Google a lansat in septembrie 2019 un nou produs de promovare pe piata din Romania – Shopping Ads. Acesta este dedicat exclusiv magazinelor online si ofera multiple avantaje fata de clasicele reclame de tip text.

Produsul functioneaza ca un comparator de preturi. Este un serviciu care permite retailerilor sa isi promoveze produsele potentialilor clienti intr-un mod vizual atragator, axat pe vanzari.

shopping-ads-campaigns

Dupa testarea acestor campanii pe zeci de magazine online, noi, la Canopy, nu concepem crearea strategiei de promovare fara a include si Shopping Campaigns.

Pentru a intari aceasta idee, venim cu o serie de beneficii pe care le au reclamele Shopping Ads.

1. Mai mult trafic cu randament mai ridicat fata de campaniile de tip text

La nivel mondial, anunturile Shopping Ads genereaza pentru retailerii online aproape de 2 ori mai mult trafic fata de reclamele de tip text.

In plus, randamentul venitului mediu generat de un click este cu 18% mai mare in cazul reclamelor Shopping Ads.

clicks-shopping-ads

2. Rata de conversie mai buna la un cost per click mai scazut

Studiile arata ca rata de conversie a reclamelor Shopping Ads este cu 26% mai mare fata de reclamele de tip text ads. In plus, costul per click este mai mic in medie cu 23% fata de reclamele tip text.

Performanta mai buna a acestui produs este data de targetarea sa.

Atunci cand persoanele cauta produse specifice, si nu categorii generale, sunt intr-un stadiu avansat de luare a deciziei. Campaniile Shopping Ads targeteaza traficul care este in zona de decizie si achizitie.

sales-funnel-ads

3. Rata de click mai ridicata

Designul mai atragator si informatia axata pe vanzari mareste si rata de click. Anunturile de tip Shopping Ads includ o poza, nume produs, descriere, pret si vanzator.

Aceste elemente fac reclama mult mai atractiva. In plus, ele se afiseaza deasupra reclamelor de tip text ads si rezultatelor organice in Google.

campaigns-shopping-ads

4. Pentru o interogare poti fi vizibil cu mai multe anunturi pentru acel produs

Atunci cand se face o interogare generala in Google, de tip “sampon kerastase”, fara a se preciza exact ce model, esti eligibil sa te afisezi cu toate produsele Kerastase pe care le ai in feed-ul de produse. 

In plus, daca rulezi in paralel si campanii de tip Search clasice care targeteaza cautari ce contin “sampon kerastase” vei fi vizibil si cu un anunt de tip text. Toate acestea maresc sansa de a aduce trafic relevant pe site.

exemplu-shopping-ads

5. Campaniile de tip Shopping sunt usor de gestionat

Atunci cand concepi strategia pentru zona de campanii Search clasice, trebuie sa gandesti si sa construiesti fiecare sintagma pe care vrei sa o targetezi daca nu vrei sa te rezumi doar la rezultatele campaniilor Dynamic Search Ads. 

In cazul campaniilor Shopping, odata creat feed-ul cu produsele din site, care fie se genereaza automat din platforma pe care este construit site-ul, fie este construit de echipa de programare pe baza brief-ului agentiei, ai scapat de alte batai de cap.

In plus, nu trebuie sa creezi reclame, deoarece acestea se genereaza automat pe baza informatiilor din feed.

Sper ca cele 5 motive de mai sus sa va determine sa acordati atentia cuvenita campaniilor Shopping Ads. Spor la vanzari!

Cosmin Daraban
[i]
[i]
[index]
[index]
[i]
[i]
[index]
[index]
[i]
[i]
[i]
[i]
[index]
[index]