupra pretului si a butonului de adaugare in cos.

↑ Aceeasi aplicatie e indicata daca vrei ca oamenii sa iti lase textul / imaginea cu care sa personalizezi produsul, fara a mai discuta la telefon sau pe email. 

Cross-sell poti face si prin pop-up de adaugare in cos – se afiseaza dupa adaugarea produsului in cos si prezinta produse complementare, ce ajuta la completarea comenzii clientului.

Sau produs OTO in finalizare comanda + cadou gratuit la comenzile de o valoare mai mare (o casca sau alte produse cu marimi universale).

produse-cadou-echipamente-protectie

Iar pentru cei care finalizeaza comanda, poti trimite un email bot cu recomandari de produse la un anumit interval de timp dupa comanda. 

Acest email poate fi personalizat in functie de categoria de produse cumparate sau grupul de clienti din care face parte clientul.

7. Gandeste oferte dupa nevoile identificate in randul clientilor

Mecanismul unei campanii de marketing este acelasi indiferent de tipul ei.

Trebuie sa ai un obiectiv, un public targetat, o perioada de campanie, un buget dedicat, o selectie de canale si tactici folosite pentru a ajunge la public.

Insa cel mai important element – mesajul principal sau oferta – este intotdeauna diferit.

Acesta depinde de nevoile identificate la clienti si creativitatea mesajului de marketing.

Uita-te in discutiile de pe live chat si cu oamenii tai de vanzari: care sunt cele mai frecvente cereri? Anumite moduri de personalizare? Livrare gratuita? Anumite culori sau modele preferate? Anumite probleme cu care se confrunta cel mai des?

Abordeaza clientii prin prisma a ceea ce ai descoperit ca le place sau ca ii doare.

Asa, marketing-ul si oferta ta vor fi mai relevante si mai convingatoare.

Iti mai poti lega campaniile de ocazii – e nevoie de echipament diferit pe timp de vara, fata de iarna. 

Sau poti apela la principiul noului inceput (inainte si dupa anul nou) pentru a stimula emotional decizia clientilor.

Citeste si: Idei de promovare pentru un magazin universal online

Idei de promovare pentru un magazin cu echipamente de protectie

1. Fa parteneriate si bazeaza-te pe recomandarile clientilor

In B2B (pentru ca aici se afla majoritatea publicului tau), cel mai mare impact asupra deciziei clientilor il au recomandarile date de oameni de incredere din nisa care au experienta cu produsele tale.

Si sigur, fiecare are opinia sa, figuri in care au mai multa sau mai putina incredere.

Asadar, o metoda eficienta de promovare este sa colaborezi direct cu clientii existenti si sa ii convingi sa te recomande personal mai departe. 

recenzie-magazin-echipamente-protectie

Puteti face video-uri impreuna si, mai ales, poti folosi galeria de imagini pentru a prezenta in ce mod produsele tale le protejeaza investitiile si resursele.

De asemenea, poti face parteneriate cu specialisti din diverse domenii pentru care pui la dispozitie echipamente de protectia muncii: manageri de restaurante, ingineri in constructii, specialisti HR, specialisti pentru sanatate si securitate in munca, specialisti sisteme de management etc.

Unde ii gasesti? 

Incearca pe LinkedIn, creeaza evenimente si webinarii dedicate, participa la evenimente si webinarii din domeniu, invita-ti clientii sa te puna in legatura cu cine i-a convins sa caute echipamente de protectie etc.

Va trebui sa te mobilizezi. 

Dar odata ce iti gasesti partenerii si reusesti sa incepi o relatie de colaborare cu acestia, comenzile vor veni mai usor si mai sigure.

2. Ce postezi pe blogul unui magazin ce vinde echipamente de protectie

idei-blog-echipamente-protectie

    • X Sfaturi de protectia muncii pentru [categorie: muncitorii in constructii, restaurante, fabricile de ciment, depozite etc.]
    • X moduri prin care sa iti motivezi echipa sa poarte echipamente de protectie
    • Sfaturi de la actori pentru ca angajatii tai sa suporte mai usor echipamentul de protectie
    • Cum previi aceste pericole comune in spatiul tau de lucru [alunecari, caderi, impiedicari]
    • Sfaturi pentru protocolul de siguranta in vizita la [un santier de constructii, o fabrica, un depozit de marfa etc.]
    • Tipuri de echipament pentru protectia muncii de care ai nevoie [intr-o fabrica, depozit, santier, restaurant etc.]
    • Cele mai frecvente probleme de sanatate cand lucrezi in transporturi si logistica
    • Cand ar trebui reinnoit echipamentul de protectia muncii?
    • Cum alegi [echipament de protectie] pentru [loc de folosire]
    • Planul de urgenta pe santier [sau alt loc] – ce trebuie sa stie un manager
    • Pericol! Obiecte la inaltime – cum iti protejezi angajatii si firma
    • Povestile clientilor
    • Raspuns la intrebari frecvente
    • Anunta / teasing campanii 
    • Despre importanta personalizarii echipamentelor de protectia muncii [sau alti diferentiatori]
    • Sfaturi si ponturi cand lucrezi cu risc de incendiu
    • Protectia cailor respiratorii la lucru in 5 pasi simpli
    • Protejeaza-ti vederea la locul de munca – statistici si date 
    • Cum imbunatatesti siguranta la locul de munca, in x pasi

