Ca oameni suntem foarte buni la a ne face rapid o parere despre orice, luand in calcul bucati mici de informatie si raportandu-le la experientele anterioare.

Ne facem tot felul de impresii aproape la nivel subconstient.

Iar asta se aplica atat in viata de zi cu zi, cat si in magazinul tau online. Oamenii isi fac o impresie despre design-ul si claritatea acestuia intr-o fractiune de secunda. 

Altfel spus, ai doar o secunda, maxim 2-3, sa faci o impresie suficient de buna incat oamenii sa stea pe site si, eventual, sa cumpere.

Asadar, daca vrei sa iti maximizezi vanzarile si sa oferi o experienta impecabila clientilor tai, trebuie sa iti verifici site-ul in mod constant si sa te asiguri ca totul functioneaza brici.

Mai jos gasesti o lista detaliata cu 10 lucruri esentiale pe care trebuie sa le verifici in site-ul tau astfel incat sa te asiguri ca este pregatit sa vanda si sa creasca.

 

Cuprins 10 lucruri de verificat in magazinul tau online

  1. Procesul de checkout
  2. Viteza de incarcare a site-ului
  3. Functionalitatea link-urilor
  4. Formularele si cererea permisiunilor
  5. Imaginile si graficele folosite in magazin
  6. Usurinta de citire a continutului
  7. Politicile, informatiile importante si transparenta
  8. Sistemul de evaluari si recenziile
  9. Pagina despre noi si povestea brandului
  10. Functionalitatea contului de client

1. Procesul de checkout

Checkout-ul este ultima oprire inainte de a-ti primi banii. Daca aici lucrurile scartaie, tot ce-ai muncit la trafic, prezentare si convingere se duce pe apa sambetei.

Ce sa verifici concret:

  • Cate campuri sunt de completat? Cu cat sunt mai putine, cu atat mai bine.
  • Ai optiunea de „comanda fara cont”? Daca nu, pierzi clienti.
  • Functioneaza codurile de reducere? Dar punctele de fidelitate?
  • Se incarca rapid pagina? Cum e pe mobil?
  • Ai metode de plata populare (card, ramburs, plata in rate, BNPL etc.)?
  • Ai mesaje clare de eroare daca cineva greseste completarea?

Pe Gomag, ai un checkout by default, optimizat din start sa conduca oamenii spre finalizarea comenzii, cu metode multiple de plata si integrare cu curieri. 

In plus, prin Gomag Apps si alte functionalitati ai tot felul de artificii pentru a raspunde obiectiilor la cumparare sau pentru a determina anumite actiuni din partea clientilor (upsell cu OTO sau servicii extra, regula transport gratuit pentru crestere AOV etc.).

exemplu-optimizare-pagina-checkout

Profita de asta. Iar apoi fa teste, comanda ca si cum ai fi client.

Citeste si: 11 Sfaturi pentru pagina de finalizare comanda in magazin [Video]

2. Viteza de incarcare a site-ului

Trasul de timp costa bani. Daca site-ul tau incarca greu, oamenii pleaca, Google te poate penaliza, iar conversiile scad.

Asadar, verifica:

  • Incarcarea pe mobil vs desktop – diferentele pot fi mari, iar acolo se pot ascunde adevaratele bariere in calea conversiei.
  • Optimizarea imaginilor (foloseste WebP).
  • Minimizarea fisierelor CSS si JS.
  • Hosting-ul si CDN-ul – Gomag se ocupa de asta, dar e bine sa verifici daca ai pagini care trag prea multe resurse (ex: homepage cu zeci de bannere full HD sau sute de produse listate la infinit).

Poti testa gratuit cu PageSpeed Insights, GTMetrix sau Lighthouse din Chrome.

Citeste si: Ai trafic in site, dar nu ai vanzari? Optimizare magazin online [15 Idei]

3. Functionalitatea link-urilor

Un link mort e ca usa de intrare incuiata la un magazin fizic. Nu doar ca pierzi vizitatorul, dar iti afecteaza si pozitia in motoarele de cautare.

