Gomag, ca majoritatea platformelor eCommerce, de altfel, nu are comenzi rapide (shortcuts) standardizate, in sensul folosirii unor taste specifice.
Browserul pe care il folosesti le-ar face inutile.
Insa, daca ne referim la navigarea mai rapida sau la optimizarea fluxului de lucru pe Gomag, exista cateva metode si functii care pot fi folosite, astfel incat orice antreprenor sa isi gestioneze afacerea, clientii si lista cu sarcini de rezolvat in mod eficient si productiv.
Pentru azi am ales 8 astfel de “scurtaturi” din platforma Gomag care fie iti asigura o cale mai rapida spre diferite destinatii din aceasta infrastructura uriasa, fie scurteaza procesul pentru realizarea anumitor sarcini vitale pentru magazinul tau.
Vei vedea in cele ce urmeaza exact la ce ma refer 🙂 .
Cuprins 8 ”Comenzi rapide” gata de folosit in platforma Gomag
- Casuta de Help prezenta permanent in platforma
- Primii pasi la start, direct in dashboard
- Accesarea magazinului tau la click pe logo-ul Gomag
- Folosirea functiilor Import / Export
- Existenta sabloanelor
- Sectiunile aditionale in editorul avansat
- Acces rapid la comunitatea eCommerce cu Gomag
- Acces rapid la serviciile partenerilor Gomag
1. Casuta de Help prezenta permanent in platforma
Daca folosesti deja platforma Gomag pentru magazinul tau online, cu siguranta ti-ai dat seama ca e uriasa. Exista sute de lucruri pe care le poti face; totul depinde de creativitatea si modul tau de gandire.
Tocmai de aceea lucram constant pe documentatia platformei, hub la care ai acces prin clic pe help.gomag.ro.
Clientii si potentialii nostri clienti au insa si o alta cale, mai rapida, pentru accesarea informatiilor dorite din Help.
Indiferent ca esti inca in stadiul de demo sau ai deja un magazin consacrat pe Gomag, in panoul tau de administrare ai la dispozitie un buton “evergreen”, afisat permanent.
Butonul albastru de Help te ajuta sa cauti exact in momentul in care ai nevoie informatii in legatura cu functia, aplicatia sau modulul pe care vrei sa il folosesti din platforma.
Astfel, poti urma pas cu pas instructiunile din documentatie si sa realizezi fara batai de cap ceea ce ti-ai propus.
Citeste si: Top functionalitati Gomag de folosit in magazin daca esti incepator
2. Primii pasi la start, direct in dashboard
Partea de bun venit in panoul de administrare Gomag pe care o vezi in perioada demo este diferita de cea afisata dupa lansarea magazinului.
Insa ambele forme contin scurtaturi catre destinatii importante din backend-ul magazinului tau.
Hai sa le luam pe rand.
In stadiul demo, imediat dupa ce iti creezi unul gratuit si alegi tema, panoul de bun venit contine o serie de sfaturi pentru inceput – elemente extrem de utile, indiferent cata experienta tehnica ai.
De exemplu, ti se specifica exact adresa demo-ului tau, astfel incat tu sa il poti accesa oricand pentru a vedea cum arata modificarile efectuate in spate, si ti se propune sa iti adaugi primul produs.
Ai, de asemenea, informatii despre activarea unui domeniu, alegerea unui procesatori de plati + link-uri utile spre sectiunile relevante din Help Gomag s.a.m.d.
Aceasta zona de bun venit afisata in stadiul demo contine, de fapt, pasii principali de parcurs astfel incat sa iti construiesti pe cont propriul magazinul online si sa lansezi cat mai rapid.
De ce?
Deoarece doar in acest fel poti valorifica munca ta, sa atragi clienti si vanzari si sa te dezvolti ca antreprenor!
Asadar, daca esti in perioada demo sau urmeaza sa deschizi un demo Gomag, urmeaza fara teama sfaturile propuse in panoul de bun venit.
Te vor ajuta sa iti structurezi munca eficient, cu cap.
Ulterior, dupa lansarea magazinului live, panoul de bun venit este populat cu statisticile recente ale magazinului. Fiecare sectiune contine, de asemenea, scurtaturi spre zonele relevante din platforma unde poti vedea informatiile mai detaliat.
De exemplu, sectiunea statistici vanzari e legata de lista de comenzi, iar celelalte sunt legate de rapoartele aferente.
In functie de scopul tau, poti urmari statisticile pentru perioade diferite, deoarece ai optiunea sa modifici intervalul de afisare, tot in acest loc.