Citeste si: Mega Ghid – Blogul si vanzarile online: +250 de Idei pentru blog si sfaturi pentru incepatori

3. Strategia de PPC pentru echipamente de protectie

Dupa cum stii, in 2020 Google a impus anumite restrictii pentru promovarea cu ads a echipamentelor de protectie personala (precum mastile). Deocamdata, restrictiile au fost ridicate si poti promova din nou aceste tipuri de produse, daca le ai in catalog.

Foloseste cu incredere instrumentele de reclama platita, astfel incat sa atragi trafic relevant in magazin.

  • Google Shopping Ads este una dintre cele mai eficiente si mai ieftine metode. Foloseste feed-ul din Gomag, adauga-l in Merchant Center si incepe sa iti afisezi produsele cat mai atractiv.

shopping-ads-echipamente-protectie

  • Mizeaza pe remarketing pentru a recupera interesul pierdut al utilizatorilor (actualizeaza listele de remarketing, mai ales inaintea campaniilor mari).
  • Foloseste Search ads cu cautari dinamice si Display Ads pentru awareness.
  • Poti folosi Display Ads pentru captare de lead-uri – prezinta un lead magnet (ghid pentru alegerea PPE, impactul echipamentului de protectia muncii in cresterea profitului firmei tale, checklist, catalog echipamente) in bannere si directioneaza oamenii spre un landing page cu formular, unde sa se inscrie pentru a-l putea accesa.
  • Adauga extensii – numar de telefon, sitelinks spre blog si cele mai cautate categorii, informatii suplimentare.
  • Ruleaza continuu o campanie de awareness cu Facebook Ads si Instagram si campanii punctuale cand ai oferte speciale + remarketing.

reclama-echipamente-protectie

  • Creeaza un video atractiv de reclama pe care sa il rulezi pe YouTube.
  • Du-ti reclamele si pe Gmail, mai ales ca stii cat de mult folosesc mail-ul managerii si proprietarii de firme.

4. Foloseste email-ul pentru fidelizare

popup-abonare-echipamente-sanitare

  • Segmenteaza-ti baza de clienti si abonati pentru a trimite oferte relevante – catre clienti trimiti mail-uri in functie de grupul din care fac parte sau tag, iar catre abonati in functie de lista in care se afla.
  • Evita subiectele prea lungi sau plictisitoare in email-uri – un subiect bun garanteaza ca mail-ul va fi deschis. Asa ca foloseste numere, statistici, intrebari si afirmatii interesante, care sa trezeasca sentimentul de curiozitate.
  • Testeaza momentele de trimitere si identifica pe baza datelor cand e cel mai bun moment pentru afacerea ta.
  • Incepe fiecare email cu cel mai important lucru de transmis – informatia de top ar trebui sa fie prima in mail, pentru a determina destinatarul sa citeasca si restul mail-ului.
  • Creeaza secvente de email de onboarding si de comunicare continua in functie de reactiile clientilor – de exemplu, poti incepe de la bun venit, apoi trimiti un email educational cu un ghid / articol de blog, selectia top produse vandute, urmata de un cod de reducere sau alt beneficiu care sa stimuleze achizitia.
  • Fa follow up cat mai rapid la fiecare email primit de la client / la fiecare comanda.
  • Trimite ocazional newslettere cu materiale educationale si noutati, pentru a mentine atentia clientului pe numele tau.

Citeste si: 12 tipuri de email pe care ar trebui sa le trimiti clientilor

5. Planifica ofertele si campaniile in functie de sales funnel

La fel ca in orice alt tip de afacere, in nisa echipamentelor de protectia muncii iti poti structura ordinea si tipul mesajelor in functie de sales funnel.

Trebuie sa fii atent in ce stadiu este clientul atunci cand intra in contact cu tine, astfel incat sa ii raspunzi cu un mesaj relevant.

Altfel pleaca si se indreapta catre un alt punct de interes, fie o postare random pe Facebook, fie spre un competitor.

Unii clienti nu stiu de tine si, mai mult, nu acorda cata atentie ar trebui echipamentelor pentru protectie. 