Uite ce ar trebui sa verifici:

  • Toate link-urile din meniu si footer duc unde trebuie?
  • Link-urile din bannere functioneaza?
  • Produsele din recomandarile de pe homepage sunt active?
  • Ai pagini cu erori 404? Daca da, seteaza redirect-uri SAU optimizeaza pagina cu afisarea unor produse bestseller.

Pe Gomag ai acces la redirect-uri 301 din panoul de administrare si cu Google Search Console (sau alte tool-uri SEO) poti monitoriza automat daca ai pagini inactive.

Citestes si: Optimizarea unui site web cu Gomag: ghid compact, de la A la Z

4. Formularele si cererea permisiunilor

Formularele sunt puncte extrem de sensibile pentru ca aici ceri date personale si incredere. 

Acestea trebuie sa functioneze perfect.

Ce sa testezi:

  • Formularele functioneaza corect si trimit informatiile catre destinatar?
  • Campurile sunt clare, intuitive si nu cer informatii inutile?
  • Exista un checkbox pentru a obtine consimtamantul explicit, pentru GDPR (ex: „Sunt de acord cu prelucrarea datelor mele”)?
  • Linkurile catre politica de confidentialitate si termeni sunt afisate langa formular?
  • Daca folosesti pop-up-uri, se afiseaza corect pe mobil?

Gomag iti ofera functionalitati pentru formulare personalizate, campanii de tip pop-up si integrari cu tool-uri externe. 

DAR – nu folosi functii doar pentru ca „dau bine”. Testeaza-le inainte.

5. Imaginile si graficele folosite in magazin

Astazi, imaginile si video-urile de produs sunt mai importante ca oricand, pentru ca ne-am obisnuit sa cumparam vizual, deseori la impuls. 

Asa ca nu ignora aceste elemente atat de valoroase pentru magazinul tau.

Ce sa urmaresti:

  • Calitatea imaginilor de produs – sunt clare, curate, cu fundal alb sau transparent?
  • Ai poze multiple pentru fiecare produs, inclusiv din unghiuri variate sau produsul in context?
  • Fisierele sunt optimizate pentru web?
  • Bannerele din homepage nu trebuie sa ocupe tot ecranul. Oamenii scaneaza, nu stau sa se uite la un slideshow ca in anii 2000.

Cu Gomag poti folosi galerie de imagini, zoom, video si fisiere atasate. Foloseste-le strategic, nu doar „sa fie”.

Citeste si: Bune practici pentru Imagini de produs in magazinul tau online: dimensiuni & aspect

6. Usurinta de citire a continutului

Un magazin online nu e o parcurs ca o carte. 

Lumea scaneaza si vrea sa primeasca raspunsuri rapide: ce este? Cat costa? Merita sa cumpar?

Ce sa faci:

  • Foloseste titluri clare, descriptive, relevante.
  • Adauga paragrafe scurte, bullets, bold pentru ce conteaza.
    Foloseste marimi de font potrivite – minim 16px pentru text.
  • Testeaza contrastul (text pe fundal alb, atentie la folosirea altor culori pentru textele din pagini – alege culori contrastante daca vrei sa evidentiezi astfel anumite lucruri din descrieri etc.).

Descrierile de produs pot include si intrebari frecvente, instructiuni, beneficii clare. 

Pe Gomag poti folosi tab-uri pentru a separa informatia fara sa obosesti vizitatorul.

Citeste si: Anatomia unui magazin online perfect – Cum sa ai un site de milioane

7. Politicile, informatiile importante si transparenta

Oamenii cumpara mai usor atunci cand se simt in siguranta. Asta inseamna sa le oferi raspunsuri inainte sa aiba intrebari sau sa apara cel putin obiectiile frecvente.

Verifica daca ai clar:

  • Politica de retur.
  • Conditiile de livrare.
  • Datele de contact – telefon, email, adresa fizica (unde este cazul).
  • Informații despre garantie.
  • Linkuri la Termeni si conditii, GDPR, Politica cookies – si daca sunt vizibile in footer sau in procesul de checkout.

Toate aceste informatii pot fi setate din admin-ul Gomag. 

formular-abonare-exemplu

Pont! Ai la indemana sabloane, editoare si module de afisare. Foloseste-le ca sa castigi increderea in timp ce economisesti timpul si energia ta.