Citeste si: Cum sa deschizi un magazin online cu Gomag – Ghid pas cu pas pentru creare magazin
3. Accesarea magazinului tau la click pe logo-ul Gomag
Aceasta este una dintre scurtaturile clasice intr-o platforma eCommerce, insa daca nu ai mai avut de-a face cu o astfel de infrastructura, s-ar putea sa iti ia putin timp pana o gasesti.
In panoul tau de administrare Gomag, stanga sus, ai aplicat un link direct catre frontend-ul magazinului tau, indiferent ca dai click pe logo-ul Gomag sau pe sageata.
Aceasta scurtatura te ajuta sa iti accesezi magazinul fara sa mai fie nevoie sa introduci manual URL-ul in browser, si e super utila mai ales cand esti inca pe demo si iti ia un timp pana retii URL-ul acestuia.
In acelasi sens, platforma iti ofera posibilitatea sa previzualizezi paginile de produs sau paginile statice din magazin, inainte de a le publica sau a publica modificarile efectuate in ele.
Previzualizarea te va ajuta sa faci ajustari de ultim moment acolo unde e necesar, astfel incat oamenii sa poata scana usor paginile, iar continutul lor sa influenteze decizia de a naviga spre alte zone din site, de a completa un formular sau de a cumpara anumite produse.
Citeste si: 10 Functionalitati Gomag care te ajuta sa economisesti bani
4. Folosirea functiilor Import / Export
Disponibile incepand de la abonamentul Advanced, functiile Import / Export reduce incarcarea sau modificare produselor in masa, la o sarcina de cateva minute.
Practic, sunt metode de a accelera actiunile ce, in mod manual, consuma foarte mult timp – timp pe care il poti investi mai degraba in lucrurile cu adevarat importante, cum ar fi clientii si vanzarile.
Functiile Import / Export te ajuta cand:
- Vrei sa urci un numar mare de produse in magazin.
- Vrei sa modifici anumite produse, in functie de diverse conditii. De exemplu, poti exporta toate produsele din categoria X, sa faci modificarea dorita in fisier (schimbare status stoc, de exemplu), si apoi sa faci import in magazin, modificand automat informatiile in backend.
- Poti face import sau export de produse pentru o lista de preturi, astfel incat sa nu trebuiasca sa adaugi manual produse.
- Poti face export de comenzi, in functie de anumite filtre, pentru a monitoriza informatii si a lua anumite decizii.
- Poti face export de clienti, in functie de anumite conditii, pentru a corela informatii in profilele Buyer Persona, pentru a lua decizii de business, pentru a analiza grupurile de clienti etc.
Desi sunt functii in sine, Import / Export reprezinta in acelasi timp metode de fluidizare a fluxului de lucru, care economisesc timp si te ajuta sa iti sporesti eficienta.
Citeste si: Pot sa fac asta cu Gomag? FAQ
5. Existenta sabloanelor
Panoul tau de administrare Gomag vine la pachet cu cateva sabloane implicite de continut, in special pentru email-uri si pagini.
Pe toate acestea le poti modifica si personaliza dupa bunul plac, adaugand informatiile specifice afacerii tale.
De exemplu, ai sabloane pentru email-uri de confirmare comanda, recuperare parola, invitatii pentru prieteni, plata esuata, sau sabloane pentru paginile T&C, metode de plata, cum cumpar etc.
Pentru crearea paginilor ai de asemenea, 3 sabloane pe care le poti completa sau modifica: Pagina, Landing Page si Black Friday.
Insa sabloane poti realiza si tu, personal, pentru functii importante din platforma. De exemplu, pentru exportul de orice tip, pentru importul de produse, pentru produsele configurabile sau Email Bot.
In plus, un alt tip de sabloane sunt cele pentru PopUps.
Poti crea popup-uri de abonare la newsletter, recuperare cos, call-to-action, ghid pentru variante, adauga la cos sau speciale, fie ajustand sau activand sabloanele existente, fie prin crearea lor de la 0.
Citeste si: 47 de template-uri prin care poti obtine mai multi clienti, trafic si vanzari
6. Sectiunile aditionale in editorul avansat
Si pentru ca tot vorbeam anterior de pagini, in Gomag ai posibilitatea de a folosi un editor avansat, echipat cu sectiuni aditionale, astfel incat sa structurezi si personalizezi o pagina dupa bunul plac.
Fiecare dintre aceste sectiuni contine scurtaturi pentru adaugarea continutului propriu-zis.
De exemplu, poti adauga direct bannere sau continut promo (creezi pe loc banner-ul, inclusiv cu buton CTA), fara sa fie nevoie ca acestea sa fie adaugate anterior din modulul lor specific din platforma.