Sau sunt multe cazuri in care firmele le cumpara si, desi impun angajatilor sa le foloseasca in mod corespunzator, acestia refuza sa o faca.

Am spus asta si mai la inceput. Exista preconceptia ca echipamentele de protectia muncii sunt incomode, grele sau oamenii pur si simplu merg pe ideea “mie nu are cum sa mi se intample”.

Tu, ca si distribuitor, poti face eforturi de educare atat pentru manageri, cat si pentru angajati, venind cu argumente, cu motive emotionale, cu exemple si cu scenarii astfel incat sa ii convingi sa cumpere produsele, sa le foloseasca si sa le poarte corect, de fiecare data cand e nevoie.

Sunt alte cazuri in care potentialii clienti au deja echipamente de protectie, dar tu ii poti convinge sa isi optimizeze conditiile de siguranta cu elemente complementare.

Sau cazul in care au deja echipamente, poate chiar de la tine, dar le-ar prinde bine un reminder cu momentul in care echipamentul ar trebui reinnoit. Sau ai oferte avansate, de personalizare, de exemplu. Si atunci folosesti remarketing.

Vezi care sunt stadiile oamenilor ce interactioneaza cu firma ta si construieste continut relevant in fiecare stadiu.

Bazeaza-te pe datele din Google Analytics, din rapoartele Gomag si pe discutiile de pe live chat / cu oamenii de vanzari, pentru a identifica aceste stadii.

6. Idei de postari pe Facebook, YouTube, Instagram, LinkedIn etc.

  • Foloseste Facebook Shop si Instagram Shopping. Populeaza-ti contul cu produse si, foarte important, eticheteaza-ti produsele in postari!
  • Completeaza sau actualizeaza toate datele de pe profilele tale – inclusiv descrieri, cat de descriptive posibil. Nu uita sa evidentiezi numarul de telefon!
  • Top cele mai vandute produse
  • Oferta saptamanii

postari-echipamente-protectie

  • Statistici pe principiul “Stiai ca…?”
  • Live-uri cu specialisti sau clienti
  • Carusele cu sfaturi in diverse situatii [plan de urgenta, X echipamente de care ai nevoie daca lucrezi in gradina, tips& tricks pentru electricieni etc.]
  • Stereotipuri si meme-uri din domeniu

exemplu-meme-protectia-muncii

  • Cele 10 porunci de protectia muncii [loc]
  • Testimoniale de la clienti
  • Noutati si stiri legate de protectia muncii

Citeste si: 50+ Idei Geniale & Usor de facut pentru postari Facebook si Instagram – Social Media

7. Investeste timp si resurse pentru SEO 

Sigur, SEO aduce rezultate doar in timp, asa ca nu le vei vedea la o zi dupa ce ai optimizat un meta titlu. Le vezi dupa cateva luni de la inceputul eforturilor de optimizare.

In aceasta nisa, SEO te poate ajuta sa apari deasupra competitorilor tai, mai ales daca faci optimizarile in asa fel incat sa conduci oamenii spre vanzare, nu doar sa atragi click-uri.

Uite cateva sfaturi de SEO pentru un magazin cu echipamente de protectia muncii:

  • Ocupa-te de documentarea cuvintelor cheie – acorda cateva zile la inceput, pentru ca, pe parcurs, doar va trebui sa iti actualizezi tabelul. Foloseste Keyword Planner, Ubersuggest si alte tool-uri pentru a aduna short tail si long tail. Concentreaza-te pe expresiile lungi la inceput, si pe cele scurte in timp.
  • Completeaza meta titlul si meta descrierea paginilor din magazin – foloseste cuvinte cheie + verb pentru chemare la actiune.
  • Optimizeaza URL-urile, sa contina numele produselor.
  • Lucreaza pentru a aduna statistici si a face studii de caz interesante si trimite-le in presa – comunicatele si preluarile pe alte site-uri (mai ales cu link) te ajuta extrem de mult.
  • Completeaza descrierile de produse cu beneficii, situatii si scenarii, precum si raspunsuri la intrebarile frecvente – foloseste formula CAB (caracteristici + avantaje + beneficii). Foloseste si video!
  • Consulta regulat rapoartele din Google Search Console si vezi unde iti poti imbunatati site-ul. Redirectioneaza paginile 404 sau optimizeaza-le pentru a incuraja oamenii sa continue calatoria in site.
  • Posteaza regulat pe blog – continut interesant si util. Ai exemple de articole mai sus 🙂 

Citeste si: Ghid SEO pentru magazine online – Afla cum iti optimizezi magazinul in 30 de zile!

Cauti o platforma puternica pentru magazinul tau online de echipamente pentru protectia muncii? 

Testeaza platforma Gomag! Ai 15 zile gratuit in care te vei convinge de avantajele pe care ti le oferim.