Citeste si: Cum sa stabilesti procedura de retur: sfaturi si lucruri de stiut

8. Sistemul de evaluari si recenziile

Intr-o lume din ce in ce mai susceptibila la a considera rezultatele AI-ul generativ ca produse reale, dovezile sociale sunt mai importante ca oricand. 

De fapt, intotdeauna oamenii au avut mai multa incredere in reactiile si cuvintele celorlalti oameni, mai mult decat in descrierile de produs.

Ce sa verifici:

  • Activeaza recenziile pentru produse.
  • Trimite emailuri automate dupa livrare, sa ceri feedback.
  • Afiseaza testimoniale pe homepage, landing pages si alte pagini cheie.
  • Raspunde la recenzii negative – arata ca esti implicat.

Platforma Gomag include un sistem de review-uri integrat si automatizari prin Gomag Apps, inclusiv pentru preluarea review-urilor de pe alte canale in site. 

Nu ignora puterea lor.

Citeste si: Invata sa generezi testimoniale puternice – Obtine recenzii de la clientii tai

9. Pagina despre noi si povestea brandului

Lumea cumpara de la oameni, nu de la logo-uri sau roboti. Pana la urma, profesionalismul ca politica a firmei nu inseamna sa ai o abordare robotizata sau descrieri academice in magazin.

Povestea ta – ca antreprenor si ca afacere – poate face diferenta si ajuta la castigarea increderii, prin umanizarea brandului.

Intreaba-te:

  • In primul rand, ai o pagina „Despre noi”? E actualizata?
  • Vorbesti despre misiunea ta, de ce ai inceput, ce te diferentiaza?
  • Ai poze reale cu tine, echipa, biroul sau atelierul?
  • Ai povestea brandului si in pagina de produs sau in email-urile de onboarding?

Nu trebuie sa fie un roman. Dar trebuie sa fie autentica. 

exemplu-pagina-despre-noi-ok

Pagina „Despre noi” este printre cele mai vizitate de pe orice site serios. Nu o neglija… la fel ca atat de multe magazine online prezente pe piata la ora actuala.

Citeste si: Ce Trebuie Sa Cuprinda Pagina Despre Noi [Infografic]

10. Functionalitatea contului de client

Am scris la un moment dat despre importanta acestuia, dar ce trebuie sa retii e ca un cont de client este locul unde se creeaza loialitatea. 

Daca acesta e greu de folosit, clientul nu se mai intoarce.

De verificat:

  • Clientul poate vedea comenzile anterioare?
  • Poate sa salveze produse in wishlist?
  • Isi poate modifica adresele, datele de facturare?
  • Primeste notificari pe email despre comanda?
  • Poate descarca factura? Urmari AWB-ul? Anula comanda daca a fost realizata din greseala sau s-a razgandit imediat?

Gomag ofera toate aceste functionalitati by default. 

Dar trebuie sa le activezi si sa explici clar clientului in onboarding sau in emailuri cat de avantajos este pentru el acest cont in magazinul tau.

Citeste si: Nu te multumi cu un site mediocru: solutii pentru un site atractiv

Vanzarile nu cresc din intamplare. 

Cresc cand iti cunosti clientii, cand le faci viata mai usoara si cand folosesti inteligent instrumentele pe care le ai la indemana.

Fii foarte atent la cum functioneaza fiecare piesa din ecosistemul tau digital. Si verifica aceste 10 aspecte in mod regulat. 

De exemplu, printr-un audit lunar sau trimestrial. Poti sa colaborezi cu specialisti acolo unde este nevoie si pune intotdeauna experienta utilizatorului in centrul deciziilor pe care le iei. 

Pana la urma, in eCommerce, detaliile fac diferenta dintre un site care doar exista si unul care vinde constant.

PS. Nu uita sa te folosesti la maximum de avatajele pe care ti le ofera platforma Gomag, incepand de la posibilitatile extinse de optimizare, pana la design-ul gandit din start in asa fel incat sa vanda.

Iar daca iti doresti sa incepi sa vinzi cu noi, acum e momentul perfect. Testeaza platforma gratuit pentru 15 zile si alege abonamentul perfect pentru nevoile tale, la o investitie extrem de accesibila.

Spor la vanzari!

Cosmin Daraban