Sau, poti realiza un import direct in lista de produse afisate in pagina. Sau, poti crea o galerie complet noua de imagini. Formularele vin, de asemenea, gata precompletate cu campurile standard, din care poti elimina sau adauga, conform nevoilor tale.
Fiecare sectiune are, asadar, posibilitatea de a fi completata cu informatii noi, sau poate prelua automat informatiile existente in platforma, iar tu trebuie doar sa le personalizezi structurarea / afisarea.
Citeste si: Gomag Prompt, Editor Pagini, noi integrari si alte noutati Gomag
7. Acces rapid la comunitatea eCommerce cu Gomag
O alta scurtatura in platforma Gomag te poate duce direct in comunitatea noastra, eCommerce cu Gomag.
O gasesti in meniul din stanga al panoului de administrare, ultima optiune din sir.
Cu peste 17.000 de membri inscrisi, comunitatea noastra pe Facebook este un adevarat teren pentru networking, schimb de experiente, dar si raspunsuri rapide la situatiile cu care te confrunti.
De exemplu, aici poti intreba alti antreprenori experimentati despre diversi furnizori de servicii din piata, poti gasi solutii pentru probleme specifice legate de gestionarea business-ului tau, poti interactiona cu parteneri pentru cresterea afacerii tale si poti descoperi materiale interesante despre marketing, vanzari si antreprenoriat.
Multi dintre membri ne spun ca grupul este o resursa extraordinar de pretioasa pentru ei, si tocmai de aceea incercam sa pastram discutiile cat mai relevante pentru toata lumea.
Daca nu ai facut-o pana acum, te invitam sa te inscrii si tu in comunitate si sa intervii fara teama, pentru a-ti largi reteaua de networking si a descoperi noi oportunitati pentru magazinul tau online.
Citeste si: Cum a fost la Gomag SUMMIT 2024: Lectii & lucruri pe care le-am invatat
8. Acces rapid la serviciile partenerilor Gomag
Cea de-a 8-a “scurtatura” despre care vorbim azi e optiunea Servicii din panoul tau de administrare Gomag, pe care o gasesti penultima in meniul lateral.
Prin Servicii ai, practic, acces rapid la lista partenerilor Gomag care ofera servicii specializate de marketing, design, consultanta, hosting etc.
Acestia sunt furnizori ale caror servicii au fost incercate si validate si de alti clienti Gomag, astfel ca au experienta pentru a valorifica potentialul platformei in strategia pe care o gandesc pentru business-ul tau.
Asta face o diferenta extraordinara in experienta pe care o vei asigura clientilor tai, incepand din materialele de marketing care ii atrag in site, pana in punctul de achizitie in magazin si strategia de retentie.
Astfel, daca vrei sa externalizezi anumite sarcini, cum ar fi promovarea magazinului tau, crearea de continut, cauti consultanta si asa mai departe, si nu stii catre cine sa te indrepti, acceseaza zona servicii din platforma si vezi lista partenerilor.
Nu uita ca poti discuta cu alti colegi din comunitate pentru a afla pareri din experienta lor cu partenerii respectivi 🙂 .
Citeste si: 10 lucruri pe care trebuie sa le stii despre platforma ta Gomag
Tu folosesti aceste scurtaturi din platforma Gomag?
Poate le-ai observat deja sau poate esti inca la inceput si nu le-ai descoperit pe toate. De aceea sper ca articolul de azi sa te inspire pentru a le valorifica in magazinul tau.
Iar daca nu vinzi cu Gomag – inca – acum e cel mai bun moment sa incepi. Suntem aici pentru cresterea business-ului tau, cu cea mai mare platforma romaneasca, pe care vand peste 4.200 de magazine online.
Vezi aici cateva dintre experientele clientilor nostri si testeaza platforma gratuit pentru 15 zile. Avem praguri accesibile de abonament si servicii exclusive pentru tine, inclusiv pe baza de AI.
Incepe acum!
PS. Pana pe 31 iulie 2024 avem si o oferta speciala pentru magazinele care aleg sa migreze la Gomag.
Ai 1000 euro credit din partea noastra, ca sa migrezi cu abonamentul Elite sau Enterprise, anual sau pe 2 ani.
- Cele 10 principii pentru magazinele online ale viitorului - octombrie 14, 2025
- SEO & GEO: Cum castigi vizibilitate pentru magazinul tau in era cautarilor AI - octombrie 7, 2025
- Idei de afaceri la tara: oportunitati de business pentru mediul rural - septembrie 23, 2025