Acum mai bine de 20 de ani, din nevoie, dar si pasiune, a aparut pe piata o noua afacere cu produse pentru fitoterapie si remedii pentru un stil de viata sanatos.
Romelia Szabo a fondat impreuna cu sora ei, Iaela Maries, afacerea Trifolia, ce in 2020 a pivotat spre online si a deschis un magazin online pe Gomag.
Alegerea nisei nu a fost una intamplatoare.
Pe langa pasiunea pentru remediile naturale, fetele s-au inscris, in anul 2000, la primul curs de Medicina Naturista din Bucuresti. Din 2001, au vandut peste 3 milioane de produse, catre peste 50.000 de clienti si au strabatut peste 20.000 de kilometri in cautarea celor mai buni furnizori.
Ei bine, dupa in atatia ani de business, suntem siguri ca povestea clientelor noastre de la Trifolia are cum sa ii inspire si pe cititorii blogului nostru. Asa ca am transmis invitatia de a lua parte la un interviu.
Citeste raspunsurile mai jos, si descopera un nou material cu antreprenoarele de succes pe platforma Gomag. Categoric vei primi o doza noua de motivatie pentru propria ta afacere.
1. Povesteste-ne putin despre tine. Ce te pasioneaza si care sunt lucrurile importante pentru tine?
Parintii de mici ne-au invatat sa iubim si respectam natura. Indeosebi mama, care avea o boala mai grea, ne-a introdus in minunata lume a plantelor medicinale.
Pentru a alina suferinta mamei, am facut cursuri de specialitate in domeniul terapiilor alternative. Tot ce invatam puneam in practica acasa; asa am inceput afacerea acum 21 de ani din dorinta de a ajuta si alte familii care aveau diferite probleme de sanatate.
Pasiunea mea este tot ce tine de natura, de la plantele care au puterea de a ne echilibra viata, cultivarea plantelor si legumelor, pana la casele din pamant si, binenteles, o mare iubire fata de oameni.
2. Magazinul tau online vinde cu platforma Gomag. In ce consta business-ul tau si ce il face unic fata de alte afaceri?
Comercializam o gama variata de produse naturale insotite de consiliere personalizata.
Magazinul Trifolia este unic deoarece imbina pasiunea cu experienta si suferinta din familie. Unicitatea vine si din echipa deosebita pe care o avem si o dezvoltam continuu.
3. Ce te-a motivat sa iti deschizi propria afacere online?
Foarte buna intrebare! Vedeam orientarea clientilor spre online, unde ei alocau timp pentru a afla detalii si noutati.
Online-ul nu este punctul nostru forte, asa ca am inceput incet, apoi a venit pandemia si ne-a ”fortat ” sa intram pe piata online. A fost si este o provocare continua sa ne adaptam la online din punct de vedere financiar, dar si in comunicarea si intelegerea clientilor.
4. Care e cea mai mare satisfactie de business de pana acum? Dar cel mai mare risc pe care ti l-ai asumat?
In primul rand, ca rezistam in piata de 21 de ani si avem clienti care si-au schimbat viata si vin sa ne multumeasca.
O alta parte din satisfactie e data de membrii echipei; in acesti ani, au vazut si o alta fata a vietii si muncii care este in spatele aceastei afaceri.
Pot sa zic ca un risc major a fost si inca este lansarea magazinului online.
5. Ce metoda a functionat cel mai bine in cazul afacerii tale, pentru a atrage clienti si a-ti face magazinul cunoscut?
Avand experienta cu mama (la inceput mama ne era colega si recomanda in magazin), ne-a fost destul de usor sa sprijinim si alte familii, facand referire la magazinul fizic.
Acum, cu magazinul online, suntem in parteneriat cu Sinaps pentru promovare Google si Facebook.
Vedem pe zi ce trece ca e greu sa aducem clientii in magazin si mai avem o provocare cu refuzarea coletelor, chiar daca sunt sunati pentru confirmarea comenzii.
Avand stocuri in magazinul fizic facem livrarile in ziua primirii comenzii, ii contactam telefonic pentru detalii si clientii sunt uimiti de promptitudinea noastra.
6. Din ce in ce mai multi oameni aleg calea antreprenoriala, femei si barbati deopotriva. Care crezi ca sunt cele mai mari provocari pe care le intampina antreprenorii la inceput de drum?
Provocarile la inceput de drum sunt financiare, dar si la nivel de echipa (angajati, proceduri). Daca ai alaturi mentori si cursuri, gasesti solutii la fiecare provocare. Aici recomand platforma Upriserz si, bineinteles, persoana din spatele ei, Lorand Soares Szasz.
A fi bine ca fiecare sa-si cunoasca motivatia interioara (de ce a inceput acest business?) pentru a trece peste momentele de criza.
Totodata, e foarte important de a gasi echilibru intre viata de familie si antreprenoriat.
7. Stim deja ca antreprenoriatul nu e doar „lapte si miere”. Au fost momente in care ai vrut sa renunti la business-ul tau? Ce te-a motivat sa mergi mai departe?
Momente mai grele au fost si vor fi tot timpul, conteaza cum ne raportam si ne adaptam la ele.
Aici intervine partea de invatare continua, dar si sa fim alaturi de oameni si organizatii care sa se sustina reciproc si sa gandeasca pozitiv.
Motivatia mea vine din 2 parti. Una in care suntem 10 colegi, “o frumoasa familie”, care impreuna evoluam; am o responsabilitate fata de fiecare.
Dar si motivatia interna, ca suntem aici pentru oamenii care au nevoie de noi si trebuie sa lasam o schimbare pozitiva dupa noi.
8. Ce sfat ai pentru noua generatie de antreprenori si pentru femeile care isi doresc propria lor afacere?
Daca ma refer stric la femeile antreprenor le sfatuiesc sa-si descopere menirea si sa porneasca pe drumul lor, dar sa nu uite ca sunt femei si feminitatea merita sa fie pe primul loc.
Mai am cateva randuri pentru ele: “Femeie minunata, sa nu uiti niciodata ca esti un miracol – esti unica, ai talente si pasiuni pe care trebuie sa le descoperi, ai experiente si oportunitati pe care nimeni altcineva nu le-a avut si nici nu le va avea. Esti o raza de soare, straluceste, sa te vedem cu totii!”
Cartea sau autorul preferat?
Ei, aici va trebui sa punem doi autori, unul pentru partea de suflet si menire, Dr. Virginia Faur, si unul pe partea de dezvoltare personala – John Maxwell.
Secretul productivitatii tale?
Pasiunea imbinata cu organizarea si dezvoltarea continua.
Sursa ta de inspiratie, in 2-3 cuvinte?
“Natura nu minte niciodata”.
Multumim, Romelia si Iaela, pentru raspunsuri si inspiratie!
Citeste si:
- Cum vinzi in magazinul online folosind Instagram – WonderWoods.ro
-
Cum vinzi online produse pentru maternitate si copii – Safimama.ro
-
Antreprenoriat cu jocuri de societate: sfaturi si inspiratie de la Gameology.ro
- Cum iti gestionezi brandul in social media: 45 idei & ponturi - octombrie 8, 2024
- Cum iti faci un magazin online in Republica Moldova - octombrie 1, 2024
- Mini checklist de marketing in eCommerce pentru incepatori - septembrie 24, 2024